Jeetje, dan is het ook wel extra moeilijk allemaal als je zo weinig vergoed krijgt en zoveel financiële zorgen hebt. Je hoeft echt geen sorry te zeggen voor je "zeurpost" hoor, dat doen we hier allemaal wel eens, lucht lekker op en hier begrijpen mensen jequote:Op vrijdag 15 april 2011 15:52 schreef eefje801 het volgende:
Als jullie het goed vinden wil ik me ook aansluiten hier/meelezen. Ik weet eigenlijk nog niet precies wat er mis is, maar dat het mis is is wel duidelijk voor me. Ik kamp nu een paar jaar met depressies/terugvallen/zelfdestructief gedrag in combinatie met ook praktische zorgen (financieel) en stress en ondanks dat ik nu dus wel praktische hulp heb en daar een oplossing voor komt lukt het me niet mezelf op de rit te krijgen. Ik spiegel het allemaal veel te rationeel voor bij maatschappelijk werk/psycholoog en dan ben ik bij wijze van in drie sessies weer de deur uit. En dat wil ik helemaal niet, want het gaat gewoon helemaal niet goed met mij. Ik slaap bijna niet, stel vrienden teleur, mezelf, rook veel te veel, heb mijn baan erdoor verkloot (voor mijn gevoel) en ik weet het gewoon niet meer.
Ik heb volgende week donderdag een afspraak bij de huisarts. Het stomme is ook nog dat ik door de financiële problemen bijna niks vergoed krijg. Eigen schuld maar ook toen had ik al geen overzicht, chaos in mijn hoofd. Ik had veel problemen met mijn gebit en kreeg niet alles vergoed en nam toen een lening en die kon ik niet meer afbetalen toen mijn inkomen omlaag ging. Ik was vroeger heel zelfstandig, nooit te laat met betalen, at veel gezonder, ik snap mezelf soms echt niet meer. Het is net of ik niks meer voel, ook niet voor mezelf.
Sorry dat ik gelijk met zo'n zeurpost aankom trouwens
Dat laatste is juist mijn grootste probleem. Ik heb naast mijn moeder niemand om te praten en met mijn moeder praten is onmogelijk. En vrienden heb ik niet.. en dat is juist een van mijn problemen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 17:23 schreef eefje801 het volgende:
Jeetje wat rot dat je je zo voelt! Dat van geen rust vinden herken ik erg, zit er net iets over te lezen, over self - soothing, jezelf weer een beetje tot rust brengen, júist als een ander dat niet kan. Ik kan me voorstellen dat als de muren op je afkomen je het even niet meer weet. Je bent niet de enige hoor en er komt echt weer een lichtpuntje (gatver, cliché, ik weet het) Kun je behalve met de psycholoog bijvoorbeeld ook met vrienden erover praten?
Mijn psycholoog zie ik bewust wat minder, omdat het nu over het algemeen toch beter gaat dan ongeveer 1 jaar geleden, toen ik de deur niet uit zonder overstuur te raken.quote:Op vrijdag 15 april 2011 18:29 schreef eefje801 het volgende:
@cafpow ah wat rot! Is het ook mogelijk om vaker je psycholoog te zien? Ik moet zeggen dat ik met de vrienden die ik heb het ook amper deel, zij kennen dat deel van mij eigenlijk niet goed, weten wel wat ervan.
Zou natuurlijk ook fijn voor je zijn om eens wat te ondernemen enzo, kan ik me goed voorstellen. Heb je wel eens een oproepje geplaatst op een forum als fok of viva?
Tja, je hebt wel sites voor lotgenoten enzo, heb ik ook weleens geprobeerd maar ik voel me dan niet snel op mijn gemak.quote:Op vrijdag 15 april 2011 20:01 schreef Pugly het volgende:
@ cafpow: daar heb je dit soort sites toch voor, om lotgenoten/ vrienden te zoeken? Blijkbaar weten wij allemaal enigszins hoe het voelt, en dat kan natuurlijk vaak ook helpen... Mensen die je gewoon begrijpen en die je af en toe kunnen laten inzien dat er een moment komt waarop het beter voelt!
Tja, om het verhaal over het buitenland kort te houden wat zeer lastig is. Het is ten eerste een goepsleven, dus je leeft heel veel samen met familie enzo de hele dag. En ik mis vooral hoe ik me daar voel, druk, actief, en een mate van vrijheid die ik echt nooit heb meegemaakt, hoef nergens rekening mee te houden of met niemand. Maar het is niet te omschrijven voor mij.quote:Op vrijdag 15 april 2011 20:31 schreef eefje801 het volgende:
@vishnu Dat is heel positief om te horen, biedt perspectief! Ik dacht er vanmiddag nog over na wanneer ik ook weer voor het laatst me gelukkig voelde en vond een filmpje op de computer terug van vier jaar geleden. Zo lang ongeveer.. en besefte dat ik erg graag wil proberen om weer een beetje het meisje/de vrouw van toen te worden, of zoiets.
@cafpow Dat is een heel verhaal en ik kan het me goed voorstellen dat dat ook heel spannend is voor je. Wat is het verschil in het buitenland als ik vragen mag? Kan me dat namelijk wel indenken.
Je bent maar goed bezig dus! Dat is een hele stap en ook heel spannend natuurlijk. Wat ik wel herken in jouw verhaal is dat ik soms ook gewoon niet klik met de mensen om me heen, ze me verkeerd begrijpen. Terwijl ik dat zelf echt niet door heb, denk dat ik het goed doe/duidelijk ben. Dan zeggen ze: ik krijg geen hoogte van jou/je hebt twee gezichten. En dat vind ik echt zo rot :S
Dat van dat huis met andere studenten enzo klinkt goed! Ha ha ja die keuken delen en douche vond ik ook niks toen ik op kamers woonde. Ik had dan ook een kamergenote a la "Single white female"
Lijkt me inderdaad best pittig als je niet veel mensen hier nog hebt.
Ben ook bij mijn moeder opgegroeid, zij heeft een bipolaire stoornis dus daar ben ik zelf ook wel bang voor. Ben bij een psycholoog geweest die zij dat dat niet zo was maar depressief word ik wel en ik zie het meer als een "lachende depressie", dus verscholen achter een facade. Ik durf het niet te laten zien/denk dat het er niet mag zijn en dat is erg zwaar.
Gecondoleerd.quote:Op zaterdag 16 april 2011 00:28 schreef hallie022 het volgende:
Ik weet niet eens of dit het goede topic is maar toch wil ik het ergens neerzetten.
Het begon allemaal 2 jaar geleden toen mijn moeder borst kanker kreeg.
Ik was er helemaal kapot van toen we het nieuws hoorden maar gelukkig was er een behandeling voor haar mogelijk . Hierna is ze door de hele molen gegaan en is ze er gelukkig kankervrij uitgekomen.
Helaas werd er bij mijn vader op 22 Januari dit jaar leverkanker geconstateerd . Deze was zo ver gevorderd dat hij hoogstens nog 6 maanden te leven had. Helaas was hij 2 weken na de diagnose al overleden. (8 Februari ).
Ik heb geen idee waarom ik het hier post bij "vreemden" maar ik wil het zo graag kwijt .
Iedereen zegt dat het wel goed komt maar ik begin steeds meer te twijfelen in mezelf zeker nu het ook nog eens een keer slecht gaat op school .
Mijn Probleem : Angst om nog plezier te hebben .
tja, dit komt vrij bekend voor. Je zit nu gewoon middenin het rouwproces, en bij de een duurt dit 1 week en bij ander meer dan 1 jaar.quote:Op zaterdag 16 april 2011 00:28 schreef hallie022 het volgende:
Ik weet niet eens of dit het goede topic is maar toch wil ik het ergens neerzetten.
Het begon allemaal 2 jaar geleden toen mijn moeder borst kanker kreeg.
Ik was er helemaal kapot van toen we het nieuws hoorden maar gelukkig was er een behandeling voor haar mogelijk . Hierna is ze door de hele molen gegaan en is ze er gelukkig kankervrij uitgekomen.
Helaas werd er bij mijn vader op 22 Januari dit jaar leverkanker geconstateerd . Deze was zo ver gevorderd dat hij hoogstens nog 6 maanden te leven had. Helaas was hij 2 weken na de diagnose al overleden. (8 Februari ).
Ik heb geen idee waarom ik het hier post bij "vreemden" maar ik wil het zo graag kwijt .
Iedereen zegt dat het wel goed komt maar ik begin steeds meer te twijfelen in mezelf zeker nu het ook nog eens een keer slecht gaat op school .
Mijn Probleem : Angst om nog plezier te hebben .
Het is maar een idee, om eventueel naar je huisarts te gaan, en die kan evt. voor rouwbegeleiding zorgen, dat kan je mischien helpen, ook om gewoon de draad op te pakkenquote:Op zaterdag 16 april 2011 16:39 schreef hallie022 het volgende:
Bedankt voor jullie berichtjes .
Wat betreft dat praten gaat het eigenlijk een stuk moeilijker . Mijn moeder en ik zijn altijd heel stil tegen elkaar , we hebben een goede band hoor daar niet van. Maar over moeilijke dingen praten we (nog) niet. Wat betreft die fases is heel herkenbaar af en toe kan ik de hele wereld aan en een andere moment heb ik nergens zin in.
Op school heb ik inderdaad een begeleider maar de school weet niet zo goed hoe ze het moeten aanpakken. Het is bij mij op de opleiding nog niet vaak voorgekomen dat iemand zijn ouder is overleden.
Het is wat je zegt : ik denk dat ik gewoon tijd nodig heb.
ga je gang, meng je ertussenquote:
Heb jij over het algemeen verlatingsangst?quote:Op zondag 17 april 2011 00:45 schreef cafpow het volgende:
[..]
ga je gang, meng je ertussen![]()
bah, hier voel ik me momenteel zo slecht. Echt ongeloofelijk hoe contact met iemand die je gigantisch mist je zo slecht kan laten voelen..maar tegelijk zo goed..en dan krijg je het weer schommel ik weer de andere kant uit, van ik wil gaan..ik wil daar zijn. Wat eigenlijk is wat ik wil maar niet durf.
En hoe pak ik deze angst aan, want het is deels toch wel een realistische angst...maar ik kan me er niet overheen zetten. En aan de andere kant heb ik hier momenteel kansen, die ik niet wil verliezen...bleh...ik zit erdoorheen, moet maar gaan slapen denk ik
nee, voor zover ik weet verlatingsangst niet. Maar een soort van, mede door de PDD-NOS weet ik vriendschappen en kennisen niet altijd even goed te behouden en verwaterd het vrij snel, omdat ik vaak zoiets heb van ik heb niks te zeggen of te bespreken met die persoon.quote:Op zondag 17 april 2011 00:47 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Heb jij over het algemeen verlatingsangst?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |