Nee! helemaal niet, en ik hoop het beste voor de Libische bevolking.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:35 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Klopt, iedereen wil Gadhaffi weg.
Maar vooral nadat hij zijn burgers begon af te slachten.
Het liefst hebben we vrede in dat land, is dat zo moeilijk te bevatten?
1.welke interim regeringquote:Op woensdag 23 maart 2011 22:37 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
1: Nee, wat is dit voor belachelijke aanname. Kunnen wij niet akkoord gaan met het interim regering wat onafhankelijk is gevormd?
2: Nee, dit heb ik al vaak genoeg gezegd; van de grondtroepen van Gadhaffi moet worden voorkomen dat ze burgers vermoorden. Dit kan alleen door middel van geweld.
Dan moet je rond Misrata en Zintan blijven bombarderen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:35 schreef yowkah het volgende:
[..]
Nee dit hele ding hoeft als enige reden te hebben dat de mensen rechten beschermt worden. Dat Ghadaffi niet zijn eigen volk aanvalt.
Gadaffi moet gewoon berecht worden in zijn eigen land. Als daar de doodstraf bestaat: so be it.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:44 schreef Lagrinta het volgende:
Jullie willen de doodstraf voor Gaddafi. Wat moet het standpunt van Mark Rutte zijn in deze? Er was met de executie van Saddam veel ophef over het standpunt van Balkenende.
Laat hem lekker levenslang krijgen, doodstraf is minder erg dan levenslang.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:44 schreef Lagrinta het volgende:
Jullie willen de doodstraf voor Gaddafi. Wat moet het standpunt van Mark Rutte zijn in deze? Er was met de executie van Saddam veel ophef over het standpunt van Balkenende.
Moeten ze wel door blijven gaan met bombarderen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:36 schreef yowkah het volgende:
[..]
misschien de valse hoop dat ze snachts moeilijker te raken zijn XD
1: De interim regering in Benghazi, waar die planoloog hoofd van is.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:43 schreef yowkah het volgende:
[..]
1.welke interim regering
2. Klopt maar dat kan je ook alleen met grondtroepen, of wil jij kruisraketten gebruiken om een sluipschutter aan te vallen -.-. Arabische Liga heeft gezegt niet mee te gaan met zenden van grondtroepen dus dat zit er sowieso niet in. Daarnaast is al vaak gezegt door de rebellen dat ze de VN landen bedanken voor de luchtdekking tegen tanks etc. en dat ze de sluipschutters zelf zullen uitschakelen.
ben ik ook helemaal mee eens. dat ontken ik zeker niet ( ook niet gedaan volgens mij). Vraag is alleen of daar nog meer troepen voor nodig zijn. En daar pleit de SP ook voor, daar willen ze opheldering over, ook of daar de nederlandse NAVO troepen voor gebruikt zullen worden.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet je rond Misrata en Zintan blijven bombarderen.
Als je jezelf en je houding tov mensenrechten serieus neemt, wel.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:47 schreef yowkah het volgende:
[..]
ben ik ook helemaal mee eens. dat ontken ik zeker niet ( ook niet gedaan volgens mij). Vraag is alleen of daar nog meer troepen voor nodig zijn. En daar pleit de SP ook voor, daar willen ze opheldering over, ook of daar de nederlandse NAVO troepen voor gebruikt zullen worden.
1. die is niet onafhankelijk, en wordt alleen erkend door frankrijk.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:46 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
1: De interim regering in Benghazi, waar die planoloog hoofd van is.
2: Grondtroepen zijn er al, ze worden rebellen genoemd maar zijn gewoon Libische burgers.
Geen enkele regering is onafhankelijk.quote:
Ja dat is reden die iedereen gebruikt, en ook een terechte reden.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:35 schreef yowkah het volgende:
[..]
Nee dit hele ding hoeft als enige reden te hebben dat de mensen rechten beschermt worden. Dat Ghadaffi niet zijn eigen volk aanvalt.
Waarom denk je dat ze alleen de pro Ghadaffi troepen aanvallen?quote:De EU, VS en AL mogen dat best willen, dat hij weg moet. Maar dat is aan het volk om te bewerkstelligen. Anders gaan wij ze een nieuw regime opdringen wat ze mogelijk niet eens willen.
Denk je dit nu echt? Dan ben je toch wel een beetje naief.quote:De interventie hoeft geen gevolg plan te hebben. Het zorgen dat de NFZ in stand blijft en dat er geen etra wapens in het land komen is MEER dan genoeg
Op en apart topic voor de beredenering van de SP zit ik iig niet te wachten, maar je bent vrij om deze te starten.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:57 schreef yowkah het volgende:
discussie gaat nu op 3 fronten. zouden we hier effe een apart topic voor moeten openen?
en daarnaast wil ik van jullie weten waarvoor jullie discussiëren. Ik probeer hier eigenlijk de beredenering van de SP te verduidelijken en waarom ik de vraag ( of je niet moet afvragen of de troepen die nu worden gebruikt tegen Libië niet voldoende zijn) zo belangrijk vind.
Ook ik steun de motie om vliegtuigen te sturen en de Haarlem te laten patrouilleren voor de huidige missie ( wapen embargo). Ik ben alleen bang voor de toekomst van deze missie waarin de NAVO misschien achter Ghadaffi aan gaat ( op dit moment enkel tegen gehouden door Duitsland en Turkije). dit zou kunnen resulteren dat Nederland deze missie verder gaat steunen ( waar ik dus tegen ben).
de NAVO of VN wel ja. De reden daarvoor is dat Frankrijk de leider van de missie is samen met Engeland. Frankrijk dat nieuwe regime als de enige bestempeld heeft. Dat elke partij in de VN al heeft gezegd tegen Ghadaffi te zijn en hem weg wilt hebben. En dat dit ook in de artikel 100 brief staat. Dat maakt mij eerlijk gezegt wel een beetje bang ja.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:00 schreef zoefbust het volgende:
Ben je bang dat de Navo achter Gaddafi aangaat ? waarom ?
De keuze is aan het volk van Libië.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:44 schreef Lagrinta het volgende:
[OT]quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:49 schreef Dance99Vv het volgende:
Kadaffi is nog steeds de baas in libie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |