quote:Op zondag 20 maart 2011 09:49 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens ben ik benieuwd naar de reactie van...
1) Osama Bin Laden.
2) Geert Wilders.
Geert is voorquote:Update (08:53): Een meerderheid van 55 procent van de Nederlanders vindt dat Nederland mee moet doen met de bombardementen op Libië. Slechts zes procent van de Nederlanders is tegen het ingrijpen van de internationale gemeenschap in Libië. Dat blijkt uit een peiling van peil.nl.
Ik denk dat dat vrij overdreven gesteld is, een WO3.quote:Op zondag 20 maart 2011 09:54 schreef Bensel het volgende:
Ik hoop in elk geval dat we geen escalatie gaan krijgen van landen in het MO. Dat zou echt kunnen leiden tot WO3. En daar is op dit moment niet extreem veel voor nodig (de landen in het MO zitten sowieso al als een kat in het nauw met al die revoluties, en nu dat zo'n revolutie ook niet meer met geweld te onderdrukken valt ivm represailles van de westerse landen, kunnen de landen in het MO rare sprongen gaan maken
Dat kan ik daar niet uit halen hoor, Geerts wegen zijn ondoorgrondelijk, of iig volgens een bepaalde logica die ik niet altijd voor handen heb 'doorgrondelijk', maar niet door wat jij hier paste iig...quote:
Overdreven gedoe. Geen enkel land in het MO heeft de wil of capaciteit om in te grijpen.quote:Op zondag 20 maart 2011 09:54 schreef Bensel het volgende:
Ik hoop in elk geval dat we geen escalatie gaan krijgen van landen in het MO. Dat zou echt kunnen leiden tot WO3. En daar is op dit moment niet extreem veel voor nodig (de landen in
het MO zitten sowieso al als een kat in het nauw met al die revoluties, en nu dat zo'n revolutie ook niet meer met geweld te onderdrukken valt ivm represailles van de westerse landen, kunnen de landen in het MO rare sprongen gaan maken
Capaciteit helemaal niet idd. Militair gezien zijn het Mickey Mouse landen.quote:Op zondag 20 maart 2011 09:59 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Overdreven gedoe. Geen enkel land in het MO heeft de wil of capaciteit om in te grijpen.
Bron?quote:Op zondag 20 maart 2011 09:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ondertussen berichten over snipers in Benghazi en Misrata.
Yep. Alhoewel de KSA en Egypte zwaar aan het moderniseren zijn. Hoe dan ook, vergeleken met de VS stelt geen enkel land daar iets voor.quote:Op zondag 20 maart 2011 10:01 schreef Ryan3 het volgende:
Capaciteit helemaal niet idd. Militair gezien zijn het Mickey Mouse landen.
Ja, sterren in het onderdrukken van de eigen bevolking, mind you, maar in de echte wereld stelt het niets voor...
Nou ja, en de landen in die regio die over kernwapens beschikken zijn gevaarlijk natuurlijk...quote:Op zondag 20 maart 2011 10:05 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Yep. Alhoewel de KSA en Egypte zwaar aan het moderniseren zijn. Hoe dan ook, vergeleken met de VS stelt geen enkel land daar iets voor.
Het was meer een verwijzing naar Geert zijn gewoonte om met elke populistische wind mee te waaien. Is het volk voor, dan is Geert voor. Is het volk tegen, dan is Geert tegen.quote:Op zondag 20 maart 2011 09:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat kan ik daar niet uit halen hoor, Geerts wegen zijn ondoorgrondelijk, of iig volgens een bepaalde logica die ik niet altijd voor handen heb 'doorgrondelijk', maar niet door wat jij hier paste iig...
Mja, toch is het niet zo eenvoudig. Het Amerikaanse leger zit/zat aan het maximum van zijn kunnen met de aanwezigheid in Irak en Afghanistan. Luchtaanvallen zijn natuurlijk wel te doen, maar een derde land echt aanvallen is geen reële mogelijkheid.quote:Op zondag 20 maart 2011 10:05 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Yep. Alhoewel de KSA en Egypte zwaar aan het moderniseren zijn. Hoe dan ook, vergeleken met de VS stelt geen enkel land daar iets voor.
Nee, dat doet-ie niet, want wat Geert zegt is wet voor zijn aanhangers.quote:Op zondag 20 maart 2011 10:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het was meer een verwijzing naar Geert zijn gewoonte om met elke populistische wind mee te waaien. Is het volk voor, dan is Geert voor. Is het volk tegen, dan is Geert tegen.
NRCquote:
Met grondtroepen idd niet... en om afbreuk van imagoschade te beperken vanwege engagement in Afghanistan en Irak.quote:Op zondag 20 maart 2011 10:15 schreef Frezer het volgende:
[..]
Mja, toch is het niet zo eenvoudig. Het Amerikaanse leger zit/zat aan het maximum van zijn kunnen met de aanwezigheid in Irak en Afghanistan. Luchtaanvallen zijn natuurlijk wel te doen, maar een derde land echt aanvallen is geen reële mogelijkheid.
quote:Volgens het propaganda-apparaat van Ghattafi hebben de 110 Tomahawks voornamelijk ziekenhuizen, speeltuinen, buitenschoolse opvangen, seniorenflats en kinderboerderijen geraakt.
Hij is in topvorm inderdaadquote:Op zondag 20 maart 2011 10:37 schreef Oorlogsheld het volgende:
Beetje lastig te volgen die speech...
Welk punt.....kan iemand even samenvatting gevenquote:
Jullie hebben niet gewonnen in Irak, Vietnam, Somalie etc.quote:
Doen ze goedquote:Op zondag 20 maart 2011 10:13 schreef CernunnosCeltic het volgende:
Er is een bom op een ziekenhuis gedropt.
Wat ik eigenlijk niet begrijp, Afghanistan is een achtergesteld middeleeuws land ergens in de achterhoek van het Midden-Oosten, Irak is een zandbak en was ook een sterk verzwakt land. Deze landen zijn niet bepaald militaire of economische grootmachten. Het zou voor een militaire grootmacht als Amerika toch peanuts moeten zijn? Hoe kan het dat de financiën van Amerika er bijna aan onderdoor gaan? Zijn die Amerikanen militair toch niet helemaal slim bezigquote:Op zondag 20 maart 2011 10:15 schreef Frezer het volgende:
[..]
Mja, toch is het niet zo eenvoudig. Het Amerikaanse leger zit/zat aan het maximum van zijn kunnen met de aanwezigheid in Irak en Afghanistan. Luchtaanvallen zijn natuurlijk wel te doen, maar een derde land echt aanvallen is geen reële mogelijkheid.
In Irak is het vooral een kwestie van zelfmoordaanslagen op drukke plekken. Ja, dat is moeilijk te stoppen.quote:Op zondag 20 maart 2011 10:49 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk niet begrijp, Afghanistan is een achtergesteld middeleeuws land ergens in de achterhoek van het Midden-Oosten, Irak is een zandbak en was ook een sterk verzwakt land. Deze landen zijn niet bepaald militaire of economische grootmachten. Het zou voor een militaire grootmacht als Amerika toch peanuts moeten zijn? Hoe kan het dat de financiën van Amerika er bijna aan onderdoor gaan? Zijn die Amerikanen militair toch niet helemaal slim bezig
Daar speel Dafiie ook goed op in, en dat zal gehoor vinden in een deel van de wereldquote:Op zondag 20 maart 2011 10:49 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk niet begrijp, Afghanistan is een achtergesteld middeleeuws land ergens in de achterhoek van het Midden-Oosten, Irak is een zandbak en was ook een sterk verzwakt land. Deze landen zijn niet bepaald militaire of economische grootmachten. Het zou voor een militaire grootmacht als Amerika toch peanuts moeten zijn? Hoe kan het dat de financiën van Amerika er bijna aan onderdoor gaan? Zijn die Amerikanen militair toch niet helemaal slim bezig
quote:Op zondag 20 maart 2011 10:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Tief dan op naar zo een derderangs gaar apeland
Jammer genoeg wel. Tot 2 dagen geleden was er bijna geen troll te vinden en hing hier een leuke sfeer waar iedereen zijn zegje kon doen.quote:Op zondag 20 maart 2011 10:54 schreef msnk het volgende:
Bah hebben klb-ers dit topic eindelijk ook gevonden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |