abonnement Unibet Coolblue
pi_94522901
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 19:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Heeft iemand dat filmpje paraat, dat Libië begon met geweldloze demonstraties?
pi_94522922
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 19:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

Kortom, een man die decennialang bij de leiding hoorde van een wreed, terroristisch regime.
Onzin.... je kunt ook gewoon proberen om een verschil te maken in je leven... juist door goede studies te doen en hogerop in het regime te komen.... want dat zijn juist de mensen die later het verschil kunnen maken.

Als ik 30 jaar geleden in Libië had gestudeerd zou ik ook geprobeerd hebben om zo hoog mogelijk op de ladder te komen, al was het alleen maar om het idee dat ik dan pas echt een mening in zo'n land zou hebben dat een beetje telde, en met misschien de droom om later echt een verschil te kunnen maken.

Dat hij jaren een hoog diplomaat onder het regime van Kadaffi is geweest maakt hem absoluut niet slecht hoor!
pi_94522959
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 17:06 schreef The-Dutch-Priest het volgende:

[..]

Uhh nope je linkt nu naar een andere uitzending volgens mij, namelijk naar die van maandag maar Claudia zat in die van gisteren.

Enigste Libië opmerking is op 27:10 en zo dom is het niet want die opmerking dat ze niet wist dat de regering wapens verkoopt verbaasd me niet, dat heb ik ook op Fok! al veel vaker gehoord dat men dit niet weet.

Dit is de juiste
dank voor de correctie, je hebt gelijk :)

dat men dit niet weet dat verbaast mij dus wel :{
...
  woensdag 23 maart 2011 @ 19:32:02 #54
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94523143
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 19:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Heeft iemand dat filmpje paraat, dat Libië begon met geweldloze demonstraties?
Of was dat gewoon deel1 van de BBC Panorama docu?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 23 maart 2011 @ 19:32:19 #55
104871 remlof
Europees federalist
pi_94523157
quote:
4s.gif Op woensdag 23 maart 2011 19:27 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Onzin.... je kunt ook gewoon proberen om een verschil te maken in je leven... juist door goede studies te doen en hogerop in het regime te komen.... want dat zijn juist de mensen die later het verschil kunnen maken.

Als ik 30 jaar geleden in Libië had gestudeerd zou ik ook geprobeerd hebben om zo hoog mogelijk op de ladder te komen, al was het alleen maar om het idee dat ik dan pas echt een mening in zo'n land zou hebben dat een beetje telde, en met misschien de droom om later echt een verschil te kunnen maken.

Dat hij jaren een hoog diplomaat onder het regime van Kadaffi is geweest maakt hem absoluut niet slecht hoor!
Helemaal waar.

De Interim Transitional National Council heeft al een eigen website in de lucht trouwens: www.ntclibya.org
  woensdag 23 maart 2011 @ 19:32:20 #56
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94523159
quote:
Ah! Thanks ^O^
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_94523253
en voor mensen die ze zien vliegen is dit misschien handig?
...
  woensdag 23 maart 2011 @ 19:43:44 #58
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94523665
De NAVO heeft weer lekker gefaald.

Ik distantieer mij bij deze openlijk van alle aantijgingen daarmee. Tijd voor Europese Lente O+
pi_94523731
quote:
4s.gif Op woensdag 23 maart 2011 19:27 schreef horned_reaper het volgende:

Dat hij jaren een hoog diplomaat onder het regime van Kadaffi is geweest maakt hem absoluut niet slecht hoor!
Ik was in de war met Mustafa Abdul Jalil, kennelijk. Maar inderdaad, het kan zijn dat je decennialang een wreed, barbaars, repressief regime hebt gesteund en in stand gehouden en dat je diep van binnen een heel fijne vent bent. Het kan best. Ik zou echter de vreugde temperen en wat sceptisch blijven.
pi_94523840
Jalil was a judge "known for ruling consistently against the regime"[4] before becoming justice minister in 2007. In January 2010 he attempted to resign on national television over the government's failure to release political prisoners. His resignation was rejected. He resigned on 15 February 2011 after seeing the violence used against protestors in Benghazi, being the first senior official to do so.[4]
pi_94523947
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 18:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Jawel, maar enthousiasme en naiviteit liggen dicht bij elkaar, en de vraag is of je een goede oorlog kan voeren vanuit dubieuze motieven.

Ik kijk met stijgende verbazing naar de propaganda die over ons uitgestort wordt, en met de Irak-oorlog in gedachten, hoe makkelijk de media en politici daarin meegaan. In het begin van de opstand werd er al gekopt met dat Ghadaffi steden liet platbombarderen, terwijl het om munitiedepots bleek te gaan. "Schieten op zijn volk", de eventuele aanwezigheid van wmd's is al genoemd, iets kritischer op wat er nou eigenlijk aan de hand is mag wel.
Ik ben het met je eens. Maar, ik heb wel beelden gezien van ongewapende demonstranten die door het hoofd werden geschoten. Verder moeten wij natuurlijk ook afgaan op de informatie die we krijgen van bronnen zoals Reuters en de BBC. Er zijn simpelweg niet veel andere media aanwezig, behalve de nieuwe media als Twitteraars e.d. Als je daarnaast legt, de uitspraken en bedreigingen van Ghadaffi (of hoe je het ook schrijft), lijken mij de berichten van slachtpartijen en huurmoordenaars niet heel onwaarschijnlijk.
  woensdag 23 maart 2011 @ 19:50:34 #62
104871 remlof
Europees federalist
pi_94524007
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 19:43 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
De NAVO heeft weer lekker gefaald.

Ik distantieer mij bij deze openlijk van alle aantijgingen daarmee. Tijd voor Europese Lente O+
Helemaal mee eens, laat Frankrijk en Engeland maar de leiding nemen van deze operatie en daarmee de basis leggen voor een EU-defensietak.

NAVO bereikt geen akkoord over leiding missie Libië
  woensdag 23 maart 2011 @ 19:51:58 #63
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94524092
BBC

Canada has carried out its first bombing raids over Libya, AP reports. In the attack near the besieged city of Misrata, four CF-18 jets, supported by two refuelling aircraft, carried out two separate bombing runs, said deputy chief of air force staff Maj Gen Tom Lawson.

The Canadian planes dropped four laser-guided bombs near the besieged city of Misrata on Tuesday night and Wednesday morning.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_94524218
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 19:49 schreef plak_bandje het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. Maar, ik heb wel beelden gezien van ongewapende demonstranten die door het hoofd werden geschoten.
Tsja, dat is wat ze ook zeiden over Saddam Hoessein: het is een massamoordenaar, hij let mensen martelen, opblazen, verkrachten, you name it. En daar hadden ze helemaal gelijk in. De conclusie om dus maar binnen te vallen, was echter nogal achterlijk. Je zult nog maar weinig mensen met een werkend brein vinden die denken dat de agressie tegen Irak een fantastisch idee was.
pi_94524266
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 19:51 schreef yavanna het volgende:

The Canadian planes dropped four laser-guided bombs near the besieged city of Misrata on Tuesday night and Wednesday morning.
Ik vraag me af of ze daarvoor drones of mensen op de grond voor gebruiken.
  woensdag 23 maart 2011 @ 19:55:51 #66
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94524320
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 19:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik vraag me af of ze daarvoor drones of mensen op de grond voor gebruiken.
Daar gebruiken ze een painter voor volgens mij :) Of het vliegtuig bemand of niet is, maakt verder niet uit als het doel is gemerkt (laser).
pi_94524352
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 19:55 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Daar gebruiken ze een painter voor volgens mij :) Of het vliegtuig bemand of niet is, maakt verder niet uit als het doel is gemerkt (laser).
En die doelen kunnen ze merken middels mensen op de grond of middels onbemande vliegtuigjes.
  woensdag 23 maart 2011 @ 19:57:26 #68
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94524404
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 19:55 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Daar gebruiken ze een painter voor volgens mij :) Of het vliegtuig bemand of niet is, maakt verder niet uit als het doel is gemerkt (laser).
Kun je daar iets meer over vertellen, wat is zo'n painter bv?
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_94524854
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 19:57 schreef yavanna het volgende:

[..]

Kun je daar iets meer over vertellen, wat is zo'n painter bv?
quote:
Laser guidance is a technique of guiding a missile or other projectile or vehicle to a target by means of a laser beam. Some laser guided systems utilise beam riding guidance, but most operate more similarly to semi-active radar homing (SARH). This technique is sometimes called SALH, for Semi-Active Laser Homing. With this technique, a laser is kept pointed at the target and the laser radiation bounces off the target and is scattered in all directions (this is known as painting the target, or laser painting). The missile, bomb, etc. is launched or dropped somewhere near the target. When it is close enough for some of the reflected laser energy from the target to reach it, a laser seeker detects which direction this energy is coming from and adjusts the projectile trajectory towards the source. While the projectile is in the general area and the laser is kept aimed at the target, the projectile should be guided accurately to the target.
Als je Engels goed is is dit een prachtige uitleg.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
  woensdag 23 maart 2011 @ 20:06:17 #70
253516 Oorlogsheld
Supermarkt oorlog veteraan
pi_94524874
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 19:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

En die doelen kunnen ze merken middels mensen op de grond of middels onbemande vliegtuigjes.
dat doen ze gewoon realtime via sattalieten natuurlijk!
Have been helt kepsteetsj at a prisson
  Donald Duck held woensdag 23 maart 2011 @ 20:08:02 #71
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_94524978
Het is jammer dat de opstandelingen zo weinig doen met de mogelijkheden die hen nu geboden worden. Er is totaal geen coördinatie, geen strategie.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_94525001
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 20:06 schreef Oorlogsheld het volgende:

[..]

dat doen ze gewoon realtime via sattalieten natuurlijk!
van de satellieten komt anders een slechter beeld dan van de UAV's. De camera's die op de UAV's zitten zijn bijna apache-kwaliteit namelijk, ( wat betekend dat ze vanaf 1 kilometer zien wat het merkje op de cigaret in je mond is).
pi_94525055
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 20:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is jammer dat de opstandelingen zo weinig doen met de mogelijkheden die hen nu geboden worden. Er is totaal geen coördinatie, geen strategie.
jij zou blij zijn als ze ge-ordend troepen aanvielen en enorm veel doden veroorzaakte bij het leger van khadaffi? ik ben allang blij dat ze het woord terugtrekken kennen.
  woensdag 23 maart 2011 @ 20:09:12 #74
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94525061
Wat een leuk filmpje op het journaal over "geallieerde bombardementen met burgerslachtoffers" :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 23 maart 2011 @ 20:09:26 #75
253516 Oorlogsheld
Supermarkt oorlog veteraan
pi_94525075
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 20:08 schreef yowkah het volgende:

[..]

van de satellieten komt anders een slechter beeld dan van de UAV's. De camera's die op de UAV's zitten zijn bijna apache-kwaliteit namelijk, ( wat betekend dat ze vanaf 1 kilometer zien wat het merkje op de cigaret in je mond is).
Ik durf te wedden dat het leger beter beeld heeft via satalieten dan wij ooit gezien hebben,
Have been helt kepsteetsj at a prisson
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')