abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 maart 2011 @ 23:17:44 #101
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_94535670
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 12:53 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Duidelijk taal.

RIVM kap nu eens met deze vergiftigingsexperiment voor iets wat volstrekt onbelangrijke vorm van kanker is.

En ohja Gardasil en Cervarix wat bij ons er pardoes ingespoten wordt, staat in Frankrijk te boek als verdachte en onder strikte controle geplaatste medicijnen.

Ja vind je het gek dat het niet meer kosten effectief is. Dat was het waarschijnlijk wel geweest als idioten als de bezorgde huismoeders niet iedereen zo bang hadden gemaakt om niets dat de opkomst veel lager uitpakt dan verwacht. Daar betalen we ook fijn met z'n allen aan mee via onze belastingen. En bedankt enzo... :{
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_94536337
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:26 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Een leuk stukje proza wat nergens op slaat. Kun je bewijzen dat er antivries en kwik in vaccins zit?

Met z'n kwik bedoeld ie waarschijnlijk Thiomersal, een soort van conserveermiddel voor vaccins, waar een kwikverbinding inzit.
Das dus zoiets als zeggen dat er natrium en chloor in huishoudzout zit.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
  woensdag 23 maart 2011 @ 23:40:50 #103
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_94536773
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2011 23:31 schreef PP. het volgende:

[..]

Met z'n kwik bedoeld ie waarschijnlijk Thiomersal, een soort van conserveermiddel voor vaccins, waar een kwikverbinding inzit.
Het is niet verplicht om alles te vermelden wat er in zit. Het staat niet op de bijsluiter maar toch zit het er stiekem in. Ook al betreft het µgrammen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 24 maart 2011 @ 00:04:09 #104
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_94537898
Ik snap werkelijk waar niet dat mensen hier Lambiekje kennen maar dan toch weer met hem in discussie gaan.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_94543174
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2011 23:31 schreef PP. het volgende:

[..]

Ik weet dat hij thimerosal bedoeld. Alleen wordt thimerosal tegenwoordig zelden gebruikt in vaccins en zit het in ieder geval niet meer in de standaardvaccins die op jonge leeftijd worden toegediend. Alleen de verbinding die in thimerosal zit (ethylkwik) is een uitstekend en veilig conserveringsmiddel omdat het makkelijk uit je lichaam gefilterd kan worden door je nieren. Er is ook nog nooit, door geen enkele studie, aangetoond dat deze stof schadelijk is.

En inderdaad, dat is hetzelfde als roepen dat je lichaam vergiftigd wordt door chloor omdat je tafelzout gebruikt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Snapcount2 op 24-03-2011 08:37:32 ]
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_94543776
Afgezien van TS' manier van reageren en die van TS haters hier is de inhoud van het topic wel nuttig. Je hoeft geen aluhoed te hebben om te zien dat de argumenten in OP hout snijden.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_94544714
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 08:59 schreef Arnold_fan het volgende:
Afgezien van TS' manier van reageren en die van TS haters hier is de inhoud van het topic wel nuttig. Je hoeft geen aluhoed te hebben om te zien dat de argumenten in OP hout snijden.
Dat er niet tegen HPV gevaccineerd hoeft te worden omdat er te weinig mensen aan doodgaan is een houtsnijdend argument?

Waar ligt de magische grens? Hoeveel mensen moeten er per jaar doodgaan aan een ziekte, die te voorkomen is middels een vaccinatie, voordat er gevaccineerd mag worden?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_94544814
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:09 schreef MASD het volgende:
Ik, en hopelijk anderen met mij, beschouw het Reformatorisch Dagblad niet als een goede bron.
..non est vivere sed valere vita est ..
  donderdag 24 maart 2011 @ 09:46:10 #109
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_94544830
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 09:41 schreef Snapcount2 het volgende:
Dat er niet tegen HPV gevaccineerd hoeft te worden omdat er te weinig mensen aan doodgaan is een houtsnijdend argument?

Waar ligt de magische grens? Hoeveel mensen moeten er per jaar doodgaan aan een ziekte, die te voorkomen is middels een vaccinatie, voordat er gevaccineerd mag worden?
Ja precies, eerst de BigPharma van meedogenloosheid beschuldigen en dan zeggen dat een (levensreddend?) vaccin niet nodig is omdat het kosten/ baten technisch niet zoveel oplevert. :D

Maar goed, er zijn wel criteria, zoals beschreven in de OP.

quote:
Ten eerste moet het gaan om een ernstige ziekte die (potentieel) een grote groep mensen bedreigt. Jaarlijks overlijden 200 vrouwen aan baarmoederhalskanker, van wie 100 doordat ze niet aan het uitstrijkje meedoen. Bijna 75 procent van de patiënten overleeft echter; bij vroegtijdige behandeling zelfs 100 procent. Bovendien is de bijdrage van deze kanker aan de totale kankersterfte laag: 1 procent. Er kan dus niet worden gesproken van een omvangrijke, ernstige ziektelast.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 24 maart 2011 @ 09:51:51 #110
116015 SicSicSics
pi_94544984
Jammer alleen dat de agenda's van zowel het Lindeboom als de NPV ook meteen even boven moeten komen.

Deze is ook wel wonderlijk.

quote:
Ten vierde moet de vaccinatie efficiënt zijn: er moet een positieve balans zijn tussen kosten en opbrengsten. Onderzoek van het Erasmus MC heeft in 2009 al laten zien dat HPV-vaccinatie in Nederland niet kosteneffectief is. Zelfs onder de allergunstigste condities is iedere dosis ruim 65 procent te duur: 118 euro in plaats van de maximumprijs van 40 euro.
Er staan dus wel dingen aan die naar mijn idee best nader bekeken mogen worden.

Biekje extrapoleert dit alleen weer naar het belachelijke! :D

Als er trouwens ergens een branche is die op dit moment ongelofelijke (financiële) klappen krijgt dan is het wel de 'BigPharma', maar daar hoor je Biek ook niet over! O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_94545093
quote:
14s.gif Op donderdag 24 maart 2011 09:51 schreef SicSicSics het volgende:
Jammer alleen dat de agenda's van zowel het Lindeboom als de NPV ook meteen even boven moeten komen.

Deze is ook wel wonderlijk.

[..]

Er staan dus wel dingen aan die naar mijn idee best nader bekeken mogen worden.

Biekje extrapoleert dit alleen weer naar het belachelijke! :D

Als er trouwens ergens een branche is die op dit moment ongelofelijke (financiële) klappen krijgt dan is het wel de 'BigPharma', maar daar hoor je Biek ook niet over! O+
Er staan zeker dingen in die nader bekeken mogen worden, maar wat is 118 euro nu op een mensenleven? Hoeveel kost de behandeling als iemand als gevolg van HPV kanker krijgt?

Daarnaast vind ik dat Lambiekje de ingezonden brief in het reformatorisch dagblad (die niet bekend staat als een groot voorstander van vaccinaties) weer eens gebruikt als vehikel om de meest belachelijke (en niet natuurlijk niet onderbouwde) beweringen te doen.
  donderdag 24 maart 2011 @ 10:01:27 #112
116015 SicSicSics
pi_94545240
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 09:55 schreef Snapcount2 het volgende:
Er staan zeker dingen in die nader bekeken mogen worden, maar wat is 118 euro nu op een mensenleven? Hoeveel kost de behandeling als iemand als gevolg van HPV kanker krijgt?
Als er iemand 60 euro (onterecht) in zijn/ haar zak steekt vanwege een oneerlijk verlopen aanbesteding of een kunstmatig hoog gehouden prijs, dan moeten ze dat gewoon aanpakken.

Verder zijn de uitstrijkjes die worden voorgesteld zijn ook niet gratis. En het vermijden van losse seksuele contacten (onveilig, waarom noemen ze condooms niet? :') past natuurlijk precies in de agenda van deze twee schrijvers.

quote:
Daarnaast vind ik dat Lambiekje de ingezonden brief in het reformatorisch dagblad (die niet bekend staat als een groot voorstander van vaccinaties) weer eens gebruikt als vehikel om de meest belachelijke (en niet natuurlijk niet onderbouwde) beweringen te doen.
Klopt, maar dat is Biekje! O+ Zie ook hoe hij niet reageert op vragen, maar alleen schreeuwt als er weer een one-liner tussen past! :D Reguliere media zijn niet te vertrouwen! Tot ze iets publiceren wat in je straatje past, dan kun je het inderdaad goed gebruiken!
Fine, fuck you then!
pi_94545469
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 10:01 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Als er iemand 60 euro (onterecht) in zijn/ haar zak steekt vanwege een oneerlijk verlopen aanbesteding of een kunstmatig hoog gehouden prijs, dan moeten ze dat gewoon aanpakken.
Helemaal mee eens. Dat moet zeker onderzocht worden.

quote:
Verder zijn de uitstrijkjes die worden voorgesteld zijn ook niet gratis. En het vermijden van losse seksuele contacten (onveilig, waarom noemen ze condooms niet? :') past natuurlijk precies in de agenda van deze twee schrijvers.
Ik zou zeer verbaasd zijn als het reformatorisch dagblad condooms aan zou prijzen. ;-) En een uitstrijkje is alleen maar een manier om HPV te kunnen detecteren, als deze gedetecteerd wordt dan zal er nog steeds behandeld moeten worden.

quote:
[..]

Klopt, maar dat is Biekje! O+ Zie ook hoe hij niet reageert op vragen, maar alleen schreeuwt als er weer een one-liner tussen past! :D Reguliere media zijn niet te vertrouwen! Tot ze iets publiceren wat in je straatje past, dan kun je het inderdaad goed gebruiken!
"Ja, want iedereen weet toch dat je aan mosterdgas doodgaat!! En daar zit ook een 'a' in, net als in vaccin dus vaccins zijn slecht!!!"

Ja inderdaad, een beetje treurig. Volgens mij is hij een (bijzonder inefficiente) desinformatie agent in dienst van de overheid zodat we minder vaccins gaan gebruiken, eerder doodgaan en de staat dus minder kwijt is aan AOW en ziektekosten.
pi_94565388
De wereld staat bol van de halve waarheden. Het beste is om vooral je eigen onderscheidend vermogen te vertrouwen ;)

Goede discussie overigens.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_94565449
Voorlopig zie ik niemand reageren op de argumenten uit de OP als er jaarlijks 200 gevallen zijn die ook eens bijna nooit dodelijk zijn is het vreemd om ervoor te vaccineren. Zeker als het heel makkelijk te voorkomen is door een uitstrijkje.

Het is dan logischer om voor andere ziekten die gevaarlijker zijn in te enten.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  donderdag 24 maart 2011 @ 19:10:11 #116
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_94565503
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 19:09 schreef Arnold_fan het volgende:
Voorlopig zie ik niemand reageren op de argumenten uit de OP als er jaarlijks 200 gevallen zijn die ook eens bijna nooit dodelijk zijn is het vreemd om ervoor te vaccineren. Zeker als het heel makkelijk te voorkomen is door een uitstrijkje.

Misschien moet je de OP nog eens goed doorlezen.
Onikaan ni ov dovah
pi_94571678
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 19:09 schreef Arnold_fan het volgende:

Het ingezonden stuk probeert niet te argumenteren tegen welke ziektes er wel of niet ingeent dient te worden, het ingezonden stuk probeert redenen te uiten waarom er NIET tegen HPV ingeent dient te worden.

En de ziekte is niet te voorkomen door een uitstrijkje, de (aanleiding van de) ziekte is vast te stellen met behulp van een uitstrijkje. Waarna er alsnog behandeld moet gaan worden, wat dus met een inenting niet nodig is.

Maar ik stel je nogmaals de vraag: hoeveel doden moeten er vallen voordat het volgens jou legitiem is om te beginnen met vaccineren?
  vrijdag 25 maart 2011 @ 00:24:18 #118
52357 Lambiekje
pi_94583342
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 09:41 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

nooit
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 00:28:56 #119
52357 Lambiekje
pi_94583498
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:58 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Het ingezonden stuk probeert niet te argumenteren tegen welke ziektes er wel of niet ingeent dient te worden, het ingezonden stuk probeert redenen te uiten waarom er NIET tegen HPV ingeent dient te worden.

En de ziekte is niet te voorkomen door een uitstrijkje, de (aanleiding van de) ziekte is vast te stellen met behulp van een uitstrijkje. Waarna er alsnog behandeld moet gaan worden, wat dus met een inenting niet nodig is.
Jouw redenatie maakt het dus glashelder dat vaccineren meer doden gaat opleveren. Dank.
Oh dus met 4 van de 100 varianten ben je 'beschermd'. Maar je denkt ik ben geprikt dus ik hoef geen uitstrijkjes meer te maken. Plus dat je over jaar of 5 weer mag. Kortom iemand die geprikt is is slechter af. Met bovendien de bijwerkingen zijn onbekend en het is niet getest op de doelgroep.

quote:
Maar ik stel je nogmaals de vraag: hoeveel doden moeten er vallen voordat het volgens jou legitiem is om te beginnen met vaccineren?
Nog maar een keer, nooit.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 00:31:31 #120
336227 Mores
Nil Nobis Absurdum
pi_94583583
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 12:53 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Duidelijk taal.

RIVM kap nu eens met deze vergiftigingsexperiment voor iets wat volstrekt onbelangrijke vorm van kanker is.

En ohja Gardasil en Cervarix wat bij ons er pardoes ingespoten wordt, staat in Frankrijk te boek als verdachte en onder strikte controle geplaatste medicijnen.

Bron: Refarmortuariumtorisch blabla, dit waren diezelfde gekken die in de jaren zeventig even tientallen kinderen lieten doodgaan daar in die oosterlijke bible belt, dream on Lambiekje :)

Oja, en die kutgod van jullie bestaat niet, en anders moet je die maar vertellen dat ik een appeltje met zijn/haar soort gespuis te schillen heb ;)
  vrijdag 25 maart 2011 @ 01:00:57 #121
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_94584448
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 00:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Jouw redenatie maakt het dus glashelder dat vaccineren meer doden gaat opleveren. Dank.
Oh dus met 4 van de 100 varianten ben je 'beschermd'. Maar je denkt ik ben geprikt dus ik hoef geen uitstrijkjes meer te maken. Plus dat je over jaar of 5 weer mag. Kortom iemand die geprikt is is slechter af. Met bovendien de bijwerkingen zijn onbekend en het is niet getest op de doelgroep.

[..]

Ignorance ftw?
Onikaan ni ov dovah
pi_94586755
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 00:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Mijn redenatie maakt het glashelder dat vaccineren meer doden op gaat leveren? U kunt niet lezen?

quote:
[..]

Als jij alle vaccinaties wil laten staan, be my guest. Maar denk er even aan voor hoeveel doden je verantwoordelijk bent met je pseudo-wetenschap.
pi_94586765
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 00:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nooit
Weer een uitvoerige post met veel argumenten en bewijzen ten aanzien van de tekortkomingen van vaccins. Oh, wacht.....
  vrijdag 25 maart 2011 @ 07:48:39 #124
52357 Lambiekje
pi_94586823
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 00:31 schreef Mores het volgende:

[..]

Bron: Refarmortuariumtorisch blabla, dit waren diezelfde gekken die in de jaren zeventig even tientallen kinderen lieten doodgaan daar in die oosterlijke bible belt, dream on Lambiekje :)
Wat maakt de bron nu uit. Gaat er om dat vaccinaties ten aller tijden verkeerd (nee misdadig) zijn ongeacht de aandoening waarvoor het geïntroduceerd werd. Het heeft nog nimmer effect gesorteerd.

ohh en paar jaar terug was er weer eens een uitbrak van een kinderziekte. Waarom was iedereen zo spastisch. Men is toch ingeënt of wat? Waar maakt men zich druk om? En ten tweede gros van de besmette kinderen bleek achteraf gewoon netjes de prik hebben gehad.

Vaccins werken niet en richten meer schaden aan dan dat het überhaupt preventeert.

quote:
Oja, en die kutgod van jullie bestaat niet, en anders moet je die maar vertellen dat ik een appeltje met zijn/haar soort gespuis te schillen heb ;)
Als er eentje god een klootzak vind dan ben ik dat wel.

Gods bodycount

ohh en dit is een leuke
pi_94586904
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 07:48 schreef Lambiekje het volgende:

Wat maakt de bron nu uit. Gaat er om dat vaccinaties ten aller tijden verkeerd (nee misdadig) zijn ongeacht de aandoening waarvoor het geïntroduceerd werd. Het heeft nog nimmer effect gesorteerd.

ohh en paar jaar terug was er weer eens een uitbrak van een kinderziekte. Waarom was iedereen zo spastisch. Men is toch ingeënt of wat? Waar maakt men zich druk om? En ten tweede gros van de besmette kinderen bleek achteraf gewoon netjes de prik hebben gehad.

Vaccins werken niet en richten meer schaden aan dan dat het überhaupt preventeert.

Wat de bron uitmaakt? Het verschil tussen een NWS topic en een BNW topic, dat maakt het uit.

Vaccinaties nimmer effekt? Jongen toch. Plant je alsjeblieft niet voort.

En die uitbraak waar je het over hebt. Meer info ajb, anders is het weer geschreeuw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')