abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_94374757
Tis wel erg rustig :(
  zondag 20 maart 2011 @ 14:23:37 #252
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94374809
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:22 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Tis wel erg rustig :(
De kruisvaarders moeten rusten op zondag, h :P.
pi_94374815
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:22 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Tis wel erg rustig :(
Zondag, lekker weer... Need I say more?
Zoon van Tolmai.
pi_94374820
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:23 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

De kruisvaarders moeten rusten op zondag, h :P.
_O-
  zondag 20 maart 2011 @ 14:24:03 #256
309270 PattyBrard
De enige echte.
pi_94374831
13.57 uur: Rusland: geen willekeurig geweld in Libi
Rusland, een van de twee landen die niet meestemden over de no-flyzone, roept Frankrijk, Groot-Brittanni en Amerika op om geen "willekeurig geweld" in Libi te gebruiken.
pi_94374835
quote:
2s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:23 schreef Bartholomaeus het volgende:

[..]

Zondag, lekker weer... Need I say more?
Ja ik wil actie, laat de bommen maar regenen :7
pi_94374863
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tja, ik denk dat de aftermath anders zal zijn dan in Irak en Afghanistan. Irak kreeg je een burgeroorlog tussen Soenni/Shii en andere groepen, dat is in Libi niet waarschijnlijk. Afghanistan werd een permanente guerrilla-oorlog, ook dat is onwaarschijnlijk in Libi als je Gadaffi weet te verslaan. Verder heeft Libi een geringe bevolking tegen een enorme rijkdom aan olie, zodat elke clan/factie voldoende middelen toegewezen kan worden om tevreden te zijn. Daarbij worden de 'geallieerden' nu wel echt als bevrijders binnengehaald...
Ik heb het niet zozeer over de letterlijke overeenkomsten, ik heb het over het 'laten we naar binnengaan enn later zien we wel!'-machoisme van de acties. Wat als er een burgeroorlog komt, wat doen we dan? Err... Wat als de Taliban niet verslagen wordt, wat dan? Err... En hetzelfde ondoordachte machoisme zie ik hier weer. Wat als je alle luchtverdedigingsinstallaties hebt vernietigd en Khaddafi neemt steden in, wat dan? Wat als de rebellen steden innemen en er stadsgevechten plaats gaan vinden, wat dan? Et cetera. Nu, ik denk dat er wel rekening mee gehouden is, maar volgens mij is dat van hetzelfde kaliber als dat ik rekening hou met het ontploffen van de zon.
  zondag 20 maart 2011 @ 14:25:28 #259
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_94374914
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tja, ik denk dat de aftermath anders zal zijn dan in Irak en Afghanistan. Irak kreeg je een burgeroorlog tussen Soenni/Shii en andere groepen, dat is in Libi niet waarschijnlijk. Afghanistan werd een permanente guerrilla-oorlog, ook dat is onwaarschijnlijk in Libi als je Gadaffi weet te verslaan. Verder heeft Libi een geringe bevolking tegen een enorme rijkdom aan olie, zodat elke clan/factie voldoende middelen toegewezen kan worden om tevreden te zijn. Daarbij worden de 'geallieerden' nu wel echt als bevrijders binnengehaald...
Mwa, ik denk niet veel beter. Ik denkt dat je een continu burgeroorlog krijgt tussen de verschillende clans, en sowieso tussen de twee rivaliserende regio's Cyrenaica en Tripolitani. Het land zal zich in twee of drie stukken opdelen (Cyrenaica, Tripolitani en Fezzan).
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_94374928
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:24 schreef PattyBrard het volgende:
13.57 uur: Rusland: geen willekeurig geweld in Libi
Rusland, een van de twee landen die niet meestemden over de no-flyzone, roept Frankrijk, Groot-Brittanni en Amerika op om geen "willekeurig geweld" in Libi te gebruiken.
Alsof er sprake is van "willekeurig geweld". Rare communisten zijn bang dat ze een exportpartner kwijtraken. :')
  zondag 20 maart 2011 @ 14:26:21 #261
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94374954
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:25 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Alsof er sprake is van "willekeurig geweld". Rare communisten zijn bang dat ze een exportpartner kwijtraken. :')
Rare communisten zijn bang dat ze hun 2.2 miljard aan wapendeals mislopen :P.
pi_94375027
Libya: why Col Gaddafi will fight to the bitter end

The West must hope that someone in his inner circle will muster the courage to kill or capture him, given that ground forces have been ruled out as a means of ejecting him. But from what can be discerned within the black box that is his leadership, potential threats have long since been removed.

http://www.telegraph.co.u(...)-the-bitter-end.html
pi_94375080
Update (14:23) Het vlaggenschip van de Franse vloot vliegdekschip Charles de Gaulle heeft koers gezet richting Libi vanuit de marinehaven Toulon. Het enorme schip wordt begeleid door een duikboot, tankschip en verschillende fregatten.

  zondag 20 maart 2011 @ 14:30:08 #264
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_94375141
Pro-Gadhafi forces enter center of rebel-held city of Misrata with tanks, troops - residents via Reuters
pi_94375204
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:06 schreef hondjes het volgende:
Charles De Gaule carrier leaves Toulon for Libya
*knipt een deel weg *
quote:
UPDATE 2-France sends carrier to Libya, conducts more flights
Sun Mar 20, 2011 12:58pm GMT

* Aircraft carrier set sail at 1200 GMT

* Warplanes operating over Libya

(Updates with aircraft carrier departing)

By Elizabeth Pineau and John Irish

PARIS, March 20 (Reuters) - France sent an aircraft carrier towards Libya on Sunday and its warplanes carried out further operations over the north African country, armed forces and defence officials said.

The Charles de Gaulle carrier, the flagship of the French fleet, left the southern port of Toulon at around 1200 GMT, carrying around 1,800 crew members and some 20 aircraft.

The carrier was accompanied by an attack submarine, several frigates and a refuelling ship, defence officials said.

"The French operations continue," said a source at armed forces headquarters. "French planes are in place (over Libya)."

President Nicolas Sarkozy's government, alongside Britain, was at the forefront of a campaign to win U.N. backing for a no-fly zone over Libya and to build an international coalition for military strikes to enforce it.
hoezo adhd ?
pi_94375221
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:24 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik heb het niet zozeer over de letterlijke overeenkomsten, ik heb het over het 'laten we naar binnengaan enn later zien we wel!'-machoisme van de acties. Wat als er een burgeroorlog komt, wat doen we dan? Err... Wat als de Taliban niet verslagen wordt, wat dan? Err... En hetzelfde ondoordachte machoisme zie ik hier weer. Wat als je alle luchtverdedigingsinstallaties hebt vernietigd en Khaddafi neemt steden in, wat dan? Wat als de rebellen steden innemen en er stadsgevechten plaats gaan vinden, wat dan? Et cetera. Nu, ik denk dat er wel rekening mee gehouden is, maar volgens mij is dat van hetzelfde kaliber als dat ik rekening hou met het ontploffen van de zon.
Okee, op zich legitieme vragen idd.
I´m back.
  zondag 20 maart 2011 @ 14:31:41 #267
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_94375227
Wordt de NRC de enige bron nu, alleen maar berichten die ook op de blog te vinden zijn worden nu gequote.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_94375255
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:30 schreef SoldMayor het volgende:
Pro-Gadhafi forces enter center of rebel-held city of Misrata with tanks, troops - residents via Reuters
Als dat waar is dan zal de NAVO wel weer snel gaan aanvallen.
Zoon van Tolmai.
pi_94375259
het is natuurlijk wel een beetje machtsvertoon :P honderden fregatten, vliegtuigschepen, en zoveel vliegtuigen erheen sturen. Ook een beetje cru, maar het is natuurlijk ook een mogelijkheid om weer eens wat nieuwe dingen te gebruiken/ te testen.
There are only 151 Pokmon.
pi_94375260
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:31 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Wordt de NRC de enige bron nu, alleen maar berichten die ook op de blog te vinden zijn worden nu gequote.
er zijn weinig bronnen atm, AJE zit op een bandje, BBC, en CNN ook
pi_94375298
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:24 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik heb het niet zozeer over de letterlijke overeenkomsten, ik heb het over het 'laten we naar binnengaan enn later zien we wel!'-machoisme van de acties. Wat als er een burgeroorlog komt, wat doen we dan? Err... Wat als de Taliban niet verslagen wordt, wat dan? Err... En hetzelfde ondoordachte machoisme zie ik hier weer. Wat als je alle luchtverdedigingsinstallaties hebt vernietigd en Khaddafi neemt steden in, wat dan? Wat als de rebellen steden innemen en er stadsgevechten plaats gaan vinden, wat dan? Et cetera. Nu, ik denk dat er wel rekening mee gehouden is, maar volgens mij is dat van hetzelfde kaliber als dat ik rekening hou met het ontploffen van de zon.
Ik ben het met je eens dat er ook antwoorden gegeven moeten worden op politieke vragen. Hoe moet Libi na de aanval eruit zien? Is Gadhafi wegtrappen het doel of slechts het beschermen van burgers? Etc.
pi_94375307
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:26 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Rare communisten zijn bang dat ze hun 2.2 miljard aan wapendeals mislopen :P.
Ach, landen maken nu eenmaal niet zo'n onderscheid bij het geven van wapens :) . De VS wilde niet zo lang geleden ook wapens leveren aan Khadaffi. -was afgeketst trouwens-

http://tpmlivewire.talkin(...)ought-by-qaddafi.php

The Associated Press reported yesterday that in the months before Libyan dictator Muammar Qaddafi began a brutal crackdown on anti-government protesters, the State Department had approved a $77 million deal to provide armored troop carriers that were highly sought after by the Qaddafi regime:

The Gadhafi regime's desire to upgrade its troop carriers was so intense that a Libyan official told U.S. diplomats in Tripoli in 2009 that the dictator's sons, Khamis and Saif, both were demanding swift action. Khamis, a commander whose army brigade reportedly attacked the opposition-held town of Zawiya with armored units and pickup trucks, expressed a "personal interest" in modernizing the armored transports, according to a December 2009 diplomatic message disclosed by WikiLeaks, the whistleblower website.

The administration's own interest in the deal amounted to a first cautious step toward allowing a major arms purchase by Gadhafi's regime even as U.S. officials waved off other Libyan approaches for weapons systems and military aid.

The deal was stalled due to concerns from lawmakers, according to the AP. The State Department told the AP that the proposed export license had been suspended as part of sanctions against Libya.

Had it gone through, the deal would have provided armored vehicles to transport Libyan soldiers. Though the U.S. has said it will not sell lethal U.S. arms to Libya, the armored vehicles were considered non-lethal.

Reuters reported in 2009 that U.S. began considering such deals with Libya [5] after the countries signed a "non-binding statement of intent" to develop bilateral military ties. At the time, a Defense Department spokeswoman described the "initial contacts" between the Libyan and U.S. militaries as "very positive." (We've detailed some of the complicated history and the normalization of relations between the two countries in recent years.)
pi_94375441
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:33 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat er ook antwoorden gegeven moeten worden op politieke vragen. Hoe moet Libi na de aanval eruit zien? Is Gadhafi wegtrappen het doel of slechts het beschermen van burgers? Etc.
Zoals koenders al zei, ben ik het ook mee eens. We zijn wel in het diepe gesprongen om nu flink huis te houden daar. Waarschijnlijk wordt het nog maandenlang aanmodderen over politieke stabiliteit daar, wie de macht krijgt, hoe het allemaal geregeld gaat worden etc..
There are only 151 Pokmon.
pi_94375501
Libyan Youth Movement reports that the freedom fighters in the East are now heading west.
*O*
  zondag 20 maart 2011 @ 14:37:41 #275
288016 ruub-ster
Mercedes roeleert wellicht
pi_94375509
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:36 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Zoals koenders al zei, ben ik het ook mee eens. We zijn wel in het diepe gesprongen om nu flink huis te houden daar. Waarschijnlijk wordt het nog maandenlang aanmodderen over politieke stabiliteit daar, wie de macht krijgt, hoe het allemaal geregeld gaat worden etc..
Dat kon inderdaad wel eens heel lang gaan duren, er is niemand die een reden heeft de 'macht' daar over te nemen.. er is ook niemand die een reden heeft om dat niet te doen.

En wat gaat er gebeuren als kadaffi opgeeft/overlijd, en zijn dienders tegenover de rebellen komen te staan?
Om te zeggen dat onze overheid ons leegzuigt, is een belediging voor de prostitutie..
ofzowiets
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')