te laag bodquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:23 schreef Barcaconia het volgende:
Zijn dat ijzerbakken? Hadden ze die Niva ook niet meteen kunnen laden dan?
met meerdere partijen in onderhandeling weerquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:24 schreef Sounddragon het volgende:
Wordt het nog wat met die Niva trouwens?
link naar gehele artikelquote:Door onbekende oorzaak is maandagmiddag om even voor 13:00 uur op de A7 vanuit Westerbroek naar Bremen een vrachtwagen gekanteld. In de zogeheten bakwagen zat frituurvet.
Inderdaad. Bakwagenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:34 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
link naar gehele artikel
Een lolbroek bij de VID
Aldus de NOS in 2010, dat was..quote:De komende jaren zal er weer een groot tekort ontstaan aan chauffeurs in het wegvervoer. In een onderzoek in opdracht van de transportsector wordt voorspeld dat het tekort kan oplopen tot 58.000 chauffeurs in 2015.
Er zijn alleen al 49.000 chauffeurs nodig om vertrekkende collega's te vervangen, onder meer doordat ze met pensioen gaan.
Well.... There yar problem.quote:
Mja, dat was mijn vrees eigenlijk ook al wel, dat de regio waar ik woon niet echt de meest perfecte locatie is om snel aan de bak te komen, best gek eigenlijk, je zou namelijk ook wel geneigd zijn te denken dat je toch enigszins wel op een goede locatie zit met al die uitvalswegen hier naar het grote Europa..quote:Op maandag 16 januari 2012 13:28 schreef blup het volgende:
[..]
Well.... There yar problem.
Net als in brabant zijn het ons kent ons bedrijven. Jonge jongens die al bevriend waren met de eigenaar of een werknemer.. Oud klasgenoten.. noem het op..
Check vooral de lokale krantjes, in 1 weekblad staan soms meer chauffeurs advertenties dan op heel het internet in jouw regio.
Mja, je zou zeggen van wel idd..quote:Met CE zou je theoretisch gezien morgen een baan kunnen hebben, het is misschien niet de leukste of dichtbij huis, maar 't kan wel.
Yep..quote:Op maandag 16 januari 2012 14:02 schreef Ridocar het volgende:
Uitzendbureau? Voordeel is dat je verschillende bedrijven leert kennen, weet je ook meteen of je ergens kunt blijven plakken als de mogelijkheid er is.
Mja, ik ervaar hetzelfde, slechts 2 van de tig bedrijven waarbij ik heb gesolliciteerd hebben netjes een afwijzend berichtje terug gekoppeld met o.a. het excuus, dat ik niet door de 1e selectie ben gekomen ivm te weinig ervaring..quote:Op maandag 16 januari 2012 15:11 schreef Redbaron het volgende:
ff blijven zitten waar je zit tot er daadwerkelijk betere tijden komen!
Ik zit sinds november bij de deur en ook mij lukt het niet om aan de bak te komen (twente)
Of ik ben te duur of niet genoeg ervaring, ik weet niet wat t tis. De helft van de bedrijven die je aanschrijft hebben niet eens meer het fatsoen te reageren.
Een kruiwagentje in deze sector is altijd handig, maar ook dat biedt geen garantie voor een baan.quote:Op maandag 16 januari 2012 15:34 schreef Tism het volgende:
[..]
Mja, ik ervaar hetzelfde, slechts 2 van de tig bedrijven waarbij ik heb gesolliciteerd hebben netjes een afwijzend berichtje terug gekoppeld met o.a. het excuus, dat ik niet door de 1e selectie ben gekomen ivm te weinig ervaring..![]()
Bij een ander hadden ze te maken met krimp, die hadden geen behoefte aan Nederlanders, die waren bezig met een deel van hun vloot over te schrijven naar een onderneming van hun in één of ander oost-blok landje..![]()
De overige laten idd niks meer van zich horen helaas, heb er nog een paar na gebeld om te vragen hoe het zat, of er al een selectieronde had plaatsgevonden enz enz..Antwoord was: of de vacatures waren al vervuld, of de persoon van personeelszaken had op het moment dat ik belde geen tijd en zou mij nog terug bellen, wat overigens tot nu toe niet is, of nooit gebeurd..
Fijnmazige distribitie... Met 40/50 adressen een stad als bijv Groningen/Amsterdam/Leiden in en dan overal een doosje of een palletje af te leveren.quote:
Oh zo, tsjah is maar wat je gewent bent. Ik rijd met een bakwagen (binnenkort lessen voor CE trouwens) en ben niet anders gewend als tussen de minimaal 10 en maximaal 35 adressen te hebben.quote:Op donderdag 19 januari 2012 18:45 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Fijnmazige distribitie... Met 40/50 adressen een stad als bijv Groningen/Amsterdam/Leiden in en dan overal een doosje of een palletje af te leveren.
Ik vind 12adressen op een dag al een opgave.
Ik vond dat altijd prachtig werk. Van veel stadrijden en dorpjes hoppen leer je goed de wegen kennen en de snelweg is ook maar saai. Ik heb dat 2 jaar gedaan en ik heb er nu nog veel aan omdat ik op heel veel plekken in NL de weg kenquote:Op donderdag 19 januari 2012 18:45 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Fijnmazige distribitie... Met 40/50 adressen een stad als bijv Groningen/Amsterdam/Leiden in en dan overal een doosje of een palletje af te leveren.
Ik vind 12adressen op een dag al een opgave.
Toen ik begon kon ik ook banen uitkiezen, toen het verkeerde gekozen helaas.quote:Op donderdag 19 januari 2012 18:45 schreef Barcaconia het volgende:
Ik zie hier in Limburg (BE) toch behoorlijk wat vacatures voor CE openstaan. Heb je al eens over de grens gekeken?
Toen ik een jaar of 6 geleden mijn CE haalde waren het wel gouden tijden. Ik had binnen een week van mijn C een baan als bakwagen chauffeur en direct na CE op een trekker-oplegger begonnen... Ik kon zo'n beetje mijn salaris uitkiezen.
Dat was na 2~3 jaar echter wel helemaal over...
Ben het met je eens dat je de weg goed leert kennen, maar het is niets voor mij, geef mij maar de binnenlanden van Zweden ofzo. Is nog eens mooier rijden ook!quote:Op donderdag 19 januari 2012 18:49 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik vond dat altijd prachtig werk. Van veel stadrijden en dorpjes hoppen leer je goed de wegen kennen en de snelweg is ook maar saai. Ik heb dat 2 jaar gedaan en ik heb er nu nog veel aan omdat ik op heel veel plekken in NL de weg ken
Ik heb het gedaan bij Transmission en ik kwam onrustiger thuis dan ik smorgens vertrok, dat lijkt me niet goed.quote:Op donderdag 19 januari 2012 18:49 schreef SnuggleBear het volgende:
[..]
Oh zo, tsjah is maar wat je gewent bent. Ik rijd met een bakwagen (binnenkort lessen voor CE trouwens) en ben niet anders gewend als tussen de minimaal 10 en maximaal 35 adressen te hebben.
Haha die dagen heb ik ook weleens hoor, als ik 20 adressen Brussel en omgeving heb bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 19 januari 2012 18:53 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Ben het met je eens dat je de weg goed leert kennen, maar het is niets voor mij, geef mij maar de binnenlanden van Zweden ofzo. Is nog eens mooier rijden ook!
[..]
Ik heb het gedaan bij Transmission en ik kwam onrustiger thuis dan ik smorgens vertrok, dat lijkt me niet goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |