Oeh, de Amerikanen gaan weer doen waar ze goed in zijn: mensen bombarderen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:01 schreef yavanna het volgende:
AP: Officials say U.S. is not involved in first action over Libya but plans sea-launched missile attack
jawel, maar in dit belang is het best intreressantquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:02 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Je hebt nog nooit een straaljager gezien?
een nederlandse F16quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:02 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Je hebt nog nooit een straaljager gezien?
pics dan.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:00 schreef Ajacied422 het volgende:
LEEUWARDEN STUURT 2 F16'S![]()
IK GA UIT MIJN RAAM KIJKEN MANG
Dat wil ik wel geloven ja.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:03 schreef aerdt het volgende:
sommige zullen inderdaad Libie willen verdedigen tot de laatste snik, al dan niet geindoctrineerd door de staats tv.
TOFquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:05 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
ik zie ze in de verte al komen![]()
EVEN PICS MAKEN MANG
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:04 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
een nederlandse F16![]()
[ afbeelding ]
En vergeet niet: er zijn ook veel mensen wel goed geworden van Khaddafi. Mensen om hem heen, die voor hem werken, in de oliebranche. Dus lang niet iedereen is tegen hem.quote:
Dit ben ik helemaal met je eens. Maar juist omdat Libië (en ook Tunesië en Egypte) een relatieve rijkdom hebben, wil deze klasse zich ook politiek gerepresenteerd zien. Dit is waarom protesten in Noord-Korea ondenkbaar zijn, omdat ze daar echt bezig zijn met overleven.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:00 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Klopt. Maar voor de gemiddelde burger is "brood" belangrijker dan het recht om het stemmen bijvoorbeeld.
Een Libische vluchteling in Egypte verwoorde het goed. Hij gaf toen aan niet voor Gadaffi te zijn, niet voor de oppositie te zijn maar gewoon zijn gezin wil beschermen en voeden.
Dat is een gegeven, maar 'lang niet iedereen' is ook niet bepaald de issue hier.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:06 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
En vergeet niet: er zijn ook veel mensen wel goed geworden van Khaddafi. Mensen om zijn heen, die voor hem werken, in de oliebranche. Dus lang niet iedereen is tegen hem.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:07 schreef Flepke het volgende:
Ik begin met foto's maken als er eens een dagje geen f16/apaches boven mijn huis vliegen
Tja, je kan zeggen wat je wil maar zonder de Fransen heb ik het idee dat de westerse wereld gewoon de andere kant op had gekeken en Khaddafffi lekker zn gang had laten gaanquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:08 schreef Rambolin het volgende:
Fransen denken weer dat ze een superpower zijn
[ afbeelding ]
Wel een van de weinigen die lef heeft en Libië wil bevrijden van zijn tirannie.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:08 schreef Rambolin het volgende:
[ afbeelding ]
Toch mooi man dat de VS dit keer niet als eerste hun nek uitsteekt.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:08 schreef Rambolin het volgende:
[ afbeelding ]
Want Obamaslijming den topquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:09 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Toch mooi man dat de VS dit keer niet als eerste hun nek uitsteekt.
quote:F-16's van vliegbasis Leeuwarden zijn voor inzet boven eigen land. QRA alarm, vliegtuig zonder communicatie.
we hebben engeland (die behoorlijk sterk zijn), duitsland zou desnoods nog helpen, nog genoeg andere landen hoor. maar wel goed van frankrijk dat ze dit doen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:09 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Tja, je kan zeggen wat je wil maar zonder de Fransen heb ik het idee dat de westerse wereld gewoon de andere kant op had gekeken en Khaddafffi lekker zn gang had laten gaan
eigen vliegtuig neergeschotenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:10 schreef msnk het volgende:
Ugh, dat filmpje van het vliegtuig. Dus toch door de opstandelingen.
ja ...iets uit de lucht halen kunnen ze welquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:10 schreef msnk het volgende:
Ze zeiden dat het door pro's was neergehaald?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:10 schreef msnk het volgende:
Yup, laat een zwangere vrouw achter.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:10 schreef shomila het volgende:
Die Mohammed Nabbous van deze stream http://www.livestream.com/libya17feb schijnt dood te zijn.
Misschien wel, maar was Frankrijk ook niet het land dat volgens velen de Hutus heeft gesteund tijdens de genocide in Rwanda?! In Algerije heel wat bloed aan zijn handen heeft? De -corrupte= regering van Tsjaad actief steunt tegen de rebellen?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:09 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Wel een van de weinigen die lef heeft en Libië wil bevrijden van zijn tirannie.
Als Gaddafi aan de macht bleef zou hij Frankrijk het hardste aanpakken.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:09 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Wel een van de weinigen die lef heeft en Libië wil bevrijden van zijn tirannie.
Word eens wakkerquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:11 schreef Marf_the_Kling het volgende:
Het is natuurlijk wel een sort van spannend maar....
De jasmijn revolutie is toch iets inlands.
Ik schuil me volledig achter landen als Noorwegen en Qatar.
Als we iets willen doen moeten we humanitaire hulp verlenen.
Vluchtelingen kampen oprichten, Mensen kunnen beschermen en vooral
geen kant kiezen.
Ondersteun de oppositie achter de deur met diplomatieke ondersteunen maar ik baal er van dat wij als land dat olie koopt van libië, grondstoffen, en een land dat contstant riep dat de jasmijnrevolutie van het volk is.
Nu militair ingrijpt omdat zij hun manier van denken (democratie) kunnen gaan verbreiden.
Ik ben voor ingrijpen in Libië ik ben tegen het verjagen, of steunen van Khadaffi.
Ik vind dat we humanitair moeten steunen.
Die journalist stond tussen anti's en die waren er niet erg rouwig om leek 't welquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:11 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ze zeiden dat het door pro's was neergehaald?
Van die zaken die jij noemt heb ik niet zoveel verstand. Dus ik geloof het.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:12 schreef aerdt het volgende:
[..]
Misschien wel, maar was Frankrijk ook niet het land dat volgens velen de Hutus heeft gesteund tijdens de genocide in Rwanda?! In Algerije heel wat bloed aan zijn handen heeft? De -corrupte= regering van Tsjaad actief steunt tegen de rebellen?
Wat landen betreft geloof ik niet in goede bedoelingen, alleen maar in eigen belangen.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:12 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Als Gaddafi aan de macht bleef zou hij Frankrijk het hardste aanpakken.
Hij lult nog over Brazilie, who cares.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:13 schreef Flepke het volgende:
Een of andere kut journalist belangrijker dan obama?
...quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:13 schreef Flepke het volgende:
Nee nee, dit gaat niet over militaire kracht. Dit gaat over olie en aanslagen in hartje Parijs als toetje.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:14 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ik denk idd dat frankrijk daar bang voor was. ach joh, frankrijk kan tien libië's tegelijk aan, die hebben niets te vrezen. ze nemen nu gewoon het voortouw wat heel goed is!
Als de verbinding wegvalt is het gebeurd.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:14 schreef shomila het volgende:
ShababLibya LibyanYouthMovement
Mohammed Nabbous on the phone this morning during heavy gunfire in Benghazi. 1 of his last conversations #libya #feb17
8 minutes ago
Roojturs.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:15 schreef Eenskijken het volgende:
spreek je het uit als roiters of reuters?
ja waar blijft de actie ,alle bommen en granaten nog an toequote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:13 schreef Flepke het volgende:
Al-Quida heeft er niets mee te maken.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:16 schreef Marf_the_Kling het volgende:
even kort vraagje
waar blijft al-quida met militaire steun.
Ji-Had, moslimbroeders steunen en zo
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:15 schreef Eenskijken het volgende:
spreek je het uit als roiters of reuters?
Ik volg je niet helemaal, maar militair ingrijpen heeft niets te maken met de waarden van de oppositie. Ze willen voorkomen dat een leider zijn eigen volk kapotschiet. We kunnen wel tentenkampen opzetten, maar hoe humanitair ben je nog bezig als je vervolgens niet probeert het geweld te stoppen?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:11 schreef Marf_the_Kling het volgende:
Het is natuurlijk wel een sort van spannend maar....
De jasmijn revolutie is toch iets inlands.
Ik schuil me volledig achter landen als Noorwegen en Qatar.
Als we iets willen doen moeten we humanitaire hulp verlenen.
Vluchtelingen kampen oprichten, Mensen kunnen beschermen en vooral
geen kant kiezen.
Ondersteun de oppositie achter de deur met diplomatieke ondersteunen maar ik baal er van dat wij als land dat olie koopt van libië, grondstoffen, en een land dat contstant riep dat de jasmijnrevolutie van het volk is.
Nu militair ingrijpt omdat zij hun manier van denken (democratie) kunnen gaan verbreiden.
Ik ben voor ingrijpen in Libië ik ben tegen het verjagen, of steunen van Khadaffi.
Ik vind dat we humanitair moeten steunen.
Volgens Khaddafi heeft Al-Qaida d.m.v drugs de jongeren opgestookt.. Maar dat is helemaal niet waar. Propoganda. Dus Al-Qaida heeft hier niks mee te maken.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:16 schreef Marf_the_Kling het volgende:
even kort vraagje
waar blijft al-quida met militaire steun.
Ji-Had, moslimbroeders steunen en zo
Dat stunt team? Gaan ze demonstratie-vluchten uitvoeren boven Tripoli?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:09 schreef yavanna het volgende:
LATEST:Eleven Tornados of English Red Arrows air force landed in the British military base in Cyprus.
is dat alles???quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:17 schreef Oorlogsheld het volgende:
Reuters: OPERATION IN LIBYA SO FAR INVOLVES 5 FRENCH PLANES, 2 RAFALES, 2 MIRAGES, 1 AWACS -MILITARY SOURCE
Op Wiki kun je uitspraken van benamingen vinden maar FOK! herkent de tekens niet of zoquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:17 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ik zag je ninja editwat wilde je posten
Lees zijn post dan?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:19 schreef Marf_the_Kling het volgende:
Het is behoorlijk egoïstisch om vanuit onze waarden daar anderen waarden letterlijk "neer te halen"
Humanitaire hulp voor iedereen die aanklopt, medicijnen, no aggressive zones instellen, door die te verdedigen maar geen "militaire aggresieve acties"
Ik snap jullie niet waarom zijn jullie zo voor bloedvergieten van individuen.
Alsof wij het recht hebben hen tot de doodstraf te mogen veroordelen.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:17 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik volg je niet helemaal, maar militair ingrijpen heeft niets te maken met de waarden van de oppositie. Ze willen voorkomen dat een leider zijn eigen volk kapotschiet. We kunnen wel tentenkampen opzetten, maar hoe humanitair ben je nog bezig als je vervolgens niet probeert het geweld te stoppen?
NOSquote:17.10 uur: Nederlandse F16's
Nederlandse F16's die zojuist zijn opgestegen vanaf vliegveld Leeuwarden zijn niet op weg naar Libië, meldt het ministerie van Defensie. Het ministerie wist niet waarom de F16 wel zijn opgestegen.
Iemand?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:17 schreef Oidipous het volgende:
Het is mij wel onduidelijk of er nog volop gevochten wordt. Wat ik ervan begrepen heb is dat de troepen van Khadhaffi zich hebben teruggetrokken in de woestijn wat in principe zou duiden op een staking van gevechten rond Benghazi. Kan iemand mij precies uitleggen hoe het zit?
en ik wil me als 18 jarige jongen niet identificeren met mensen die een democratie waanzin hebben.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:19 schreef MisterJ.Lo het volgende:
NAVO militair ingrijpen is officieel begonnen.
quote:16.30 uur: Ook Italiaanse vliegtuigen boven Italië
Al-Arabiya meldt dat ook Italiaanse gevechtsvliegtuigen verkenningsvluchten boven Libië uitvoeren. Deense vliegtuigen zouden onderweg zijn.
Vanmorgen zijn er aanvallen op Benghazi geweest. Nu hebben ze zich iets terug getrokken maar ze zijn nog steeds op 20/30 km van Benghazi af. Vanavond verwachten ze een nieuw offensief.quote:
het gaat om het beschermen van internationale rechtenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:19 schreef Marf_the_Kling het volgende:
Oké, dankje.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:22 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Vanmorgen zijn er aanvallen op Benghazi geweest. Nu hebben ze zich iets terug getrokken maar ze zijn nog steeds op 20/30 km van Benghazi af. Vanavond verwachten ze een nieuw offensief.
Ik ben idd tegen Ghaddafi's bloedvergieten, daarom moeten we zijn troepen bombarderen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:19 schreef Marf_the_Kling het volgende:
Ze waren ongeveer 16:45 - 17:00 opgestegen. Ik vond het ook al vreemd toen ik het geluid van de straaljagers hoorde omdat Rutte nog zei dat Nederland voorlopig nog niet gaat interveniëren.quote:
Rot op man, moraalridder.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:21 schreef Marf_the_Kling het volgende:
[..]
en ik wil me als 18 jarige jongen niet identificeren met mensen die een democratie waanzin hebben.
En ik steun en respecteer je idealenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:21 schreef Marf_the_Kling het volgende:
[..]
en ik wil me als 18 jarige jongen niet identificeren met mensen die een democratie waanzin hebben.
Moeilijk he, lezen. Het gaat hier niet om waarden. Welke "waarden" zie jij trouwens "neergehaald" worden? Als dat waarden zijn als 'leiders moeten zelf weten als zij hun volk kapot willen schieten' zie ik niet wat er egoistisch is. Wie is hier trouwens egoistisch volgens jou? Bovendien zijn de waarden waar jij het over hebt gewoon vastgelegd in het internationaal recht waarin is bepaald dat militair ingrijpen gerechtvaardigd is. Maar ga jij maar lekker tentenkampen bouwen hoor. Ik heb liever dat het bloedvergieten stopt.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:19 schreef Marf_the_Kling het volgende:
Het is behoorlijk egoïstisch om vanuit onze waarden daar anderen waarden letterlijk "neer te halen"
Humanitaire hulp voor iedereen die aanklopt, medicijnen, no aggressive zones instellen, door die te verdedigen maar geen "militaire aggresieve acties"
Defensie: NLse F'16's op Leeuwarden opgestegen vanwege verkeersvliegtuig dat zich niet identificeerde. 2 minuten daarna contact gemaaktquote:
Oh kom aan, als dat het geval is dan moet er nu een no-fly zone over de halve wereld zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:23 schreef Oorlogsheld het volgende:
[..]
het gaat om het beschermen van internationale rechten
Je bent wel een beetje selectief bezig. Waarom niet het bloedvergieten in andere landen stoppen! En waarom wil Obama bloedvergieten in Libië stoppen terwijl zijn drones as we speak honderden mensen hebben vermoord in de afgelopen jaren?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:23 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik heb liever dat het bloedvergieten stopt.
Waar zeg ik dat?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:26 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Je bent wel een beetje selectief bezig. Waarom niet het bloedvergieten in andere landen stoppen!
Nee.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:27 schreef kwaliteit. het volgende:
Maar waar zou deze militaire actie heen kunnen lopen? Oorlog?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |