abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94430697
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:24 schreef Zienswijze het volgende:
En dat is precies het punt dat ik wil maken. Als mens wil je uiteraard mensen helpen. Dat willen Sarkozy en Obama ook. Maar als leider heb je simpelweg andere belangen. Dan weeg je de baten tegenover de kosten en zal je never nooit als land oorlog voeren om de mensen in land X te helpen. Als leider kijk je enkel naar welke economische en geopolitieke belangen een rol spelen. Welkom in de wereld vd politiek!
Goed punt. Als leider vertegenwoordig je ook de belangen van je eigen volk. Dat is je baan... Dus natuurlijk handel je in het belang van je eigen volk. En daar is niets mis mee.

Als je bevolking een ander volk wil helpen, is het als leider jouw taak dat uit te voeren. Ik noem ontwikkelingshulp, ik noem Japan, de Tsunami etc.. Nu is er natuurlijk ook een kleine groep mensen die beweert dat zelfs ontwikkelingshulp puur is gemotiveerd vanuit eigenbelang.
pi_94430720
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:24 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik dat niet doe? Kom eens met een argument dat dit 100% om de olie gaat en 0% om het helpen van de Libiers in plaats van mij te beschuldigen onvoldoende geinformeerd te zijn.

En die complottheorieën.... geloof jij dat iedereen die binnen de politiek of de krijgsmacht een belangrijke positie krijgt benaderd wordt door banken en multinationals ofzo? Ik ontken niet dat het meespeelt, maar het lijkt me veel veel veel te sterk om te beweren dat dit 100% is.
9.11 inside job is een complottheorie. Dit niet, Dit is simpel economische en geopolitieke politiek bedrijven.

Zoek eens ff de olieprijs vd afgelopen maand op. Wist je dat de Westerse economieen in een zware recessie zitten? Wist je dat de werkloosheid in VS enorm is? Wist je dat, het belangrijste in deze context, een X procentuele stijging vd olieprijs zorgt voor een X procentuele daling vd wereldeconomie?

Schud jij de kaarten of moet ik het doen?
pi_94430785
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
In Egypte zijn ze halverwege met de revolutie. Er zit nog steeds een regime, maar de bevolking heeft een stuk macht in handen gekregen die ze niet meer los zullen laten. Er komt geen nieuwe dictator meer, en dat zal in de andere landen ook niet gebeuren.
Jah, dat is een goede ontwikkeling. Het is nu uiteraard niet te zeggen nog, maar die stenenkannonade op die nobelprijswinnaar zit me niet lekker. We moeten nog maar zien wat we terugkrijgen in Egypte. Naja, laten we van het goede uitgaan en hetzelfde doen voor Libie.
pi_94430786
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hou is op met chanteren, dictator. [ afbeelding ]
Ik probeer mensen te laten nadenken. Ipv domweg met een zak popcorn non-stop het nieuws op NOS of AJE te volgen.
pi_94430824
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:29 schreef Zienswijze het volgende:
9.11 inside job is een complottheorie. Dit niet, Dit is simpel economische en geopolitieke politiek bedrijven.

Zoek eens ff de olieprijs vd afgelopen maand op. Wist je dat de Westerse economieen in een zware recessie zitten? Wist je dat de werkloosheid in VS enorm is? Wist je dat, het belangrijste in deze context, een X procentuele stijging vd olieprijs zorgt voor een X procentuele daling vd wereldeconomie?

Schud jij de kaarten of moet ik het doen?
Voor de derde keer, ik ontken NIET dat dit speelt. Het lijkt me alleen te sterk dat dit 100% is. Hoevaak moet ik het nog herhalen en wanneer ga je op mijn argumenten in?
pi_94430889
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:32 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Voor de derde keer, ik ontken NIET dat dit speelt. Het lijkt me alleen te sterk dat dit 100% is. Hoevaak moet ik het nog herhalen en wanneer ga je op mijn argumenten in?
En waarom lijkt het jou sterk dat het niet 100% is? Sinds wanneer geeft een overheid om de burgers van een totaal ander land?

Of denk je dat de VS Nederland kwam redden om, ook al is met maar 5%, de burgers in NL te redden in de WO? Of speelden er 100% andere belangen mee?
  maandag 21 maart 2011 @ 18:34:19 #157
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94430939
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:31 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Jah, dat is een goede ontwikkeling. Het is nu uiteraard niet te zeggen nog, maar die stenenkannonade op die nobelprijswinnaar zit me niet lekker.
Ik gok op Thugs. Die hebben we met de demonstraties bij de HQ's van de security forces ook weer gezien, en bij de laatste onrust tussen kopten en moslims. Beide partijen waren het er over eens dat dat door Thugs veroorzaakt werd.
quote:
We moeten nog maar zien wat we terugkrijgen in Egypte. Naja, laten we van het goede uitgaan en hetzelfde doen voor Libië.
Precies, zo veel mogelijk de bevolking hun gang laten gaan. Maar bij massale schendingen van mensen rechten zoals nu in Libië vind ik dat je in moet grijpen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_94430953
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:29 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Goed punt. Als leider vertegenwoordig je ook de belangen van je eigen volk. Dat is je baan... Dus natuurlijk handel je in het belang van je eigen volk. En daar is niets mis mee.

Als je bevolking een ander volk wil helpen, is het als leider jouw taak dat uit te voeren. Ik noem ontwikkelingshulp, ik noem Japan, de Tsunami etc.. Nu is er natuurlijk ook een kleine groep mensen die beweert dat zelfs ontwikkelingshulp puur is gemotiveerd vanuit eigenbelang.
Je snapt mn punt denk ik wel. Alleen lijkt het jou sterk dat het 100% uit eigen belang is. Welnu, hoe kom jij op het idee dat een overheid van het ene land om de burgers van een totaal ander land geeft?
  maandag 21 maart 2011 @ 18:34:56 #159
pi_94430960
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:31 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik probeer mensen te laten nadenken. Ipv domweg met een zak popcorn non-stop het nieuws op NOS of AJE te volgen.
Welnee, je bent bezig met verdeel-en-heers politiek en desinformatie.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 21 maart 2011 @ 18:35:46 #160
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_94431001
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:29 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik wil best geloven dat er bij ontwikkelingshulp ook eigenbelang komt kijken, maar dan is het alsnog zo dat die ontwikkelingshulp er is omdat de stemmers mensen willen helpen en dat wat bereikt word is dat mensen worden geholpen. Dat de politici tussen die stappen in dan ook nog aan andere zaken denken is dan wel te slikken.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_94431019
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Welnee, je bent bezig met verdeel-en-heers politiek en desinformatie.
Over desinformatie zullen we het maar niet hebben. Ik volg de landelijke media van meerdere verschillende landen en het lijkt mij dat ik informatie over 1 onderwerp vanuit meer verschillende hoeken verkrijg dan jij.

Nu jij.
  maandag 21 maart 2011 @ 18:37:02 #162
pi_94431052
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:34 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je snapt mn punt denk ik wel. Alleen lijkt het jou sterk dat het 100% uit eigen belang is. Welnu, hoe kom jij op het idee dat een overheid van het ene land om de burgers van een totaal ander land geeft?
niet. Daarom moeten de burgers van die landen hun overheden onder druk zetten om het goede te doen. En dat lukt steeds beter omdat mensen steeds beter op de hoogte zijn. No thanks to you.
  maandag 21 maart 2011 @ 18:37:26 #163
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_94431070
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:34 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je neemt niet mee dat de bevolking van het ene land wel om de bevolking van een totaal ander land geeft en dat die mensen wel beter af zijn. Dus in hoe verre maken die oliebelangen dan uit?
  maandag 21 maart 2011 @ 18:37:30 #164
pi_94431073
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:36 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Over desinformatie zullen we het maar niet hebben. Ik volg de landelijke media van meerdere verschillende landen en het lijkt mij dat ik informatie over 1 onderwerp vanuit meer verschillende hoeken verkrijg dan jij.

Nu jij.
ik geloof best dat je net zo goed op de hoogte bent als ik, maar dat zei ik ook niet.
pi_94431080
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

niet. Daarom moeten de burgers van die landen hun overheden onder druk zetten om het goede te doen. En dat lukt steeds beter omdat mensen steeds beter op de hoogte zijn. No thanks to you.
Precies, daarom is de militaire interventie dan ook niet om de burgers daar te helpen, maar 100% uit eigen belang.
  maandag 21 maart 2011 @ 18:38:21 #166
pi_94431105
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:37 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Precies, daarom is de militaire interventie dan ook niet om de burgers daar te helpen, maar 100% uit eigen belang.
Niet als je het aan goed geïnformeerde burgers vraagt.
  maandag 21 maart 2011 @ 18:38:41 #167
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_94431119
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:37 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar wat is je punt? Moeten we het dan maar niet doen ondanks dat wij als burgers het wel willen en dat die mensen daar wel beter af zijn?
pi_94431209
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:37 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Je neemt niet mee dat de bevolking van het ene land wel om de bevolking van een totaal ander land geeft en dat die mensen wel beter af zijn. Dus in hoe verre maken die oliebelangen dan uit?
De inval in Libie speelden mee in de verkiezingen in zowel VS, Engeland als Frankrijk? Nee toch? Leiders kijken naar economische en geopolitieke belangen, niet of Libier A meer of minder vrijheden verkrijgt.

Als jij een bedrijf hebt, en jij moet meer voor de olie betalen = minder winst = aandeelhouders op je dak. Wat doe jij dan? aandringen op militaire interventie of niet?
Als jij een eigen bedrijf hebt, en slechts 6 miljoen Libiers op 5,8 miljard niet-Westerlingen worden onderdrukt, maar je winst van je bedrijf gaat er niet aan. Wat doe jij dan ? Aandringen op militaire interventie of niet?
  maandag 21 maart 2011 @ 18:42:40 #169
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_94431283
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:40 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De inval in Libie speelden mee in de verkiezingen in zowel VS, Engeland als Frankrijk? Nee toch? Leiders kijken naar economische en geopolitieke belangen, niet of Libier A meer of minder vrijheden verkrijgt.

Als jij een bedrijf hebt, en jij moet meer voor de olie betalen = minder winst = aandeelhouders op je dak. Wat doe jij dan? aandringen op militaire interventie of niet?
Als jij een eigen bedrijf hebt, en slechts 6 miljoen Libiers op 5,8 miljard niet-Westerlingen worden onderdrukt, maar je winst van je bedrijf gaat er niet aan. Wat doe jij dan ? Aandringen op militaire interventie of niet?
De inval kan in komende verkiezingen wel meespelen. En oliebelangen en verkiezingen of niet, de bevolking daar is wel beter af met deze inval. Dat is wat uiteindelijk voor hen telt.
pi_94431312
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:38 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Maar wat is je punt? Moeten we het dan maar niet doen ondanks dat wij als burgers het wel willen en dat die mensen daar wel beter af zijn?
Geopolitiek begrijp ik de interventie. Als mens ben ik, in principe, echter tegen militaire interventie.

Waarom?
- Soevereinit van elk land.
- Democratie komt van binnenuit, niet door van buitenaf oorlogje te spelen.
- De Libers moeten zelf hun land op orde krijgen. Dat kunnen alleen zij doen.
- Het Westen krijgt een nog slechtere naam dan het nu al heeft. De niet-Westerse wereld ziet dat, zegt niets (op Rusland na), maar weet dat over 50 jaar de kaarten geschud zijn, China het machtigste land, opkomst van Azie, en geeft het Westen koekje van eigen deeg.
pi_94431382
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:42 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

De inval kan in komende verkiezingen wel meespelen. En oliebelangen en verkiezingen of niet, de bevolking daar is wel beter af met deze inval. Dat is wat uiteindelijk voor hen telt.
Je denkt toch niet dat een, met alle respect, nietsbetekent land (laag BBP, slechts 6 miljoen inwoners) enige rol speelt in de verkiezingsbeslissing van de meeste Nederlanders?

Kom op zeg. We hebben geen enkele binding met Libie.
pi_94431426
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Niet als je het aan goed geïnformeerde burgers vraagt.
Zoals?
  maandag 21 maart 2011 @ 18:47:26 #173
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_94431477
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:45 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat een, met alle respect, nietsbetekent land (laag BBP, slechts 6 miljoen inwoners) enige rol speelt in de verkiezingsbeslissing van de meeste Nederlanders?

Kom op zeg. We hebben geen enkele binding met Libie.
quote:
En oliebelangen en verkiezingen of niet
quote:
de bevolking daar is wel beter af met deze inval. Dat is wat uiteindelijk voor hen telt.
En ja, het zal geen beslissende factor zijn. Maar het speelt wel mee in het achterhoofd van mensen als partijen in hun programma's over defensieuitgaven praten.
pi_94431623
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:47 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat merkt de gemiddelde Nederlander van de situatie in Libie? Niets toch?

Over de bevolking v. Libie: je scheert iedereen over 1 kam. DE bevolking wilt helemaal geen revolutie. Een deel vd bevolking wilt verandering. Het andere gedeelte niet. Wat denk je dat er gebeurt als er, na de inval, een nieuwe regering opgestaan is. Hoe zullen de pro-Khadaffi mensen erop reageren, notabene een nieuwe regering die door buitenlandse gewelddadige inval gecreeerd is? Burgeroorlogje of niet? Rellen of niet?

Denk toch eens na op de lange termijn. Op de lange termijn is het beter dat elk volk zijn eigen land regelt. Laat de Libiers zelf maar democratie op gang brengen. Lukt dat niet? Jammer. Volgende keer beter organiseren en wellicht andere omstandigheden. Europa is ook niet in 1x democratisch geworden. Dat kostte vele revoluties, vele jaren, en belangrijkste: geen buitelandse interventie die een puppetregering installeert.
  maandag 21 maart 2011 @ 18:57:35 #175
pi_94431917
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:46 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zoals?
Zoals wat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')