Niet echt slim, nee.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:33 schreef yavanna het volgende:
Bij mijn weten de eerste keer dat Libië toch de lucht in ging na het instellen v.d NFZ, niet bijster slim.
AJE
Western warplanes attacked a military aircraft belonging to Muammar Gaddafi's armed forces that was flying towards the rebel-held city of Benghazi.
Darwin award voor de Libische luchtmacht.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:33 schreef yavanna het volgende:
Bij mijn weten de eerste keer dat Libië toch de lucht in ging na het instellen v.d NFZ, niet bijster slim.
AJE
Western warplanes attacked a military aircraft belonging to Muammar Gaddafi's armed forces that was flying towards the rebel-held city of Benghazi.
quote:http://www.volkskrant.nl/(...)ratie-in-Libie.dhtml
BRUSSEL - De NAVO heeft besloten een operatie te beginnen om het wapenembargo tegen Libië te controleren. Alle bondgenoten zijn bereid hun verantwoordelijkheid te nemen een einde te maken aan het ontoelaatbare geweld tegen Libische burgers in overeenstemming met de VN-resolutie over Libië.
Dat maakte NAVO-topman Anders Fogh Rasmussen dinsdag bekend. Daarnaast heeft de NAVO haar plan klaar om toe te zien op naleving van het vliegverbod boven Libië, dat door een internationale coalitie werd afgedwongen.
Nederland wilde alleen in actie komen in Libië als dat in NAVO-verband kan gebeuren. Volgens minister van Buitenlandse Zaken Uri Rosenthal is dat 'de structuur waarin we werken'. Aan die voorwaarde lijkt nu te zijn voldaan.
De Nederlandse ministerraad komt vandaag nog in een extra zitting bijeen om hierover te praten. Daarmee is de kans groot dat Nederland ook mee zal doen. Het kabinet zal een besluit nemen over een zogeheten artikel 100-brief, waarin de inzet van Nederland bekendgemaakt wordt.
Dit NAVO-besluit lijkt ook goed nieuws voor Barack Obama. De afgelopen dagen hadden de VS de leiding over de operatie in Libië. Amerika wilde echter dat de NAVO deze rol op zich zou nemen. Onderhandelingen hierover waren moeilijk, omdat vooral Turkije zich hiertegen verzette en ook Duitsland bezwaren had.
Wat betreft het wapenembargo, worden nu NAVO-schepen en vliegtuigen ingeschakeld in de Middellandse Zee. Zij mogen vaartuigen onderscheppen die verdacht worden van het vervoer van illegale wapens of huurlingen
Lijkt me logisch. Je wilt niet dat die technologie aan boord in handen komt van andere (foute) landen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:27 schreef yavanna het volgende:
Pictures of crashed us air force f15 in Libya.
The US military said the jet is thought to have suffered "mechanical failure" and was not shot down by enemy fire. Both crew members ejected, were recovered and are safe.
Sky's security editor Sam Kiley, in the eastern city of Tobruk, said the US military will be eager to retrieve the aircraft, which reportedly crashed in a field.
"The jet will now become a major focus of American efforts to extract it," he said.
"There is a lot of equipment on an aircraft of that type which will be top secret and shared between the allies, so for that to fall into other hands would be disastrous."
Ze mogen wel opschieten, wat niet vernietigd is zal ondertussen wel grotendeels gestolen zijn. Het leek haast een familie uitje op de video.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:41 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Lijkt me logisch. Je wilt niet dat die technologie aan boord in handen komt van andere (foute) landen.
Ze zijn niet opgepikt met een heli, maar met een Osprey (al kan die voor een heli aangezien worden).quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:50 schreef yavanna het volgende:
Dit verhaal doet nu ook de ronde. Geen idee of het klopt, het zorgt iig voor een hoop negatieve comments jegens Amerika verspreid over het internet.
Channel 4: Six Libyan villagers in a field on the outskirts of Benghazi were shot & injured when a US helicopter landed to rescue F-15 pilot
De missiles lagen nog op dat veldje, mja ik gok dat die inmiddels wel opgepikt zijn.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:53 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ze mogen wel opschieten, wat niet vernietigd is zal ondertussen wel grotendeels gestolen zijn. Het leek haast een familie uitje op de video.
Er liepen ook kinderen. Lekker met allemaal niet onplofte raketten en bommenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:54 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
De missiles lagen nog op dat veldje, mja ik gok dat die inmiddels wel opgepikt zijn.
Kan. Kan wellicht ook zo zijn dat de piloot met een helikopter was en de ander met een Osprey. Ze zijn iig los van elkaar opgepikt.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:53 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ze zijn niet opgepikt met een heli, maar met een Osprey (al kan die voor een heli aangezien worden).
En wat willen ze ermee doen dan? Afvuren met een hamer en spijker?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:54 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
De missiles lagen nog op dat veldje, mja ik gok dat die inmiddels wel opgepikt zijn.
Kan jij dat stuk bijwerken in de OP? Voordat dit topic afloopt en de volgende TS komt?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:41 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Lijkt me logisch. Je wilt niet dat die technologie aan boord in handen komt van andere (foute) landen.
Geen idee, maar als ik de VS was zou ik niet willen dat mijn technologie in de verkeerde handen komt. Zie bijvoorbeeld de Sidewinder.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
En wat willen ze ermee doen dan? Afvuren met een hamer en spijker?
Welk stukquote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:59 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Kan jij dat stuk bijwerken in de OP?
Er staat een linkje naar het FP-artikel daarover.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:59 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Over de uitbreiding van de noflyzone
Maar ik bedoel waarom niet een kaartje of i.d.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:00 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Er staat een linkje naar het FP-artikel daarover.
Als jij een kaartje hebt van de uitgebreide NFZ zet ik 'm erbij.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:01 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Maar ik bedoel waarom niet een kaartje of i.d.
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:01 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Als jij een kaartje hebt van de uitgebreide NFZ zet ik 'm erbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |