abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94410417

Welkom in het HTC Desire HD topic!
Inleiding:

De HTC Desire HD is het nieuwste toptoestel van HTC. De telefoon heeft een krachtige acht megapixelcamera, een scherm met een grootte van 4,3 inch en een strak design.

Processor: 1Ghz Snapdragon processor met 768MB werkgeheugen
Beeldscherm: 4,3" Super LCD display 480x800 pixels met 16 mljn kleuren (capacitive)
Opslag: 1,5GB interne opslag (uitbreidbaar tot 32GB d.m.v. MicroSD
Besturingssysteem: Android 2.2 Froyo incl. HTC Sense UI en HTC fastboot
Camera: 8MP met Dual-LED flits, resolutie van 3264×2448 en 720p HD video-opname
Netwerkondersteuning: 2G en 3G, 850/900/1800/1900/2100
Connectiviteit: GPRS, EDGE, HSDPA 7.2Mbps, 3G, WiFi 802.11 b/g/n, Bluetooth 2.1 met A2DP, A-GPS en DNLA

Ondersteuning: Navigatie, Flash 10.1, digitaal compas, Google Search, Talk, Maps, Goggles, Gmail, Picasso, Youtube, Facebook, Flickr, Twitter, push E-mail, Features Stereo FM radio met RDS, accelerometer, proximity sensor, HTCsense.com ondersteuning

Audio ondersteuning: Mp3, WMA, WAV, AAC+, Dolby Mobile
Video ondersteuning: H.263, H.264, Mp4, WMV
Aansluitingen: MicroUSB 2.0, 3.5mm Jackplug

Afmetingen: 123x68x12mm
Gewicht: 164 gram
Kleuren: Bruin (donker)
Accu: 1230 mAh Li-ion

Foto's:

]

Pluspunten:
Groot scherm
HTC Sense
Snelheid
Uiterlijk
Bouwkwaliteit
Android

Minpunten:
Accuduur
Grootte niet voor iedereen weggelegd.

Hele uitgebreide review (14 pagina's):

http://www.techradar.com/(...)ire-hd-717295/review

Full YouTube review:

Een beest van een auto opgenomen met een beest van een telefoon:

Full benchmark:

Swype voor HTC Desire HD
http://www.maarten.es/swype/Swype_2.6.47.11856_WVGA.apk

Informatieve sites:

http://www.htcdesire-hd.nl/
http://www.androidworld.n(...)tellen/htc-desire-hd
http://tweakers.net/revie(...)id-in-het-groot.html
http://www.appbrain.com/user/martinbl/apps-on-the-desire-hd

Openingspost
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/HTC_Desire_HD
Klik eerst op 'Bewerken' en kopieer dan pas de OP.

Vorige delen:

#1, #2, #3. #4, #5, #6,#7, #8, #9, #10,
#11 #12#13
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Moderator maandag 21 maart 2011 @ 10:14:41 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_94410774
Oke, ik heb deze telefoon dus ook, en het ding irriteert me. Ik heb geen idee waar het aan ligt, maar sinds een week of 2 is het zo traag als dikke stront. Die standaard bewegende HTC achtergrond, met die mooie kleurtjes, weet je wel, daar heeft ie al moeite mee want dat zie je schokken.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd: Alle niet-gebruikte 'actief' zijnde programma's gestopt (en sommigen ook verwijderd). De telefoon uitgezet en weer aangezet, alle programma's beeindigd, gewoon om te kijken wat het effect was, maar niks lijkt te helpen. Het is gewoon irritant want je ziet gewoon dat de telefoon het niet kan bijbenen.

Als je bv naar links of rechts gaat vanaf je startscherm, dan zie je gewoon dat dat niet vloeiend gaat, terwijl dat eerder geen enkel probleem was. Ik heb geen idee hoe dat komt :{
Breitling - Instruments for Professionals
pi_94410930
Zit het telefoon/SD-geheugen niet vol? Dat je teveel zooi op jouw telefoon hebt staan? Of applicaties die enorm veel geheugen gebruiken?
  Moderator maandag 21 maart 2011 @ 10:22:10 #4
16180 crew  CoolGuy
pi_94410946
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zit het telefoon/SD-geheugen niet vol? Dat je teveel zooi op jouw telefoon hebt staan? Of applicaties die enorm veel geheugen gebruiken?
Nee, ik heb nog 5.13 gig van de 7.39 gig vrij ofzo. Ik heb dus al wat dingen verwijderd en alle programma's 'beeindigd'. Wel lezen wat ik schrijf ;)

Voor het interne telefoongegeheugen staat er: Beschikbare ruime: 1.01 GB.

Heb ik ook nog een lijstje van gedownloade applicaties:
Angry Birds
Barcode Scanner
Glow Hockey
HTC Sync
Jewels
Market
MSN Talk
Network Monitor
SoundHound
USA Today
WhatsApp
Zoek verschillen.

Maar al deze dingen zijn dus momenteel niet actief.
pi_94411495
Ik merk echt duidelijk dat de accuduur flink vooruit is gegaan ten opzichte van toen ik hem net had. Ik had net een "unplugged" time van 47 uur, heb er in die tijd oa mee geinternet via wifi (in trein en thuis), een halfuurtje navigatie via google maps in de auto (via 3g), een tiental foto's gemaakt (ook een paar met flits), en 's nachts google sky gebruikt tijdens een nachtwandeling. En de meter stond nog in het groen. :)
  maandag 21 maart 2011 @ 10:59:32 #6
97111 ukga
Siewosie baas
pi_94412032
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:14 schreef CoolGuy het volgende:
Oke, ik heb deze telefoon dus ook, en het ding irriteert me. Ik heb geen idee waar het aan ligt, maar sinds een week of 2 is het zo traag als dikke stront. Die standaard bewegende HTC achtergrond, met die mooie kleurtjes, weet je wel, daar heeft ie al moeite mee want dat zie je schokken.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd: Alle niet-gebruikte 'actief' zijnde programma's gestopt (en sommigen ook verwijderd). De telefoon uitgezet en weer aangezet, alle programma's beeindigd, gewoon om te kijken wat het effect was, maar niks lijkt te helpen. Het is gewoon irritant want je ziet gewoon dat de telefoon het niet kan bijbenen.

Als je bv naar links of rechts gaat vanaf je startscherm, dan zie je gewoon dat dat niet vloeiend gaat, terwijl dat eerder geen enkel probleem was. Ik heb geen idee hoe dat komt :{
Dat idee heb ik ook maar als me apps kill loopt ie weer snel. geen ide waar aan het ligt
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:41 schreef Farenji het volgende:
Ik merk echt duidelijk dat de accuduur flink vooruit is gegaan ten opzichte van toen ik hem net had. Ik had net een "unplugged" time van 47 uur, heb er in die tijd oa mee geinternet via wifi (in trein en thuis), een halfuurtje navigatie via google maps in de auto (via 3g), een tiental foto's gemaakt (ook een paar met flits), en 's nachts google sky gebruikt tijdens een nachtwandeling. En de meter stond nog in het groen. :)
ik heb mijne nu zo een 3 weken, en heb het idee dat de batt nu wel wat langer mee gaat dan eerst idd.
heb wel die hele methode doorlopen van 8 uur opladen, dan uitzetten en nog eens een uur opladen etc.(zie vorige topic)
pi_94412247
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:14 schreef CoolGuy het volgende:

Als je de htc uitzet dan gaat hij niet echt uit, maar in "hibernate". Uit- en aanzetten is dus geen herstart. Probeer eens een echte herstart, of zet de quick boot optie uit. Waarschijnlijk is er toch ergens een app die blijft hangen en alle resources opvreet. Bij echte brakke apps helpt soms zelfs een force stop niet meer. Na een restart zou dat over moeten zijn.
pi_94412278
Hoi,

Ik heb sinds feb. een HTC Desire HD van T-Mobile, nu wil ik weten of deze simlock vrij is?

Als ik een simkaart van een andere provider er in doe, pakt hij deze wel. Maar het bereik is erg slecht, waaraan kan dit liggen? Want als hij een andere provider pakt is die toch gewoon simlock vrij?

Bedankt alvast.
  Moderator maandag 21 maart 2011 @ 11:08:38 #9
16180 crew  CoolGuy
pi_94412338
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:05 schreef Farenji het volgende:

[..]

Als je de htc uitzet dan gaat hij niet echt uit, maar in "hibernate". Uit- en aanzetten is dus geen herstart. Probeer eens een echte herstart, of zet de quick boot optie uit. Waarschijnlijk is er toch ergens een app die blijft hangen en alle resources opvreet. Bij echte brakke apps helpt soms zelfs een force stop niet meer. Na een restart zou dat over moeten zijn.
Ik heb zojuist een battery pull gedaan. Ik heb het idee dat hij nu íetsje sneller is, maar niet veel. Waar zit die quick boot optie?
  maandag 21 maart 2011 @ 11:21:04 #10
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_94412705
ik merk het (zoals aangegeven in de vorige thread) ook de laatste tijd.
Vooral als ik filmpjes aan het kijken ben merk ik dat het beeld soms schokt of traag loopt en moet ik noodgedwongen mijn telefoon een reboot (van 2 minuten) geven. Dan draait ie weer een tijdje goed.

Vind het toch wel hoog tijd worden voor een nieuwe update. Collega van mij heeft een HTC HD2 en heeft nu al versie 2.3 draaien van de Nexus S. Draait als een tierelier...

Me is jealous en wil geen risico nemen om mijn telefoon te jailbreaken
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
pi_94414445
Markster, ik stap weer over naar de Revolution (toevallig ook net een nieuwe beta)

Heb tot nu toe alleen maar gezeik/errors/problemen gehad met de phunkycow, dus misschien later nog eens.
I was an atheist until I realized I was God
pi_94416189
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb zojuist een battery pull gedaan. Ik heb het idee dat hij nu íetsje sneller is, maar niet veel. Waar zit die quick boot optie?
zet debugging usb is aan en (usb-foutopsporing) heb is gelezen dat het een bug en daar mee verhelp je het, heeft ook bij een vriend van me geholpen. niet met eigen ogen gezien maar hij was over de telefoon heel erg blij met de tip dus zeker het proberen waard
--- ҉ ---
pi_94416576
Een bug verhelp je niet door alleen de debugging functie aan te zetten!
Die geeft alleen meer info zodat een programmeur makkelijker bij de oorzaak kan komen en dus de bug kan verhelpen. Dat gaat niet automatisch....
pi_94417030
quote:
Op maandag 21 maart 2011 13:20 schreef Farenji het volgende:
Een bug verhelp je niet door alleen de debugging functie aan te zetten!
Die geeft alleen meer info zodat een programmeur makkelijker bij de oorzaak kan komen en dus de bug kan verhelpen. Dat gaat niet automatisch....
het is inderdaad niet logisch dat het werkt, maar het werkt.

Controleer wel even of die network monitor de boel niet vertraagt
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_94419137
ik merk, net als een aantal anderen hier, de laatste week ook iets van een verbetering in de accuduur van mijn HD ^O^
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 21 maart 2011 @ 15:32:24 #16
97111 ukga
Siewosie baas
pi_94421976
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 14:25 schreef ReMcOrE het volgende:
ik merk, net als een aantal anderen hier, de laatste week ook iets van een verbetering in de accuduur van mijn HD ^O^
ha djij ook die 8-uur oplaadsessie gedaan?
  Moderator maandag 21 maart 2011 @ 16:18:59 #17
16180 crew  CoolGuy
pi_94424057
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 13:33 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

het is inderdaad niet logisch dat het werkt, maar het werkt.

Controleer wel even of die network monitor de boel niet vertraagt
Volgens mij ben ik er achter wat het is. Ik zat te zoeken naar die instelling voor die USB foutopsporing ofzoiets, dus ik sloot de telefoon aan op mijn PC. Toen bedacht ik me ineens dat ik vorige week ofzo ergens die instelling had verandert naar de setting dat je het SD kaartje gewoon als USB opslag kunt benaderen.

Dat heb ik verandert, en volgens mij is ie nu weer zo snel als ik gewend ben..
pi_94454427
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem dat me erg irriteert. Het zit namelijk zo dat mijn e-mail die ik binnenkrijg via mijn Gmail app niet automatisch daadwerkelijk binnenkomt als iemand een email naar mij heeft gestuurd. Dus geen push. Ik moet dan dus telkens als ik wil weten of ik emails binnen heb gekregen via mijn Gmail dus mijn Gmail app openen en op vernieuwen drukken. Ik vind dit vrij irritant. Ook heb ik dit probleem met de standaard Mail app die bij de HTC Desire HD komt. Mijn hogeschool email account is met de 'Mail' app verbonden via Exchange Activesync. Verder heb ik bij de 'Mail app' bij de instellingen de updatefrequentie op Piektijden en Buiten piektijden allebei op Push-mail gezet. Helaas krijg ik hier ook geen emails automatisch meteen binnen. Ik lees dus op verschillende forums dat met de Gmail app mijn email automatisch meteen binnen zou moeten komen. Bij de 'Mail' App is dit niet het geval?
Ik heb bij instellingen --> Accounts & synchroniseren al ingesteld dat de twee apps automatisch moeten synchroniseren.

Ik wil dus zorgen dat alle twee de email accounts als push zijn ingesteld. Ik kom zelf over van een Blackberry en daar kwam alles instant binnen op het moment dat de email binnenkwam.

Waar kan het aan liggen of wat doe ik fout? Kan iemand mij helpen??
pi_94457959
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:32 schreef ukga het volgende:

[..]

ha djij ook die 8-uur oplaadsessie gedaan?
nee, nog steeds niet :P
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_94460411
Donders, gisteravond om tien uur was de batterij 12%, toen alles uitgezet zoals WiFi, 3g en autosync, en toen ik wakker was kreeg ik om half negen een melding van dat de batterij onder de 10% zat. Makkelijke manier om je accu capaciteit te vergroten!
pi_94486591
Telefoon nu een weekje en ik ben redelijk tevreden. Veel mogelijkheden, best toffe zaken. Ik vind de mp3speler wel heel ruk. Heeft iemand daar echt een goede voor? Winamp heb ik nu, maar vind ik niet echt prettig op een telefoon. Frustrerend vind ik ook dat een app als de VPRO Luisterpaal gewoon niet goed is. Je moet handmatig de nummers aanzetten, bloedirritant. Maar dat heeft dan weer niet zoveel met de telefoon zelf te maken :P.
pi_94502000
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 21:38 schreef Stofje het volgende:
Telefoon nu een weekje en ik ben redelijk tevreden. Veel mogelijkheden, best toffe zaken. Ik vind de mp3speler wel heel ruk. Heeft iemand daar echt een goede voor? Winamp heb ik nu, maar vind ik niet echt prettig op een telefoon. Frustrerend vind ik ook dat een app als de VPRO Luisterpaal gewoon niet goed is. Je moet handmatig de nummers aanzetten, bloedirritant. Maar dat heeft dan weer niet zoveel met de telefoon zelf te maken :P.
Poweramp :)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_94523238
quote:
Op dinsdag 22 maart 2011 10:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Donders, gisteravond om tien uur was de batterij 12%, toen alles uitgezet zoals WiFi, 3g en autosync, en toen ik wakker was kreeg ik om half negen een melding van dat de batterij onder de 10% zat. Makkelijke manier om je accu capaciteit te vergroten!
Je bedoelt accuduur. De capaciteit is niets beter geworden omdat je wat dingen hebt uitgeschakeld.

Beetje vreemd dat je hem niet in de oplader doet als hij 's avonds nog maar 12% heeft. Het is niet goed voor dit type accu's om ze volledig te ontladen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_94523986
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 19:34 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je bedoelt accuduur. De capaciteit is niets beter geworden omdat je wat dingen hebt uitgeschakeld.

Beetje vreemd dat je hem niet in de oplader doet als hij 's avonds nog maar 12% heeft. Het is niet goed voor dit type accu's om ze volledig te ontladen.
Tja ik wil geen oplader de hele nacht aan hebben staan. En de capaciteit wordt bij mij merkbaar beter met die opties uit, geloof me.
pi_94527364
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 19:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Tja ik wil geen oplader de hele nacht aan hebben staan. En de capaciteit wordt bij mij merkbaar beter met die opties uit, geloof me.
je haalt capaciteit en accuduur door elkaar. Geloof me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')