abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:58:38 #276
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106456651
Wat een donkere k@tfoto -O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_106484241
yeah klopt :)

Glasbak moest laden bij het autobedrijf waar mijn Niva staat, aangezien ik toch ook nog ff met hen moest praten, die kant ook ff op gegaan toen ik op twitter las dat ie in de buurt was. :D

ZX, Niva en CF dus.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:23:00 #278
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_106484957
Zijn dat ijzerbakken? Hadden ze die Niva ook niet meteen kunnen laden dan?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_106485013
Bwehehe :D.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:24:32 #280
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106485017
Wordt het nog wat met die Niva trouwens?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 8 januari 2012 @ 03:08:31 #281
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_106549759
Ik schrik me rot dat ik nu hier sta :o (en dat op zondagnacht.. :+ )
pi_106586672
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:23 schreef Barcaconia het volgende:
Zijn dat ijzerbakken? Hadden ze die Niva ook niet meteen kunnen laden dan?
te laag bod *)

quote:
5s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:24 schreef Sounddragon het volgende:
Wordt het nog wat met die Niva trouwens?
met meerdere partijen in onderhandeling weer
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:34:17 #283
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_106633748
quote:
Door onbekende oorzaak is maandagmiddag om even voor 13:00 uur op de A7 vanuit Westerbroek naar Bremen een vrachtwagen gekanteld. In de zogeheten bakwagen zat frituurvet.
link naar gehele artikel
Een lolbroek bij de VID :')
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_106635417
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:34 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

link naar gehele artikel
Een lolbroek bij de VID :')
Inderdaad. Bakwagen :')
FH 420 eev Globetrotter XL
  maandag 16 januari 2012 @ 13:21:06 #285
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_106867601
Hoi hoi!.. :)

Ik las ergens in 2010,

quote:
De komende jaren zal er weer een groot tekort ontstaan aan chauffeurs in het wegvervoer. In een onderzoek in opdracht van de transportsector wordt voorspeld dat het tekort kan oplopen tot 58.000 chauffeurs in 2015.

Er zijn alleen al 49.000 chauffeurs nodig om vertrekkende collega's te vervangen, onder meer doordat ze met pensioen gaan.
Aldus de NOS in 2010, dat was.. :)

Mooi dacht ik, ik ben (na 15,5 jaar werken in) de grafische industrie toch helemaal beu, het is wat mij betreft tijd voor iets anders, ik ga (vol enthousiasme) voor het CE rijbewijs incl. code 95 + chauffeurspas, en gouden bergen werden mij beloofd.. :Y

Zo gezegd, zo gedaan.. :s)

Alles mooi behaald, geen stress, alle papiertjes en theoretische kennis sinds November 2011 in de pocket, woonachtig in de regio Midden-Limburg, ben ik lekker multifunctioneel inzetbaar op de arbeidsmarkt, tenminste dat dacht ik toen in 2010.. ^O^

Maar nu blijkt na wat sollicitaties bij fijne werkgevers hier in de regio (vooralsnog zonder positief resultaat) en het geringe aanbod van vacatures bij fijne werkgevers, dat die transportsector nog niet echt staan te springen om nieuwe mensen/chauffeurs.. :{

Vraagje:

Nog ff en we zitten in 2015..Wanneer verwachten jullie dat de vergrijzing toeslaat in de transportsector, en dat de markt overspoelt gaat worden met 58.000 vacatures van werkgevers die staan te springen om je met open armen te ontvangen?.. :)
Ben ik destijds misschien iets wat te naïef geweest om zo het één en ander te (be)denken?.. :{
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  maandag 16 januari 2012 @ 13:28:51 #286
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_106867806
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:21 schreef Tism het volgende:
Midden-Limburg,
Well.... There yar problem.
Net als in brabant zijn het ons kent ons bedrijven. Jonge jongens die al bevriend waren met de eigenaar of een werknemer.. Oud klasgenoten.. noem het op..
Check vooral de lokale krantjes, in 1 weekblad staan soms meer chauffeurs advertenties dan op heel het internet in jouw regio.

Met CE zou je theoretisch gezien morgen een baan kunnen hebben, het is misschien niet de leukste of dichtbij huis, maar 't kan wel.
  maandag 16 januari 2012 @ 13:39:13 #287
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_106868109
quote:
15s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:28 schreef blup het volgende:

[..]

Well.... There yar problem.
Net als in brabant zijn het ons kent ons bedrijven. Jonge jongens die al bevriend waren met de eigenaar of een werknemer.. Oud klasgenoten.. noem het op..
Check vooral de lokale krantjes, in 1 weekblad staan soms meer chauffeurs advertenties dan op heel het internet in jouw regio.
Mja, dat was mijn vrees eigenlijk ook al wel, dat de regio waar ik woon niet echt de meest perfecte locatie is om snel aan de bak te komen, best gek eigenlijk, je zou namelijk ook wel geneigd zijn te denken dat je toch enigszins wel op een goede locatie zit met al die uitvalswegen hier naar het grote Europa.. :)

quote:
Met CE zou je theoretisch gezien morgen een baan kunnen hebben, het is misschien niet de leukste of dichtbij huis, maar 't kan wel.
Mja, je zou zeggen van wel idd.. :) Ik sollicteer op alles wat maar los en vast zit momenteel, maar vooralsnog zijn andere kanidaten aantrekkelijker om in dienst te nemen, blijkbaar.. ;(
pi_106868734
Uitzendbureau? Voordeel is dat je verschillende bedrijven leert kennen, weet je ook meteen of je ergens kunt blijven plakken als de mogelijkheid er is.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 16 januari 2012 @ 14:24:01 #289
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_106869333
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 14:02 schreef Ridocar het volgende:
Uitzendbureau? Voordeel is dat je verschillende bedrijven leert kennen, weet je ook meteen of je ergens kunt blijven plakken als de mogelijkheid er is.
Yep.. :Y
Zeker een optie.. :)

Sta momenteel overal ingeschreven, en ook die hebben vooralsnog allemaal mooie beloftes, enzo, of helemaal niets..that's it.. :) Daarnaast solliciteer ik toch eigenlijk liever direct bij werkgevers zonder tussenkomst van uzb's.. :)

En moeten die uzb's toch ook wel met een heel mooi aanbod komen, want dat beetje zekerheid van inkomen wat ik nu nog heb, dat ga ik niet ten grabbel gooien voor een tijdelijk baantje in deze onzekere tijden.. ;)

Uiteraard heb je gelijk als je zegt dat je met uitzendbanen ervaring en contacten op doet, dat is ook zo idd, dat besef ik ook wel.. :Y

Tja, wat is nu wijs!?.. :P
pi_106871078
ff blijven zitten waar je zit tot er daadwerkelijk betere tijden komen!

Ik zit sinds november bij de deur en ook mij lukt het niet om aan de bak te komen (twente)
Of ik ben te duur of niet genoeg ervaring, ik weet niet wat t tis. De helft van de bedrijven die je aanschrijft hebben niet eens meer het fatsoen te reageren.
Doet maar wat..
  maandag 16 januari 2012 @ 15:34:06 #291
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_106871872
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 15:11 schreef Redbaron het volgende:
ff blijven zitten waar je zit tot er daadwerkelijk betere tijden komen!

Ik zit sinds november bij de deur en ook mij lukt het niet om aan de bak te komen (twente)
Of ik ben te duur of niet genoeg ervaring, ik weet niet wat t tis. De helft van de bedrijven die je aanschrijft hebben niet eens meer het fatsoen te reageren.
Mja, ik ervaar hetzelfde, slechts 2 van de tig bedrijven waarbij ik heb gesolliciteerd hebben netjes een afwijzend berichtje terug gekoppeld met o.a. het excuus, dat ik niet door de 1e selectie ben gekomen ivm te weinig ervaring.. :{

Bij een ander hadden ze te maken met krimp, die hadden geen behoefte aan Nederlanders, die waren bezig met een deel van hun vloot over te schrijven naar een onderneming van hun in één of ander oost-blok landje.. :{

De overige laten idd niks meer van zich horen helaas, heb er nog een paar na gebeld om te vragen hoe het zat, of er al een selectieronde had plaatsgevonden enz enz.. :) Antwoord was: of de vacatures waren al vervuld, of de persoon van personeelszaken had op het moment dat ik belde geen tijd en zou mij nog terug bellen, wat overigens tot nu toe niet is, of nooit gebeurd.. ;(
pi_106872166
quote:
15s.gif Op maandag 16 januari 2012 15:34 schreef Tism het volgende:

[..]

Mja, ik ervaar hetzelfde, slechts 2 van de tig bedrijven waarbij ik heb gesolliciteerd hebben netjes een afwijzend berichtje terug gekoppeld met o.a. het excuus, dat ik niet door de 1e selectie ben gekomen ivm te weinig ervaring.. :{

Bij een ander hadden ze te maken met krimp, die hadden geen behoefte aan Nederlanders, die waren bezig met een deel van hun vloot over te schrijven naar een onderneming van hun in één of ander oost-blok landje.. :{

De overige laten idd niks meer van zich horen helaas, heb er nog een paar na gebeld om te vragen hoe het zat, of er al een selectieronde had plaatsgevonden enz enz.. :) Antwoord was: of de vacatures waren al vervuld, of de persoon van personeelszaken had op het moment dat ik belde geen tijd en zou mij nog terug bellen, wat overigens tot nu toe niet is, of nooit gebeurd.. ;(
Een kruiwagentje in deze sector is altijd handig, maar ook dat biedt geen garantie voor een baan.
En zolang een bedrijf niet eens reageert heb ik al snel t idee dat ik er dan ook niet thuis hoor.
De hele week weg is geen probleem, graag zelfs, en of dat nu binnen- of buitenland is maakt me niet uit.. Zolang het maar geen fijnmazige distri is ;)
Doet maar wat..
pi_106998986
Fijnmazige distri, Redbaron?
  donderdag 19 januari 2012 @ 18:45:29 #294
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_106999277
Ik zie hier in Limburg (BE) toch behoorlijk wat vacatures voor CE openstaan. Heb je al eens over de grens gekeken?

Toen ik een jaar of 6 geleden mijn CE haalde waren het wel gouden tijden. Ik had binnen een week van mijn C een baan als bakwagen chauffeur en direct na CE op een trekker-oplegger begonnen... Ik kon zo'n beetje mijn salaris uitkiezen.
Dat was na 2~3 jaar echter wel helemaal over...
pi_106999282
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:37 schreef SnuggleBear het volgende:
Fijnmazige distri, Redbaron?
Fijnmazige distribitie... Met 40/50 adressen een stad als bijv Groningen/Amsterdam/Leiden in en dan overal een doosje of een palletje af te leveren.
Ik vind 12adressen op een dag al een opgave.
Doet maar wat..
pi_106999396
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:45 schreef Redbaron het volgende:

[..]

Fijnmazige distribitie... Met 40/50 adressen een stad als bijv Groningen/Amsterdam/Leiden in en dan overal een doosje of een palletje af te leveren.
Oh zo, tsjah is maar wat je gewent bent. Ik rijd met een bakwagen (binnenkort lessen voor CE trouwens) en ben niet anders gewend als tussen de minimaal 10 en maximaal 35 adressen te hebben.
  donderdag 19 januari 2012 @ 18:49:59 #297
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_106999414
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:45 schreef Redbaron het volgende:

[..]

Ik vond dat altijd prachtig werk. Van veel stadrijden en dorpjes hoppen leer je goed de wegen kennen en de snelweg is ook maar saai. Ik heb dat 2 jaar gedaan en ik heb er nu nog veel aan omdat ik op heel veel plekken in NL de weg ken :D
pi_106999439
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:45 schreef Barcaconia het volgende:
Ik zie hier in Limburg (BE) toch behoorlijk wat vacatures voor CE openstaan. Heb je al eens over de grens gekeken?

Toen ik een jaar of 6 geleden mijn CE haalde waren het wel gouden tijden. Ik had binnen een week van mijn C een baan als bakwagen chauffeur en direct na CE op een trekker-oplegger begonnen... Ik kon zo'n beetje mijn salaris uitkiezen.
Dat was na 2~3 jaar echter wel helemaal over...
Toen ik begon kon ik ook banen uitkiezen, toen het verkeerde gekozen helaas.
En over de grens heb ik wel even gekeken maar er zijn mij nog te veel onduidelijkheden en sociale onzekerheden om daar te beginnen.
Ik wil toch het liefst hier in nederland en als ik 1x per week naar bijv Utrecht moet reizen is dat wat mij ook geen probleem. Helaas hanteren bedrijven dan ook de regel dat je max 30km van standplaats af mag wonen :(
Doet maar wat..
pi_106999524
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:49 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ik vond dat altijd prachtig werk. Van veel stadrijden en dorpjes hoppen leer je goed de wegen kennen en de snelweg is ook maar saai. Ik heb dat 2 jaar gedaan en ik heb er nu nog veel aan omdat ik op heel veel plekken in NL de weg ken :D
Ben het met je eens dat je de weg goed leert kennen, maar het is niets voor mij, geef mij maar de binnenlanden van Zweden ofzo. Is nog eens mooier rijden ook!
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:49 schreef SnuggleBear het volgende:

[..]

Oh zo, tsjah is maar wat je gewent bent. Ik rijd met een bakwagen (binnenkort lessen voor CE trouwens) en ben niet anders gewend als tussen de minimaal 10 en maximaal 35 adressen te hebben.
Ik heb het gedaan bij Transmission en ik kwam onrustiger thuis dan ik smorgens vertrok, dat lijkt me niet goed.
Doet maar wat..
pi_106999609
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:53 schreef Redbaron het volgende:

[..]

Ben het met je eens dat je de weg goed leert kennen, maar het is niets voor mij, geef mij maar de binnenlanden van Zweden ofzo. Is nog eens mooier rijden ook!

[..]

Ik heb het gedaan bij Transmission en ik kwam onrustiger thuis dan ik smorgens vertrok, dat lijkt me niet goed.
Haha die dagen heb ik ook weleens hoor, als ik 20 adressen Brussel en omgeving heb bijvoorbeeld.

Maar het voordeel is als je een tijdje die 'fijnmazige distributie' rijdt zul je heel snel merken dat er erg veel terugkerende adressen zijn, en in mindere mate nieuwe adressen waar je nog nooit geweest bent. En zodra je precies weet hoe je ergens moet komen, waar je precies moet lossen (dus niet op het onbereikbare plein, maar in dat straatje erachter) en je personeel een beetje leert kennen van gezicht dan gaat het allemaal zo vlot :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')