Nah, niet eens zozeer onbegrip in mijn geval; eerder mijn van nature aanwezige aversie jegens hypocrisie.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:03 schreef Spirit82 het volgende:
Jeetje wat een hoop mannelijke frustratie komt hier ineens naar boven omdat de vrouw niet begrijpt waarom de man is vreemdgegaan. Ik snap het, maar vind het toch ergens zeer apart om te lezen...
Tja. Als je in een relatie zit die op zich goed is, met een leuke vrouw en leuke kinderen, en alleen geen seks krijgt, is vreemdgaan een hele pragmatische oplossing. Helaas is dat weer "te pragmatisch" voor de gemiddelde vrouw.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:12 schreef Seven. het volgende:
Laf. Wat dacht je van gewoon opstappen. Toch minder ruggengraat dan ik dacht.
Hoezo is "lopen met je kadaver" niet rationeel?quote:
Dat was inderdaad 1 van de oplossingen die de revue passeerde.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:12 schreef Seven. het volgende:
Laf. Wat dacht je van gewoon opstappen. Toch minder ruggengraat dan ik dacht.
Niet beledigend wil nog niet zeggen rationeel.quote:Op maandag 21 maart 2011 14:45 schreef Catbert het volgende:
[..]
Wat is daar niet rationeel aan? Als ik vaststel dat een van de meiden niet haar fouten compenseert geef ik dat aan. Als ik roep "rennen met dat kadaver" weten ze ook wel dat dat niet beledigend is.
Ze betekende veel voor je, maar je vond het niet erg om haar te kwetsen door vreemd te gaan?quote:Op maandag 21 maart 2011 15:14 schreef kastanova het volgende:
Dat was inderdaad 1 van de oplossingen die de revue passeerde.
Ik houd echter niet van opgeven en daarvoor betekende ze ook simpelweg nog teveel voor me.
quote:Op maandag 21 maart 2011 15:14 schreef kastanova het volgende:
[..]
Dat was inderdaad 1 van de oplossingen die de revue passeerde.
Ik houd echter niet van opgeven en daarvoor betekende ze ook simpelweg nog teveel voor me.
Maar waarom is dat nu niet rationeel dan?quote:Op maandag 21 maart 2011 15:15 schreef Seven. het volgende:
Niet beledigend wil nog niet zeggen rationeel.
Dingen veranderenquote:Op maandag 21 maart 2011 15:16 schreef Seven. het volgende:
[..]
Daarom zit je haar nu ook zo af te zeiken, omdat ze toen zoveel voor je betekende?
Idd. Ik vind m'n ex nu ook een stuk minder aardig en ik had ook gewild dat ik niet zo makkelijk gedaan had over een aantal dingen die we samen gekocht hadden. Heck, ik had dat laminaat wat ik met m'n pa gelegd heb d'r uit moeten slopenquote:Op maandag 21 maart 2011 15:18 schreef Cocktailprikker het volgende:
Dingen veranderenMaar dat niets af aan hoe de situatie tóen was toch?
Dat het slechts eenmalig zou zijn stond bij voorbaat al vast.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:16 schreef Cue_ het volgende:
Ze betekende veel voor je, maar je vond het niet erg om haar te kwetsen door vreemd te gaan?
'Rennen met dat kadaver' is een emotionele uiting om te bevorderen dat iemand hader gaat lopen. Niet meer en niet minder. Kun je net zo goed een vrouwelijke hockey nazi aan de zijlijn zetten.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:17 schreef Catbert het volgende:
[..]
Maar waarom is dat nu niet rationeel dan?
Waar zeik ik haar af?quote:Op maandag 21 maart 2011 15:16 schreef Seven. het volgende:
[..]
Daarom zit je haar nu ook zo af te zeiken, omdat ze toen zoveel voor je betekende?
Waar heb je het nu specifiek over? Ik ben er absoluut niet trots op dat ik vreemdgegaan ben, integendeel. Maar ik realiseer me nu wel meer dan toen dat de aanleiding daartoe niet alleen vanuit mezelf kwam. Dat mensen voor de makkelijkste weg gaan is menselijke natuur. Jij doet precies hetzelfde. Kasta en ik zijn vreemdgegaan in plaats van dat we onze relatie afgekapt hebben. Jij legt je erbij neer dat je voor klootzakken gaat in plaats van dat probleem te onderkennen en er hard aan te werken. Dan kies je net zo goed voor de makkelijke uitweg.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:19 schreef Seven. het volgende:
Al die kerels die elkaar hier zo lekker op de borst kloppen, ik vind dat redelijk walgelijk eigenlijk.
We spreken hier niet over inhoudsloze poppen. Het gaat hier nog altijd over de gevoelens van andere mensen. Zelfs als je dat rationeel bekijkt, dan getuigt het van geen respect voor anderen. En met al jullie mooie praatjes erover kun je best doen alsof het gerechtvaardigd is, maar uiteindelijk geeft het alleen maar aan dat jullie emotioneel én rationeel niet in staat waren om op dat moment in die specifieke relatie normaal en eerlijk met een ontstane situatie om te gaan. Er is geen excuus om doelbewust met de gevoelens van anderen te spelen.
En net als je dacht dat kasta niet dieper kon zinken, komt hij met het verhaal dat hij het eerst wilde verzwijgen maar dat hij toch maar open kaart speelde. Was dat omdat (en dit had je van tevoren ook wel in kunnen schatten) je erachter kwam dat éénmalig vreemdgaan de oplossing niet was, en besloot je het toen maar als smoes te gebruiken om onder de relatie uit te komen? Of was dat toch omdat je teveel schuldgevoel had omdat je doelbewust iemand een mes in d'r rug stak?quote:Op maandag 21 maart 2011 15:20 schreef kastanova het volgende:
[..]
Dat het slechts eenmalig zou zijn stond bij voorbaat al vast.
En vervolgens was het plan om het gewoon te verzwijgen en dan nog lang en gelukkig te leven.
Heb nog nooit iets verzwegen of ergens over gelogen binnen een relatie, maar na alle enthousiaste verhalen van anderen toch maar eens een poging gewaagd.
De poging an sich was in feite dan ook geslaagd maar na een week met m'n ziel onder de arm gelopen te hebben, toch maar de keuze gemaakt om open boek te spelen.
Nou, dan moet ik je maar niet vertellen wat kerels tegen mekaar roepen in 't veld, dan schrik je waarschijnlijk helemaalquote:Op maandag 21 maart 2011 15:20 schreef Seven. het volgende:
'Rennen met dat kadaver' is een emotionele uiting om te bevorderen dat iemand hader gaat lopen. Niet meer en niet minder. Kun je net zo goed een vrouwelijke hockey nazi aan de zijlijn zetten.
Inclusief nodige overdrijving en sarcasme, zodat andere mannen hier tenminste vinden dat jij juist en zelfs bewonderenswaardig gehandeld hebt. Zelfs dít grijp je aan om bevestiging te zoeken. Zo laag zou ik zelfs nog niet kunnen gaan.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:20 schreef kastanova het volgende:
[..]
Waar zeik ik haar af?
Ik vertel slechts hoe het gelopen is.
Dat is nou net mijn punt. Het gaat niet om de inhoud maar het feit dat er de nodige stemverheffing bij komt kijken. Al richt je een geweer op ze, je kunt toch niet met droge ogen beweren dat dit 'rationaliteit' is?quote:Op maandag 21 maart 2011 15:24 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nou, dan moet ik je maar niet vertellen wat kerels tegen mekaar roepen in 't veld, dan schrik je waarschijnlijk helemaal
"Rennen met je kadaver" is net zo'n uitspraak als "druk een punt", het is gewoon een geintje. Ik snap ook niet hoe je dat serieus kan nemen, kadavers rennen niet
Je mag je autistische neigingen dan onder controle hebben, je ziet dingen nog steeds erg zwart-witquote:Op maandag 21 maart 2011 15:23 schreef Seven. het volgende:
En net als je dacht dat kasta niet dieper kon zinken, komt hij met het verhaal dat hij het eerst wilde verzwijgen maar dat hij toch maar open kaart speelde. Was dat omdat (en deze inschatting had je van tevoren ook wel in kunnen schatten) je erachter kwam dat éénmalig vreemdgaan de oplossing niet was, en besloot je het toen maar als smoes te gebruiken om onder de relatie uit te komen? Of was dat toch omdat je teveel schuldgevoel had omdat je doelbewust iemand een mes in d'r rug stak?
En geef je ook zoveel om je huidige vriendiin?
Ik zei volgens mij minder dan een kwartier geleden nog dat vreemd gaan een keuze is en dat ik de fout dus ook bewust gemaakt heb.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:24 schreef Seven. het volgende:
Inclusief nodige overdrijving en sarcasme, zodat andere mannen hier tenminste vinden dat jij juist en zelfs bewonderenswaardig gehandeld hebt. Zelfs dít grijp je aan om bevestiging te zoeken. Zo laag zou ik zelfs nog niet kunnen gaan.
Tuurlijk komt er stemverheffing bij kijken, anders hoort ze 't toch niet? Maar echt niemand van die meiden interpreteert dat alsof ik boos zou zijn ofzo. Ik geef ze aan wat er fout gaat. Juist door "komop rennen met dat kadaver" maak ik er meer een geintje van dan als ik gewoon zeg "komop tackle back lopen" of "als je moe bent moet je wisselen".quote:Op maandag 21 maart 2011 15:25 schreef Seven. het volgende:
Dat is nou net mijn punt. Het gaat niet om de inhoud maar het feit dat er de nodige stemverheffing bij komt kijken. Al richt je een geweer op ze, je kunt toch niet met droge ogen beweren dat dit 'rationaliteit' is?
Het eenmalige vreemd gaan was zoals verwacht wel degelijk de oplossing, dus het was inderdaad het schuldgevoel.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:23 schreef Seven. het volgende:
En net als je dacht dat kasta niet dieper kon zinken, komt hij met het verhaal dat hij het eerst wilde verzwijgen maar dat hij toch maar open kaart speelde. Was dat omdat (en dit had je van tevoren ook wel in kunnen schatten) je erachter kwam dat éénmalig vreemdgaan de oplossing niet was, en besloot je het toen maar als smoes te gebruiken om onder de relatie uit te komen? Of was dat toch omdat je teveel schuldgevoel had omdat je doelbewust iemand een mes in d'r rug stak?
En geef je ook zoveel om je huidige vriendiin?
Idd. Geile hockeysletjes onder hun rokje kijken, daar gaat 't om!quote:Op maandag 21 maart 2011 15:26 schreef Silenus het volgende:
Lekker belangrijk allemaal van dat kadaver!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |