Jaquote:Op woensdag 23 maart 2011 19:40 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Dus je zet een foto met hamasvlaggen in de OP?
Jij hebt mijn vooroordeel over Christenen die altijd een monopoly op de waarheid willen hebben bevestigd.quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:40 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Waarom spreek je tegen me alsof ik Bashar Assad ben?
Geen doden vallen? Steek je nu je kop in het zand of heb je simpelweg de kranten van afgelopen weken niet gelezen? Een aantal weken geleden waren er demonstraties in Iraaks Koerdistan waarbij een aantal doden vielen. Ik ken genoeg Koerden die niets van Barzani en Talabani moeten weten.quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:22 schreef jamesstewart het volgende:
Daarom is er al een aantal jaar een oppositie waarbij er nog geen doden gevallen zijn en daarom is er o.a. godsdienstvrijheid in Kurdistan, iets wat je nergens anders in het MO vind.
O, zijn er doden van de Goran partij gevallen? Nee. Dacht het niet. Gaf eerder die doden tijdens de demonstratie al aan, dus jij moet beter lezen met je kop. Gebruik je hersens eens, wees een unieke Arabier.quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:47 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Geen doden vallen? Steek je nu je kop in het zand of heb je simpelweg de kranten van afgelopen weken niet gelezen? Een aantal weken geleden waren er demonstraties in Iraaks Koerdistan waarbij een aantal doden vielen. Ik ken genoeg Koerden die niets van Barzani en Talabani moeten weten.
Misschien kan dat bericht in de OP?quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:48 schreef remlof het volgende:
Many dead in Syria protests
At least 13 dead, human rights activists say, as security forces open fire on protesters in southern town of Daraa.
quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:49 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
O, zijn er doden van de Goran partij gevallen? Nee. Dacht het niet. Gaf eerder die doden tijdens de demonstratie al aan, dus jij moet beter lezen met je kop. Gebruik je hersens eens, wees een unieke Arabier.
Check.quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:49 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Misschien kan dat bericht in de OP?
Groot verschil.quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:48 schreef Charismatisch het volgende:
Wat ben je toch hypocriet CLF. Ik steun de demonstranten in Bahrein omdat ze naar vrijheid streven. Jij beticht hen ervan dat ze een tweede Iran willen stichten op het eiland wat simpelweg niet waar is, en daarom zou men hen niet moeten steunen. Vervolgens zie ik je in dit topic Bashar Assad steunen, een zeer goede bongenoot van Iran. Jouw dictator is in het Iraanse kamp. Jij bent degene die het Iraanse kamp aan het verdedigen is door voor de Syrische dictator te pleiten.
Ik hoef mezelf niet in allerlei bochten te wringen om mijn standpunt over te brengen, door de ene keer Iran te bashen en de andere keer de schoothond van Iran op te hemelen. Ik ben namelijk niet hypocriet bezig net als jij. Mijn standpunt is duidelijk: ik ben voor de pro-democratie demonstranten in Bahrein en Syrië.
Niemand gebruikt Koerdistan in het Midden-Oosten als voorbeeld, en terecht ook. Een gebied vol met corruptie, onderdrukking en achterlijke sentimenten als eerwraak, dat nergens in het Midden-Oosten bijna net zo problematisch is. Dat er een hoop is verbeterd klopt, maar dat Koerdistan een voorbeeld voor anderen moet zijn is natuurlijk belachelijk. Feit blijft dat er laatst doden zijn gevallen bij demonstraties door toedoen van Koerdische functionarissen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:49 schreef jamesstewart het volgende:
O, zijn er doden van de Goran partij gevallen? Nee. Dacht het niet. Gaf eerder die doden tijdens de demonstratie al aan, dus jij moet beter lezen met je kop. Gebruik je hersens eens, wees een unieke Arabier.
En die doden waren niet het gevolg van bevelen van Talabani of Barzani, was uit eigen initiatief v/d troepen van Barzani op dat moment (een enkeling zelfs, niet eens alle aanwezigen). Het kan altijd beter in Kurdistan, maar het is en blijft een feit: veel landen in het Midden-Oosten kunnen Kurdistan mooi gebruiken als voorbeeld, want daar is er véél en véél meer tolerantie en vrijheid dan in al die andere Arabische landen.
Je zegt het verkeerd om, de extremisten in Iran steunen die in Bahrain.quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:54 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Groot verschil.
Assad steunt Iran om gezamenlijke belangen. De extremisten in Bahrain steunen Iran omdat ze dezelfde extremistische ideologie aanhangen.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Iemand die de protesten in Bahrein steunt, maar die in Iran daarentegen niet. De enige die het Iraanse kamp verdedigt ben jij.quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:48 schreef Charismatisch het volgende:
Wat ben je toch hypocriet CLF. Ik steun de demonstranten in Bahrein omdat ze naar vrijheid streven. Jij beticht hen ervan dat ze een tweede Iran willen stichten op het eiland wat simpelweg niet waar is, en daarom zou men hen niet moeten steunen. Vervolgens zie ik je in dit topic Bashar Assad steunen, een zeer goede bongenoot van Iran. Jouw dictator is in het Iraanse kamp. Jij bent degene die het Iraanse kamp aan het verdedigen is door voor de Syrische dictator te pleiten.
De terrorist Hassan Nasrallah van Hezbollah, de terrorist Muqtada el-Sadr in Irak, Khameini de terrorist in Iran.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:02 schreef BeSimple het volgende:
[..]
Je zegt het verkeerd om, de extremisten in Iran steunen die in Bahrain.
Dat is niet bekend, want de waarheid wordt verhuld en de media daar zaait propaganda rond.quote:Op woensdag 23 maart 2011 18:41 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Boeiend. Het volk is tevreden.
Dus het probleem is eigen een gebrek aan geduldquote:Op woensdag 23 maart 2011 19:38 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
Ja, ze moeten streven naar een eigen staat in Noord-Irak. Maar eigenlijk kunnen ze de onafhankelijk in Noord-Irak zonder problemen verklaren, want elk regionale regering die langer dan 10 jaar op zich zelf regeert (Koerdistan nu 20 jaar) mag zich afscheiden v/d rest van het land. Is internationaal zo, en staat ook in de nieuwe Iraakse grondwet.
Wat bedoel je ''eigen een gebrek aan geduld''? Geduld hebben ze toch, ze wachten al 10 jaar en nog doen ze nietsquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:04 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Dus het probleem is eigen een gebrek aan geduld
Oke, dan begrijp ik het probleem niet. Als ze zich na 10 jaar als 'eigen staat' mogen dopen, dan kunnen ze dat toch doen?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:21 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
Wat bedoel je ''eigen een gebrek aan geduld''? Geduld hebben ze toch, ze wachten al 10 jaar en nog doen ze niets
Omdat ze omringd worden door 3 andere staten met een grote Koerdische populatie. Die zullen niet zo blij zijn met een onafhankelijkheidsverklaring van Koerdistan in Irak. Het is wachten op een beter moment en als de revoluties zich verspreiden, kan dat moment er snel zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:24 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Oke, dan begrijp ik het probleem niet. Als ze zich na 10 jaar als 'eigen staat' mogen dopen, dan kunnen ze dat toch doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |