Ik ken wel wat mensen die ze kan bellen. Eens kijken of ze zo eerlijk is om ook daarover te berichtenquote:Op woensdag 23 maart 2011 01:22 schreef remlof het volgende:
mollymhunter Molly Hunter
@monaeltahawy I will call anyone in #Syria right now. Syrians respond!
1 minute ago
http://www.haaretz.com/ne(...)tnesses-say-1.351283quote:Syria security forces kill 6 in attack on Daraa mosque, witnesses say
Syrian forces killed at least six people on Wednesday in an attack on the Omari mosque in the southern city of Daraa, site of six days of unprecedented protests challenging Baath Party rule, residents said.
Those killed included Ali Ghassab al-Mahamid, a doctor from a prominent Daraa family who went to the mosque in the city's old quarter to help victims of the attack, residents said.
The attack, which occurred shortly after midnight, brought to 10 the number of civilians killed by Syrian forces in confrontations with protesters calling for political freedoms and an end to corruption.
It came a day after the UN Office for Human Rights said the authorities "need to put an immediate halt to the excessive use of force against peaceful protesters, especially the use of live ammunition".
The protesters, who erected tents in the mosque's grounds, said earlier they were going to remain at the site until their demands were met.
Before the attack, electricity was cut off in the area and telephone services were severed.
Dat dus. Maar dat lijken de ver-van-mijn-bed-show fokkers niet te begrijpen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:32 schreef Djaser het volgende:
Samengevat gebeurd er dus momenteel helemaal niks in Syri, behalve in Daraa een stoffige grensstad waar men om onbekende redenen aan het rellen is geslagen.
Gaat nu al dagen zo, als de Syrirs echt zo graag van Assed af zou willen zou je toch verwachten dat de protesten zich aan het verspreiden waren.
En dit geloof jij? Zeker zoals die fabeltjes van Moubbie om Christenen en Moslims tegen elkaar uit te spelen zodat hij "zoals nodig was met een strak regime de groepen strak hield om te zorgen dat het rustig is".quote:Op woensdag 23 maart 2011 11:05 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Doden bij aanslag in Syri
Dit soort tuig loopt daar dus te demonstreren.
Ik geloof het ook niet.quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:33 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Ik geloof het wel. Kun jij het tegendeel bewijzen?
Als ik deze tweet hierboven lees kan ik alleen maar boos worden. Als dit wordt uitgevoerd door het regime daarzo dan kan ik alleen maar hopen dat, dat regime zo snel mogelijk wordt kapot gemaakt.quote:ramiar @wissamtarif #Syria journalist Khaled Elekhetyar unreacheable - meanwhile his fb account is hacked and spammed with pro-Asad propaganda.. half a minute ago via web
Ja al die mensen op het filmpje zijn acteursquote:Op woensdag 23 maart 2011 17:23 schreef KurdKasim het volgende:
Hahaha, als je iets wou posten om je blindheid voor propaganda te laten zien, ben je met verve geslaagd![]()
Koerden die pro-Assad zijn, what a joke
In het Arabisch bedankt hij de president en vertelt hij over Newrooz en de activiteiten dus ja, who knows.quote:Op woensdag 23 maart 2011 17:23 schreef KurdKasim het volgende:
Hahaha, als je iets wou posten om je blindheid voor propaganda te laten zien, ben je met verve geslaagd![]()
Koerden die pro-Assad zijn, what a joke
quote:Op woensdag 23 maart 2011 17:35 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
In het Arabisch bedankt hij de president en vertelt hij over Newrooz en de activiteiten dus ja, who knows.
Mijn land komt ook aan de beurt.quote:
Jij weet ook dat dit zwaar misbruikt wordt in een land als Syrie (en al die landjes met zulke leiders) voor propaganda voor het regime en alsof de "koerden blij zijn met Assad" en er verder geen problemen zijn. "Allemaal hetzelfde, allemaal voor beter Syrie met Assad aan de top" bla bla. Kijk die staatsuitzending die Christelijk Libanees hier zet, staat hele tijd in beeld "syrie is met je O Assad", zoiets is totaal niet serieus te nemen en dan komen zogenaamd willekeurige voorbijgangers hun "mening" uiten op deze staatstvzender om uit te leggen "hoe het echt zit".quote:Op woensdag 23 maart 2011 17:51 schreef Baghdaddy het volgende:
Had die video inderdaad al gezien. Ik zeg ook niet dat het waarheid is, maar ontkennen doe ik ook niet.
Jah al die passanten zijn ingehuurde acteurs.quote:Op woensdag 23 maart 2011 17:58 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Jij weet ook dat dit zwaar misbruikt wordt in een land als Syrie (en al die landjes met zulke leiders) voor propaganda voor het regime en alsof de "koerden blij zijn met Assad" en er verder geen problemen zijn. "Allemaal hetzelfde, allemaal voor beter Syrie met Assad aan de top" bla bla. Kijk die staatsuitzending die Christelijk Libanees hier zet, staat hele tijd in beeld "syrie is met je O Assad", zoiets is totaal niet serieus te nemen en dan komen zogenaamd willekeurige voorbijgangers hun "mening" uiten op deze staatstvzender om uit te leggen "hoe het echt zit".
Jij weet wel beter, ik hoef je niet te vertellen hoe ze te werk gaan in deze landen. Elke Arabier weet diep in zijn/haar hart wel hoe hun eigen regeringen zijn en welke methoden ze hanteren. Dat is juist het ironische van al die propagandisten, they know... deep down.quote:Op woensdag 23 maart 2011 18:01 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Jah al die passanten zijn ingehuurde acteurs.
Ik zie alleen maar 1 Koerd die Assad bedankte. De rest v/d Koerden zaten hun eigen feest te vieren wat niets met Assad te maken heeft.quote:Op woensdag 23 maart 2011 18:01 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Jah al die passanten zijn ingehuurde acteurs.
quote:Koerdische mensenrechtenactivisten worden mishandeld en vervolgd. Er zijn geen politieke partijen toegestaan, Koerdisch of niet. Om de etnische identiteit van de Koerden in Syri te onderdrukken zijn er verschillende verboden op het gebruik van het Koerdisch. Zo worden kinderen met Koerdische namen niet ingeschreven bij de burgerlijke stand, worden Koerdische namen van steden vervangen door Arabische, is het niet mogelijk een bedrijf te voeren met een Koerdische naam, zijn Koerdische priv-scholen niet toegestaan en zijn boeken en andere in het Koerdisch geschreven materialen verboden
quote:In november 1962 verklaarde de Syrische overheid dat 100.000 Koerden geen Syrisch staatsburger waren. Damascus beweerde dat hun voorouders niet opgenomen waren in de Ottomaanse bevolkingsregisters van voor 1920. Ook werd van Koerden die politiek actief waren tegen de overheid hun staatsburgerschap ontnomen. Sindsdien is het aantal stateloze Koerden gegroeid naar meer dan 200.000 mensen die, tegen internationale wetgeving in, het Syrisch staatsburgerschap wordt ontzegd. Deze Koerden, die geen andere nationaliteit hebben dan de Syrische, zitten letterlijk vast in Syri: ze worden niet alleen gediscrimineerd in hun geboorteland, maar ze hebben ook niet de optie om te emigreren omdat ze geen paspoorten of andere internationaal erkende reisdocumenten bezitten. Het is hun niet toegestaan land, huizen of ondernemingen te bezitten. Ze kunnen niet werken bij overheidsinstanties en staatsbedrijven, en ze kunnen geen arts of ingenieur zijn. Ze mogen geen Syrische staatsburgers huwen. Deze Koerden met een status als "buitenlander", zoals ze worden genoemd, hebben geen actief of passief kiesrecht. Er worden geen paspoorten of andere reisdocumenten aan ze uitgegeven, en ze mogen dus niet legaal Syri verlaten of er naar terugkeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |