Nog niet streng genoeg. Mensen die geen verantwoordelijksbesef hebben en anderen in levensgevaar brengen horen niet op de weg thuis.quote:Op donderdag 23 juni 2011 23:25 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Gang van zaken bij CBR is 100% willekeur en de burger is rechteloos ;')
Gaat namelijk via bestuursrecht. Dit is een van de zwaarste strafmaatregelen in Europa qua verkeer. Ook als je je rijbewijs terugkrijgt (rechtmatig), kun je nog steeds een EMG/EMA aan je broek krijgen. Hier kun je niet tegen in beroep gaan.
Droeftoeter.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:05 schreef Webschip het volgende:
Nog niet streng genoeg. Mensen die geen verantwoordelijksbesef hebben en anderen in levensgevaar brengen horen niet op de weg thuis.
Rijbewijs voorgoed invorderen. Of voor minsten 10 jaar.
TS heeft al genoeg in de rats gezeten en ik denk niet dat hij het nog een keer zal doen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:05 schreef Webschip het volgende:
[..]
Nog niet streng genoeg. Mensen die geen verantwoordelijksbesef hebben en anderen in levensgevaar brengen horen niet op de weg thuis.
Er zijn al genoeg alcohol doden in het verkeer. Ja, dat zijn meestal diegenen die NIET hebben gedronken.... De Nederlandse jongeren zuipen het hardst in heel Europa. Dat moet toch de denken gevenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:29 schreef Staal het volgende:
[..]
TS heeft al genoeg in de rats gezeten en ik denk niet dat hij het nog een keer zal doen.
Het is maar goed dat jij niet aan het roer staat.
Mensen moeten ook verantwoordelijkheid kunnen leren natuurlijk, meteen 10 jaar lang het rijbewijs afpakken trekt natuurlijk ook meteen een wissel op de arbeidskansen, etc. Dat voelt toch wat disproportioneel tov de kans op ongelukken/schade. Dan is een meerjarige proeftijd, en langer de punten laten staan, toch een betere manier in mijn ogen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:05 schreef Webschip het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, waanzin! Laten we auto's zo snel mogelijk helemaal verbieden, want al die ongelukken...quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:35 schreef Webschip het volgende:
Er zijn al genoeg alcohol doden in het verkeer. Ja, dat zijn meestal diegenen die NIET hebben gedronken.... De Nederlandse jongeren zuipen het hardst in heel Europa. Dat moet toch de denken geven
Diegene die aangereden wordt door een drankorgel heeft maar al te vaak levenslang...quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:39 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Mensen moeten ook verantwoordelijkheid kunnen leren natuurlijk, meteen 10 jaar lang het rijbewijs afpakken trekt natuurlijk ook meteen een wissel op de arbeidskansen, etc. Dat voelt toch wat disproportioneel tov de kans op ongelukken/schade. Dan is een meerjarige proeftijd, en langer de punten laten staan, toch een betere manier in mijn ogen.
Jongeren moeten juist nog verantwoordelijkheid leren, daar zijn het ook jongeren voor.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:35 schreef Webschip het volgende:
[..]
Er zijn al genoeg alcohol doden in het verkeer. Ja, dat zijn meestal diegenen die NIET hebben gedronken.... De Nederlandse jongeren zuipen het hardst in heel Europa. Dat moet toch de denken geven
Hoe kom je daar nou bij? Het is de afgelopen jaren alleen maar veiliger geworden en ook zijn de aantallen slachtoffers teruggedrongen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:46 schreef Webschip het volgende:
[..]
Diegene die aangereden wordt door een drankorgel heeft maar al te vaak levenslang...
Feit is dat de huidige straffen niet goed genoeg werken, er gaat te weinig preventie daarvan uit.
Maar volgens mij niet het aandeel alcoholslachtoffers. En iedereen weet toch zo langzamerhand wel dat je niet met alcohol achter het stuur moet plaatsnemen?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:49 schreef Staal het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? Het is de afgelopen jaren alleen maar veiliger geworden en ook zijn de aantallen slachtoffers teruggedrongen.
Ook dat is heel erg teruggedrongen. Serieus. Mensen zijn al veel bewuster geworden in vergelijking met pakweg tien jaar geleden.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:55 schreef Webschip het volgende:
[..]
Maar volgens mij niet het aandeel alcoholslachtoffers. En iedereen weet toch zo langzamerhand wel dat je niet met alcohol achter het stuur moet plaatsnemen?
Tja, hoe het ook zij, ik hoop dat hij zijn lesje inderdaad geleerd heeft.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:01 schreef Staal het volgende:
[..]
Ook dat is heel erg teruggedrongen. Serieus. Mensen zijn al veel bewuster geworden in vergelijking met pakweg tien jaar geleden.
Tuurlijk weet iedereen het. Maar ik snap best dat TS dacht dat hij wel op zijn snorfiets kon stappen om nog even wat kebab te gaan halen. Nou ja, niet dus. Maar om die jongen tien jaar zijn brommerrijbewijs af te pakken staat echt niet in verhouding. Hij snapt het nu wel.
Laten we wel zijn, genoeg mensen die veilig de auto laten staan en op de fiets naar de kroeg gaan om te tanken. Maar dan moet je ook geen overijverige agent op de terugweg tegenkomen want dan doe je het nog niet goed.
Datzelfde kan je zeggen van elk slachtoffer wat permanent gehandicapt is natuurlijk. Daar veranderd de alcohol component niks meer of minder aan.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:46 schreef Webschip het volgende:
[..]
Diegene die aangereden wordt door een drankorgel heeft maar al te vaak levenslang...
Feit is dat de huidige straffen niet goed genoeg werken, er gaat te weinig preventie daarvan uit.
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:38 schreef Re het volgende:
och wie heeft er nou nog nooit dronken op een snorfiets gezeten, heb je zelfs daar een rijbewijs voor nodig tegenwoordig
Even een ervaringsdeskundige aan het woord, mijn rijbewijs is 6 jaar(!) ingevorderd geweest t.g.v. een persoonsverwisseling door Justitie. (Ik was dus absoluut onschuldig)quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:05 schreef Webschip het volgende:
Droeftoeter.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 20:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Even een ervaringsdeskundige aan het woord, mijn rijbewijs is 6 jaar(!) ingevorderd geweest t.g.v. een persoonsverwisseling door Justitie. (Ik was dus absoluut onschuldig)
Nu de praktijk:
- Ik heb er geen km minder om gereden.
- Ik ben wel gelijk gestopt met werken, en dat doe ik tot op de dag van vandaag,11 jaar later, nog steeds.
Achteraf bezien is het het beste wat me in mijn leven is overkomen. Wie wil niet voor zijn 30e met pensioen?quote:
Droeftoeter.quote:Op zondag 26 juni 2011 00:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Achteraf bezien is het het beste wat me in mijn leven is overkomen. Wie wil niet voor zijn 30e met pensioen?
Jammer dat het mogelijk levens kost, maar daar moet je de wetgever op aankijken, niet mij. Ik pas me slechts aan.
Nee, jij maakt de afweging tussen 2 situatie 'iemands leven redden met als gevolg straf voor rijden zonder rijbewijs' en 'geen straf voor rijden zonder rijbewijs met als gevolg een dode'.quote:Op zondag 26 juni 2011 00:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Jammer dat het mogelijk levens kost, maar daar moet je de wetgever op aankijken, niet mij. Ik pas me slechts aan.
Je vocabulaire is erg beperkt he ?quote:
Dat iemand op z'n 16e een keer iets doms gedaan heeft, zullen de meeste werkgevers niet zo van schrikkenquote:Op zondag 26 juni 2011 01:18 schreef Ra-z het volgende:
posten met voor en achternaam....
Slimme zet, vinden toekomstige werkgevers ook altijd fijn als ze dit soort dingen tegenkomen voor ze je afwijzen![]()
6 Jaar, na een persoonsverwisseling? Waarom kon dat niet (sneller) rechtgezet worden?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 20:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Even een ervaringsdeskundige aan het woord, mijn rijbewijs is 6 jaar(!) ingevorderd geweest t.g.v. een persoonsverwisseling door Justitie. (Ik was dus absoluut onschuldig)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |