abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94483716
Oh ik hoefde vanmiddag trouwens maar 5 of 10 minuten te lopen en ik vond het al afschuwelijk heet met die doek om. Respect voor je 20 min enkele reis Huup.

Ik vond eigenlijk dat Dottir al heel veel spuugde, maar voeden met handdoeken etc is wel een stuk erger. Poeh.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94483766
Dat vind ik best een hartverscheurende opmerking, Jore! :o
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94483812
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:46 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Echt alweer? Poeh, ik zat vanmiddag nog te denken dat dat vast nog niet kon en me af te vragen hoe lang dat nog zou duren.
Bij mij dus 9 maanden :)

ah gos Lieuwe jungske -O-
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94483833
Ik vond het eigenlijk wel lief schattig.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94483964
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:51 schreef Vanyel het volgende:
Ik vond het eigenlijk wel lief schattig.
is het ook, maar tegelijk sneu.

Aandoenlijk is het woord!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94483977
Ik heb verder geen pijn maar wel vandaag met de verloskundige er nog over gebeld. Ze hield het voor nu op menstruatie en als het niet minder wordt contact met de huisarts opnemen van de week.

Huup, wat een dag! Maar alles goed met beide dames?

We gebruiken speen S van difrax, kleiner is er niet. Ik denk toch dat ik inderdaad weer meer boertjes tussendoor moet laten doen maar soms wordt hij dan zo giftig omdat hij vooral nu nu nu meer meer meer wil.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94484366
Er is wel een kleinere DML. De slow flow van medela past ook op de difrax fles. Ilse drinkt er ook uit. Ik heb hem gekocht bij de thuiszorgwinkel.
*poef* nu is het weg
pi_94484469
Ah oké bedankt voor de tip. Ik ga eerst weer meer boeren tussendoor proberen want voorheen had hij dit helemaal niet. Als dat niet werkt ga ik voor een andere speen.
Toch nuttig zo'n forum al vindt Mr.DML het maar een hoop onzin :P
The way you rock'n'roll
  dinsdag 22 maart 2011 @ 21:05:23 #259
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94484523
Ik heb gelukkig mijn menstruatie nog niet terug. Bij Bram was ik precies 4 weken na het stoppen met de borstvoeding weer ongesteld. Dat was dus met 8 weken.

Eline heeft vannacht flink gespookt. Na de laatste voeding (half 1) wilde ze niet terug in bed, dus maar lekker bij ons genomen. Ze kwam toen om 2 uur, half 4, half 5, half 7 en 7 uur weer. Dat waren dus alweer 5 voedingen in 1 nacht. Ik was blij dat J. vrij was vandaag, zodat ik wat langer kon blijven liggen vanochtend.

Vandaag lekker naar de speeltuin geweest met de kindjes, Eline vindt het heerlijk om buiten te zijn.

pi_94484539
Deze is het
*poef* nu is het weg
pi_94484700
Het is even puzzelen, DML. Het is misschien ook zo dat je hem pas voedt op het moment dat hij al erge honger heeft? In dat geval zou het kunnen helpen om te beginnen met voeden net voordat hij honger heeft. Dan is hij misschien minder giftig tussendoor als je even pauze neemt.

Kinderen hebben net als volwassenen wat tijd nodig om de prikkel 'hey, ik ben verzadigd!' te krijgen. Bij Ivan moesten we altijd erg ons best doen om hem tevreden te laten zijn met een fles, anders dronk hij ook teveel. We plopten er bijvoorbeeld meteen een speen in na de fles en dan was hij na een minuut of 5 rustig en bleek hij gewoon verzadigd.

Ik heb ook wel eens gelezen dat sommige ouders iets vaker een flesje gaven maar dan met iets minder erin.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 22-03-2011 21:15:12 ]
pi_94484747
ahw puppeke <3 O+ dat lachje!

DML alles was prima hoor, we moesten vorige week, bezoek stelde weinig voor omdat we de week ervoor al bij de kinderarts waren geweest.
Nu moeten we over twee weken weer en de dag erna mogen we naar de kinderarts.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94484881
Wat een heerlijk meisje, Sugarsnap! Had ze iets in te halen? Het is nog te vroeg voor regelen, toch?

Ik weet niet of ik er al eens naar heb gevraagd, maar waarom ben je indertijd bij Bram gestopt met de borstvoeding? (Als je daar antwoord op wilt geven, hoor.)
pi_94485090
Wat een mooi meisje Sugarsnap!!O+

Ik werd een week of 4 na het stoppen met de bv weer ongesteld. Nu alweer voor de derde keer. Het lijkt steeds erger te worden :{
*poef* nu is het weg
pi_94485197
DML de langzaamste die wij destijds konden vinden was de Dr Brown met de desbetreffende fles erbij. Erg onhandig ding maar werkte super. Bij andere merken was de alles binnen 5 minuten leeg met een hoop voeding terug en veel lucht en bij die een stuk minder en toch echt een kwartiertje mee bezig.

Wij zijn na 2,5 maand naar de Tommee Tippee overgestapt. Daar dronk ze ook netjes langzaam uit, hele fijne fles vond ik dat.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_94485307
Regelen kan altijd hoor, daar is het nooit te vroeg of te laat voor. En wat is ze heerlijk aan het genieten O+
  dinsdag 22 maart 2011 @ 21:20:03 #267
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94485394
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 21:11 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een heerlijk meisje, Sugarsnap! Had ze iets in te halen? Het is nog te vroeg voor regelen, toch?

Ik weet niet of ik er al eens naar heb gevraagd, maar waarom ben je indertijd bij Bram gestopt met de borstvoeding? (Als je daar antwoord op wilt geven, hoor.)
Ik durf niet te zeggen wat het was. Naar mijn idee had ze niets in te halen, het zou maar zo een regelnachtje geweest kunnen zijn.

Bij Bram ben ik toendertijd gestopt omdat ik dacht dat hij niet genoeg had aan mijn voeding. Ik wist niets van regeldagen en clusteren :@ Achteraf superveel spijt van gehad (en nu nog wel, nu het zo lekker loopt bij Eline)
pi_94485479
Sugarsnap wat een leuk meisje heb je daar.

Het is niet dat Puck de fles binnen 5 minuten leeg heeft hoor. Hij doet er zeker wel een kwartier over maar dat komt ook omdat hij tussendoor geluiden aan het maken is en eens even op adem moet komen en eens rond kijkt enz.
De fles en de hoeveelheid ging eigenlijk gewoon goed tot een paar dagen geleden dus ik zoek het probleem daarin niet echt eigenlijk.
The way you rock'n'roll
pi_94485859
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 21:18 schreef Jore het volgende:
Regelen kan altijd hoor, daar is het nooit te vroeg of te laat voor. En wat is ze heerlijk aan het genieten O+
True!

Die van mij doet helemaal niet aan regelen, in ieder geval niet zoals ik van Ivan ben gewend.

Fijn dat je nu bij Eline een soort van herkansing krijgt, Sugarsnap!
pi_94490542
Wat heeft Julian een leuke lach zeg! En Eline met d'r tongetje!
Ik zie dat Eline geen muts heeft, doet iedereen al zonder muts?? Ik was vandaag zonder muts gegaan namelijk en toen zei iemand er iets van....
Hij had wel een petje op in het begin,maar die had hij van z'n hoofd af getrokken.
Maar goed, ik vond het wel kunnen zonder muts, maar zo'n opmerking maakt me dan toch onzeker.

Badstof poncho's,hihi, misschien is dat wel een hit!
  dinsdag 22 maart 2011 @ 22:49:58 #271
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94491109
Eline draagt al een hele tijd geen mutsje meer. Ze heeft het snel warm, net als haar broer. Vandaag had ze een tuinbroekje aan, romper met lange mouwen, sokjes en voor buiten slofjes en vestje (gebreid door oma :D) en ze was thuis behoorlijk warm
pi_94491188
we bekijken per keer wat ze op dr hoofd heeft. Als ze de jas aan heeft waar een capuchon op zit dan heeft ze met dit weer geen muts op in de wagen. In de draagdoek wel. Dan lijkt ze meer wind te vangen.

Toch vind ik het met dit weer wel lastig hoor. Wat aan te trekken enzo. Vandaag had ze een romper met lange mouwen aan en een shirtje met korte eroverheen. Dan ook nog een zomerjasje. In de wandelwagen ligt ze ook nog in een warme voetenzak.
*poef* nu is het weg
pi_94492564
Ah, dan doe ik het toch goed. Hij ligt idd nog in de voetenzak en heeft een vestje met capuchon aan.
En hij heeft het ook warm genoeg, dus ik kan weer rustig wandelen.
pi_94493742
Ik doe Jelle nog elke keer een mutsje op. Vind het ook best lastig soms wat ik hem moet aantrekken..maar had ik bij Lotte ook ;)
pi_94497913
Ik had Dottir gister in een romper met lange mouwen en een shirtje in de doek. De broek had ik uit voorzorg al uitgetrokken. Ze zat er nog geen kwartier in of ze voelde al wat plakkerig en ging haar hoofd vrij vechten (voor frisse lucht denk ik dan). Geen muts.
pi_94498271
Binnen heb ik dr geen mutsje op hoor, alleen buiten. Ik kijk per keer hoe het is.
*poef* nu is het weg
pi_94498346
Ik ook alleen buiten hoor
  woensdag 23 maart 2011 @ 07:45:07 #278
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_94498596
Wat een prachtige kindjes allemaal! <3

Shirley merk je dat jouw werk ervaring je wat relaxter laat kijken naar je kind? Ik heb dat wel, toen het CB zei dat Jazzy dr hoofdje nog niet zo goed optilde had ik ook zo iets van "Ach ik heb al honderden kindjes gezien, elk doet alles in zijn tempo."

En wauw, nu al draaien na 9 dagen?! :D Jasmin draait steeds bijna om, en blijft dan hangen op dr armpje, het is haar 2 keer nu echt gelukt om te draaien van rug naar buik. En als je haar neerlegt op haar buik migreert ze. :D Het is geen kruipen of tijgeren maar ze beweegt zich langzaamaan wel voort. :D

En ongesteld zijn, praat me er niet van. Twee weken heel heftig en een week beetje navloeien, ben ook super moe, moeite met concentreren, 2 keer schade gereden aan de auto in 2 weken, waarvan een keer tegen de carport... Echt heel raar. Straks bloedprikken op HB, suiker en schildklier. Mijn moeder heeft namelijk Graves. Bleh.

Jasmin heeft zoveel haar dat w eigenlijk al heel lang geen mutsje meer doen, ze heeft wel een capuchon op dr jasje, maar die had ze gisteren ook niet op. Het was hier 17 graden!
pi_94499569
Tja, het is lastig in te schatten. In de zon is het lekker warm, maar daarbuiten kan het vrij frisjes zijn. En je bent zelf buiten meestal flink in beweging maar een kind niet. Bovendien hangt het van het tijdstip af.

Ik zou alleen al een mutsje opdoen om het hoofdje tegen UV-straling te beschermen, ookal schijnt de zon nog niet zo fel als in de zomer. Als een mutsje te warm is zou ik op een zonnehoedje overgaan.

Maar mijn ervaring is dat sommige kinderen het gauw koud hebben en andere nu eenmaal niet. Gewoon goed observeren en voelen aan je kind. Ik denk dat de meeste mensen geneigd zijn hun kind te dik in te pakken.
  woensdag 23 maart 2011 @ 08:55:07 #280
54772 Silmarwen
pi_94499642
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 08:51 schreef Claudia_x het volgende:
Tja, het is lastig in te schatten. In de zon is het lekker warm, maar daarbuiten kan het vrij frisjes zijn. En je bent zelf buiten meestal flink in beweging maar een kind niet. Bovendien hangt het van het tijdstip af.

Ik zou alleen al een mutsje opdoen om het hoofdje tegen UV-straling te beschermen, ookal schijnt de zon nog niet zo fel als in de zomer. Als een mutsje te warm is zou ik op een zonnehoedje overgaan.

Maar mijn ervaring is dat sommige kinderen het gauw koud hebben en andere nu eenmaal niet. Gewoon goed observeren en voelen aan je kind. Ik denk dat de meeste mensen geneigd zijn hun kind te dik in te pakken.
Dat dus, even het nekje voelen, voelt die lekker warm, dan is het prima. Handjes zijn geen goede graadmeter!
En zonnehoedjes inderdaad. Zaterdag naar de dierentuin geweest en ik was mooi verbrand. Nou vebrand ik enorm snel, maar babies hebben gevoelige huidjes!
pi_94500049
ik voel altijd het nekje idd :Y mutsje zit wel standaard in de tas maar ik ga er maar een zonnehoedje bij doen. Elin heeft het niet zo snel koud geloof ik maarja, dat háár hè :+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94500090
zonnehoed heb ik ook echt nodig. zondag scheen het zonnetje keihard op dr bolletje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_94501407
Dat haar jaa ;)

Hier gister de maxicosi-zak eruit gehaald, nu alleen een zomerjasje, wel met capuchon..
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_94504875
floris had gisteren zelfs geen jas aan :o
hij was onwijs aan t miepen, ik dacht moe (was ie ook hoor), maar zodra zn jas uitging vond ie t wel prima
maar goed was in t dorp, beschut tegen de wind en winkel in, winkel uit :)
(en floris is al ouder natuurlijk)

muts gebruik ik eigenlijk al een paar weken niet meer.
kind is nooit een koukleum geweest
pi_94517507
Even een vraagje aan de poepdeskundigen hier. Bientje heeft sinds geboorte elke dag ontlasting. Niet of nauwelijks krampjes. Met 2.5mnd overgegaan op fv, ontlastingspatroon veranderde niet. Nu geven we sinds een week 's avonds wat brinta door der fles. Ze heeft nu duidelijk meer moeite. Ze moet echt persen en ze krijst regelmatig van de krampjes, de def. Komt nu ong. Om de dag. Het is iets vaster als voorheen maar niet kei hard. We hebben al meer water geprobeerd en minder bambix maar dat helpt niets. Ze is nu 5mnd en binnenkort willen we toch wel met vast voedsel beginnen maar dat lijkt me nu niet echt slim.. Hellup!
29/10/'10 - 25/03/'13
  woensdag 23 maart 2011 @ 17:50:30 #286
54772 Silmarwen
pi_94518720
Een beetje olijfolie door de papfles en als ze straks groente/fruit krijgt, ook. Was een tip die we van het CB kregen.
pi_94518893
olijfolie? :o
  woensdag 23 maart 2011 @ 18:01:00 #288
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_94519152
Olijfolie werkt heel goed. Met een beetje olijfolie kwamen wij bij K. van de klysma's af... Alleen kijk uit met hoe je het geeft want door de fles/pap was het hier gewoon weigeren en een theelepeltje deed wonderen. Slokje water erachter aan en daarna de pap en geen verstoppingen meer gehad. Was na een hoop getob overigens een tip van een oude consultatiebureau-artsinvalster.
pi_94519604
Toch die olijfolie eens proberen dan! Thanks! Denk dat het inderdaad beter is om via een lepeltje te geven. Olie drijft toch op de melk?
29/10/'10 - 25/03/'13
  woensdag 23 maart 2011 @ 18:13:59 #290
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94519656
Bientje, krijgt ze echte Brinta of Bambix Rijstebloem?
Ik zou in ieder geval even stoppen met de pap en kijken of het zich daardoor hersteld.

Olijfolie zou ik niet zomaar aan beginnen, zeker niet zonder advies van een huisarts.
pi_94520240
Waarom specifiek olijfolie en geen andere?
pi_94520404
Bambix rijstebloem :Y Dat mag vanaf 3mnd volgens de verpakking. Ze krijgt nu 1schepje, ze sliep er een paar dagen goed op maar nu dus het ontlastings probleem.. Bientje is nu bijna 8kg( best wel flink dus) en heeft echt nog een 5e fles nodig omdat ze anders niet slaapt. Ik dacht dus ik doe er een schepje rijstebloem doorheen want vaste voeding willen we nog niet. En dat ze 5flessen wil is voor mij geen probleem maar ben bang dat ze der genen van der papa en mama heeft en die zijn volslank ;)
29/10/'10 - 25/03/'13
  woensdag 23 maart 2011 @ 18:39:18 #293
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94520715
Nooit de verpakking geloven, vanaf 3 maanden staat er alleen maar op omdat ze het dan 3 maanden eerder aan je kunnen verkopen dan dat eigenlijk goed is, meer verkoop is meer winst.

Maar een schepje zal niet veel kwaad kunnen, ik heb ook geen idee of dat nu hetgeen is waardoor ze het probleem heeft. Proberen zonder en kijken of het helpt kan je doen.
Vijf flessen is toch niet zo heel erg zo lang ze nog geen groente en fruit krijgt, wellicht als ze dat over een paar weken krijgt dat je dan makkelijk een fles wat kan minderen of haar schema dan makkelijker kan aanpassen.
pi_94520815
Ik snap niet waarom je dan olijfolie aan het kind moet toevoegen als je ook de rijstebloem weg kan laten :? Niet aanvallend hoor maar ik vind olijfolie nog al wat :D
pi_94521593
We hebben de bambix nu achterwege gelaten. Liever 5 flessen en er s nachts uit dan obstipatie. We wachten nog een maandje met vaste voeding en kijken dan wel of er een fles afkan!
29/10/'10 - 25/03/'13
  woensdag 23 maart 2011 @ 19:33:49 #296
54772 Silmarwen
pi_94523218
Ik neem aan dat verschillende CB's niet voor jan lul olijfolie zeggen. Geen idee waarom specifiek die olijfolie. Wij hebben het gedaan bij Yade, ging prima, geen problemen verder mee gehad. Hoezo vind je dat nogal wat? Rijstebloem is wel de volgende stap in de lijn van voeding. Maar ik ben geen arts noch voedingsdeskundige. Bel even het CB of de huisarts en vraag het na.

Ik zou overigens geen sla olie of arachideolie gebruiken, vooral het laatste omdat dat van pinda's is gemaakt.
pi_94524785
Uhhh ja voor mij is rijstebloem dus geen enkele stap.
ik vind het onnodige bijvoeding maar daar gaat het mij niet om.

Ik snap niet zo goed waarom er olijfolie wat ik gewoon best iets vind om zo door een kindje te gooien gebruikt moet woorden omdat het door de rijstebloem bagger poept.
Ik zou dan denken haal de rijstebloem helemaal weg :?
Olijfolie is waar ik mee kook en om dat zo jong door een kindje te gooien voelt gewoon raar aan.
pi_94529180
Ilse poept ook slecht. Komt door de voeding tegen het spugen. Maar als we normale voeding geven, dan is het poepen beter, maar het spugen ook weer erg. Nu hebben we sinds gister lactulose en zijn we gestart met fruit. Ze is idd pas 5 maanden, maar het verstopt zitten is problematisch. Ze heeft gister pruim gehad(na overleg met de huisarts). Vandaag was er wel wat poep, maar nog wel veel te dik. (het lijkt wel stopverf). Ze heeft een week geleden voor het laatst een echte goede poepluier gehad.
Hopelijk werkt dit. Ik heb zelf ook rare darmen, ik gok dat ze het van mij heeft.

[ Bericht 2% gewijzigd door kaatjejannie op 23-03-2011 21:49:28 ]
*poef* nu is het weg
pi_94529566
Olijfolie kan helemaal geen kwaad zo'n lepeltje, huis tuin en keukenmiddeltje wat vele kindjes geholpen heeft.
pi_94529868
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 18:31 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Bientje is nu bijna 8kg
We moeten toch maar weer eens minimeeten, zo te lezen is Bientje nu duidelijk groter dan Anne (die woog precies 7 kg vorige week), leuk voor de vergelijkingsfoto's! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')