Melk..dat zorgt voor een vervelende nasmaak. Dit zijn gewoon wat achteraf herziende kut herinneringen, die je zo snel mogelijk moet vergeten. Als ik het zo lees, klopt er geen hout van haar gedrag en ben je zeker weten beter af zonder.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:13 schreef JiggyJ het volgende:
[..]
Haha je hebt wel gelijk hoor!
Maar het is soms weleven moeilijk om ook echt te gaan accepteren dat je altijd dacht dat je ex naief was, terwijl je eigenlijk zelf enorm naief was door alles te geloven wat ze zei...
Altijd zei ze dat ze het super vond, dat ze niet zonder me kon, en dat ze het nooit uit zou maken, en dan ga je dat geloven, ookal denk je zelf: Ik kan het me bijna niet voorstellen...
En dan komen bepaalde dingen opeens wel bovendrijven, waarvan je altijd wel een heel klein miniscuul vermoeden had, maar dan altijd dacht '' nee, dat zal toch niet''?!
Ik die in februari begon over een zomervakantie boeken, wat zij ook claimde heel graag te willen, alleen op de een of andere manier als ik iets concreets wilde gaan regelen, dan verzon ze altijd een smoes, alsof ze toen al wist dat we de zomervakantie niet gingen halen ( terwijl het pas in juni uitging )..
Of toen ze opeens op zondag een keertje ''niet wou afspreken''.. Nee hoor, er was echt niets aan de hand ook na meerdere keren vragen, soms heeft een meisje toch gewoon behoefte aan een dagje tutten op haar kamer? En dit terwijl we elkaar doordeweeks al amper zagen...
Dan denk ik tsja, uitmaken is een ding, maar eerlijk zijn en je relatie serieus nemen is een ander ding. Als ze me op tijd had laten weten wat ze echt vond, dan had er misschien iets veranderd...
Allemaal mosterd na de maaltijd, en inmiddels had ik ook niet meer anders gewild, maar toch zorgt het wel eens voor een vervelende nasmaak...
Hey manquote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:06 schreef dog_mask het volgende:
[..]
ey rensje gefeliciteerd man! (raad maar wie)
en goeie zaak dat je niet met n rotgevoel rondloopt na die droom, best n teken dat je t afgesloten hebt toch?
Edit: // Je hebt gelijk ook, moet nu 10 maanden na dato echt eens stoppen met zeiken en zelfmedelijden hebben en of achter nieuwe meiden aangaan of tevreden zijn met mijn single leven...quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:56 schreef Mc.Chicken het volgende:
[..]
Melk..dat zorgt voor een vervelende nasmaak. Dit zijn gewoon wat achteraf herziende kut herinneringen, die je zo snel mogelijk moet vergeten. Als ik het zo lees, klopt er geen hout van haar gedrag en ben je zeker weten beter af zonder.
En eigenlijk zouden we er geen woorden meer aan vuil moeten maken
Ik weet dat ik al een tijd niet meer heb gereageerd (het schijnt goed te zijn om hier niet meer te komen, maar af en toe kan ik het niet laten mee te lezenquote:Op woensdag 23 maart 2011 00:48 schreef Neo-Mullen het volgende:
Heerlijke verjaardag gehad vandaag. Enorm van de zon genoten en lekker buiten de dag omgebracht.
Geen smsje meer gekregen van m'n ex, prima... had ik ook niet verwacht.
Nieuw jaar, nieuwe kansen, time to move on
Goed bezig!quote:Op woensdag 23 maart 2011 00:48 schreef Neo-Mullen het volgende:
Heerlijke verjaardag gehad vandaag. Enorm van de zon genoten en lekker buiten de dag omgebracht.
Geen smsje meer gekregen van m'n ex, prima... had ik ook niet verwacht.
Nieuw jaar, nieuwe kansen, time to move on
Mag ik vragen waarom het uit is als het volgens jullie allebei zo goed was? En hoe lang waren jullie samen?quote:Op woensdag 23 maart 2011 08:27 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Het is inmiddels 3 jaar uit met m'n ex. Voor ons beiden hebben we die relatie ervaren als beste van ons leven (tot dusver)... Het duurde dan ook een tijdje voordat ik echt over haar heen was en ik echt blij voor haar kon zijn. Ze heeft al een tijdje een nieuwe vriend, maar die relatie is dag en nacht verschil met die wat ze met mij had. Nu vang ik de laatste tijd via wederzijdse bekenden/vrienden nogal negatieve signalen op vanuit haar kant. Ze blijkt mij niet hetzelfde te gunnen als ik voor haar.
Nu hoor ik van haar beste vriendin dat ze heel erg is veranderd en dat ze iedereen tegen zich in het harnas jaagt met haar arrogante houding en negativiteit en ik denk dat dat een teken is dat ze nog niet over 'ons' heen is.
Ik denk dat ze liever boos op me is dan dat ze me moet missen omdat dat eerste makkelijker is. Klinkt dit bekend bij sommigen?
Ik zet hier echter neer wat ik eigenlijk zelf ook moet doen. Nu 2 maanden na dato en het gaat goed met schommelingen. Komt ook omdat ik mijn ex nog met enige regelmaat zie. Lijkt misschien niet zo door mijn posts maar ook ik heb soms moeite. Gelukkig valt het allemaal erg mee vergeleken met mijn eerste break-up. Toen echt maanden als een ghost geleefd.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:22 schreef JiggyJ het volgende:
[..]
Edit: // Je hebt gelijk ook, moet nu 10 maanden na dato echt eens stoppen met zeiken en zelfmedelijden hebben en of achter nieuwe meiden aangaan of tevreden zijn met mijn single leven...
Maar het posten hier lijkt wel een soort verslaving geworden oid, wil steeds dat verhaaltje maar weer opnieuw vertellen
Het is nogal een lang verhaal waarom het uit is gegaan. Kort samengevat: We waren echt een Romeo en Julliette koppeltje. Zo verliefd dat we zelfs na 2 maanden samen besloten op mekaar te wachten. Ik vertrok voor 7 maanden naar Afghanistan (landmacht enzo) en we hebben mekaar iedere dag gebeld. Nouja, ik kwam terug en was mezelf niet meer. Zij heeft er vooral veel mentale schade aan overgehouden en vrouwen dragen hun haat langer bij zich dan mannen heb ik het idee. Ze doet nou wel 'normaal' tegen me, maar ik merk dat er nog altijd onherstelbare schade is aangericht. Ik maak me er niet druk om nee, maar zou het wel fijn vinden voor háár als ze weer de oude werd.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:40 schreef CeeZee het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom het uit is als het volgens jullie allebei zo goed was? En hoe lang waren jullie samen?
Ik vind het goed van je dat je blij voor haar bent en het is idd vervelend dat ze dat niet voor jou is.. Maar ik ben bang dat je daar niet zo veel aan kan doen.
Ik weet niet of haar boosheid door jullie komt.. Misschien spelen er nog andere dingen?
En stel dat ze nog niet over je heen is.. Zou dat enig verschil maken?
Want zo niet, dan zou ik me er niet zo druk over maken als ik jou was. Het is 3 jaar uit, je hebt recht op een eigen leven, en als zij jou dat niet gunt dan is dat jammer voor haar.. Klinkt hard, maar als jij over haar heen bent moet je je nu niet weer druk gaan maken om haar gedrag.
Ik denk dat het buiten jouw macht ligt..quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:17 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Het is nogal een lang verhaal waarom het uit is gegaan. Kort samengevat: We waren echt een Romeo en Julliette koppeltje. Zo verliefd dat we zelfs na 2 maanden samen besloten op mekaar te wachten. Ik vertrok voor 7 maanden naar Afghanistan (landmacht enzo) en we hebben mekaar iedere dag gebeld. Nouja, ik kwam terug en was mezelf niet meer. Zij heeft er vooral veel mentale schade aan overgehouden en vrouwen dragen hun haat langer bij zich dan mannen heb ik het idee. Ze doet nou wel 'normaal' tegen me, maar ik merk dat er nog altijd onherstelbare schade is aangericht. Ik maak me er niet druk om nee, maar zou het wel fijn vinden voor háár als ze weer de oude werd.
Dat houden van heeft even tijd nodig om te vervagen.. maar maak je geen zorgen, ook dit gaat vanzelf over. De ene dag is gewoon makkelijker dan de ander.. maar de moeilijke dagen zullen elke keer iets makkelijker worden.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:16 schreef PlaceboEffect het volgende:
Toegegeven kijk ik soms ook een weekje niet in dit topic. Gewoon omdat sommige verhalen van de mensen hier mij bijna pijn doen. Omdat ze me doen denken aan mijn eigen verhaal.
Ben het eens met Mc.Chicken... wat mij vooral verbaasde was hoe net nadat het uit was zij opeens met een felle haat tegen mij reageerde. Boos, maar vooral emotioneel. Terwijl ze toch zelf degene was die het uitmaakte.
Voor haar is het een tactiek om er zelf overheen te komen, ze denkt haar liefde dood door te reageren met haat. Niet iets wat ik snel zou doen, of toe in staat zou zijn.
Er zijn van die dagen dat ik denk, "Als ik nou in ieder geval niet van je houd, dan kom ik er sneller overheen..." maar eigenlijk wil ik dat gevoel helemaal niet kwijtraken.
Toch ga ik nu wel uit en ontmoet ik andere meisjes...maar zij proeven niet als haar, ruiken niet als haar en zijn haar niet.
En weer genoeg zelfmedelijden! Pauze voorbij.... werken maar weer!
-PE
Waarom dat? Als zij zo achterlijk tegen jou doet. Ik zou meer iets hebben van, zoek het uit, laat mij met rust en leid je eigen leven. Respectloze biatch..?quote:Op woensdag 23 maart 2011 11:08 schreef JiggyJ het volgende:
Dat verhaal van haat bij vrouwen herken ik ook wel inderdaad...
Bij mijn ex is het niet zozeer haat, maar ze doet er wel alles aan om duidelijk te maken hoe ze inmiddels over mij en haarzelf denkt..
Laatst nog, op dat personeelsuitje waar ze ook bij was, ik vertelde gewoon iets algemeens in de groep, waarop zij antwoordde ''zoek toch een vriendin, ha-ha-ha-ha ''
Zelf vond ze het erg grappig..
Ze vindt zichzelf enorm stoer nu ze zelf alweer een nieuwe vriend heeft, en ik nog alleen ben. Zelf is het een type dat altijd een vriend heeft gehad, zo stond ze bij mij ook al bekend voordat ik met haar had.. Kennelijk kan zij zich niet voorstellen dat je ook een leuk leven kunt hebben zonder relatie, vandaar dat ze altijd op zoek is..
Hieruit volgt dan waarschijnlijk ook dat ze denkt dat ik ''zielig'' ben oid... Dat begon al toen het uit ging.
Heb nog een paar weken mijn best gedaan om het goed te krijgen, maar het duurde niet lang of ze ging me met spot behandelen. . Kijk mij eens, en kijk jou eens zielig zijn..
Dat vind ik gewoon respectloos. Vind het jammer dat ze kennelijk vergeten is dat wel zij degene was die alle initiatief voor de relatie heeft genomen, en die zonodig aan iedereen de eerste dag al moest vertellen dat wij wat hadden, en dat als zij het inititiatief niet had genomen, we nooit wat gekregen zouden hebben...
Verder gun ik haar het beste hoor, maar ik ben wel van mening dat wanneer je ooit zo achter iemand aan hebt gezeten, je achteraf niet echt recht van spreken heb om een ander de grond in te trappen en jezelf op te hemelen...
Mijn initiële vraag was eigenlijk of dit bekend voorkomt bij anderen hier. Klopt mijn beredenering dat ze woede verkiest boven liefdesverdriet omdat dit makkelijker is? Ik ken haar natuurlijk beter dan jullie, maar ik dacht dat er hier wel een paar mensen waren die ooit getuige zijn geweest van hetzelfde verschijnsel.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:59 schreef Mc.Chicken het volgende:
[..]
Ik denk dat het buiten jouw macht ligt..
Het opvallendste was nog dat we het ooit bespreekbaar hebben gemaakt. Namelijk dat ik tegen haar zei dat zodra het uit is dat ze daarna niks meer van me wilde weten. Dit wuifde ze af en ze zei daarbij dat ze met al haar exen nog normaal om kon springen. Behalve met mij uiteraard. Het is niet erg, ik had het tenslotte verwacht.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:43 schreef Mc.Chicken het volgende:
[..]
Ik zet hier echter neer wat ik eigenlijk zelf ook moet doen. Nu 2 maanden na dato en het gaat goed met schommelingen. Komt ook omdat ik mijn ex nog met enige regelmaat zie. Lijkt misschien niet zo door mijn posts maar ook ik heb soms moeite. Gelukkig valt het allemaal erg mee vergeleken met mijn eerste break-up. Toen echt maanden als een ghost geleefd.
Het posten hier hoeft niet per definitie slecht te zijn hoor.. misschien een weekje niet posten en alleen meelezen. Klinkt heel lullig maar door situaties van anderen hier te lezen denk ik wel eens bij mezelf: "hmm.. zo slecht heb ik het nog niet. Het had erger gekund blijkbaar.."
Verder wil ik graag iedereen hier steunen die het nodig heeft.
Zoals Mahjoe_Jazz..
Het klinkt inderdaad bekend. Mijn eerste ex deed dat ook. Geen contact meer en een soort van haat na de relatie. We hadden een erg intieme relatie. Te intiem achteraf gebleken. Maarja, je hebt je leven met haar mogen delen en nu zijn jullie uit elkaar. Hoe ik er dan tegenover sta is zo: "Prima, dat we uit elkaar zijn. Ik geef nog om je en je kan bij me terecht met praktisch alles maar verder? Verder ben je mijn zorg niet meer en mijn liefde is niet meer gereserveerd voor jou."
Het klinkt hard maar dat is hoe het zit. Pijn, verdriet en een gebroken hart..
Zo te lezen ben jij er ook nog niet overheen als je je hier nog druk om maakt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 08:27 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Het is inmiddels 3 jaar uit met m'n ex. Voor ons beiden hebben we die relatie ervaren als beste van ons leven (tot dusver)... Het duurde dan ook een tijdje voordat ik echt over haar heen was en ik echt blij voor haar kon zijn. Ze heeft al een tijdje een nieuwe vriend, maar die relatie is dag en nacht verschil met die wat ze met mij had. Nu vang ik de laatste tijd via wederzijdse bekenden/vrienden nogal negatieve signalen op vanuit haar kant. Ze blijkt mij niet hetzelfde te gunnen als ik voor haar.
Nu hoor ik van haar beste vriendin dat ze heel erg is veranderd en dat ze iedereen tegen zich in het harnas jaagt met haar arrogante houding en negativiteit en ik denk dat dat een teken is dat ze nog niet over 'ons' heen is.
Ik denk dat ze liever boos op me is dan dat ze me moet missen omdat dat eerste makkelijker is. Klinkt dit bekend bij sommigen?
Ik geef nog steeds heel veel om die meid en ik vind het niet leuk dat ze een compleet ander persoon is geworden na mij. Ben ik met haar begaan? Jazeker, maar ik ben ook wel degelijk over haar heen. Wat ze doet laat me koud, maar ik hoop wel dat het goed met haar gaat, het was tenslotte de mooiste relatie van m'n leven. En ik maak me niet druk, alles behalve.quote:Op woensdag 23 maart 2011 11:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Zo te lezen ben jij er ook nog niet overheen als je je hier nog druk om maakt.
Ik denk dat er wel soortgelijke situaties zijn geweest bij mensen maar niet precies zo. ik weet niet hoe het precies zit. Natuurlijk is het jammer om iemand zo te zien veranderen waar je lange tijd mee samen bent geweest, maar je kan er nu niet heel veel meer aan doen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 11:28 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Het opvallendste was nog dat we het ooit bespreekbaar hebben gemaakt. Namelijk dat ik tegen haar zei dat zodra het uit is dat ze daarna niks meer van me wilde weten. Dit wuifde ze af en ze zei daarbij dat ze met al haar exen nog normaal om kon springen. Behalve met mij uiteraard. Het is niet erg, ik had het tenslotte verwacht.
Niet wanneer je ex je heeft gevraagd geen contact meer op te nemen. Dan zou het stom zijn om zelf wel contact op te nemen, met het risico dat de ex het interpreteert als zijnde dat ze weer contact zoekt of nog bezig is met hem.quote:Op woensdag 23 maart 2011 08:22 schreef Bartinhoo het volgende:
Misschien zie ik dat verkeerd hoor, maar het is imo toch best normaal om een (verse) ex op zijn minst even te feliciteren..
Geen contact om wat voor een reden dan ook.. een felicitatie moet kunnen zonder er iets achter te zoeken.. maar dat is slechts mijn mening.quote:Op woensdag 23 maart 2011 11:37 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Niet wanneer je ex je heeft gevraagd geen contact meer op te nemen. Dan zou het stom zijn om zelf wel contact op te nemen, met het risico dat de ex het interpreteert als zijnde dat ze weer contact zoekt of nog bezig is met hem.
Ik zou dat verzoek dan eenmalig negeren en iets sturen in de trant van: Ik weet dat je geen contact meer wilt, maar wilde je toch nog even feliciteren.quote:Op woensdag 23 maart 2011 11:37 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Niet wanneer je ex je heeft gevraagd geen contact meer op te nemen. Dan zou het stom zijn om zelf wel contact op te nemen, met het risico dat de ex het interpreteert als zijnde dat ze weer contact zoekt of nog bezig is met hem.
Lees je eerst even in wat betreft de geschiedenis tussen Neo en zijn ex, voordat je met zo'n antwoord komt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 11:39 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Ik zou dat verzoek dan eenmalig negeren en iets sturen in de trant van: Ik weet dat je geen contact meer wilt, maar wilde je toch nog even feliciteren.
Is gewoon volwassenheid naar mijn mening.
Ik trek me al terugquote:Op woensdag 23 maart 2011 11:42 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Lees je eerst even in wat betreft de geschiedenis tussen Neo en zijn ex, voordat je met zo'n antwoord komt.
Wat ik ervan heb teruggelezen is het heel verstandig van zijn ex om geen contact op te nemen.
Bovendien heeft de ex van Neo aan hem gevraagd geen contact meer op te nemen. Jouw optie vervalt dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |