abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 maart 2011 @ 12:29:12 #101
100412 mefke79
komt goed!
pi_94370038
Poppejans hier ging die overgang van flesjes ook zo abrupt. In ons geval omdat het moest, maar ik moest ook wel effe slikken. Hij was nog zoooo klein, vond ik dan he.
Enne, mijn manneke lijkt het echt bij 1 rare luier te houden. Wat ik wel heel typisch vind is dat nou de derde keer is dat ie spuugt en een diarree luier heeft nadat ie een bepaalde smaak peutermaaltijd op heeft. En als het nou iets heel speciaals was...maar pasta is niet speciaal he.. :? Zal wel toeval zijn, maar toch.

Hoe houden jullie ukken een kleurpotlood vast? En moet je ze nu al gaan aanwennen dat dat met de schrijfgreep moet? Of is dat voorlopig geen probleem?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_94370111
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 11:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Poppejans, hier zijn we ook ineens van de flesjes af. Sinds R ziek was, anderhalve week geleden, wil hij ze niet meer.

Ik vind het wel prima eigenlijk. :)
Ik ook! Maar vind het ook wel een beetje ''gek'' zo ineens! Zn fles was echt zn lust en zn leven zo ongeveer haha

Dankje voor je berichtje Asy, het zal dus vast niet heel erg zijn dat hij niet zo'n melk fan is

Mefke, ik heb Wolf nog nooit laten kleuren, maar dat ga ik zeker van de week eens doen met hem! Moet nog wel effe van die kleinduimpjes kopen, zoiets is denk ik wel lekker vast te houden.
Volgens mij hoeven ze qua motoriek zoiets nog niet helemaal juist vast te houden hoor
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zondag 20 maart 2011 @ 12:51:05 #103
143848 huuphuup
Dorksided
pi_94370770
Mef Amélie houdt die dingen in het knuistje vast, zoals ze haar lepel ook vast heeft zeg maar.
Dat aanwennen zal wel loslopen, dat komt vanzelf wel, volgens mij is een schrijfgreep spiertechnisch en qua motoriek ook veel moeilijker voor zo'n uk.

Flesjes, we zijn hier ein-de-lijk van de middagfles melk af pfoei. Die stond nog op het program omdat ze de forlax anders niet dronk maar inmiddels klokt ze zo een hele fles forlax opgelost in water naar binnen. Yay! *O* De avondfles mag wat mij betreft nog even blijven, het is een ritueeltje en een fijn knuffelmomentje. Voor haar een duidelijke afsluiter van de dag zeg maar.
De kinderarts vond dat we die fles maar moesten laten vallen, ze was een grote meid en kon wel bekers melk bij de boterham drinken maar dat heb ik zelf nou dus juist liever niet, melk bij de maaltijd, liever water erbij en als ze tussendoor melk wil dan kan ze tussendoor een beker krijgen.

Oh ik ben zo trots op mn kleine mup O+ ze gaat zo hard qua motoriek en qua spraak. Ze voert opdrachtjes uit die je haar geeft, dan zeg ik bijvoorbeeld "verzamel de korstjes maar en gooi het maar weg schatje" en dan gaat ze op zoek naar alle korstjes, deponeert ze in haar bakje en gaat dan heel voorzichtig met dat bordje in twee handjes naar de prullenbak om het daar naast de bak te kiepen :') maar daarna gooit ze ze wel stuk voor stuk erin.
Ik vind het zo knap dat voorzichtig lopen met iets in de handen, het gaat helemaal zonder knoeien! bordjes en bekers enzo, ze lijkt goed te snappen dat als ze het (te) scheef houdt dat het er dan af valt.
geen idee of het iets knaps ís maar ze doet het sinds een week of 2 dus het is hier echt de hit van de dag :D
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94371588
Dat is knap Huup! En straks verdwijnt alles in de prullenbal ;)

Hier is het nu rustig, pfff..
Wij hadden vannacht een jarige buurjongen en toen het om half 3 nog niet stil was maar eens gebeld of het zachter kon, nou helemaal lam dus niet meer aanspreekbaar, 20 minuten later nog eens geprobeerd, maar helaas, toen meneer agent er maar op af gestuurd en dat werkte.
We hoorden hem zeggen "ja ik heb gezegd dat ik mijn verjaardag vier en dat ik zou proberen er rekening mee te houden". Dat laatste gedeelte had hij wel weg kunnen laten...
Maar goed vanmorgen dus om 7 uur al een wakkere Jaël, huilend wakker :? ze word nooit huilend wakker en nooit om 7 uur al... Haar papa is toen beneden met haar tv gaan kijken zodat ik nog even kon slapen, lief he :)
En nu slaapt de hele mikmak hier en heb ik lekker tijd voor mezelf en om een beetje bij te lezen.

Ow miss sly, die niet meer te stoppen met huilen driftige buien heb ik hier ook! En alles is nee en nu doet ze ook als ik dan toch aandring dat ze op haar stoel gaat zitten met haar armen over elkaar zo van kom me maar halen het lukt je toch niet... (heel vervelend als je dan ook nog een huilende baby hebt, waar haal ik dan nog genoeg geduld vandaan??)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94377246
Leuk zulke buren MamaPurk...

En knappe Amélie!! ik vind het ook heel knap van haar!!

Vlindur thanks O+ voor je lieve woordjes over mijn kleine vriend....volgende week zien we elkaar eens in het echt! Heb dr zin in!!
Leuk joh, zo'n dreumesdate bij jullie! Maar je zal wel blij zijn als Rienk vanavond plat ligt, tis best intensief denk ik! Maar ik wacht met smart op de fotoreportage.

Asy :* jeetje zeg, dat is wel heel vervelend zeg (understatement van het jaar)

Free, wel goed dat je even hebt laten kijken, want oooo wat een hoge koorts zeg....!
Hoe is het die avond van de visite-invasie gegaan eigenlijk?

Ik voelde vanmorgen even in Lars' mondje :o :o :o :o :o
Als hij eens vervelend is is dat verklaarbaar....volgens mij krijgt hij er 4 kiezen tegelijk door :o :o :o :{
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_94380272
Omg Lars, allemaal in een keer, dan ben je er maar vanaf he... ;).
Fake it till you make it...
  zondag 20 maart 2011 @ 17:38:24 #107
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94382474
jeempie Karin, dat is veel joh! 4 KIESJES!! nou dan mag je mooie lieve mannetje ook best af en toe even mopperen! O+

en Vlindur; ik ben ook zo benieuwd naar de foto's! zo leuk en gezellig dat jullie nu 2 kleine dreumesjes in huis hebben... :Y

hey bah Mamapurk; wat rot dat je zo'n last van je buren hebt gehad.. zo vervelend als je graag lekker wilt slapen...

Evie zit vandaag ook in de piepmodus, weet niet zo goed wat er aan de hand is, dus voor het eerst in weken maar even voor een 2e dutje op bed gedaan...
ff rust voor ons alledrie ;)
misschien ook wel weer tandjes aan het kweken.

en ik heb zin in de meet in Hattem!! zo leuk om te zien hoe de kindjes samen spelen.. en ik ben ook zo benieuwd hoe ze om mekaar gaan reageren enzo..
leuk leuk!!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_94382475
Waaah, dat lijkt me enorm rotgevoel, 4 tegelijk... Geen enkele pijnvrije hoek in je mond...

Invasie ging hier goed. Kinderen sliepen er doorheen en het was knalgezellig.
pi_94383862
Vier kiezen tegelijk, arme Lars :o

Pfoe Mamapruk.. lekker dan :o

Evie ook al in piepmodus.. Timo heeft een piep-week geloof ik :P Nou ja, hij is ook niet helemaal lekker dus och.. Met ook enorme driftkikkerbuien :X

Huup wat klinkt dat heerlijk gezellig zo O+
Hier ook veel van dat soort momentjes, ik ben ook waanzinnig trots en vind het super knap :) Net nog, Timo had de random reader en mijn pinpas gepakt (ruim het dan ook op he :P) en toen zei ik tegen hem: geef de bovenste maar aan mama, de onderste mag je wel mee spelen. En gelijk krijg ik alsof t de normaalste zaak van de wereld is de pinpas in mijn handen geduwd en speelt hij ongestoord verder met de random reader.. :)
En hij heeft het buitenspelen echt helemaal ontdekt nu, zó fijn is dat :D
  zondag 20 maart 2011 @ 18:15:30 #110
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94384094
Evie vond het buitenspelen ook erg leuk; alleen lopen langs de straat; moet Evie zo eng mogelijk langs de (geparkeerde) auto's lopen, rennen naar de vijver, naar rechts als papa en mama naar links gaan... pfffff ik ben weer 10 jaar ouder hoor..
OMG iedereen had gelijk; je krijgt je handen er echt vol aan als ze goed kunnen lopen...
(en natuurlijk piepen en mopperen als ik dr oppak of de andere kant op dirrigeer ;))
  zondag 20 maart 2011 @ 18:39:41 #111
100412 mefke79
komt goed!
pi_94385007
VIER kiezen! Auw Lars. Hier nog steeds geen een. Volgens mij dan. Ons jochie doet het al tijden met zes tanden, twee onder, vier boven. Ach, hij eet er alles mee dus het zal verder wel los lopen.

Buitenspelen is hier ook helemaal de bom trouwens. Vandaag even naar een kinderboerderij/park ding geweest en het enige wat ie dan wil is sietsen (op een driewieler oid rijden wat natuurlijk niet lukt) en rondjes rennen. Deze keer had ie een leuk maatje in de vorm van de tekkel van zijn oom en die heeft hij dus uitgelaten (of het beestje hem, tis maar net hoe je het bekijkt).
En het was open dag op het kdv en de school, dus daar zijn we ook nog even geweest. Altijd leuk om te horen dat de leidsters je kind zo leuk vinden...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_94388009
Meneer lust dus geen frietjes. -O-

En ik had een platte band -O- , maar verder was het een topdag! O+
pi_94388121
Haha ga je daarvoor naar de mac :P Vond ie de rest wel lekker of had ie alleen frietjes??
pi_94388167
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 19:49 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Dan prop je er toch een hamburger in? :9
pi_94388312
Kipnuggets had hij. Vond ie ook niks. De sausjes daarentegen :9 . We hebben dus op de terugweg nog maar een zak krentenbollen gescoord bij het station.
pi_94388616
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 19:49 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Ah, jammer! Had hij een compleet Happy Meal? Ik had dat om samen met Wolf van te eten laatst voor de eerste keer, maar hij kreeg de nuggets niet eens op :D dus de patatjes bleven over. De knijpyoghurt ging er wel helemaal in.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_94388747
ja, want ik vermoedde dat S die van haar helemaal op zou eten (wrong!) en ik had zo'n zin na zo lang niet geweest te zijn, dat ik echt geen genoegen ging nemen met een happy meal. :o Big Mc menu it is! :Y)

We gingen uiteraard voor S en ze vonden het allebei in ieder geval heel erg gezellig en daarna zijn we nog treinen gaan kijken op het station. ^O^
pi_94389472
het was dus wel een geslaagde dag zo te horen groofs! Das toch het belangrijkste!!
  zondag 20 maart 2011 @ 20:23:30 #119
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94389744
achh Groofs; jammer van je platte band; maar klinkt als een leuk uitje in de zon met je mooie 2tal :) heerlijk van die kleine genietmomentjes..
en hmmmm BigMac op zijn tijd is errrrg lekker..
(toevallig vorige week ook sinds lang eens weer bij de Mac geweest)
pi_94390418
Ja, we hebben sowieso echt een heerlijk weekend (zie fototopic O-) ). Na een ruime week verzorgen en pijn zitten we nu weer allemaal lekker in ons vel en dat is echt genieten!
  zondag 20 maart 2011 @ 20:39:38 #121
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_94390772
Hullo :)

Groofs, wat hebben jullie een fijne dag gehad O+ Jammer dat je een platte band had en dat R. nog even moest wennen ( ;) ) aan de patatjes, maar het klinkt in elk geval goed :)

Even een dikke :* voor alle kindjes met tandjesleed (Lars toch :o :* ) en een :* voor alle mama's met piepkinders ;)

Stef heeft dat ook helaas, van die buien waar niks goed is. En oh mensen, de woede-aanvallen die hij soms heeft.. :X Ik vraag me dan echt af hoe vreselijk de peuterpuberteit wel niet zal zijn. Anderszijds heb ik ook wel eens gelezen dat de pedagogisch gezien die perioden anders lopen als dat we 'leren' zeg maar.. De peuterpuberteit begint vaan zo rond de 18 maanden (Stef is nu 16 maanden, dus zit er niet meer zo ver vanaf) en kan duren tot de kleutertijd, die pedagogisch gezien begint wanneer ze ongeveer 2,5 a 3 jaar oud zijn. Ik hoop dus maar dat dit het al is en dat het niet meer echt erger zal worden in elk geval :+

Hij heeft vandaag zowaar weer eens twee tukjes gedaan trouwens, toen we hem ophaalden bij mijn ouders was hij zó moe en huilerig dat we hem thuis op bed hebben gemikt en hij heeft zo anderhalf uur weggetukt :o Hij is ook nog eens netjes gaan slapen net, wel fijn : Nu hoop ik maar dat hij ook nog eens doorslaapt en morgen uit zal slapen, maarja. Ik ga er niet van uit.. Had net ook echt een idioot zure poepluier, dus het zal wel weer feest worden vannacht.
3!
pi_94392760
haaaaai...

bijlezen zit er even niet in, maar ik wilde even zeggen dat Isabeau zich supergoed heeft vermaakt bij Vlindur, Vlindurman en Rienk. Ze liep er rond alsof ze daar al jaren de dienst uitmaakte! Nu ligt ze lekker in haar eigen bedje, ook fijn!

En Rienk is en blijft een poepie. <3
pi_94397180
Amelie! O+ Wat ben je toch een lekker grietje! En wat help je mama goed. O+

Mefke, mijn (schooljuf)moeder begon ook al over dat we wel de juiste kleurtjes moesten kopen voor Ko vanwege de greep. Dat ze inderdaad nu al de verkeerde greep kunnen aanleren oid.
Ehm, ze zei dat driekantige potloden erg goed waren en van die dikke blokken wasco of bollen wasco.
Ik heb voor Ko nog wel gewone potloden, maar ze zou van die bollen meenemen voor hem, ik ben benieuwd.

Arme Lars, hopelijk breken ze gauw door dan ben je er weer vanaf! :*

He, wat een heerlijke dag vandaag. Eerst samen met Ko in bad, daarna naar de tuin gegaan en vegetarische worstjes gegeten en samen met Ko het pad geharkt en opgeruimd.
Daarna nog een familieverjaardag waar Ko zich van zijn allerbeste kant liet zien. O+
Zo fijn aangezien hij sinds vrijdag ineens heftige peuterbuien heeft. Hij laat zich op de grond vallen en huilen en brullen. Niks is goed.
We kennen ons makkelijke jongetje niet terug, hij is zo driftig.
Een echte uitdaging is het.
Hij was om 19 uur in slaap gevallen op mijn rug in de tram, dus we hebben hem thuis uit zijn jas gepeld en zijn schoenen en sokken uitgedaan en zo in bed gelegd. Ik ben benieuwd hoe de nacht zal verlopen. :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_94397658
Was het fijn op de tuin, oeke? Heb je nog grootse opknapplannen?

Wij hebben het balkon opgeruimd, Ivan en ik. Ivan was heel zoet met de kaartjes van alle planten en hij heeft aandachtig aarde in zijn schoenen gestopt terwijl ik potjes aan het vullen was. :Y)

Hebben Kobus en Senna soms afgesproken dat ze samen aan het peuteren gaan? :o
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94398197
Ivan! O+ Wat heeft hij toch een heerlijk snoetje.
En wat een fleurige bloemen daar op het balkon.

Och jee, er moet nog zoveel gebeuren. We kunnen er nu in elk geval niet slapen. :o
Maar ik heb goede hoop. Er is een boom gekapt, dus we hebben wat meer zon in de tuin.
De vloer moet gelegd, het dak van de schuur vernieuwd, het huisje geverfd, de betonnen vijver eruit.....

Maar ik zie het al helemaal voor me om samen met Ko in de grond te wroeten. :P

Ik hoop niet dat dit lang doorgaat zo, ik vind Ko wel een erg heftig jongetje als hij driftig is zeg.
Ik heb hem vandaag al 3 keer op de grond laten liggen. Zo sneu. ;(
En daarna dan wel troosten.
Hij is de hele tijd bezig voor zichzelf te bevestigen dat mama en papa er zijn. Jongetje. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')