9u50:quote:De Japanse minister van Financiën ontkent dat de regering staatsobligaties gaat uitschrijven om de wederopbouw na de ramp te financiere.
quote:Tohoku Electric zegt dat het begin juni de elektriciteitscentrale in Higashi-Niigata weer zal opstarten om de energiecapaciteit in Japan te verhogen. De site werd in april vorig jaar stilgelegd.
Een Wikipedia-stukje zonder bronnen heeft voor mij niet erg veel waarde.quote:
De bron voor dat stuk uit het artikel is Le Monde, alleen het bewuste artikel staat niet meer op zn plek. Maar dit zijn de getallen die je vaker tegenkomt.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:51 schreef goeiemoggel het volgende:
[..]
Een Wikipedia-stukje zonder bronnen heeft voor mij niet erg veel waarde.
Feit is wel dat elk onderzoekje (want grootschalig onderzoek is er nooit gedaan) weer wat anders beweert. De IAEA ziet juist geen verbanden tussen kanker/overlijden en stralingsblootstelling bij de liquidators (bron). Afgezien van het eerste kleine groepje liquidators dan, daar zijn er wel enkele tientallen van overleden door acute stralingsziekte.
Dat dat in Le Monde heeft gestaan geloof ik ook wel. Alleen over de persoon/organisatie die dat in dat artikel beweerd heeft is vrijwel niks te vinden, en andere artikelen komen ook nergens met bronnen als ze getallen noemen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De bron voor dat stuk uit het artikel is Le Monde, alleen het bewuste artikel staat niet meer op zn plek. Maar dit zijn de getallen die je vaker tegenkomt.
1 kerncentrale of 100 , uitzichtverpestende, molens ik zou het wel weten...quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:45 schreef Dance99Vv het volgende:
Gisteren iemand aan de deur ,of ik de petitie wilde tekenen tegen de plaatsing van windmolens ergens hier in de buurt,.......maar ik ben voor meneer.....want als het alternatief kernenergie is is mijn keuze snel gemaakt
Ik ook:quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:10 schreef mschol het volgende:
[..]
1 kerncentrale of 100 , uitzichtverpestende, molens ik zou het wel weten...
En hoeveel rijen molens zoals uit plaatje 1 heb je nodig om de hoeveelheid stroom op te wekken als de fabriek in plaatje 2?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik ook:
[ afbeelding ]
Of:
[ afbeelding ]
Dan is de keuze voor het eerste toch snel gemaakt.
4.13quote:In the aftermath of the Chernobyl accident many claims have been made of
diverse health effects among people who were evacuated, those living in
contaminated regions and among recovery workers. Most of these effects have
not been associated in the past with radiation exposure and are treated sceptically
by many experts in radiation medicine. These claims and counter claims are a
cause of widespread confusion and distress in the affected communities and
beyond.
4.14quote:Much is still not known about the biological effects of radiation. Ionising
radiation is the direct cause of health detriment, both cancer and non-cancer
morbidity and mortality, but there is little consensus in the scientific community
as to the consequences, qualitative or quantitative, of exposures such as those
arising from the Chernobyl accident.
Ze hebben de gezondheidsproblemen dus niet direct aan Chernobyl kunnen linken en zien de algemene levensomstandigheden in de voormalige Sovjetrepublieken (m.n. buiten de steden) als belangrijke oorzaak van allerlei gezondsheidsproblemen.quote:Ukraine, Belarus and Russia for example, have declining populations, with death
rates exceeding birth rates by a significant factor. These phenomena have
occurred throughout the Former Soviet Union and therefore cannot be a result of
Chernobyl. In reality, they are a consequence of factors such as emigration and
the difficult economic circumstances facing these countries, which have led to
increased ill-health and caused young couples to defer having children
dit begint er een beetje op te lijken denk ik...quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:15 schreef jeoff het volgende:
[..]
En hoeveel rijen molens zoals uit plaatje 1 heb je nodig om de hoeveelheid stroom op te wekken als de fabriek in plaatje 2?
5quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:15 schreef jeoff het volgende:
[..]
En hoeveel rijen molens zoals uit plaatje 1 heb je nodig om de hoeveelheid stroom op te wekken als de fabriek in plaatje 2?
Als je het over vermogen hebt, dan wordt het al snel 1000 windmolens ipv 100.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik ook:
[ afbeelding ]
Of:
[ afbeelding ]
Dan is de keuze voor het eerste toch snel gemaakt.
Borselle heeft een vermogen van 485MW, de windmolens voor de kust 3,5 en er zijn inmiddels windmolens die 6,5 MW produceren. Van die laatste zou je er dus +/- 75 moeten plaatsen (3,5 rij dus, en van de gene zoals we nu gebruiken 138, 6,5 rij dus..).quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:20 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Als je het over vermogen hebt, dan wordt het al snel 1000 windmolens ipv 100.
En dan heb ik liever 1 kerncentrale ipv 1000 windmolens.
Dat zijn dan 100 molens met een vermogen van zo'n 3,5 MW per stuk. Dus 350MW. Een moderne kerncentrale trekt veel meer vermogen dan dat.quote:
laten we het makkelijk houden op 1 megawattquote:Een standaard windmolen met 2 of 3 wieken, met een diameter van 40 m en een masthoogte van 50 m, kan bij een optimale windsnelheid (windkracht 6) 500 - 750 KW (KiloWatt) leveren. Een grotere windmolen met een rotordiameter van 60 m en een masthoogte van 70 m kan een vermogen hebben van 1 tot 1,5 MW (MegaWatt).
Borselle komt uit de middeleeuwen. Moderne reactor levert zonder moeite 1000MW.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zie de post boven je, en tevens: Kernenergie - Een alternatief, of juist niet
1 en 1,5 is achterhaald, voor de Nederlandse kust is al 3,5 en moderne windmolens nog meer:quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:25 schreef HaerdenC het volgende:
foute opvatting over windmolens
- de productie energie is door de molen terug verdient op 6 maanden ... niet jaren zoals vele beweren
- windmolens hebben veel minder personeel nodig ... naar tewerkstelling is dat niet zo goed maar voor al de rest wel ... kantoren, parking, verplaatsing van personeel, etc etc
nadelen zijn er desondanks wel ... voor vogels is zo een rij windmolens even gevaarlijk als een snelweg ... nu dat is allemaal nogal relatief
Een standaard windmolen met 2 of 3 wieken, met een diameter van 40 m en een masthoogte van 50 m, kan bij een optimale windsnelheid (windkracht 6) 500 - 750 KW (KiloWatt) leveren. Een grotere windmolen met een rotordiameter van 60 m en een masthoogte van 70 m kan een vermogen hebben van 1 tot 1,5 MW (MegaWatt).
laten we het makkelijk houden op 1 megawatt
Fukusjima zou als de laatste twee reactors actief waren 7456 megawatt opleveren ... je hebt dus een 7500 windmolens nodig om die 1ne centrale te vervangen ...
(Wiki).quote:De grootste vermogens onshore turbines zijn momenteel het type E126 van het Duitse Enercon, waarvan de oorspronkelijke 6MW-rating, na voortgaande verbeteringen, is opgetrokken: sinds 25 november 2009 is de Enercon E-126 formeel een 7MW-windturbine; bovendien werd in januari 2010 bevestigd in het tijdschrift Windblatt van Enercon dat de E126-turbines eerlangs met 7,5 MW nominaal vermogen kunnen worden aangeboden. Deze turbines gebruiken direct-drive-synchronegeneratoren met bekrachtigde ringrotor, die meer regelmogelijkheden biedt. 's Werelds meest vermogende onshore windturbine, 7,5 MW, afkomstig van Enercon, geplaatst in opdracht van Duitse energieonderzoeksbureau Juwi, is op 23 november 2010 aangesloten op het Duitse elektriciteitsnet in Donnersberg, Rheinland-Pfalz. De mast is 135 meter hoog.
Het Duitse bedrijf REpower gebruikt voor zijn 6M-turbine van 6,15 MW nominaal vermogen, waarvan er 3 prototypes werden gebouwd in 2009, een dubbelgevoede inductiegenerator. Deze turbine kan ook offshore ingezet worden.
10u51:quote:De Japanse overheid gaf een update over de reactoren in Fukushima. Boven reactor 2 zou nog steeds een kleine hoeveelheid witte rook hangen, terwijl de rook boven reactor 3 verdwenen is. Gisteren werden de activiteiten gestaakt door een zwarte rookpluim boven die laatste reactor.
10u59:quote:De New York Times pakt uit met een nieuw verhaal over de ongezonde banden tussen de Japanse overheid en energiegigant Tepco, de uitbater van de rampcentrale in Fukushima. Blijkbaar werden "stress cracks" gevonden aan essentiële delen van reactor nummer 1, een maand voor de tsunami, tijdens een inspectie van de fabriek die nodig was om een nieuwe vergunning voor tien jaar te krijgen. De inspecteurs waarschuwden in hun rapport dat dit problemen zou kunnen opleveren en beval aan de reactor te decommissioneren. De overheid besloot de aanbevelingen van de Japanse nucleaire veiligheidscommissie te negeren en leverde de vergunning gewoon af, met de aanbeveling dat Tepco de zaak in de gaten moest houden.
11u07:quote:Regeringsmedewerkers hebben geprobeerd de opname-apparatuur van Steve Herman, correspondent van Voice of America, en één van de beste nog actieve nieuwsbronnen in Japan, in beslag te nemen.
quote:Een bestuurslid van Tepco heeft zich bij de geëvacueerde burgers verontschuldigd voor de kerncrisis in Fukushima. Vicepresident Norio Tsuzumi sprak de slachtoffers toe in een zaal waar ze sinds hun evacuatie verblijven. "Het spijt ons dat we jullie zoveel last bezorgen", zei hij. In een straal van 20 kilometer moesten alle omwonenden hun huis verlaten. Ook de burgemeester van Okuma verblijft in deze tijdelijke schuilplaats. Hij vroeg Tsuzumi om de nucleaire crisis zo snel mogelijk op te lossen.
En een moderne windmolen levert zonder moeite >6 MWquote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:27 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Borselle komt uit de middeleeuwen. Moderne reactor levert zonder moeite 1000MW.
Windmolensquote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En een moderne windmolen levert zonder moeite >6 MWMaar laten we hier verder discussieren zodat het hier een beetje schoon blijft
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |