abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94838765
Morgen ben ik de eerste kijker voor de fazer, ben benieuwd :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 31 maart 2011 @ 09:36:23 #182
125242 bvvt
VROOEEEMMMM
pi_94844115
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:47 schreef BazzieK het volgende:
Heb ik nou op het motortopic geklikt of op het laminaat topic? :')
Ik dacht ook ff in het K&W forum te te zitten.....
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car-window....
LA-33
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
Is het al vrijdag?
pi_94844148
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 00:14 schreef rene90 het volgende:
Morgen ben ik de eerste kijker voor de fazer, ben benieuwd :)
En? Gekocht?
pi_94844372
Vandaag (of morgen) gaat mijn vader even de carburateur van een van zijn motoren op de mijne zetten. De mijne bokt/stoekt nogal eens tijdens het rijden (tenzij ik de choke helemaal open zet, dan rijdt ie best wel lekker).

Hij gaat binnenkort ook nog even een andere motor ophalen; een Honda Revere.
Waarschijnlijk pas ik daar ook op, dus dan mag ik hem af en toe eens lenen :P.
  donderdag 31 maart 2011 @ 09:55:46 #185
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_94844600
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 09:47 schreef Anne het volgende:
Vandaag (of morgen) gaat mijn vader even de carburateur van een van zijn motoren op de mijne zetten. De mijne bokt/stoekt nogal eens tijdens het rijden (tenzij ik de choke helemaal open zet, dan rijdt ie best wel lekker).

Hij gaat binnenkort ook nog even een andere motor ophalen; een Honda Revere.
Waarschijnlijk pas ik daar ook op, dus dan mag ik hem af en toe eens lenen :P.
Neem dan een Honda Dax :7
  donderdag 31 maart 2011 @ 10:25:47 #186
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_94845384
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 18:39 schreef Roderick2085 het volgende:
Hier trouwens iemand een idee waarom ik een soort (heel dun) dubbelzijdig tape heb voor een laminaatvloer leggen :? Ik had eigenlijk tape verwacht om het vochtwerende plastic (ondervloer) aan elkaar te plakken...
Dat is ook het enige wat je moet plakken bij een ondervloer; de naden van het vochtwerende plastic :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[/K&W]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 31 maart 2011 @ 10:27:13 #187
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_94845423
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 09:55 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Neem dan een Honda Dax :7
Voor 160 km p/d woon-werk? :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_94847264
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 09:37 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

En? Gekocht?
JAAAA GEKOCHT. Zo ik heb een motor :). Een fazer 600 uit 2002, met 61k op de teller. Bij 57k zijn er nieuwe remblokken voor ingezet, 2 nieuwe michelin banden, en alle vloeistoffen en filters vervangen. De andere beurt is van 47k, waarbij de ketting en tandwielen zijn gedaan, alle vloeistoffen en de remblokken achter + bougies uit mijn hoofd. Ketting zag er nog goed uit. Ik zette de motor even neer, en kreeg hem niet op de middenbok :'). Toen kwam iemand die met de hond liep even vragen of ik problemen had, hij had al lang een motor dus had ook even gekeken ernaar dus dat was wel prettig.
Wat ik wel opmerkte was wat lucht die onderaan de uitlaat verdween, het laagste punt, was met het starten van de koude motor. Mogelijk een klein lek, hij reageerde verbaasd en zei dat we anders even de garage moeten bellen wat die erover zeggen en hoeveel dat zou kosten. Die zeiden dat het kan dat het een lek is, en anders een ontluchtingsgaatje, of in ieder geval een gaatje dat wat condens eruit kan druppelen. Toen de motor eenmaal warm was was dit ook vrijwel niet meer te zien, iemand die hierover iets weet?

Toen even erover gehad, dat ik 2e hands wel een uitlatenbochtenset voor 150 euro zag, waarop hij zei, prima maken we er 850 van. Verder zat er nog wat roest bovenaan de voorvorkpoten, kan daarvan het meeste wel weg krijgen denk ik. Een slot er nog bij, plus schijfrem, plus topkoffer en de boekjes. Zit nog een sportuitlaat onder (laser) en de originele kan ik nog ophalen als ik een keer bij hem in de buurt ben, die is nog compleet nieuw.

Ik ben blij :D
Top 5 China producten
pi_94847423
Pfoei, geeeeeen geld!
Hoor ik die Griekse melodie...
  donderdag 31 maart 2011 @ 11:33:19 #190
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_94847692
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 11:23 schreef rene90 het volgende:

[..]

JAAAA GEKOCHT. Zo ik heb een motor :). Een fazer 600 uit 2002, met 61k op de teller. Bij 57k zijn er nieuwe remblokken voor ingezet, 2 nieuwe michelin banden, en alle vloeistoffen en filters vervangen. De andere beurt is van 47k, waarbij de ketting en tandwielen zijn gedaan, alle vloeistoffen en de remblokken achter + bougies uit mijn hoofd. Ketting zag er nog goed uit. Ik zette de motor even neer, en kreeg hem niet op de middenbok :'). Toen kwam iemand die met de hond liep even vragen of ik problemen had, hij had al lang een motor dus had ook even gekeken ernaar dus dat was wel prettig.
Wat ik wel opmerkte was wat lucht die onderaan de uitlaat verdween, het laagste punt, was met het starten van de koude motor. Mogelijk een klein lek, hij reageerde verbaasd en zei dat we anders even de garage moeten bellen wat die erover zeggen en hoeveel dat zou kosten. Die zeiden dat het kan dat het een lek is, en anders een ontluchtingsgaatje, of in ieder geval een gaatje dat wat condens eruit kan druppelen. Toen de motor eenmaal warm was was dit ook vrijwel niet meer te zien, iemand die hierover iets weet?

Toen even erover gehad, dat ik 2e hands wel een uitlatenbochtenset voor 150 euro zag, waarop hij zei, prima maken we er 850 van. Verder zat er nog wat roest bovenaan de voorvorkpoten, kan daarvan het meeste wel weg krijgen denk ik. Een slot er nog bij, plus schijfrem, plus topkoffer en de boekjes. Zit nog een sportuitlaat onder (laser) en de originele kan ik nog ophalen als ik een keer bij hem in de buurt ben, die is nog compleet nieuw.

Ik ben blij :D
Als het gaatje op het laagste punt zit en mooi rond is, is het voor water/condens afvoer.

Let er ook op dat de roest op de vorkpoten niet door de keerringen heen gaan, deze kunnen dan gaan lekken. Of zit de roest op het buitenste deel?

Succes met de motor iig :7
pi_94847778
Leek er wel op inderdaad :) Iemand nog tips om de motor optisch wat op te knappen,welke schoonmaak middelen zijn goed, en hoe kan je de ketting+tandwielen even een goede beurt geven? Vol in de olie zetten of de spray?
Top 5 China producten
pi_94847838
Het gedeelte wat in veert had geen roest, vooral daarboven maar ging er redelijk al vanaf met wat krabben met een nagel. Zat ook geen olie verder op de vorken.
Top 5 China producten
pi_94848631
ff doe roest weg poetsen en dan komt het wel goed. Feli met je motor. 850 is geen geld.
pi_94848708
En hoe geef je de ketting een goede schoonmaakbeurt?
Top 5 China producten
pi_94848758
Borstels bestellen, kettingreiniger en daarna opnieuw smeren.
pi_94849163
En is smeren dan handig met kettingzaagolie, hij staat namelijk dan nog de komende 2 weken in de schuur. Of gewoon kettingspray voldoende?

Nog andere tips qua schoonmaken, of wat onderdelen te smeren?
Top 5 China producten
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:19:14 #197
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_94849217
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 10:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Voor 160 km p/d woon-werk? :')
Leuker dan met een revere :{w

En klein, dus een makkelijke opstap :+
pi_94849598
Foto's van marktplaats, zelf zal ik het maken als ik het een stuk heb opgeknapt.

Ketting zal ik wel eerst met een sopje doen, en daarna goed in het vet zetten. Even naar de motozoom in amsterdam om die spulletjes te halen.
Top 5 China producten
pi_94849768
goede keus! gefeliciteerd!

Je msnde elke keer als ik er net even niet zat _O-
Ja doei.
pi_94849818
Mooi ding ^O^
pi_94849832
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:36 schreef motorbloempje het volgende:
goede keus! gefeliciteerd!

Je msnde elke keer als ik er net even niet zat _O-
Ja en nu is het geen diversion geworden, anders had je me van gedachte laten veranderen misschien >:)
Ik vind het een erg mooie motor, technisch goed zoals ik het nu kan zien, en optisch ga ik een stuk opknappen en staat dan lekker hier droog binnen :)
Top 5 China producten
pi_94849932
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:17 schreef rene90 het volgende:
En is smeren dan handig met kettingzaagolie, hij staat namelijk dan nog de komende 2 weken in de schuur. Of gewoon kettingspray voldoende?

Nog andere tips qua schoonmaken, of wat onderdelen te smeren?
Gewoon droge kettingspray.
pi_94851438
mooie motor rene!!
pi_94851749
Gefeliciteerd rene ^O^ !
pi_94851995
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 12:30 schreef rene90 het volgende:
Foto's van marktplaats, zelf zal ik het maken als ik het een stuk heb opgeknapt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ketting zal ik wel eerst met een sopje doen, en daarna goed in het vet zetten. Even naar de motozoom in amsterdam om die spulletjes te halen.
kun je leuk mee skeuren! Stepjes kunnen ook aan de grond :Y :9
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:11:17 #206
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_94853480
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:00 schreef Den_Haag het volgende:
ff doe roest weg poetsen en dan komt het wel goed. Feli met je motor. 850 is geen geld.
pff, voor 825 had je een fzr1000 kunnen rijden :')

Feli :Y
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_94858070
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2011 09:47 schreef Anne het volgende:
Mijn vader heeft daarstraks de motor opgehaald bij mij thuis en belde even op om te zeggen dat ie er meteen maar mee onderuit is gegaan :').
Straks maar even koekeloeren wat de schade is.
pi_94858175
quote:
11s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:56 schreef Anne het volgende:

[..]

Mijn vader heeft daarstraks de motor opgehaald bij mij thuis en belde even op om te zeggen dat ie er meteen maar mee onderuit is gegaan :').
Straks maar even koekeloeren wat de schade is.
lol
brokken is dokken ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')