abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 maart 2011 @ 16:32:13 #26
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_94471320
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 16:30 schreef Friek_ het volgende:
Wat een onzin tot nu toe. Het kabinet bezuinigt per saldo 100 miljoen op het hoger onderwijs. Zijlstra liegt.
Mja, maar die 100 miljoen wordt niet gebruikt voor die 18 miljard, dus op die manier kan hij zich er wel weer uitlullen denk ik. :')

Wel erg dat studenten worden uitgeknepen zodat MBO's nog meer geld kunnen krijgen, zoals Zijlstra zegt.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2011 @ 16:33:11 #27
43556 miss_dynastie
pi_94471365
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 16:18 schreef dotCommunism het volgende:
De SGP is tegen het invoeren van de boete per september en met terugwerkende kracht. Wel in principe voor de boete an sich.
Met 'terugwerkende kracht' wordt bedoeld studenten die nu al studeren? Want de maatregel an sich heeft geen terugwerkende kracht toch, het is niet alsof je voor voorgaande jaren moet betalen (hetgeen ik zou verstaan onder terugwerkende kracht)?
  dinsdag 22 maart 2011 @ 16:34:18 #28
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_94471404
Met 'terugwerkende kracht' wordt bedoeld dat je beboet wordt voor vertraging die is opgelopen in het verleden. Niet dat je die boete over voorgaande jaren moet betalen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 16:34:22 #29
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_94471406
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 16:33 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Met 'terugwerkende kracht' wordt bedoeld studenten die nu al studeren? Want de maatregel an sich heeft geen terugwerkende kracht toch, het is niet alsof je voor voorgaande jaren moet betalen (hetgeen ik zou verstaan onder terugwerkende kracht).
Met terugwerkende kracht wordt in dit geval bedoeld dat alle voorgaande jaren meetellen, en je dus wordt beboet om dingen die je hebt gedaan voordat deze wet in werking ging.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_94471456
Jammer dat je niet meeprofiteert van de 'investering' die ze gaan doen. Je moet alleen dokken.
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2011 @ 16:35:50 #31
43556 miss_dynastie
pi_94471471
Dank voor de verduidelijking allebei!
  dinsdag 22 maart 2011 @ 16:37:28 #32
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_94471537
Ik vind het ongehoord hoe Zijlstra hier probeert partijpoliek te bedrijven door partijen onjuiste woorden in de mond te leggen die gezegd zouden zijn tijdens de campagne voor de Provinciale Staten-verkiezingen.

Geen partij heeft gezegd dat specifiek het geld van de langstudeerboete wordt aangewend voor de bezuinigingen van 18 miljard, slechts dat er netto op het onderwijs bezuinigd wordt.
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 16:38:41 #33
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_94471595
Blijkbaar wordt er, volgens Zijlstra, ergens in de aankomende weken pas inhoudelijk op de langstudeerboete ingegaan, dus dan zou er pas in april/mei ergens over worden gestemd, en dan moet het nog naar de Eerste Kamer, die pas in juni wordt geïnstalleerd. Ik blijf er een hard hoofd in hebben dat het per september kan worden ingevoerd.
pi_94471599
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 16:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik vind het ongehoord hoe Zijlstra hier probeert partijpoliek te bedrijven door partijen onjuiste woorden in de mond te leggen die gezegd zouden zijn tijdens de campagne voor de Provinciale Staten-verkiezingen.
Inderdaad, eventjes doen alsof de andere partijen de boemannen zijn in deze zaak. Hoe langer ik naar Zijlstra kijk, hoe meer ik van hem walg.
pi_94471637
Op de website www.tweedekamer.nl kan nu live het spoeddebat worden gevolgd. http://reflector.kpnstrea(...)tsp&port=&output=asx
Zijlstra oogt weer zwak, net als gisteren. Het is natuurlijk ook een moeilijk verhaal om te verkopen, zeker voor zo'n jonge en onervaren politicus.

quote:
Hij heeft een meerderheid in zowel de 2e als 1e kamer nodig. Die heeft hij in de Tweede Kamer met de PVV/SGP erbij, maar als de SGP zegt dat het de boete niet per september wilt invoeren, met terguwerkende kracht, heeft Zijlstra wel een probleem.
Ze hebben zonder de SGP ook een meerderheid in de Tweede Kamer dus zolang er geen dissidenten zijn onder de VVD, het CDA ne de PVV erbij kunnen ze het door de Tweede Kamer krijgen.
De Eerste Kamer daarentegen...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 22 maart 2011 @ 16:41:07 #36
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_94471702
Oh ja, verrek, cda/vvd/pvv is 76 zetels natuurlijk. :')
  dinsdag 22 maart 2011 @ 16:43:03 #37
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_94471780
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 16:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Yikes, tegenwoordig volgt al meer dan 40% minimaal HBO-niveau.
Aangezien een mens niet in 2 generaties veel intelligenter wordt en sinds de jaren 70 (misschien wel eerder) ons hoger onderwijs voldoende laagdrempelig is (die nu onder druk staat) moet het niveau van de HBO-opleidingen toch wel aardig zijn gedaald, wetende dat we van iets meer dan 20% komen.
Dankzij de sociale mobiliteit zijn wij wel 'slimmer' geworden. Opleidingsniveau van ouders is zeer bepalend voor het opleidingsniveau van kinderen. Intergenerationele sociale mobiliteit leidt er meestal toe dat kinderen een 'niveau' hoger eindigen dan de ouders. Elke generatie wordt dus 'slimmer' dan de vorige.

Het komt er kort op neer dat er steeds meer kinderen zijn die om hoger onderwijs vragen. Tot een bepaalde grens (48% van de jongeren) aangezien niet iedereen 'geschikt' is voor hoger (beroeps) onderwijs. Deze ontwikkeling heeft men al van heel ver zien aankomen en er wordt dus ook rekening mee gehouden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_94471838
quote:
Wel erg dat studenten worden uitgeknepen zodat MBO's nog meer geld kunnen krijgen, zoals Zijlstra zegt.
Inderdaad, MBO-scholen en HBO-scholen zwemmen al in het geld. Dat de leerlingen hier weinig van merken komt doordat het geld slecht wordt gebruikt maar verhoudingsgewijs hebben die meer geld voor onderwijs dan de universiteiten. Dat ze eerst maar eens binnen het MBO-onderwijs en het HBO-onderwijs hervormen. Het zou de minister/staatssecretaris sieren als ze bijv. zou korten met het bedrag wat nu wordt besteed aan:
- de HBO-raad en MBO-raad
- te hoge bestuurderssalarissen
- vestigingen in het buitenland
- te groot aantal gedrukte diploma's

Bezuinig met dat bedrag en geef dat aan de universiteiten. De keuze is vervolgens aan die HBO-scholen en MBO-scholen om ofwel die hervormingen door te voeren ofwel het onderwijs nog verder te verwaarlozen. Dat laatste zou lullig zijn voor de leerlingen maar ze zullen rap genoeg in opstand komen en zodoende druk uitoefenen op die malifide besturen.
#NoDAPL
pi_94471848
Ah, een goede vraag van Boris v/d Ham aan De Jager. :Y

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2011 16:45:17 ]
  dinsdag 22 maart 2011 @ 16:46:03 #40
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_94471890
Mwah, inverdieneffecten zijn al geschat op 25%. Impliciet zegt De Jager dat tegenvallers daarop moeten worden opgelost binnen de begroting van het Ministerie.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 16:46:28 #41
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_94471908
Ben blij dat van der Ham dit punt aansnijdt.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 16:48:34 #42
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_94471992
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 16:45 schreef Friek_ het volgende:
Ah, een goede vraag van Boris v/d Ham aan De Jager. :Y
Mwah, Jee Ka de Jager macro economied zich daar wel weer uit.

De vraag van der ham suggereert ook dat een langstudeerder geen extra kosten maakt, maar alleen maar geld oplevert. Dat is weer een discussie apart.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 22 maart 2011 @ 16:48:56 #43
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_94472002
$%&#&*#$ geef toch eens gewoon antwoord. Je zou ze toch aan hun dassen door het scherm willen sleuren.
pi_94472097
quote:
Dankzij de sociale mobiliteit zijn wij wel 'slimmer' geworden. Opleidingsniveau van ouders is zeer bepalend voor het opleidingsniveau van kinderen. Intergenerationele sociale mobiliteit leidt er meestal toe dat kinderen een 'niveau' hoger eindigen dan de ouders. Elke generatie wordt dus 'slimmer' dan de vorige.
Vroeger misschien, het laatste decennium zeker niet. In 10 jaar tijd is het percentage fors gestegen terwijl het opleidingsniveau van de vorige generaties studenten hun ouders minstens zo hoog was als het opleidingsniveau van de huidige studenten.
De ouders van de huidige studenten hebben voortgezet onderwijs gevolgd in eind jaren 70/begin jaren 80. Toen lag het niveau van het onderwijs al wat lager dan in de decennia daarvoor terwijl in de decennia daarvoor puur op basis van capaciteiten werd geselecteerd voor de diverse opleidingsniveaus. Tussen de jaren 60 en 70 (afhankelijk van de regio van Nederland) werd het onderwijs dermate laagdrempelig dat iedereen kon studeren.
Het Flynn-effect is al een tijdje uitgewerkt.
#NoDAPL
pi_94472098
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 16:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
$%&#&*#$ geef toch eens gewoon antwoord. Je zou ze toch aan hun dassen door het scherm willen sleuren.
En weer niet. :X
pi_94472147
Die kerel van de SP rulez!
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2011 @ 16:53:27 #47
43556 miss_dynastie
pi_94472173
Ik schakel net op tijd in, een stotterende sukkelige staatssecretaris :')
Wat fijn dat je zonder iets te kunnen in Nederland toch wat kan bereiken :')
pi_94472184
Jasper van Dijk is altijd wel sterk ja. Merk dat hij altijd wel lekker scherpe vragen stelt op dit punt.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 16:53:47 #49
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_94472185
Haha, je ziet de Jager spartelen.
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2011 @ 16:54:04 #50
43556 miss_dynastie
pi_94472200
Als ik zo zou antwoorden op mijn tentamens, krijg ik trouwens niet eens een één voor de moeite.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')