abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94443913
Ik vind het in zekere mate wel herkenbaar, Stiemie. Ivan wil bijvoorbeeld voorgelezen worden uit een boekje, wil per se een boek van ons, mag dat niet, gaat heel hard gillen, werpt zichzelf op de grond, blijft daar een tijdje spartelend liggen... Ik moet dan echt m'n best doen om hem erop te wijzen dat hij zelf heel leuke boekjes heeft en dat ik daar met liefde uit voor wil lezen. Als ik dan de rest van het gedrag negeer wordt hij weer rustig en pakt hij vrolijk een boekje van hemzelf.

Ik geef hem wel eens eten in een bakje dat ik op zijn poef zet. Nu wil hij ook vaak niet meer in de kinderstoel eten. "Nee, nee, nee"... gillen... En als ik consequent blijf en de rest van het gedrag weer negeer accepteert hij wel dat het de kinderstoel wordt. Nou ja, ik probeer dus gewoon te doen wat Groofsken eerder al zei: me afvragen wat echt de 'strijd' waard is en hem voor de rest de ruimte geven.

Ik kan me voorstellen dat het met zo'n temperamentvol meisje als Esmee érg lastig is om een goede manier te vinden om ermee om te gaan. Bij Ivan is het meestal zo dat er iets heel concreets is wat hij wil en dat maakt het weer begrijpelijk en makkelijker om ermee om te gaan, stel ik me zo voor.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 21 maart 2011 @ 21:52:22 #227
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94443946
Lief dat je dat zegt Ssserpente. :) Somsis het wel heel moeilijk om consequent te blijven hoor. Dan zou ik die banaan liefst in haar haren prakken zeg maar O-) Maar het is ook vaak genoeg een schatje hoor. Dus het is niet alleen kommer en kwel. Ze heeft gewoon een behoorlijke gebruiksaanwijzing ;)
pi_94444241
Blegh Stiemie wat naar :{ hopelijk geeft het CB je handvatten waar je wat mee kunt.

Dat "goh wat geeft dat nou" van anderen vind ik echt poepirritant. Dat bepalen wij wel of dat geeft of niet en het is al lastig genoeg dat je je keuze naar je kind toe moet verantwoorden, moet je het ook nog een keer naar je omgeving toe gaan uitleggen (nee we eten nu banaan, dat idee idd).
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94444243
En ik sluit me bij Ssserpente aan. :*

Zoals ik eerder al zei: dat je nu niet meteen succes boekt wil niet zeggen dat je het niet goed doet! Misschien is dit meer iets van de lange adem?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 21 maart 2011 @ 21:56:44 #230
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94444311
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het in zekere mate wel herkenbaar, Stiemie. Ivan wil bijvoorbeeld voorgelezen worden uit een boekje, wil per se een boek van ons, mag dat niet, gaat heel hard gillen, werpt zichzelf op de grond, blijft daar een tijdje spartelend liggen... Ik moet dan echt m'n best doen om hem erop te wijzen dat hij zelf heel leuke boekjes heeft en dat ik daar met liefde uit voor wil lezen. Als ik dan de rest van het gedrag negeer wordt hij weer rustig en pakt hij vrolijk een boekje van hemzelf.

Ik geef hem wel eens eten in een bakje dat ik op zijn poef zet. Nu wil hij ook vaak niet meer in de kinderstoel eten. "Nee, nee, nee"... gillen... En als ik consequent blijf en de rest van het gedrag weer negeer accepteert hij wel dat het de kinderstoel wordt. Nou ja, ik probeer dus gewoon te doen wat Groofsken eerder al zei: me afvragen wat echt de 'strijd' waard is en hem voor de rest de ruimte geven.

Ik kan me voorstellen dat het met zo'n temperamentvol meisje als Esmee érg lastig is om een goede manier te vinden om ermee om te gaan.
Probleem bij Esmee is dan dat ze gerust 45 minuten gillend. gooiend, slaand voor onze boekenkast zou blijven staan.

Wanneer ik haar in het etensvoorbeeld van jou in de kinderstoel zet om te eten zijn er 2 opties:
1 - ze wordt zo driftig dat ze blijft gillen tot ze schor is en ze probeert zich met stoel en al om te schoppen
2 - al het eten van het bord gaat door de kamer en alles wat er verder binnen bereik staat moet ook de op de grond en dan volgt een driftbui.
  maandag 21 maart 2011 @ 22:00:36 #231
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94444606
Ach we proberen ons er maar gewoon zo veel mogelijk bij neer te leggen en te accepteren dat het nu zo is. En dan gaan we af en toe gewoon een avond vroeg naar bed om bij te tanken. Misschien doet ze de gewone pubertijd nu ook meteen ineens erbij en hebben we straks geen kind meer aan d'r ;)
pi_94444775
Jeetje, heftig zeg Stiemie! Lijkt me echt heel zwaar...
Ik zou zo ook niet kunnen bedenken hoe ik het zou aanpakken puur en alleen omdat ik het nog nooit heb mee gemaakt... Kan wel idealistische dingen noemen maar die werken in de praktijk toch meestal niet, zoals je zelf al benoemt... Ergens moet je de driftbui dus voor zijn maar ja dan is de grote vraag hoe?? Lastig hoor :*
Knap dat je er toch zo nuchter mee om probeert te gaan!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  maandag 21 maart 2011 @ 22:07:24 #233
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94445150
Ik heb zelf het idee dat het bij haar frustratie is. Dat ze veel meer snapt dan ze kan. Soms doet ze dingen waarmee ze me echt kan verbazen...

Laatst gingen we ergens wat drinken en gezien de hoge gooidichtheid nemen we dan een fles voor Esmee mee. Dat scheelt een heleboel gedweil met servetjes ;) Nu wilde ze laatst ook graag uit een rietje drinken. Maar ja dat gaat niet met een fles. Dus na veel gepiel begon ze haar fles leeg te druppelen in het (lege) glazen flesje om dan vervolgens met een zeer triomfantelijk gezicht dat met het rietje op te drinken :D

En het scheelt ook wel dat ze een grote zus heeft die ze heel graag nadoet. Maar ja als je 2 jaar jonger bent, lukt dat nou eenmaal niet altijd...
pi_94445460
picto's gebruiken een optie anders stiemie? dat ze daarmee zelf jullie iets duidelijk kan maken misschien?

ik heb geen idee of dat kan eigenlijk ook :')
laat maar als ik wat stoms zeg :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 21 maart 2011 @ 22:15:24 #235
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94445777
Ik gebruik bv wel het babygebaar voor "op" als iets op is (duh) en dat gaat heel goed. Ze gaat soms ook echt gebaren dat iets op is als ze bv ziet dat wij klaar zijn met eten.

Maar het praten gaat nu steeds wat beter dus ik hoop maar dat we er binnenkort vanaf zijn :) Ze zegt steeds meer woordjes: luiah (luier), poep :') , Linne (linde), titteh (stoel), paartie (paard) dus er zit gelukkig vooruitgang in.
pi_94445816
Dat kan natuurlijk al heel frustrerend zijn, hetzelfde willen als je zus maar het niet kunnen...
Jaël heeft dat ook wel, die wil alles hetzelfde doen als ik en daarom krijgt ze ook vaak een nee dat mag niet naar haar hoofd. Soms moet ze dan hard huilen, maar verschil is dat het bij haar redelijk binnen proporties blijft ;)
En wat ik zo lees is de reactie van Esmee dat niet... Ook wel erg sneu voor haar hoor dat relatief kleine dingen haar zo lijken te frustreren en dat ze daar zo boos en driftig van word.
pi_94446024
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:15 schreef Stiemie het volgende:
Ik gebruik bv wel het babygebaar voor "op" als iets op is (duh) en dat gaat heel goed. Ze gaat soms ook echt gebaren dat iets op is als ze bv ziet dat wij klaar zijn met eten.

Maar het praten gaat nu steeds wat beter dus ik hoop maar dat we er binnenkort vanaf zijn :) Ze zegt steeds meer woordjes: luiah (luier), poep :') , Linne (linde), titteh (stoel), paartie (paard) dus er zit gelukkig vooruitgang in.
ja dat is het, als ze maar eens die frustratie voorbij zijn. pfoe moeilijk zeg. Ik hoop écht voor je dat het gewoon heel snel voorbij is.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 21 maart 2011 @ 23:12:52 #238
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94449548
We denken maar gewoon dat het later vast heel handig voor haar is dat ze zo volhardend is ;)

Lief dat jullie allemaal zo meedenken. Ik lees hier ook echt nog wel mee, maar het voelt gewoon niet zo fijn om mee te schrijven omdat het dan zo'n klaagzang wordt en het is ook echt wel leuk hoor met mijn meisjes *;

Ik schrik er alleen bij het teruglezen ook best wel van hoe het gaat enzo. Als je er middenin zit is het toch anders. Dan ga je gewoon door want je moet wel ;)

Meiske ligt nu net weer in bed. Ze heeft een hele nare hoest dus we hebben net samen even wat gedronken O+
pi_94449897
:@ ongegeneerde binnenwalspost... :@

mag ik ff retetrots zijn??

*O* Mijn dochter heeft vanmiddag op het potje gepoept!! *O*

Ze was bij mijn moeder. Mijn moeder heeft dr op het potje gezet, is met d'r gaan spelen en toen ging ze poepen :D
En mijn moeder heeft vandaag van 3 verschillende mensen een compliment gekregen dat Tess zo ontzettend goed en duidelijk praat voor haar leeftijd..

* Vicky glundert van trots!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 21 maart 2011 @ 23:21:11 #240
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94450008
Vicky natuurlijk mag je trots zijn! Dat is toch ook echt iets om trots op te zijn *O*

Goed zeg!
pi_94450078
O+

we hebben het maar niet over het slapen want dat is zwaar ruk!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_94450680
Je kan niet alles hebben Vicky!!
Super van het potje *O*
pi_94456271
Mm.nbnb
  dinsdag 22 maart 2011 @ 07:54:31 #244
100412 mefke79
komt goed!
pi_94456860
vicky! *O*
stiemie, het klinkt echt heel zwaar. Ik hoop dat het snel over is :*
ik verbaas me enorm over hoe snel het praten hier ineens gaat: de namen van de opa's en oma's, sjommel, blaas (bellenblaas), eten, glij (glijbaan), bad... Allemaal woorden van de laatste dagen! En de eerste twee woords zinnen: mama eten! Helaas is het ook nog vaak japans....
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 22 maart 2011 @ 07:57:29 #245
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94456895
Stiemie ff snel een :* voor jou.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_94456989
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 23:33 schreef MamaPurk het volgende:
Je kan niet alles hebben Vicky!!

Ik schoot hardop in de lach :D Dooddoener van de eeuw award _O-

Wat goed Vicky *O* Dat is echt heel gaaf! Bij opa's en oma's doen ze dat soort dingen hè?

Klinkt ontzettend uitdagend Stiemie :X Misschien is ze dan ook vroeg weer uitgepeuterpuberd? Want ik ken het gedrag wel, maar dan zo rond de tweede verjaardag zeg maar...

Gaaaaaaaaaaaap hier.
De hele avond Florian wat onrustig, maar net echt wakker.
Wij wilden om 22:00 gaan slapen omdat we echt moe waren. Toen werd hij wakker... -O-
Om 2:15 ging hij slapen, met 39,2, een zetpil, een schone luier en een flesje.
En vanmorgen om 7:00 was de oudste weer wakker... :X

En Tara? Die was flink ziek gisteren (en toevallig vrij), dus kon én mocht annacht lekker blijven liggen, heeft vannacht een paar flinke koortsaanvallen gehad (echt sowieso ver boven de 39, om 6:00 zelfs nog) werd vanmorgen wakker, rekte zich uit, zei ik voel me wel beter, had 'maar' 37,5 en is nu op weg naar zijn werk |:( |:( |:(

Dus.

O, en Florian slaapt nog :')
Wie komt me afleiden vandaag?
pi_94456990
quote:
Op dinsdag 22 maart 2011 06:21 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mm.nbnb
My thougts...
pi_94457010
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:05 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

My thougts...
Amen sister 8-)
  dinsdag 22 maart 2011 @ 08:08:56 #249
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94457033
aah Stiemie, das ook mooi shit zeg!

miss, fijn dat je ook nog het goede kan zien!
fb? wazda? ik zie alleen nog maar kind en bed :X

Vicky, wat goed! *O*

We zullen het ook maar niet hebben over het slapen hier...
pi_94457322
Goedemorgen!

Stiemie, dat lijkt me vrij zwaar. En dan dacht ik dat ik een pittige tante had (is ook wel zo, maar dit klinkt nog een tandje heftiger)

Middagje zonnig strand werd helaas een middagje ijskoud strand zonder zon. 'Onze' strandtent bleek nog gesloten (wij dachten dat hij vanaf 1 maart 7 dagen per week open zou zijn, maar dat was vanaf 23 maart :') ). Toen maar wat verder naar het zuiden gereden en in Bergen op terras (bij kachel) met zijn drietjes zitten smikkelen van lekkere hapjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')