abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 maart 2011 @ 01:06:26 #101
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_94496269
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2011 00:20 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Gewoon 'rare' dingen doen, inderdaad. Slicen, dropshots, serve volley, etc. Overpoweren kan ook werken als je het spel ervoor hebt.

En natuurlijk ter intimidatie af en toe een biertje en peukje pakken tijdens een wissel.
Overpoweren werkt altijd maar een tijdje. De kids brengen alles terug en er komt een moment dat jij niet meer de kracht en/of concentratie hebt om het door te zetten.
Zo af en toe lukt het mij wel eens, maar meestal hou ik het maximaal een set vol. Daarna wordt het meer klooien :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 23 maart 2011 @ 01:09:44 #102
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_94496333
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 00:35 schreef JonkersR het volgende:

[..]

Heb je het dan over gemengde teams, of mannen teams?
Gemengd. Heren is tot aan de 5de klasse iets sterker, maar daarna is gemengd sterker dan heren als je de klassen naast elkaar legt. Dus 5de klasse heren is over het algemeen wat sterker dan 5de klasse gemengd, maar 4de klasse heren is zwakker dan 4de klasse gemengd.

Er zit sowieso een redelijk groot verschil tussen 5de en 4de klasse gemengd. Je ziet ook vrij weinig teams die kampioen worden in de 5de klasse en het dan ook redden in de 4de. Best opvallend hoe groot het verschil is.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_94496669
Oke, begon me al zorgen te maken. We hebben namelijk een 8 in ons team en we spelen 3e klasse... als hij tegen 3tjes zou moeten spelen zou het waarschijnlijk pijnlijk worden :P
pi_94506212
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:44 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Heb je dat shirt online gekocht, Komakie?
M'n O+ wilde 'm ook kopen, maar wel passen in de winkel. Hebben wel adidasshirts uit deze lijn gezien in de winkel, dit shirt alleen nog maar in andere kleurstellingen (helaas :{ ).
Wij hebben als team hetzelfde witte shirt en de zwarte polo uit dezelfde serie op een groen broekie! De shirts van deze serie vallen normaal, de broeken vallen echt groot!
Life is life
pi_94506334
Dit jaar lekker 4x thuis, 3x uit.
Alleen jammer dat pas 2 vd 7 tijden bekend zijn...
Life is life
pi_94506341
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 01:09 schreef Komakie het volgende:

[..]

Gemengd. Heren is tot aan de 5de klasse iets sterker, maar daarna is gemengd sterker dan heren als je de klassen naast elkaar legt. Dus 5de klasse heren is over het algemeen wat sterker dan 5de klasse gemengd, maar 4de klasse heren is zwakker dan 4de klasse gemengd.

Er zit sowieso een redelijk groot verschil tussen 5de en 4de klasse gemengd. Je ziet ook vrij weinig teams die kampioen worden in de 5de klasse en het dan ook redden in de 4de. Best opvallend hoe groot het verschil is.
uuh...alle klasses zijn naar mijn weten bij de gemengde team veel en veel sterker...Meestal vergelijken wij 5e klasse heren met 6e klasse gemengd...etc. 7e klasse heren is helemaal drama.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_94510988
Afgelopen zaterdag m'n eerste 'toernooi' gehad, vanuit m'n werk. Dat viel nog niet mee.. Het waren allemaal dubbelpotjes tegen collega's met niveau zo rond de 6 en 7. Ondanks de slechts 5 lessen die ik heb gehad afgelopen najaar ging het niet eens verkeerd, maar er is nog een hoop werk aan de winkel. Vanaf volgende week weer lessen, zin in!
pi_94524511
Ik speel dit jaar ook weer 5de klasse gemengd en ik merk toch dat de ratingen lager liggen dan vorig jaar. het gemiddelde is denk ik zo rond de 4,8(gegokt). groot nadeel is dat we maar met zijn 4en zijn. Aan de ene kant is 3 wedstrijden spelen wel lekker maar je voelt het wel tijdens de mix. wel een jong team. mannen 18 en 18(ik :D) en de meiden 15 en 16.

De meiden zijn allebei 4 en winnen bijna alles. vorig jaar was het wel zo dat het niveau bij de jongens een stuk hoger lag en waardoor wij vrij weinig wonnen. We zijn nog wel gedeeld 3de geworden vorig jaar maar dat kwam meer door de meiden. :{
  woensdag 23 maart 2011 @ 22:39:47 #109
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_94533799
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 12:32 schreef Norrage het volgende:

[..]

uuh...alle klasses zijn naar mijn weten bij de gemengde team veel en veel sterker...Meestal vergelijken wij 5e klasse heren met 6e klasse gemengd...etc. 7e klasse heren is helemaal drama.
Dat valt wel mee hoor.
7de klasse gemengd is natuurlijk ook niveau'tje prik.

Mijn ervaring is dat 5de gemengd eigenlijk iets zwakker is dan 5de heren, maar dat 4de gemengd beter is dan 4de heren.
Ik moet wel zeggen dat de laatste keer dat ik een 5de klasse speelde ongeveer 10 jaar geleden was. Daarna is het altijd hoger geweest :P
pi_94542743
Je kunt er weinig van zeggen welke klassen beter en hoger zijn.

Vrijdagavond gemengd hoofdklasse 35+ is zwakker dan heren zaterdagmiddag 2e klasse. Dat is dan wel op district nivo, en niet landelijk. Het is ook afhankelijk van welke dag. Zaterdag of zondag.
pi_94545612
Gister maar weer eens gewonnen op kunstgras in hooglanderveen.
0-3 achter door weer wennen aan de baan.
Uiteindelijk tiebreak eenvoudig gewonnen met 7-3, 2e set voor staan met 5-1 en nog terug laten komen tot 5-4 8)7, daarna wel nog op tijd draad weer opgepakt en met 6-4 ook de 2e set te winnen. :P Nu op naar de kwart. :)
  donderdag 24 maart 2011 @ 15:32:43 #112
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_94557192
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 07:45 schreef magik7777 het volgende:
Je kunt er weinig van zeggen welke klassen beter en hoger zijn.

Vrijdagavond gemengd hoofdklasse 35+ is zwakker dan heren zaterdagmiddag 2e klasse. Dat is dan wel op district nivo, en niet landelijk. Het is ook afhankelijk van welke dag. Zaterdag of zondag.
We hebben het over landelijk op dezelfde dag.
Vrijdagavond 35+ met zaterdagmiddag competitie vergelijken is sowieso appels met peren vergelijken.
  donderdag 24 maart 2011 @ 15:40:08 #113
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_94557531
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 19:14 schreef Nalbandian het volgende:
@Komakie: met welke snaren speel je eigenlijk in je nieuwe rackets?
Een beetje late reactie:

Typer Bullet HiD.
http://www.tennisplanet.n(...)yger-bullit-hid-12m#

Daar speel ik al jaren mee. Een beetje stug, maar fijn snaartje.

Net als dat ik al jaren met dezelfde grip speel
De Tyger Primetech
http://www.tennisplanet.n(...)r-primetech-grip-wit

Het eerste wat ik gedaan heb is de head grip eraf gehaald en mijn eigen gripje erop gezet :)

Als ik alles verder hetzelfde hou kan ik ook goed het verschil in racket voelen :)
pi_94557788
Lekkeer weertje! NIeuwe Tyger C50 gekocht via tennisrackets tennisplanet, prachtig ding,leuk weer!
Kamiel123
pi_94558182
2 Komakie

Snaartje kende ik nog niet, zal die binnenkort eens proberen. Omschrijving voorspeld veel goeds. Ben wel bekend met Tyger snaren. Wisselende ervaringen mee. Maar ze hebben zeker wel fijne snaren.
Zelf heb ik er de Head RIP control inzitten. erg comfortabele snaar, met lekker veel grip op de bal. Niet te strak bespannen (kilo of 24)

Ikzelf laat de basisgrip er gewoon opzitten. Zet daarover heen een overgripje. En die vervang ik om de zoveel tijd. Speel nu al jaren met de Rex Professional Hydro soft release (wit). Fijnste overgrip die ik tot op heden gehad heb, op de club gaan ze als warme broodjes. Heb er de afgelopen jaren al 100-en verkocht.
  donderdag 24 maart 2011 @ 22:02:25 #116
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_94575806
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 15:56 schreef magik7777 het volgende:
2 Komakie

Snaartje kende ik nog niet, zal die binnenkort eens proberen. Omschrijving voorspeld veel goeds. Ben wel bekend met Tyger snaren. Wisselende ervaringen mee. Maar ze hebben zeker wel fijne snaren.
Zelf heb ik er de Head RIP control inzitten. erg comfortabele snaar, met lekker veel grip op de bal. Niet te strak bespannen (kilo of 24)

Ikzelf laat de basisgrip er gewoon opzitten. Zet daarover heen een overgripje. En die vervang ik om de zoveel tijd. Speel nu al jaren met de Rex Professional Hydro soft release (wit). Fijnste overgrip die ik tot op heden gehad heb, op de club gaan ze als warme broodjes. Heb er de afgelopen jaren al 100-en verkocht.
2 of 3 keer tennissen en overgripjes zijn bij mij al naar zijn grootje. Dus ik gebruik alleen maar basisgrips en daar doe ik meestal wel vrij lang mee :)

Voor het eerst met mijn nieuwe rackets gespeeld en je kunt het verschil wel merken. Het gewicht enzo voelt allemaal hetzelfde aan, maar als je de bal raakt voel je wel degelijk verschil met mijn oude rackets. Als ik de bal goed raak heb ik meer grip. Ik heb nog niet zo veel op gevoel gespeeld (dropshotjes, volleys, etc), maar het werkt wel ok :)

Ik had het nog even met mijn trainer over dat bespannen en de hoeveelheid kilo's die er op "moeten". Hij gaf al ook al aan dat 26kg eigenlijk wel het minimale is met mijn kracht, maar onder de 25 kg adviseert hij nooit.
pi_94587255
Klopt overgripjes slijten velen malen sneller, maar zijn aan de andere kant ook vele malen goedkoper.

Ik kan er nooit zo goed tegen als een tennisleraar of iemand anders zegt, dat een racket op minimaal 26 kg bespannen moet worden. Hoe strak de snaar moet worden aangetrokken is van best veel factoren afhankelijk.
Om te beginnen moet je bepalen wat voor jou de ideale oppervlakte hardheid is. De oppervlakte hardheid bepaalt wat de tennisser voelt, en is dus belangrijker dan de hoeveelheid kilo's waarmee de snaar word aangetrokken.
De oppervlakte hardheid word uitgedrukt in kg/cm, en houd in, hoeveel kg er nodig is, om de bespanning 1 cm in te duwen. Laten we zeggen dat dit tussen de 30 en de 40 hoort te liggen. 30 is een zachte comfortabele bespanning, 40 is een harde bespanning waarmee je meer controle hebt.

Als je dat weet, kun je aan de hand van de lengte van je lengtesnaren, en de lengte van je breedtesnaren bepalen, hoe hard je de snaar moet aantrekken om die gewenste hardheid te krijgen (zijn schema's voor). Zo zul je een polyester snaar 2-3 kg minder strak aan moeten trekken om hetzelfde resultaat te behalen, dan wanneer je een snaar gebruikt met meer rek. De dichtheid van de snaren (16x19 of bijv. 18x20) bepaalt ook de hardheid.

Zo zul je een racket met een klein blad, (95 sq inch of kleiner), met een snaren patroon 18x20, en een polyester snaar, niet moeten bespannen met 26kg. Of je naam moet Federer zijn. Je maakt op die manier een plank van je racket, en kans op blessures is een stuk groter.

Er zijn teveel tennisleraren die nog nooit een racket hebben bespannen, en vervolgens de jeugd die ze trainen, met een te strak aangetrokken volledig polyester bespanning in een klein stug racket laten tennissen. Dit alleen om op de bespankosten te besparen. Want een polyestersnaar heeft een langere levensduur. Dat de kinderen last krijgen van overbelasting, en pols, elleboog en schouderblessures is schijnbaar van minder groot belang.
pi_94589765
Ik kom eigenlijk nooit boven de 24 kg en met poly blijf ik steken op 23/22 kg (98 sq.in blad). Gisteren vroeg mijn trainer nog of ik voor hem een racket wilde bespannen op een kilootje of 26 (met poly, Bab RPM Blast) want dan kon hij er weer een jaartje mee vooruit. Een JAAR met dezelfde poly bespanning.

Het duurt misschien lang voordat een polysnaar kapot gaat, maar de elasticiteit is er naar een uurtje of 15 ballen toch echt wel uit.

[ Bericht 9% gewijzigd door Rorsach op 25-03-2011 10:38:49 ]
pi_94591600
Ik speel ook met Blast .. maar die moet juist 1 a 2 kg minder bespannen worden dan andere bespanningen zegt men bij Babolat. Lijkt me sterk dat die met andere snaren op 28Kg speelt ?
sudo is powerrrr
pi_94592128
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 11:13 schreef dekouwe het volgende:
Ik speel ook met Blast .. maar die moet juist 1 a 2 kg minder bespannen worden dan andere bespanningen zegt men bij Babolat. Lijkt me sterk dat die met andere snaren op 28Kg speelt ?
Geen idee. Het is nu niet dat het een of ander lullig tennistrainertje is die geen verstand van het spelletje heeft, van iemand met een rating van 2,5 ga je er toch van uit dat hij wel weet wat hij wilt.

Ik zal het hem volgende keer eens vragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rorsach op 25-03-2011 11:34:32 ]
pi_94598936
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:21 schreef Rorsach het volgende:
Ik kom eigenlijk nooit boven de 24 kg en met poly blijf ik steken op 23/22 kg (98 sq.in blad). Gisteren vroeg mijn trainer nog of ik voor hem een racket wilde bespannen op een kilootje of 26 (met poly, Bab RPM Blast) want dan kon hij er weer een jaartje mee vooruit. Een JAAR met dezelfde poly bespanning.

Het duurt misschien lang voordat een polysnaar kapot gaat, maar de elasticiteit is er naar een uurtje of 15 ballen toch echt wel uit.
Sowieso een jaar met één bespanning doen. Dat krijg ik met geen enkele snaar voor mekaar.
pi_94599179
vuistregel is altijd geweest.

De keren dat je in de week tennist, moet je je bespanning per jaar laten vervangen, met een maximum van een half jaar.
Een tennisleraar zou dat toch moeten weten.
pi_94601447
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 14:31 schreef magik7777 het volgende:
vuistregel is altijd geweest.

De keren dat je in de week tennist, moet je je bespanning per jaar laten vervangen, met een maximum van een half jaar.
Een tennisleraar zou dat toch moeten weten.
Dat weet ik zelfs. :)
Dus elke 3 a 4 maanden moet ik het vervangen. :)
pi_94601538
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 08:32 schreef magik7777 het volgende:
Klopt overgripjes slijten velen malen sneller, maar zijn aan de andere kant ook vele malen goedkoper.

Ik kan er nooit zo goed tegen als een tennisleraar of iemand anders zegt, dat een racket op minimaal 26 kg bespannen moet worden. Hoe strak de snaar moet worden aangetrokken is van best veel factoren afhankelijk.
Om te beginnen moet je bepalen wat voor jou de ideale oppervlakte hardheid is. De oppervlakte hardheid bepaalt wat de tennisser voelt, en is dus belangrijker dan de hoeveelheid kilo's waarmee de snaar word aangetrokken.
De oppervlakte hardheid word uitgedrukt in kg/cm, en houd in, hoeveel kg er nodig is, om de bespanning 1 cm in te duwen. Laten we zeggen dat dit tussen de 30 en de 40 hoort te liggen. 30 is een zachte comfortabele bespanning, 40 is een harde bespanning waarmee je meer controle hebt.

Als je dat weet, kun je aan de hand van de lengte van je lengtesnaren, en de lengte van je breedtesnaren bepalen, hoe hard je de snaar moet aantrekken om die gewenste hardheid te krijgen (zijn schema's voor). Zo zul je een polyester snaar 2-3 kg minder strak aan moeten trekken om hetzelfde resultaat te behalen, dan wanneer je een snaar gebruikt met meer rek. De dichtheid van de snaren (16x19 of bijv. 18x20) bepaalt ook de hardheid.

Zo zul je een racket met een klein blad, (95 sq inch of kleiner), met een snaren patroon 18x20, en een polyester snaar, niet moeten bespannen met 26kg. Of je naam moet Federer zijn. Je maakt op die manier een plank van je racket, en kans op blessures is een stuk groter.

Er zijn teveel tennisleraren die nog nooit een racket hebben bespannen, en vervolgens de jeugd die ze trainen, met een te strak aangetrokken volledig polyester bespanning in een klein stug racket laten tennissen. Dit alleen om op de bespankosten te besparen. Want een polyestersnaar heeft een langere levensduur. Dat de kinderen last krijgen van overbelasting, en pols, elleboog en schouderblessures is schijnbaar van minder groot belang.
Ach, op ons niveau maken al die subtiele details natuurlijk helemaal niets uit, dat is leuk als je een professional bent.

Als je een fatsoenlijke snaar hebt die enigszins op de juiste sterkte is bespannen is het allang goed.
pi_94602992
Een kilo meer of minder in je bespanning, of een racket dat zijn balanspunt anders heeft liggen, of dat 10 gram zwaarder is, merk ik toch echt wel het verschil.
Ik ben dan misschien "maar" speelsterkte 5, maar toch dat ik wel degelijk dat soort verschillen merk.

Een hoop dingen zitten ook tussen de oren, en je bent nog altijd zelf degene die de bal uit slaat. Vaak is het een kwestie van aanpassen, ben je een slappe bespanning gewend, dan vind je dat het fijnste tennissen. Bespan je je rackets daarna op 25 kg, dan is dat even aanpassen en wennen, maar na een aantal uren tennis, ben je er al aan gewend.

Maar een polyestersnaar 2-3 kg te zwaar aantrekken, is geen subtiel detail.
65% van de ATP spelers tennissen met Luxilon polyestersnaren, dus dat mag je een fatsoenlijke snaar noemen. Maar als een recreant die in zijn racket zet op 25-26 kg. dan zal hij/zij het racket als plank ervaren. En een vergrote kans op blessures lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')