abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94555398
Hier red ik het ook echt niet meer met 1 borst sinds de productie gestabiliseerd is (rond 4 maanden?? wilde gok). Altijd 2. En dat weet ze zelf ook heeeel goed, want als de ene leeg is dan is het 'die, die, die!!!' naar de andere inclusief priemend vingertje _O-
pi_94555741
Ik kan het me voorstellen Vanyel, als ze ineens weer vaker drinken wil terwijl je ritme had. Tussendoor laten boeren en even rechtop houden had je al geprobeerd toch?
Isabel spuugde tot een maand of 5/6 ook echt veel, soms met hele golven. Volgens het consultatiebureau had ze dan 'gewoon' te veel gedronken. Ik had dus altijd een hydrofiel of 2 in de buurt, ook in de draagdoek inderdaad. En veel wassen... Het gaat over, als er verder medisch gezien niets aan de hand is.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_94556300
Ik hou haar niet rechtop tijdens 1 borst, maar meestal wel voor ik overga naar de tweede. Heb eigenlijk niet de indruk dat dat verschil maakt. Soms komt het er ook vrolijk pas een uur na de voeding uit, is niet echt peil op te trekken.

Oh ritme is trouwens erg veel gezegd hoor. Ik blijf het onvoorspelbaar vinden wanneer ze wil. En misschien roep ik ook wel te snel dat ze nu zo snel wil door die ene borst, ze krijgt ook heel veel indrukken vandaag en is erg druk geweest met trappelen en kraaien naar de mobiel dus misschien komt het ook wel daarvan.
Moeilijk hoor, dat hele voeden en interpreteren wat waarom wanneer en hoe lang.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 24 maart 2011 @ 17:02:18 #154
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94560733
Vanyel, het is ook wel logisch hoor dat het niet meteen lukt.
Je borsten zijn nu eenmaal ingesteld op dat ze allebei leeggedronken worden dus Dottir drinkt de 'helft' uit de ene en de 'helft' uit de andere borst.
Nu moet het opnieuw geregeld worden.

Leia, je bent met recht een speklapje :Y)
pi_94561458
Is ook waar, maar ik heb niet zoveel geduld..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 maart 2011 @ 12:50:59 #156
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94595072
ik heb ook een speklapje O+

Ik moest volgens de huisarts (deze keer had ik een ouwe vent) wel proberen meer ritme aan te gaan brengen in de borstvoeding, hij dacht dat ik doodmoe moest zijn van alle voedingen (ik tel ze niet, maar ik zal tussen de tien en 16 voedingsmomenten zitten momenteel ofzo ..) en ouderwets laten huilen in z'n bedje als er niks aan de hand lijkt te zijn (honger/luier/warm/koud etc). ik heb ja en amen gezegd, afspraak gemaakt om volgende week nog een keer te wegen en trek lekker m'n eigen plan ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_94595695
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 14:41 schreef Vanyel het volgende:
Voor structureel 1 borst per keer zijn we hier duidelijk nog niet klaar. Van ongeveer elke 4 uur voeden terug naar elke 2,5 à 3 is het me geloof ik niet waard...
Dat is trouwens waar ik nu met Lena ook meestal op zit, elke 2-3 uur voeden. Aan de ene kant is het wel fijn om te merken dat ze zich laat horen als ze honger heeft, maar aan de andere kant zou het ook wel fijn zijn om iets langer ertussen te hebben zodat ik meer ruimte heb om tussendoor iets te doen. Nou ja, misschien komt er nog wel verandering in als ze straks vaker een fles krijgt.

Lena drinkt twee borsten helemaal leeg. De wijkverpleegkundige leek daarvan op te kijken. Is het zo gek dat ik nooit iets 'over' heb? Ik kan de laatste dagen zelfs niks meer bij de ochtendvoeding nakolven want alles gaat gewoon op.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94595746
Wat een voorbeeldige curve, DJMO!

Orea, ik moest ook erg lachen om die zuigzoen. Ik had er pas één naast mijn tepel. Foutje, bedankt. :')
pi_94595976
Ik heb volgens mij nog nooit nagekolfd, dus ik zou niet weten of Dottir echt drinkt tot alles leeg is. Heb je enig idee waarom de wijkverpleegkundige dat raar vond?

Ik laat nu maar weer aan haar over of ze 1 of 2 kanten wil, de ene keer weigert ze als ik de tweede aanbied en de andere keer piept ze na veel te korte tijd weer (wat ik steeds later herken omdat ze steeds minder lijkt te smakken en sabbelen op haar handen). Mijn borsten vinden het iig niet zo lekker, die 6 of meer ('s nachts) uur tussen twee voedingen. En ik heb gewoon echt niet het geduld om te wachten tot het wel goed voelt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 maart 2011 @ 13:18:22 #160
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94596043
Wil je wat van mij hebben Claudia? :X ik had Geert gevoed, en de melk bleef druppelen ondanks dat die borst compleet leeg aanvoelde voor mijn gevoel ...

En ik ben ook trots op deze curve :Y Als je kijkt naar die van Jan in het begin:

Dan zie je wrs. wel waarom ik nu zo blij ben ;)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

vrijdag 25 maart 2011 @ 13:19:27 #161
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94596094
Vanyel wow slaapt Dottir al zo lang! Je kunt in dat geval het beste wel even afwachten, je lichaam moet er even aan wennen dat Dottir 's nachts niets nodig heeft.

DJMO jij hebt een golf-kind! Nathan groeit ook een beetje in golven :')
  vrijdag 25 maart 2011 @ 13:20:03 #162
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94596120
Claudia, Eline drinkt ook beide borsten leeg, met nakolven heb ik misschien nog zo'n 20 cc
pi_94596209
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 13:19 schreef pessie het volgende:
Vanyel wow slaapt Dottir al zo lang! Je kunt in dat geval het beste wel even afwachten, je lichaam moet er even aan wennen dat Dottir 's nachts niets nodig heeft.
Nee joh, helemaal niet. Dat is de tijd die ertussen zit als ik maar 1 borst per keer voed. Dan komt ze iets sneller, maar per borst zit er dan dus sowieso meestal 6 uur tussen.
pi_94596258
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 13:16 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb volgens mij nog nooit nagekolfd, dus ik zou niet weten of Dottir echt drinkt tot alles leeg is. Heb je enig idee waarom de wijkverpleegkundige dat raar vond?
Ik had het idee dat het een vorm van onwetendheid was. Ze keek nogal glazig de hele tijd. :Y) Volgens mij heeft ze gewoon een standaardplaatje in haar hoofd van één borst die helemaal leeg gedronken wordt en de tweede borst als toetje.

Ik interpreteer het anders: vraag en aanbod zijn hier gewoon precies op elkaar afgestemd. Je overschot aan melk mag je lekker bij je houden, DJMO. :Y)
pi_94596264
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 13:18 schreef DJMO het volgende:
Wil je wat van mij hebben Claudia? :X ik had Geert gevoed, en de melk bleef druppelen ondanks dat die borst compleet leeg aanvoelde voor mijn gevoel ...

En ik ben ook trots op deze curve :Y Als je kijkt naar die van Jan in het begin:

[ afbeelding ]

Dan zie je wrs. wel waarom ik nu zo blij ben ;)
En mooi om te zien hoeveel minder meetmomenten er in de curve van Geert zitten :)
pi_94596324
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 13:23 schreef Claudia_x het volgende:
Volgens mij heeft ze gewoon een standaardplaatje in haar hoofd van één borst die helemaal leeg gedronken wordt en de tweede borst als toetje.
Oh dat heb ik zelden. Ze drinkt serieus uit allebei of ze hoeft er maar 1.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 maart 2011 @ 13:25:08 #167
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94596371
dat is idd ook fijn Vanyel, alleen dat punt raak ik liever niet, omdat het me ook herinnert aan een lastige periode met controle's en angst/onzekerheid. Dat dat er nu niet is, geeft zóveel meer rust, ook voor de borstvoeding dat ik het liever laat rusten ;)

pi_94596444
Mijn borsten zijn trouwens heel snel gewend aan meer tijd tussen de voedingen, Vanyel. Als ik twee nachten stuwing heb gehad loopt de derde nacht wel weer soepeltjes.

Ik ga net voor mijn eerste werkweek naar een gastcollege en daar zitten allerlei activiteiten omheen zoals een voorbespreking en een etentje achteraf. Ik zit me nu al suf te puzzelen wanneer ik moet gaan kolven. Ik vrees dat ik dat kolfmoment steeds uitstel en straks tijdens het hoofdgerecht met twee gigantische lekplekken in mijn kleding zit.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 maart 2011 @ 13:27:37 #169
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94596492
dan vraag je toch of je tafelgenoten een glaasje melk believen bij het eten ??? :P

vrijdag 25 maart 2011 @ 13:33:13 #170
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94596787
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 13:27 schreef DJMO het volgende:
dan vraag je toch of je tafelgenoten een glaasje melk believen bij het eten ??? :P
_O-

Ik ben benieuwd hoe het hier komende nacht gaat. Afgelopen 2 nachten was Nathan klaar na links te hebben gedronken en had ik een stijve tiet om 6 uur (auw) nou ja, gaat vanzelf over. Voordeel was wel dat ik de 50cc die ik nog mistte voor vandaag vanochtend er zo bij kon kolven!

Vanyel, ik denk dat je het beter Dottir zelf kunt laten regelen. Even vervelend maar zij kan zelf het allerbeste zelf regelen wat ze nodig heeft.
pi_94597393
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 13:27 schreef DJMO het volgende:
:D
Of toch maar pads gebruiken..

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 13:33 schreef pessie het volgende:
Vanyel, ik denk dat je het beter Dottir zelf kunt laten regelen. Even vervelend maar zij kan zelf het allerbeste zelf regelen wat ze nodig heeft.
Das precies wat ik van plan was :)
pi_94613927
DJMO, ziet er super uit die curve! Geeft vast een goed gevoel? Dat je resultaat ziet van alle 'moeite'?

Hier wisselt het nog per nacht.. de ene keer ontplof ik om 4 uur al, andere keer voelen ze hooguit vol als ze rond half 7 komt! Ze drinkt vaak om 19:00 uur voor het laatst, en dan kolf ik nog rond 21:00. Enerzijds om mijn productie goed te houden (gevoelsmatig) anderzijds heb ik mede daardoor zo een flinke voorraad kunnen opbouwen (nu 4,5 liter in de vriezer..)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 maart 2011 @ 22:14:14 #173
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94619279
Geert z'n poep is afwisselend geel tot groen/geel met geelbruin. nou heeft hij van 5 tot 7 onrustig en met tussenpozen gedronken, en dan lijkt t erger (groen) dan overdag als hij gewoon ononderbroken drinkt (geliger). m'n borsten voelen nu overigens ( 's avonds) sneller leeg dan een paar dagen geleden. ook 's ochtends weet hij de spanning n m'n borsten sneller weg te drinken lijkt het wel. is hij sneller gaan drinken of begint m'n melkpructie zich af te stemmen?? niet dat ik straks te weinig melk heb, wil graag deze mooie curve minstens een jaar volhouden als t even kan ...

pi_94619466
Beide DJMO, hij zal steeds meer gaan drinken én je borsten zullen zich gaan afstemmen. Zolang je hem op verzoek blijft aanleggen, zal het met je productie wel goedkomen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 maart 2011 @ 22:26:10 #175
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94620002
ja, maar = meer ook sneller? hij lijkt nu binnen 'n kwartier klaar te zijn ipv een half uur :?

-edit- hij heeft sinds gisteren ofzo wel een speentje voor de zuigbehoefte. ik heb weinig zin om als levende speen gebruikt te worden als hij niet drinkt :X

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')