Ik heb ook die olijfjes en basilicum van de action geplantquote:Op zondag 17 april 2011 18:46 schreef Sandous het volgende:
Vandaag een pot met olijven gemaakt en een pot met basilicumzaadjes (van de action) en nog wat andere zaadjes van verschillende kruiden. Was ondertussen het balko aan t schoonmaken.
Had ze alle6 even op een plank.. en perse vandaag moest de plank naar beneden donderen.. alles stuk, potjes opgeruimd en al het aarde door elkaar in nieuwe potjesdus straks heb ik een olijfje met basilicum thijm en oregano
rotplank tilt normaal zeker 6 kilo, vandaag niet eens een kilo, pfff.
Haha, oh zover heb ik niet nagedacht.. Bij mij zitten alle olijf-zaadjes in één potje, hihi..quote:Op zondag 17 april 2011 18:50 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik heb ook die olijfjes en basilicum van de action geplantMaar, olijfjes zijn bomen en geen plantjes. Ik heb de 5 zaadjes dus in 5 wat ruimere potjes geplant, ipv wat er bij het pakketje zat aan potjes.
Je moet er dan ook niet op gaan zitten.quote:Op zondag 17 april 2011 18:46 schreef Sandous het volgende:
Vandaag een pot met olijven gemaakt en een pot met basilicumzaadjes (van de action) en nog wat andere zaadjes van verschillende kruiden. Was ondertussen het balko aan t schoonmaken.
Had ze alle6 even op een plank.. en perse vandaag moest de plank naar beneden donderen.. alles stuk, potjes opgeruimd en al het aarde door elkaar in nieuwe potjesdus straks heb ik een olijfje met basilicum thijm en oregano
rotplank tilt normaal zeker 6 kilo, vandaag niet eens een kilo, pfff.
Ze groeien gelukkig niet heel snel, dus je hebt straks nog alle tijd om ze over te pottenquote:Op zondag 17 april 2011 19:12 schreef zjenien85 het volgende:
[..]
Haha, oh zover heb ik niet nagedacht.. Bij mij zitten alle olijf-zaadjes in één potje, hihi..
quote:Op zondag 17 april 2011 19:15 schreef trovey het volgende:
[..]
Je moet er dan ook niet op gaan zitten.![]()
Mijn radijsjes zijn aan het uitlopen, zaai ik altijd tussen de bloemen door. Radijs groeit snel en makkelijk en je hebt altijd wat te snoepen als je met je planten bezig bent.
Me too!quote:Op woensdag 20 april 2011 09:51 schreef zjenien85 het volgende:
Ik zie al groen in 't potje van de Basilicum (van de Action).. Vet man!
Campanula heeft vrij veel water nodig en is ook tevreden met een plekje in de schaduw/ half schaduw (iig niet teveel zon). Een viooltje houdt ook van water, maar volgens mij is dit toch wel de tijd dat het een beetje geweest is voor ze. Normaal gesproken wat later, maar nu is het al volop zomer en viooltjes zijn geen zomerbloemen.quote:Op donderdag 21 april 2011 20:30 schreef Seven. het volgende:
Hoe is het bij iedereen op het balkon?
Ik blijf maar water aanslepen, mijn bosuitjes beginnen al uit te lopen. Eén van mijn wisteria's groeit als een gek, de ander doet het wat kalmer aan (loopt een weekje achter). Mijn cotinus heeft eigenlijk best een lelijke vorm, volgend jaar deftig snoeien. Zo ook mijn vlinderstruik op stam. Lavendel begon direct al te groeien, de drie plantjes volgen elkaar netjes. Met mijn treurwilg gaat het uitstekend trouwens! Verder groeit mijn eucalyptus langzaam maar zeker en mijn viooltjes zijn gek genoeg niet zo blij op mijn balkon. Zijn die soms dol op zon? Want ze staan nu op de vloer, waar niet zo veel zon komt. Campanula is ook niet echt enthousiast, al moeten redden. Zijn dat enorme slurpers? Misschien kan ik die beter omruilen met de viooltjes (maar dan moet ik wel zin maken om alles om te potelen).
Hier staan ze anders vollop in bloeiquote:Op zondag 24 april 2011 02:06 schreef childintime het volgende:
Een viooltje houdt ook van water, maar volgens mij is dit toch wel de tijd dat het een beetje geweest is voor ze. Normaal gesproken wat later, maar nu is het al volop zomer en viooltjes zijn geen zomerbloemen.
De plantjes snappen het prima want ondanks de temperatuur nu is het nog steeds volop voorjaar en geen zomer.quote:Op zondag 24 april 2011 08:25 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Hier staan ze anders vollop in bloeiDIe van mij snappen het niet helemaal dus
Stevia kan slecht tegen lage nachttemperaturen. De grond moet voortdurend vochtig zijn maar mag niet in het water staan. Ik denk dat je 'm misschien best nog even naar binnen haalt en elke dag een beetje water geven? Om de maand toppen voor een bossige groei. Ze zijn gek op zon trouwens.quote:Op zondag 24 april 2011 03:17 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ik doe iets heel erg fout met mijn stevia plantje (ook wel honingkruid genoemd). 1 Takje is dood gedaan, en het restant (het andere takje) ligt nu ook op apegapen, ik vrees dat er geen redden meer aan is![]()
Het is een tropisch plantje, je zou toch denken dat hij het naar zijn zin moet hebben op mijn balkon op het zuiden?
Wat gaat er fout? Teveel zon? Teveel water (te weinig iig niet)? Verkeerde grond (staat nu in biologische groentenaarde)?
Wie het weet mag het zeggen
Dat is precies wat ik doe. Ik vermoed, dat ik de verkeerde grond gebruik? Ik heb ergens gelezen dat hij op zanderige, licht zure, grond moet staan. Mijn biologische groentenaarde voldoet iig niet aan die omschrijving. Ik ga deze week maar eens de teler om advies vragen, hij zal vast weten waar het fout gaat.quote:Op zondag 24 april 2011 12:46 schreef Seven. het volgende:
[..]
Stevia kan slecht tegen lage nachttemperaturen. De grond moet voortdurend vochtig zijn maar mag niet in het water staan. Ik denk dat je 'm misschien best nog even naar binnen haalt en elke dag een beetje water geven? Om de maand toppen voor een bossige groei. Ze zijn gek op zon trouwens.
Ik ging vorige week om 14.30 naar mijn werk. De varens rondom mijn vijver waren ong 15 cm hoog. Kom de volgende dag thuis en loop langs de vijver, zijn die varens gewoon minstens 10 cm gegroeidquote:Op zondag 24 april 2011 11:24 schreef trovey het volgende:
[..]
De plantjes snappen het prima want ondanks de temperatuur nu is het nog steeds volop voorjaar en geen zomer.
Mijn komkommers en tomaten trekken ook ineens een sprintjequote:Op maandag 25 april 2011 00:57 schreef childintime het volgende:
Mijn clematissen die normaal rond eind Mei bloeien zitten barstensvol knoppen die op springen staan. Alles schiet gewoon door, het is echt een bizarre periode
Ik kreeg vandaag van iemand zaailingen van de augurk. Ze komen al uit de aarde (3 dagen na het zaaien), ben benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen.quote:Op maandag 25 april 2011 00:57 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Mijn komkommers en tomaten trekken ook ineens een sprintje
Nadeel is dan dat ze nu al een maand eerder een beetje houterig niks doen na het bloeienquote:Op maandag 25 april 2011 00:57 schreef childintime het volgende:
Mijn clematissen die normaal rond eind Mei bloeien zitten barstensvol knoppen die op springen staan. Alles schiet gewoon door, het is echt een bizarre periode
Augurken zijn ook leuk! Ik ga vandaag de draden spannen, voor de komkommers en tomaten. Vooral de tomaten moeten nu worden overgezet naar hun uiteindelijke bakken, voor het een grote warboel in de zaaipot is geworden.quote:Op maandag 25 april 2011 01:01 schreef childintime het volgende:
[..]
Ik kreeg vandaag van iemand zaailingen van de augurk. Ze komen al uit de aarde (3 dagen na het zaaien), ben benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen.
Have fun! Ik heb daar oa een heel leuke hangzak met 5 aardbeienplanten gekocht. Hij doet het geweldig, de eerste (nog lang niet rijpe) aardbeien zitten er zelfs al aan.quote:Op maandag 25 april 2011 08:15 schreef Guppyfriend het volgende:
De Intratuin gaat straks open, wij gaan er even langs voor het superdruk is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |