abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 maart 2011 @ 01:22:57 #176
104871 remlof
Europees federalist
pi_94496614
mollymhunter Molly Hunter
@monaeltahawy I will call anyone in #Syria right now. Syrians respond!
1 minute ago
pi_94496943
quote:
7s.gif Op woensdag 23 maart 2011 01:22 schreef remlof het volgende:
mollymhunter Molly Hunter
@monaeltahawy I will call anyone in #Syria right now. Syrians respond!
1 minute ago

Ik ken wel wat mensen die ze kan bellen. Eens kijken of ze zo eerlijk is om ook daarover te berichten
pi_94497855
Het is afgelopen voor Assad's fascistische regime. Niet alleen worden de baathisten gehaat door een aanzienlijk deel van de Syrirs (zeker nu ze weer eens aan het moorden zijn geslagen), Syri is ook nog eens geen Bahrein (bondgenoot v/d VS). De hypocriete Amerikaanse regering zal dan ook geen moeite hebben met het demoniseren van de baath-fascisten en aan de kant van de pro-democratie lieden staan.

quote:
Syria security forces kill 6 in attack on Daraa mosque, witnesses say

Syrian forces killed at least six people on Wednesday in an attack on the Omari mosque in the southern city of Daraa, site of six days of unprecedented protests challenging Baath Party rule, residents said.

Those killed included Ali Ghassab al-Mahamid, a doctor from a prominent Daraa family who went to the mosque in the city's old quarter to help victims of the attack, residents said.

The attack, which occurred shortly after midnight, brought to 10 the number of civilians killed by Syrian forces in confrontations with protesters calling for political freedoms and an end to corruption.

It came a day after the UN Office for Human Rights said the authorities "need to put an immediate halt to the excessive use of force against peaceful protesters, especially the use of live ammunition".

The protesters, who erected tents in the mosque's grounds, said earlier they were going to remain at the site until their demands were met.

Before the attack, electricity was cut off in the area and telephone services were severed.
http://www.haaretz.com/ne(...)tnesses-say-1.351283
-
  woensdag 23 maart 2011 @ 10:32:28 #179
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_94502169
Samengevat gebeurd er dus momenteel helemaal niks in Syri, behalve in Daraa een stoffige grensstad waar men om onbekende redenen aan het rellen is geslagen.
Gaat nu al dagen zo, als de Syrirs echt zo graag van Assed af zou willen zou je toch verwachten dat de protesten zich aan het verspreiden waren.
pi_94502586
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 10:32 schreef Djaser het volgende:
Samengevat gebeurd er dus momenteel helemaal niks in Syri, behalve in Daraa een stoffige grensstad waar men om onbekende redenen aan het rellen is geslagen.
Gaat nu al dagen zo, als de Syrirs echt zo graag van Assed af zou willen zou je toch verwachten dat de protesten zich aan het verspreiden waren.
Dat dus. Maar dat lijken de ver-van-mijn-bed-show fokkers niet te begrijpen.
pi_94503166
Doden bij aanslag in Syri

Dit soort tuig loopt daar dus te demonstreren. :r
  woensdag 23 maart 2011 @ 11:15:27 #182
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_94503561
Oeps! AJE:

Tijdens reportage over Syri zat er een stukje beeld over Misrata gemonteerd.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_94505348
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 11:05 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Doden bij aanslag in Syri

Dit soort tuig loopt daar dus te demonstreren. :r
En dit geloof jij? Zeker zoals die fabeltjes van Moubbie om Christenen en Moslims tegen elkaar uit te spelen zodat hij "zoals nodig was met een strak regime de groepen strak hield om te zorgen dat het rustig is".

Dit soort propaganda kennen we maar al te goed, lood om oud ijzer. Ben Ali, Mobbi, Assad.. zelfde taktiek gebruiken ze. Geheime dienst zet het op om de demonstranten in kwaad daglicht te zetten.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_94510888
Ik geloof het wel. Kun jij het tegendeel bewijzen?
  woensdag 23 maart 2011 @ 15:18:47 #185
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94512547
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 14:33 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Ik geloof het wel. Kun jij het tegendeel bewijzen?
Ik geloof het ook niet.

Mijn bewijs:

Jij gelooft het.
Op zaterdag 12 maart 2011 om 01:05:55 zei Redskillz:
*plaatje van een net wat te dikke neger*
OMG HE SAID THE N WORD! OMG HE SAID THE N WORD!
pi_94516818
Daar gaat mijn land.
pi_94516934
Koerden die President Assad toejuichen en bedanken.

woensdag 23 maart 2011 @ 17:22:49 #188
273119 BeSimple
or die trying!
pi_94517656
Situatie Daara is alles behalve goed. Ik lees op Twitter verschillende tweets over dat het Syrische leger heeft aangevallen. Dat een Moskee is aangevallen en dat doktoren en verplegers worden opgepakt. Ook zou een soldaat zijn geexecuteerd omdat hij niet wilde aanvallen. Ook zouden er straaljagers boven Daara vliegen.

Positief nieuws is dan wel weer dat Al Jazeera over Syrie bericht.

Weinig nieuws over Damascus of daar (al) demonstraties zijn.

quote:
ramiar @wissamtarif #Syria journalist Khaled Elekhetyar unreacheable - meanwhile his fb account is hacked and spammed with pro-Asad propaganda.. half a minute ago via web
Als ik deze tweet hierboven lees kan ik alleen maar boos worden. Als dit wordt uitgevoerd door het regime daarzo dan kan ik alleen maar hopen dat, dat regime zo snel mogelijk wordt kapot gemaakt.
Laat me met rust!
pi_94517683
Hahaha, als je iets wou posten om je blindheid voor propaganda te laten zien, ben je met verve geslaagd :D

Koerden die pro-Assad zijn, what a joke :')
pi_94518019
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 17:23 schreef KurdKasim het volgende:
Hahaha, als je iets wou posten om je blindheid voor propaganda te laten zien, ben je met verve geslaagd :D

Ja al die mensen op het filmpje zijn acteurs :')
pi_94518174
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 17:23 schreef KurdKasim het volgende:

In het Arabisch bedankt hij de president en vertelt hij over Newrooz en de activiteiten dus ja, who knows.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_94518306
Afgelopen nacht zaten de wegen in Damascus weer vast.

"Mijn ziel, mijn bloed, ik verdedig je oh Assad"

[ Bericht 57% gewijzigd door ChristianLebaneseFront op 23-03-2011 17:44:34 ]
pi_94518402
De waarheid over de gewelddadige opstand in Daraa, voor de mensen die Arabisch begrijpen:

pi_94518626
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 17:35 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

In het Arabisch bedankt hij de president en vertelt hij over Newrooz en de activiteiten dus ja, who knows.

Deze uitzending v Al Jazeera verklaart veel "eerste viering van Nowroz in Syrie" van jaartje geleden, sowieso zijn die feestjes altijd propaganda stuntjes waarin ze verplicht zijn voor de camera de president te bedanken maar nu helemaal aangezien die koerden dat verplicht zijn omdat ze hun feest mogen vieren (voor wat hoort wat) van nowroz wat tot voorheen nooit mocht blijkbaar (wist ik niet eens). Je ziet op de al Jazeera niet voor niets Assad's fototje, dat "ze ff weten wie de baas is" ondanks hun feest.

Zo voorspelbaar en zijn allemaal zelfde die presidenten met hun propaganda, moet jij weten als Irakees ;)
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_94518749
Had die video inderdaad al gezien. Ik zeg ook niet dat het waarheid is, maar ontkennen doe ik ook niet.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  woensdag 23 maart 2011 @ 17:53:18 #196
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_94518844
quote:
11s.gif Op woensdag 23 maart 2011 17:01 schreef Triggershot het volgende:
Daar gaat mijn land.
Mijn land komt ook aan de beurt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_94519072
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 17:51 schreef Baghdaddy het volgende:
Had die video inderdaad al gezien. Ik zeg ook niet dat het waarheid is, maar ontkennen doe ik ook niet.
Jij weet ook dat dit zwaar misbruikt wordt in een land als Syrie (en al die landjes met zulke leiders) voor propaganda voor het regime en alsof de "koerden blij zijn met Assad" en er verder geen problemen zijn. "Allemaal hetzelfde, allemaal voor beter Syrie met Assad aan de top" bla bla. Kijk die staatsuitzending die Christelijk Libanees hier zet, staat hele tijd in beeld "syrie is met je O Assad", zoiets is totaal niet serieus te nemen en dan komen zogenaamd willekeurige voorbijgangers hun "mening" uiten op deze staatstvzender om uit te leggen "hoe het echt zit".

Heel je leven lang zitten die honden elke dag je op je huid. Waarheid mag nooit gezegd worden dan wordt je opgepakt, ze volgen je overal; telefoon, internet, publieke ruimtes met informanten en spionnen, scholen, nog net niet thuis in bed tussen jij en je vrouw. En dan raar vinden waarom jongeren denken "laat het land maar branden, we bouwen het na die hond aan de top wel opnieuw weer opbouwen waar we wel kunnen ademen/vrijheid". Assad gaat nu misschien niet weg, maar die hele show gaat voor deze nog jonge leider ook hard eindigen in de toekomst als hij niet echt verandert. Goedschiks of kwaadschiks dus, tijden zijn verandert. Als hij al in 5 dagen deze kleine stad niet onder controle krijgt..... wat denk je als het hele land gaat opstaan? Kan die "geliefde vader" een enkeltje naar Saoedie Arabie of Iran beter boeken.

[ Bericht 12% gewijzigd door Aloulou op 23-03-2011 18:05:42 ]
pi_94519166
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 17:58 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Jij weet ook dat dit zwaar misbruikt wordt in een land als Syrie (en al die landjes met zulke leiders) voor propaganda voor het regime en alsof de "koerden blij zijn met Assad" en er verder geen problemen zijn. "Allemaal hetzelfde, allemaal voor beter Syrie met Assad aan de top" bla bla. Kijk die staatsuitzending die Christelijk Libanees hier zet, staat hele tijd in beeld "syrie is met je O Assad", zoiets is totaal niet serieus te nemen en dan komen zogenaamd willekeurige voorbijgangers hun "mening" uiten op deze staatstvzender om uit te leggen "hoe het echt zit".
Jah al die passanten zijn ingehuurde acteurs. :')
pi_94519310
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 18:01 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Jij weet wel beter, ik hoef je niet te vertellen hoe ze te werk gaan in deze landen. Elke Arabier weet diep in zijn/haar hart wel hoe hun eigen regeringen zijn en welke methoden ze hanteren. Dat is juist het ironische van al die propagandisten, they know... deep down.
pi_94519832
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 18:01 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Ik zie alleen maar 1 Koerd die Assad bedankte. De rest v/d Koerden zaten hun eigen feest te vieren wat niets met Assad te maken heeft.

De baathpartij is sinds 1963 aan de macht in Syri. Ze zijn door een coup d'etat aan de macht gekomen en niet democratisch! Andere (politieke) partijen zijn niet toegestaan. De president behoort tot een minderheid in het land. Syri wordt dus net als Bahrein door een minderheid bestuurd. De vader van de huidige dictator heeft in 1982 30.000 mensen vermoord en duizenden mensen zijn vermist. Honderdenduizenden Koerden beschikken niet over hun basisrechten omdat ze niet als staatsburgers worden erkend.

quote:
Koerdische mensenrechtenactivisten worden mishandeld en vervolgd. Er zijn geen politieke partijen toegestaan, Koerdisch of niet. Om de etnische identiteit van de Koerden in Syri te onderdrukken zijn er verschillende verboden op het gebruik van het Koerdisch. Zo worden kinderen met Koerdische namen niet ingeschreven bij de burgerlijke stand, worden Koerdische namen van steden vervangen door Arabische, is het niet mogelijk een bedrijf te voeren met een Koerdische naam, zijn Koerdische priv-scholen niet toegestaan en zijn boeken en andere in het Koerdisch geschreven materialen verboden
quote:
In november 1962 verklaarde de Syrische overheid dat 100.000 Koerden geen Syrisch staatsburger waren. Damascus beweerde dat hun voorouders niet opgenomen waren in de Ottomaanse bevolkingsregisters van voor 1920. Ook werd van Koerden die politiek actief waren tegen de overheid hun staatsburgerschap ontnomen. Sindsdien is het aantal stateloze Koerden gegroeid naar meer dan 200.000 mensen die, tegen internationale wetgeving in, het Syrisch staatsburgerschap wordt ontzegd. Deze Koerden, die geen andere nationaliteit hebben dan de Syrische, zitten letterlijk vast in Syri: ze worden niet alleen gediscrimineerd in hun geboorteland, maar ze hebben ook niet de optie om te emigreren omdat ze geen paspoorten of andere internationaal erkende reisdocumenten bezitten. Het is hun niet toegestaan land, huizen of ondernemingen te bezitten. Ze kunnen niet werken bij overheidsinstanties en staatsbedrijven, en ze kunnen geen arts of ingenieur zijn. Ze mogen geen Syrische staatsburgers huwen. Deze Koerden met een status als "buitenlander", zoals ze worden genoemd, hebben geen actief of passief kiesrecht. Er worden geen paspoorten of andere reisdocumenten aan ze uitgegeven, en ze mogen dus niet legaal Syri verlaten of er naar terugkeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')