Ik heb zelf inderdaad ook het idee dat het vooral aan zin eigen niveau ligt. Op zijn niveau in de jaren die je noemt had hij ook van deze spelers gewonnen, alleen misschien niet van Nadal op RG. Want zelfs als hij van bijvoorbeeld Djokovic en Murray verliest, speelt hij vaak niet heel goed en verliest hij toch niet echt dik.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:15 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Met name dat zijn eigen niveau achteruit is gegaan. Deze Federer is niet de Federer van 2004-2005-2006-2007. Dat lijkt me duidelijk. Het was ook wel logisch dat hij eens dat belachelijk hoge niveau moest verlaten, hij wordt immers ook ouder.
en in bassline rallies moet hij ook steeds harder werkenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:25 schreef TheGeneral het volgende:
Ook lijkt Federer zijn service minder effectief. Ook al is Djoko natuurlijk een zeer goede returner, maar hij krijgt zeer weinig vrije punten meer op zijn service. Dat was ook wel anders de afgelopen jaren. Dat valt me op tegen meerdere spelers.
Dat is toch wel opvallend. Op een gegeven moment afgelopen jaar was dat zo'n beetje zijn sterke punt. Toen hij met Annacone ging werken ging het ook al minder hard, maar net zo effectief (ook omdat hij ineens extreem aanvallend speelde), maar vanaf de AO is zowel de service matig verzorgd als het spel eromheen veel fletser. Natuurlijk, de hardcourts op de AO en zeker hier op Indian Wells (traag + hoge stuit) passen in principe het minst bij Federer, maar toch.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:25 schreef TheGeneral het volgende:
Ook lijkt Federer zijn service minder effectief. Ook al is Djoko natuurlijk een zeer goede returner, maar hij krijgt zeer weinig vrije punten meer op zijn service. Dat was ook wel anders de afgelopen jaren. Dat valt me op tegen meerdere spelers.
Zeker. Vanaf de USOpen heeft hij geweldig goed gespeeld. Vooral zijn masterscup was geniaal.quote:Op zondag 20 maart 2011 00:20 schreef San_Andreas het volgende:
Heeft hij uberhaupt baat bij die samenwerking met annacone?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |