Dat is wel erg simpel, dat is ongeveer hetzelfde als: 'wie niet voor ons is, is tegen ons'quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:40 schreef deleriouz het volgende:
Mensen die denken dat de, middels VN mandaat verkregen, interventie in Libi ongerechtvaardigd is, zijn:
• domme hippies
• pro-Gaddafi trollen
• Tamoil personeel
Tsja, jouw vermoedens zijn jouw vermoedens. Ik stel in ieder geval dat dit een ondoordachte oorlog is of in ieder geval sterk lijkt.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:02 schreef waht het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat een doordachte oorlog in jouw ogen niet bestaat.
Dat zijn jouw antwoorden, maar dat zijn niet d antwoorden. Natuurlijk hoeft Khaddafi niet weg. Hij kan daar blijven, geen probleem. Ja, het is een moordzuchtige bruut, maar het is niet noodzakelijk dat hij weg is. Je gaat dus al uit van de verkeerde veronderstelling. Maar als je dan denkt dat het moet en als je dan denkt dat hij niet vrijwillig zal gaan -ben ik het mee eens, voor mij nog een reden tegen deze oorlog te zijn-, dan is het niet de logische conclusie dat ds nu, ds door het Westen Libi aangevallen moet worden.quote:Hoe dan ook, de eerste vraag die je jezelf moet stellen is: moet Kadaffi weg? Het antwoord is 'ja'. Vervolgens stel je de vraag: hoe gaat Kadaffi weg? Het antwoord is 'niet vrijwillig'.
Dan houden ze die om er voor te zorgen dat het Westen geen nieuwe dictator kan installeren.,quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:05 schreef johnnylove het volgende:
Dat mensen denken dat het Westen moderne wapentuig aan de bevolking geven, zullen allemaal wel geloven in sprookjes. Wat denk je wat er met die wapens gaat gebeuren zodra de `oorlog` voorbij is.
Ik denk dat een interne moordaanslag waarschijnlijker is.quote:Indien te lang geen successen worden geboekt, zullen de aanvallen wel rechtstreeks op G gaan plaatsvinden. Is veel effectiever en veiliger voor langere termijn
Ik denk dat als Misrata niet standhoudt dat hardere acties onvermijdelijk zijn.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:09 schreef horned_reaper het volgende:
De aanvallen van Gaddafi-troepen op de westelijke stad Misurata houden ondertussen aan, ondanks de militaire operaties van de westerse coalitie in Libi. Misurata is het laatste opstandelingenbolwerk in het westen van Libi.
Tuurlijk. Je kan gewoon erkennen dat de bevolking zelf ongewapend een revolutie was begonnen, en dat Ghaddafi had besloten om iedereen kapot te schieten met luchtafweer. En dat je moreel gezien wel in moet grijpen, ook zonder lange-termijn plan.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:06 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Dat is wel erg simpel, dat is ongeveer hetzelfde als: 'wie niet voor ons is, is tegen ons'
Misschien is er ook nog een tussenweg?
Dictators hebben de rare gewoonte om niet af te wijken van hun misdadige wanbeleid. Kadaffi hoeft niet weg uit Libi, dat klopt. Waar hij wel weg moet is uit het ambt van alleenheerser. Vervolgens moet hij verantwoording afleggen voor het beleid dat hij heeft gevoerd.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:06 schreef Monidique het volgende:
Dat zijn jouw antwoorden, maar dat zijn niet d antwoorden. Natuurlijk hoeft Khaddafi niet weg. Hij kan daar blijven, geen probleem. Ja, het is een moordzuchtige bruut, maar het is niet noodzakelijk dat hij weg is. Je gaat dus al uit van de verkeerde veronderstelling. Maar als je dan denkt dat het moet en als je dan denkt dat hij niet vrijwillig zal gaan -ben ik het mee eens, voor mij nog een reden tegen deze oorlog te zijn-, dan is het niet de logische conclusie dat ds nu, ds door het Westen Libi aangevallen moet worden.
Die worden meteen verpatst en zullen ergens anders opduiken. Is al zo vaak gebeurd en zal zkr hier ook gebeuren. Anarchie maakt het alleen maar makkelijker. Vooral de regio zal Westen hier zeer behoudend mee zijn.quote:Dan houden ze die om er voor te zorgen dat het Westen geen nieuwe dictator kan installeren.,
Dan was deze allang gepleegd. Op dit moment zal hier zkr op worden gewed, maar blijkens de realiteit zeer moeilijk. Die boeren zijn, ondanks 3 dagen zware bombardementen, nog niet eens bij de volgende stad aangekomen...quote:Ik denk dat een interne moordaanslag waarschijnlijker is.
Is Zintan al gevallen dan? En Nalut?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:09 schreef horned_reaper het volgende:
De aanvallen van Gaddafi-troepen op de westelijke stad Misurata houden ondertussen aan, ondanks de militaire operaties van de westerse coalitie in Libi. Misurata is het laatste opstandelingenbolwerk in het westen van Libi.
Aan de andere kant is G de afgelopen dagen twee personen in zijn binnenste kring van vertrouwen verloren.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:09 schreef horned_reaper het volgende:
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:14 schreef yavanna het volgende:
ChangeInLibya Mhalwes
Reports that attacks on Tripoli have started again tonight, for the 3rd night in a row. Explosions heard near Al-Aziziya again. #libya
Lol, timing,quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:21 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
#US Treasury Department extends economic sanctions to 14 companies that are subsidiaries of the Libyan state oil company. (bbc)
Ik lees trouwens als sinds zaterdag via verschillende twitters dat G bezig is gebouwen en mensen op te blazen, om daar de coalitie de schuld van te geven. Nog niks officieels verder en geen bevestiging, maar het zou me niks verbazen.
DAMES EN HEREN, de snelste oplossing voor deze oorlog is mij ineens duidelijk. En ik wil graag hem aan jullie mededelen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:05 schreef johnnylove het volgende:
Dat mensen denken dat het Westen moderne wapentuig aan de bevolking geven, zullen allemaal wel geloven in sprookjes. Wat denk je wat er met die wapens gaat gebeuren zodra de `oorlog` voorbij is.
Indien te lang geen successen worden geboekt, zullen de aanvallen wel rechtstreeks op G gaan plaatsvinden. Is veel effectiever en veiliger voor langere termijn
Dat was een moskee in Zawya.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:22 schreef yavanna het volgende:
Een MoD woordvoerder vertelde/showde vanmiddag op BBC foto's van voor/na een stuk land met een moskee er op, waarbij op de NA foto de moskee 'plat' was. Gedaan door/op commando van Gadaffi. Zo ver gaat hij, alsus de woordvoerder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |