Samenvatting eerste topic: verjaardagen in een kringetje zijn theoretisch kansloos en typisch Nederlands, in de praktijk soms best leuk. De ware klacht is niet de kring, maar de suffe omgeving die het saai maakt. Veel mensen willen liever statafels zodat je makkelijk van stomme gesprekken weg kunt lopen. Ook is roken een optie, vaak ontstaat er een tweede feestje buiten, omdat ook niet-rokers er 'gezellig bij komen staan'.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:45 schreef boyv het volgende:
Ga je zo op verjaardag, is het echt zo'n typische verjaardag. Alle stoelen in een kringzodat iedereen lekker met elkaar kan kletsen en keuvelen over hun dagelijkse routine
Wat een ontzettende afgang is dat toch altijd. Typerend voor oma's en mensen die "een stukje gaan fietsen" zien als iets doen
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 04:28 schreef Skazminko het volgende:
Of van die feestjes waarbij alle mannen op het eind de sleutels in een grote schaal moet doen en dat alle vrouwen een voor een eentje mogen pakken.
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:04 schreef Staal het volgende:
Oef, wat herkenbaar. Ik heb het bij een ex meegemaakt. Hij jarig en toen werden werkelijk waar de tuinstoelen in de woonkamer gezet en ik kon zonder hulp de hele dag serveerster spelen. Koffie, taart, drankjes (vrouwen sinas, mannen bier, nootjes en kaas. "Wilt u nog wat drinken?" "Ja, want ik moet wel mijn verjaardagscadeau eruit halen.".
Twee van die verjaardagen meegemaakt, toen ging het gelukkig uit.
Nederlandse bruiloften zijn trouwens ook verschrikkelijk.
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:07 schreef KevinMalone het volgende:
Een vriendin van mij had laatst een verjaardagsfeestje georganiseerd en toen waren de stoelen niet in een kring gezet. Maar nu komt het, die vriendin heeft ook een panisch vriendinnetje en die begon toch een partij raar te doen zeg, ze spartelde op de grond en schudde heel hard met haar hoofd, het slijm vloog in het rond. Wij 112 gebeld want wij dachten dat ze misschien iets verkeerds had geslikt of misschien had ze een epileptische aanval of wel een stiekeme pinda-allergie, maar wat bleek ze werd gewoon helemaal gek omdat de stoelen niet in een kring stonden. Tja gewoontes hè?
quote:Op maandag 24 januari 2011 18:17 schreef Papa-roach het volgende:
Vorig jaar ook he, was er dus ook een kringverjaardag. Mijn ouders dus om 1 uur er al heen, ik zou later komen. Kom ik dus met een paar maten met een aantal kratten bier en dozen frituursnacks![]()
De gastvrouw ging helemaal over de rooie, echt niet normaal, en eerst vond de rest van de visite het ook niks, maar na een paar biertjes en hapjes, kwamen ze toch tot de conclusie dat bitterballen en bier wel wat lekkerder is dan kaas en thee
En toen werd het gezellig, en de gastvrouw zat daar de hele dag maar een beetje aan de limonade
quote:Op maandag 24 januari 2011 13:35 schreef opastokvis het volgende:
[..]
en de gezellige niet-rokers komen dan ook langzamerhand buiten druppelen. tot het binnen over roken gaat en buiten een gezellig ouwehoerpraatje wordt gehouden met de kratten bier om op te zitten.![]()
tot de ongezellige truttenbende afdruipt en de kratten mee naar binnen gaan, waar dan veel te veel wordt gezopen, 'maar het was wel gezellig!'
quote:Op zondag 23 januari 2011 19:00 schreef Adelante het volgende:
Familie en overige ouderen zitten in de voorkamer in kring, vrienden en zulks hangen in de achterkamer aan statafels... Halverwege de avond schuift er dan ook hippe familie door naar achteren
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:50 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Hahaha, herkenbare verhalen!!
Die dodelijke stiltes bij sommige familiesKan er niet tegen......
Wat ik ook een paar keer heb meegemaakt is dat van die mensen tegen mij zeggen:
' Zo jij drinkt ook wel veel he. ' terwijl ik nog maar 3 biertjes heb gehad...
Dat mensen echt erop gaan wijzen dat ik niet meer zoveel moet drinken![]()
![]()
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:30 schreef maartena het volgende:
Herkenbaar in Nederland inderdaad. Mijn Amerikaanse vrouw viel dat meteen op toen ze naar Nederland kwam om bij mij in te wonen..... en ik dacht toen nog helemaal niet aan emigratie, of dat het ook allemaal wat losser kan.....
Woon nu al weer een jaar of 9 in de VS, en hier doet men het anders..... mensen willen namelijk niet continue met dezelfde mensen praten in de kring, en vormen vaak kleine groepjes in de keuken, in de tuin, etc.....
De Nederlanders die ik hier ken blijven ook niet de hele avond zitten op 1 plek trouwens, beetje rondwandelen en van gesprekspartners wisselen is ook leuk.
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:33 schreef OrbitalHalcyon het volgende:
In mijn familie leiden kringgesprekken meestal tot ruzies tussen mijn vader en zijn broers. Het heeft iets therapeutisch om hun te zien bekvechten over iets buitengewoon oninteressants.
quote:Op woensdag 26 januari 2011 01:43 schreef zomgmoz het volgende:
Vriend en ik hadden laatst samen ons verjaardagsfeestje geven, was tering gezellig![]()
gewoon zorgen dat je genoeg eten en drinken hebt. Fris en chips, en later op de avond frikandellen.
Goede relaxte muziek weer je heerlijk van kan genieten, maar die t ook gwn prima doet als achtergrond muziek. Triphop, jazz, blues, al die shit. Hadden toevallig ook ps2 met guitar hero staan, klein tournooitje gehouden, hehe![]()
Dan later op de avond als er wat mensen wegzijn, en de wat betere vrienden over blijven, beetje wiet erbij, en de beste tracks op. Awesome. Was echt een bazenparty, al zeg ik het zelf.![]()
En tja, wij hadden van tevoren wel een beetje nagedacht wie we uitnodigden, dus het maakte niet uit waar je zat, je kon gwn chill kletsen.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 08:51 schreef Odrazi het volgende:
Überhaupt in een kring zitten bij welke gelegenheid ook.. Bij een vriendin van me komt elke zaterdagavond familie en gaan ze in een kring zitten met de tv aan en hapjes op tafel. Lijkt me echt een hel. En die vriendin van me maar heen en weer lopen om bier te halen voor anderen![]()
Gelukkig vieren mensen die ik ken hun verjaardagen niet in een kring.
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:52 schreef On het volgende:
De gehele schaal met hartige hapjes kwestie is natuurlijk ook een wetenschap op zich. Ik zit in ieder geval altijd te berekenen wat de gemiddelde tijd is tussen elke keer dat ik een hapje kan pakken zonder als een aso over te komen, maar wel een zo hoog mogelijk rendement haal.
Vorige delen:quote:Op zondag 20 februari 2011 13:55 schreef Nielsch het volgende:
Het allerergste is nog wel die oom of kennis die werkelijk bij elke anekdote die iemand verteld iets soortgelijks heeft meegemaakt. Dan verteld iemand een verhaal en dan gaat die oom van: "ja, nou zo hadden wij eens iets soortgelijks..." en dan daarna een zelfde soort bullshit verhaal als daarvoor. Dan is die oom klaar met z'n verhaal, verteld iemand anders wat en gaat die fucking oom weer: "ja, nou zo had ik eens iets dergelijks..." enzovoorts en dat de fucking hele dag door.
Die bestaan niet.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
maar hoe zien jullie de perfecte verjaardag dan?
Veel chickies in badpak in de hottub in de tuin, verse shoarmastand met vers vlees, drankenbar, optreden van Justin Bieber en Shakira, en dat mag dan best een heel weekendje durenquote:Op zondag 20 maart 2011 17:52 schreef admiraal_anaal het volgende:maar hoe zien jullie de perfecte verjaardag dan?
Drinken en eten. zonder saaie kut gesprekken. Om dit te voorkomen heb ik op mijn laatste verjaardag paar blaadjes opgehangen hoe mijn leven tot nu gaat. Ik had 1/10 van een A4 nodig omdat ik niet zo intressant benquote:Op zondag 20 maart 2011 17:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
ik wou al zeggen, in het vorige topic werd er nog zo opgeschept over 'ekte bazenverjaardagen'quote:Op zondag 20 maart 2011 17:57 schreef Aaardappel het volgende:
[..]
Die bestaan niet.
Nou ja, zolang het over familieverjaardagen gaat dan.
ik was het met je eens totdat je over Justin Bieber en Shakira begon. Toch wel erg jammerquote:Op zondag 20 maart 2011 18:00 schreef Adelante het volgende:
[..]
Veel chickies in badpak in de hottub in de tuin, verse shoarmastand met vers vlees, drankenbar, optreden van Justin Bieber en Shakira, en dat mag dan best een heel weekendje duren
Hoogstwaarschijnlijk niet.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:51 schreef Adelante het volgende:
Flinke OP, maar komen er nog nieuwe inzichten na twee topics?
Drinken, niet zo'n bekrompen gastheer of -vrouw die je verbiedt te roken binnen, leuke muziek (geen hardcore, "top-40", maar dansmuziek zoals Frank Sinatra en Roy Orbison) en een mengeling van mensen die je kent en mensen die je nog niet kent.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
lekker tight jeweetquote:Op zondag 20 maart 2011 18:13 schreef fratsman het volgende:
Mannen die zo met hun benen over elkaar kunnen zitten.HOE DOEN ZE DAT?!?
Nee, 95% van de vorige generatie doet dat.quote:Op maandag 21 maart 2011 14:43 schreef wise het volgende:
leuk dat iedereen klaagt. Maar volgens mij vieren 95% van de mensen hun verjaardag zo
hoe vier jij het dan¿quote:Op maandag 21 maart 2011 16:31 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Nee, 95% van de vorige generatie doet dat.
Dezequote:Op maandag 21 maart 2011 16:36 schreef Haaruitval het volgende:
BBQ op je verjaardag doen, leve in de zomer jarig zijn.
is toch chill. een beetje de druk verlichten voor je neefjes en nichtjes die dan niet met tante bep hoeven te praten over hoe hun leven gaat. wat tante bep overigens geen reet interesseert, maar hé, je moet toch met iemand praten... net als ik al eerder gezegd heb, de gezellige mensen komen toch langzamerhand wel naar buiten gedruppeld. meestal zijn daar wel één of twee leipe ooms bij die eigenlijk liever thuis gebleven waren, maar die gedwongen zijn door hun eega 'want dat kun je toch niet maken bij familie'?quote:Op maandag 21 maart 2011 16:15 schreef kikoooooo het volgende:
Mensen die naar verjaardagen van ooms en tantes en shit gaan
Ik vind het wel zo normaal om af en toe eens op te komen dagen op zo'n verjaardag, al is het nog zo vreselijk. Anders zie ik die mensen al helemaal nooit meer.quote:Op maandag 21 maart 2011 16:15 schreef kikoooooo het volgende:
Mensen die naar verjaardagen van ooms en tantes en shit gaan
Dat vraag ik mij dus ook afquote:Op zondag 20 maart 2011 18:13 schreef fratsman het volgende:
Mannen die zo met hun benen over elkaar kunnen zitten.HOE DOEN ZE DAT?!?
Gewoon keihard meedoen. Maar dan echt kei- en kei-hard gaan lachen en shit.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:21 schreef Ezio het volgende:
Op verjaardagen binnen mijn familie is er altijd een oudoom van mij die sterke verhalen vertelt, en dan elke keer dezelfde verhalen. Daar is op zich niks mis mee, ware het niet dat hij liegt dat hij barst. Zo vertelde hij ooit een verhaal dat mijn vader zelf op zijn werk had meegemaakt, maar deed hij alsof het hemzelf overkomen was
Nou en.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:14 schreef Aaardappel het volgende:
[..]
Ik vind het wel zo normaal om af en toe eens op te komen dagen op zo'n verjaardag, al is het nog zo vreselijk. Anders zie ik die mensen al helemaal nooit meer.
Sommige mensen zitten niet hun hele leven op fok! weg te kwijnen.quote:
alles hangt al een beetje. ik vermoed dat het hiermee samenhangt, anders snap ik het ook niet.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:15 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij dus ook af
Ik leg wel mijn enkel op mijn knie, maar zo als een fag zitten lukt me gewoon niet
Gewoon je pijngrens overschrijden, wat een bazen zijn dit.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:07 schreef BrammetjeBraam het volgende:
[..]
alles hangt al een beetje. ik vermoed dat het hiermee samenhangt, anders snap ik het ook niet.
De waarheidquote:Op maandag 21 maart 2011 17:05 schreef BrammetjeBraam het volgende:
[..]
is toch chill. een beetje de druk verlichten voor je neefjes en nichtjes die dan niet met tante bep hoeven te praten over hoe hun leven gaat. wat tante bep overigens geen reet interesseert, maar hé, je moet toch met iemand praten... net als ik al eerder gezegd heb, de gezellige mensen komen toch langzamerhand wel naar buiten gedruppeld. meestal zijn daar wel één of twee leipe ooms bij die eigenlijk liever thuis gebleven waren, maar die gedwongen zijn door hun eega 'want dat kun je toch niet maken bij familie'?
zij vermaken hun neefjes en nichtjes met hun grappen en sterke verhalen die ze nog niet eerder gehoord hebben, omdat ze daar nog niet oud genoeg voor zijn. volgens hun ouders dan, want op een gemiddeld schoolplein krijg je tegenwoordig al voorlichting op je 5e. niet het bloemetjes en bijtjes verhaaltje natuurlijk, nee joh, je krijgt als jongetje al te horen dat je hem niet omhoog kunt krijgen (wedden?) en als meisje krijg je te horen dat je nog niet eens ongesteld bent geweest. de meisjes die dat wel denken te zijn worden in hun slaap misbruikt door papa, maar daar hoor je jaren later pas van natuurlijk. als ze dan de kelder nog uit mogen komen.
tegen de tijd dat de eerste gasten afdruipen (half tien 'want we moeten er weer vroeg uit morgen', wat staat voor: 'ik vind het hier geen fuck aan') staat net de frituurpan aan voor de minisnacks, waar ze nog snel wat van meekapen voor onderweg. wel de goedkope minisnacks natuurlijk, we blijven Nederlander.
de toastjes worden rijkelijk besmeerd door tante nel, die zich stierlijk verveeld en zich dus als de ijverige lady van de familie presenteert ('moet je ook nog? ik ben toch bezig haha', 'zooo lekker veel, het moet toch op hahaha'). met een beetje geluk likt ze haar vingers ook nog af na ieder toastje, waar ze zelf geen erg in heeft natuurlijk.
tegen de tijd dat ome willem en ome kees door tante nel en tante bep ondersteund moeten worden, omdat ze anders met hun bezopen muil tegen het aard'rijk dreigen te klappen ben je al een hele dot levenservaring rijker.
'Ik snap wel dat ome willem zoveel zuipt. als ík met zo'n wijf getrouwd was...'
en we nemen ons heilig voor: we worden niet als ome willem en de truttenbende binnen.
denken we.
de cirkel des levens, zo kun je een kringverjaardag nog het best omschrijven.
Heldquote:Op maandag 21 maart 2011 17:05 schreef BrammetjeBraam het volgende:
[..]
is toch chill. een beetje de druk verlichten voor je neefjes en nichtjes die dan niet met tante bep hoeven te praten over hoe hun leven gaat. wat tante bep overigens geen reet interesseert, maar hé, je moet toch met iemand praten... net als ik al eerder gezegd heb, de gezellige mensen komen toch langzamerhand wel naar buiten gedruppeld. meestal zijn daar wel één of twee leipe ooms bij die eigenlijk liever thuis gebleven waren, maar die gedwongen zijn door hun eega 'want dat kun je toch niet maken bij familie'?
zij vermaken hun neefjes en nichtjes met hun grappen en sterke verhalen die ze nog niet eerder gehoord hebben, omdat ze daar nog niet oud genoeg voor zijn. volgens hun ouders dan, want op een gemiddeld schoolplein krijg je tegenwoordig al voorlichting op je 5e. niet het bloemetjes en bijtjes verhaaltje natuurlijk, nee joh, je krijgt als jongetje al te horen dat je hem niet omhoog kunt krijgen (wedden?) en als meisje krijg je te horen dat je nog niet eens ongesteld bent geweest. de meisjes die dat wel denken te zijn worden in hun slaap misbruikt door papa, maar daar hoor je jaren later pas van natuurlijk. als ze dan de kelder nog uit mogen komen.
tegen de tijd dat de eerste gasten afdruipen (half tien 'want we moeten er weer vroeg uit morgen', wat staat voor: 'ik vind het hier geen fuck aan') staat net de frituurpan aan voor de minisnacks, waar ze nog snel wat van meekapen voor onderweg. wel de goedkope minisnacks natuurlijk, we blijven Nederlander.
de toastjes worden rijkelijk besmeerd door tante nel, die zich stierlijk verveeld en zich dus als de ijverige lady van de familie presenteert ('moet je ook nog? ik ben toch bezig haha', 'zooo lekker veel, het moet toch op hahaha'). met een beetje geluk likt ze haar vingers ook nog af na ieder toastje, waar ze zelf geen erg in heeft natuurlijk.
tegen de tijd dat ome willem en ome kees door tante nel en tante bep ondersteund moeten worden, omdat ze anders met hun bezopen muil tegen het aard'rijk dreigen te klappen ben je al een hele dot levenservaring rijker.
en we nemen ons heilig voor: we worden niet als ome willem en de truttenbende binnen.
denken we.
Je bedoelt natuurlijk kringspierenquote:Op maandag 21 maart 2011 19:35 schreef BrammetjeBraam het volgende:
ik heb een grote familie, ik ken kringverjaardagen van binnen en van buiten.
Triple quote voor dit mooie stuk prozaquote:Op maandag 21 maart 2011 17:05 schreef BrammetjeBraam het volgende:
[..]
denken we.
Nou, sterkte dan maarquote:Op zondag 31 juli 2011 04:01 schreef Grunge. het volgende:
Morgen zo'n situatie. Ik móet van mezelf, ben al zolang niet geweest. Zo ben ik dan ook wel weer, namelijk. Als je niet wilt, niet gaan! Maar op een gegeven moment 'moet' je. Ik wil ook niet dat zij denken dat ik ze stom vind, dat is sjielug (bij dat stel ben ik niet geweest, bij de rest wel).
IK KIJK ER ZO TEGENOP.
Ik vind van die persoonlijke (weder)vragen zo... eng, bijna. En al dat gezoen. En al dat 'wat ben je groot geworden' terwijl ik gewoon dikker ben gewordenquote:Op zondag 31 juli 2011 04:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, sterkte dan maar![]()
Ik ga wel eens ergens anders zitten om met andere mensen te kunnen praten op zo'n kringverjaardag, maar dan hoor je heel vaak 'hey, daar zat ik!'omg!
Het allerergste is dat iedereen je heel onfatsoenlijk feliciteert. Echt, ik erger me daar aan tot in mijn tenen! Komen er wildvreemden langs: gefeliciteert hè. Ik denk dan: eh, misschien moet je je voorstellen en me niet feliciteren terwijl ik niet jarig ben. Naast de kring vind ik dat het allerergste aan Nederlandse verjaardagen. En gezoen doet het ook slecht bij mij. Als het aan mij ligt zoen ik alleen de jarige.quote:Op zondag 31 juli 2011 04:12 schreef Grunge. het volgende:
Ik vind van die persoonlijke (weder)vragen zo... eng, bijna. En al dat gezoen. En al dat 'wat ben je groot geworden' terwijl ik gewoon dikker ben geworden. Ik ben ook echt het zwarte schaap van de familie (en ik geef ze geen ongelijk).
Ja inderdaadquote:Op zondag 31 juli 2011 04:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het allerergste is dat iedereen je heel onfatsoenlijk feliciteert. Echt, ik erger me daar aan tot in mijn tenen! Komen er wildvreemden langs: gefeliciteert hè. Ik denk dan: eh, misschien moet je je voorstellen en me niet feliciteren terwijl ik niet jarig ben. Naast de kring vind ik dat het allerergste aan Nederlandse verjaardagen. En gezoen doet het ook slecht bij mij. Als het aan mij ligt zoen ik alleen de jarige.
Bij mij is het overigens standaard: 'ben je afgevallen?' en dat elke keer hè. Als ik echt op elke verjaardag zou zijn afgevallen dan woog ik nu niets meer! Ik zeg ook meestal 'nee, aangekomen'. Maar misschien maken mensen in hun herinneringen wel een heus kamerolifantje van me en denken ze bij het weerzien: hey, het valt mee, ze is vàst afgevallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |