Bazenbeest pur sang.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:01 schreef again1928 het volgende:
[..]
Klopt.
Honingdas is ook echt fokking vet btw!
Nog een leuk weetje: felheid schijnt erg te helpen voor kleinere dieren, zowel voor de honingdas maar bijvoorbeeld ook het wilde zwijn:quote:
Dit heb je toch iets fout.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:58 schreef Id_do_her het volgende:
Een ander dier, de coelacanth:
[ afbeelding ]
Van deze vis werd tot 1938 gedacht dat hij ongeveer 145 tot 66 miljoen jaar geleden was uitgestorven, nog voor de krijtperiode. Er werd in Zuid-Afrika een coelacanth in een visnet ontdekt. De vis is kwastvinnig, wat erop zou kunnen wijzen dat de vis ooit poten heeft gehad en daarom gerelateerd is aan de longvis, een vis met kieuwen en longen, als je goed kijkt kun je er een soort hagedis in herkennen:
Ik wist het niet zeker dus daarom schreef ik 'zou kunnen'. Bedankt voor de opheldering in ieder geval.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:15 schreef hexta het volgende:
[..]
Dit heb je toch iets fout.
Ze denken namelijk dat hagedissen van de coelacant afkomen.
[ afbeelding ]
Deze vis heeft miljoenen jaren overleefd door een combinatie van factoren.
"The Coelacanths are believed to predate dinosaurs by almost 200,000,000 years."
- Hij leeft bijzonder diep, Vanaf 100 meter, maar normalitair rond de 700 meter diep. (van de 2 mensen die hem vonden op een markt is er 1 gestorven aan caisson ziekte toen ze op zoek gingen naar een levend exemplaar.)
- Ze eten bijna alles wat ze daar vinden, en verbruiken amper energie.
- ze hebben in plaats van een ruggengraat een soort buis met vloeistof. Wanneer ze worden aangevallen gaat deze olie achtige substantie door het hele lichaam, en hierdoor hebben ze geen natuurlijke vijanden.
Ze kunnen 2 meter en rond de 100 jaar oud worden.
Ik ben als de dood voor spinnen en zelfs bij deze sla ik op de vluchtquote:Op maandag 28 maart 2011 14:19 schreef Id_do_her het volgende:
Dit is trouwens ook wel een leuk beestje, de smileyspin:
[ afbeelding ]
Hij heet officieel de theridion grallator maar wordt in het Engels de 'happy face spider' genoemd. De gezichtjes nemen vaak andere vormen aan:
[ afbeelding ]
De derde van de bovenste rij is deze:
Deze was zojuist op tv, ziek beestquote:Op maandag 28 maart 2011 12:58 schreef Id_do_her het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is de honingdas, de rambo van de Serengeti. De honingdas is een dier dat geen angst kent. Hij jaagt op slangen maar ook hagedissen, zoogdieren, schorpioenen en soms ook vogels, soms grijpt hij zelfs de prooi van slangen uit de bek van de giftigste slangen en eet het voor zijn gezicht op. De honingdas gaat als hij daarmee klaar is achter de slang aan, tijdens zo'n gevecht wordt een honingdas vaak gebeten, alleen het gif dat een olifant neer kan halen zorgt voor de honingdas alleen voor een bewusteloosheid van ongeveer twee tot drie uur, hierna staat hij weer op en eet verder aan de slang.
Zelfs een leeuw komt niet graag met een honingdas in aanraking omdat de honingdas dan recht voor de scrotum van de leeuw gaat en die in één hap kan afbijten, bij leeuwinnen is dit ook effectief, vandaar dat een leeuw ook liever op een afstand blijft.
[ afbeelding ]
De honingdas dankt zijn naam aan zijn liefhebberij voor bijennesten, als hij er één gevonden heeft ramt hij gewoon zijn gezicht erin en begint wild om zich heen te eten, de razende bijen steken er op los maar de honingdas heeft een speciale pantserhuid zodat hij dit nauwelijks voelt. Hij likt de honing op en eet de larven van de bijen, waarna hij een ruïne van een bijennest achterlaat.
Was het niet dat de tanden simpelweg te klein zijn om door menselijke huid heen te komen?quote:Op maandag 28 maart 2011 23:34 schreef Sinceria het volgende:
De gevreesde 'zwarte weduwe':
[ afbeelding ]
Is een spin die lang niet zo dodelijk is als men denkt. Iedereen reageert anders op een beet van deze spin, sommige mensen worden ziek, zelden overlijdt iemand eraan maar er bestaan ook mensen die geen enkele last hebben van een beet van de zwarte weduwe.
Ze worden zo nu en dan ook in Nederland gevonden trouwens, meestal doordat ze mee zijn gereisd met import producten.
Ik heb ook wel eens gelezen dat het mogelijk van het woord Jeroboam afkomt.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:42 schreef Id_do_her het volgende:
De jerrycan:
[ afbeelding ]
De jerrycan is door Duitsers uitgevonden om een makkelijke manier te vinden om brandstof te transporteren en te bewaren. Hiervoor maakten Britten gebruik van onhandige apparaten die 'flimsies' genoemd werden, duidelijk inferieur aan de jerrycan.
De jerrycan werd 'jerrycan' genoemd omdat Britten de Duitsers 'Jerries' noemden, dus vrij vertaald betekend het 'moffenblik'. De Duitsers noemden de Britten Tommies, dus vochten de Tommies tegen de Jerries.
[ afbeelding ]
Zou kunnen, maar dan vraag ik me wel af hoe een Israëlische koning zijn naam zou kunnen ontlenen aan een uitvinding uit de twintigste eeuw, misschien zit daar wel een cool verhaal achter?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens gelezen dat het mogelijk van het woord Jeroboam afkomt.
Noohh dat plaatje, nachtmerries!quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:37 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Die ken ik ja!Er zijn ook wormen die samenclusteren om de vorm van een vrouwtje van een wesp aan te nemen, als een mannetjeswesp komt paren gaan de wormen op het mannetje totdat hij echt paart met een vrouwtje, de wormen gaan het vrouwtje in en eten haar van binnenuit op.
De portia spin:
[ afbeelding ]
is een springspin die voor elk dier wat hij doodt en vang een andere strategie heeft, bijvoorbeeld door het web van een andere spin om te bouwen naar een eigen web en er dan een vlieg in te gooien waarna de spin denkt dat hij in zijn eigen web klimt maar dat het stiekem die van de portia is. Hij beweegt bijvoorbeeld ook alleen in de wind zodat de prooi niet doorheeft dat het een spin is totdat hij voor zijn gezicht staat.
De spin plant zijn evil plans en observeert zijn prooien, hij heeft bijvoorbeeld ook al de paringsdans van een prooi overgenomen om prooien te lokken en nog veel meer van dat soort sneaky truukjes.
Jeroboam is de benaming voor een grote fles (wijn), en dat schijnt weer afgeleid te zijn van een ander frans woord, wat weer grote pot ofzo betekend, ik heb er naar lopen googlen, maar kan het niet meer vinden.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:43 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar dan vraag ik me wel af hoe een Israëlische koning zijn zou kunnen naam ontlenen aan een uitvinding uit de twintigste eeuw, misschien zit daar wel een cool verhaal achter?
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:43 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar dan vraag ik me wel af hoe een Israëlische koning zijn zou kunnen naam ontlenen aan een uitvinding uit de twintigste eeuw, misschien zit daar wel een cool verhaal achter?
Nee, dat is een mythe die de ronde doet over de hooiwagen:quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:14 schreef hexta het volgende:
[..]
Was het niet dat de tanden simpelweg te klein zijn om door menselijke huid heen te komen?
Sommige hagedissen doen dit ook met hun staart geloof ik.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:38 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Nee, dat is een mythe die de ronde doet over de hooiwagen:
[ afbeelding ]
De hooiwagen is niet alleen niet giftig, het is ook niet echt een spin (hoewel hij wel binnen de orde der geleedpotigen valt). De hooiwagen kan een of meerdere poten loslaten als hij voelt dat hij in gevaar is.
Jep, om vervolgens een nieuwe aan te laten groeien.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:52 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Sommige hagedissen doen dit ook met hun staart geloof ik.
De UK wel?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:42 schreef Aether het volgende:
Landen die (nog steeds) niet het metrische systeem gebruiken:
• VS
• Liberia
• Myanmar
[ afbeelding ]
In principe wel. Er zijn wel wat uitzonderingen.quote:
Wat is het mestrische systeem ook alweer?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:42 schreef Aether het volgende:
Landen die (nog steeds) niet het metrische systeem gebruiken:
• VS
• Liberia
• Myanmar
[[url=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/17/Metric_system.png]afbeelding[/url] ]
Wát voor systeem?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:46 schreef iewl het volgende:
[..]
Wat is het mestrische systeem ook alweer?
Grammen, liters en meters.quote:
Ja, ik kan ook een baksteen verkruimelen en opeten, maar dan is het nog geen voedingsmiddel/specerij, of wat bedoel je?quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:13 schreef AwesomeSauce het volgende:
Ik kan gewoon boomschors eten hoor![]()
Wel eerst laten weken
Ik dacht meteen: 'en zoethout dan?'. Maar zoethout blijkt dus de wortel van een plant te zijn.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:09 schreef Id_do_her het volgende:
Kaneel is de enige vorm van boomschors die voor de mens eetbaar is.
[ afbeelding ]
Zoethout wordt ook gebruikt om smaak te geven aan tabak en als bestanddeel in medicijnen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:16 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Ik dacht meteen: 'en zoethout dan?'. Maar zoethout blijkt dus de wortel van een plant te zijn.
[ afbeelding ]
De zoetstof in zoethout heeft een heeft een bloeddrukverhogende eigenschap. Dezelfde zoetstof is een van de bestanddelen van drop.
Ik was het net aan het lezen idd, onder het kopje Glycyrrhizinezuur op wikipedia.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:18 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Zoethout wordt ook gebruikt om smaak te geven aan tabak en als bestanddeel in medicijnen.
Ik wist het nog van een spreekbeurt op de basisschool over drop.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:19 schreef Sinceria het volgende:
Ik was het net aan het lezen idd, onder het kopje Glycyrrhizinezuur op wikipedia.
Rudimentair.. haha.."onderontwikkeld".. een maat van mij heet Rudi.. leuk weetje voor mij ditquote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:08 schreef Id_do_her het volgende:
'gezicht' van de vis is rudimentair, het is eigenlijk helemaal
Zou lullig zijn als hij zich beter heeft ingelezenquote:Op woensdag 30 maart 2011 12:46 schreef Liquidist het volgende:
[..]
Rudimentair.. haha.."onderontwikkeld".. een maat van mij heet Rudi.. leuk weetje voor mij dit
http://www.encyclo.nl/begrip/rudimentair
Ik mag met m'n hoge bloeddruk ook geen zoethoutthee drinken... Meeste mensen weten het echter niet en blijven hun eigen bloeddruk verhogen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:16 schreef Sinceria het volgende:
De zoetstof in zoethout (glycyrrhizinezuur) heeft een bloeddrukverhogende eigenschap. Dezelfde zoetstof is een van de bestanddelen van drop.
Haha, dat stond ook op de BNN scheurkalender vorig jaarquote:Op maandag 28 maart 2011 22:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Charlie Chaplin deed ooit mee bij zijn eigen look-a-like wedstrijd.
Hij was op vakantie in Monte Carlo waar toevallig zo'n wedstrijd gehouden werd, en besloot
voor de grap mee te doen.
Hij eindige als derde!![]()
http://www.moviemachine.n(...)b32adba56c3fd5f4d8f7
[ afbeelding ]
Zijn beroemde bolhoed en wandelstok werden in 1987 verkocht voor 150.000 dollar.
Hier is overigens niets van waar. De soldaten kregen gewoon soldijquote:Op woensdag 23 maart 2011 20:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Het woord "salaris" is afkomstig van het Latijnse "salarium", dat "zoutrantsoen" betekent.
In het oude Rome ontvingen soldaten en bedienden voor bewezen diensten geen geld,
maar zout en andere benodigdheden van de staat.
Ze kregen een "salarium".
Ow... dat wist ik niet eens, maar ik vond het wel Hilarischquote:Op woensdag 30 maart 2011 14:21 schreef Moira. het volgende:
[..]
Haha, dat stond ook op de BNN scheurkalender vorig jaar
AH! dan mag half internet wel schoongeveegd worden want het staat toch erquote:Op woensdag 30 maart 2011 14:34 schreef Romanus het volgende:
[..]
Hier is overigens niets van waar. De soldaten kregen gewoon soldij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |