abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94354400
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 23:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik doelde meer op, dat het beelden van vorige week waren uitgezonden op last van de regering,om te downplayen.
Het lijkt er wel op dat ze echt zijn, ze verversen ieder uur en tot nu toe heb ik allemaal unieke screenshots.
pi_94355314
;(
life goes by...
pi_94355447
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 23:20 schreef inperu het volgende:

[..]

bron is nederlandse vertaling en dan is het wel zo netjes om de bron erbij te vermelden.
tevens omdat dit nieuws feitje op deze site staat wil toch niet zeggen dat het niet klopt ?

wel even blijven nadenken....

informatie gaat over hetzelfde van de engelse link.
nieuws post gaat over iets feitelijks niet over fictie..
Het verhaal over plutonium is misleidend imo. Het suggereert dat de brandstof gevaarlijker is dan men dacht. Terwijl de vorming van een beperkte hoeveelheid plutonium in elke reactor gebeurt. Dat was net zo goed het geval in Chernobyl.
pi_94355706
Toch is het wel anders, want normaal gesproken is plutonium afvalproduct, bij MOX wordt het juist gebruikt als fuel. Deze brandstof is dus echt gevaarlijker dan "gewoon" uranium. Kan de link even niet terugvinden, maar ik postte een paar dagen geleden al een link naar een rapport van Greenpeace dat indertijd heftig heeft geprotesteerd dat er MOX gebruikt ging worden in deze centrales.
mooi he, alles
pi_94355769
quote:
For those of you that haven't heard:

http://news.sky.com/skyne(...)t_Meltdown_In_Japan_

A number of Japanese firefighters have essentially volunteered for a suicide corps to save Japan. These men have volunteered to stay at the reactor site to continually douse it with water to keep it cool and stable. The radiation levels are so high that these poor men are expected to start dropping dead within the next few weeks, despite any radiation suits. Some have started losing their hair already.

These men called their families today and told them that they loved them, and that this was their final goodbye to their wives and children.

My heart goes out to these brave, brave men. Men that are giving their lives in order to save Japan. I can only imagine the trauma and despair that the families are going through.
Dit zijn nou de echte helden van onze wereld
pi_94356063
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 23:51 schreef Stuurver het volgende:

[..]

Dit zijn nou de echte helden van onze wereld
ik zie die quote van jou niet terug in de link die je geeft, is dat een ander artikel?

-edit- oh wacht, het staat niet het artikel maar in de reacties
mooi he, alles
pi_94356268
Update 0:00 uur (Japan 8:00 uur)

zondag 20 maart 2011 @ 00:05:08 #283
393 phileine
espaņola
pi_94356428
Op het journaal hadden ze het net over "een monster dat uit het kraanwater van fukushima kwam" en toen dacht ik even heel suf: waaaht? als er al monsters uit de kraan komen kruipen dan is het wel goed mis qua besmetting. Maar dat bedoelden ze waarschijnlijk niet he?
mooi he, alles
pi_94357190
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 23:50 schreef phileine het volgende:
Toch is het wel anders, want normaal gesproken is plutonium afvalproduct, bij MOX wordt het juist gebruikt als fuel. Deze brandstof is dus echt gevaarlijker dan "gewoon" uranium. Kan de link even niet terugvinden, maar ik postte een paar dagen geleden al een link naar een rapport van Greenpeace dat indertijd heftig heeft geprotesteerd dat er MOX gebruikt ging worden in deze centrales.
Ik zeg niet dat MOX niet gevaarlijker zijn, ik zeg dat je niet eerst kan zeggen dat MOX gevaarlijker zijn dan gewone brandstof, en dan wijzen op het plutonium in de gewone brandstof met het argument dat die dus ook gevaarlijker zijn.
  zondag 20 maart 2011 @ 00:41:08 #285
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94358215
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 23:15 schreef THEFXR het volgende:
ik doelde meer op, dat het beelden van vorige week waren uitgezonden op last van de regering,om te downplayen.
:') Ziet dit eruit als downplayen? Volgens mij lijkt het meer op de grootste verzameling vernielde kerncentrales in de geschiedenis.

Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94359104
Update 1:00 uur (Japan - 9:00 uur)

pi_94359499
quote:
12s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:05 schreef phileine het volgende:
Op het journaal hadden ze het net over "een monster dat uit het kraanwater van fukushima kwam" en toen dacht ik even heel suf: waaaht? als er al monsters uit de kraan komen kruipen dan is het wel goed mis qua besmetting. Maar dat bedoelden ze waarschijnlijk niet he?
:D Briljant! Al is het alleen maar omdat wanneer ik dit zou horen, ik me waarschijnlijk hetzelfde af zou vragen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 20 maart 2011 @ 03:08:33 #288
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94363231
Leuke radiation chart van xkcd:

Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94363799
Al die paranoide Amerikanen zitten nu dosimeters te bestellen, mooie kans om over een paar maanden zo'n ding goedkoop op eBay te scoren ^O^
  zondag 20 maart 2011 @ 07:26:58 #290
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_94365560
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 03:08 schreef eleusis het volgende:
Leuke radiation chart van xkcd:

[ afbeelding ]
Mooi plaatje.

Al die meldingen van wel radioactiviteit gevonden maar niet gevaarlijk voor de volksgezondheid enzo... nee, de radioactiviteit per stuk natuurlijk niet, maar ze bekijken de radioactiviteit niet alles bij elkaar. Een slok radioactief water zal wel niet gevaarlijk zijn, en de besmette spruitjes uit je tuintje ook niet, maar al die slokken water die je drinkt, en je groente etcetc,
dan zit je toch een stel complete x-rays per dag extra te nemen? Buiten de normale background stralingsdosis om? Volgens mij wordt daar niet bij stilgestaan.
  zondag 20 maart 2011 @ 08:14:11 #291
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_94365638
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 03:35 schreef tjoptjop het volgende:
Al die paranoide Amerikanen zitten nu dosimeters te bestellen, mooie kans om over een paar maanden zo'n ding goedkoop op eBay te scoren ^O^
Lijkt mij ook wel een interessant hebbedingetje straks. Probleem is, die dosimeters moet je regelmatig laten kalibreren willen ze betrouwbaar blijven. Vraag mij af of dat met een tweede hands kan.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  zondag 20 maart 2011 @ 08:40:15 #292
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_94365719
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 08:14 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Lijkt mij ook wel een interessant hebbedingetje straks. Probleem is, die dosimeters moet je regelmatig laten kalibreren willen ze betrouwbaar blijven. Vraag mij af of dat met een tweede hands kan.
Ik dacht van hij meet gewoon het aantal binnenkomende ionen per seconde. Nee 't is gaat iets anders, je hebt gelijk.
Het principe van de geigerteller berust op de ioniserende werking van de te meten straling. Over een buis (ionisatiekamer) gevuld met een verdund telgas wordt een hoge elektrische spanning aangelegd. Deze spanning wordt zo hoog gekozen dat een enkel ioniserend deeltje vele ionenparen veroorzaakt, van de orde van 108 (het versterkingsgetal of amplification value A). Dit spanningsgebied heet het Geiger-Müller-gebied. Maar de spanning mag niet zo hoog zijn dat spontaan elektrische doorslag optreedt.
  zondag 20 maart 2011 @ 10:16:47 #293
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_94366709
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 20 maart 2011 @ 10:30:39 #294
45206 Pietverdriet
pi_94366947
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 19:39 schreef banaantjeEE het volgende:
Radioactiviteit in drinkwater Fukushima overschrijdt wettelijke limiet

:{
Ik weet zo niet wat de norm voor drinkwater is japan, maar ik weet dat afhankelijk van welk land je in europa woont de norm voor radioactiviteit van koelwater van kerncentrales tussen de 4 en 10 keer zo streng is dan die van mineraalwater.

Hier van Wikipedia over leidingwater
* Canada: 7000 Bq/L.
* VS: 740 Bq/L of 20000 pCi/L (Safe Drinking Water Act)
* World Health Organization: 10000 Bq/L.
* EU: 'onderzoeks'limiet van 100* Bq/L.
De limiet van de WHO ligt dus 100 keer zo hoog dan de EU Norm, die van canada bijna 10 keer zo hoog dan de VS en 70 keer zo hoog dan die van de EU.
  zondag 20 maart 2011 @ 10:33:59 #295
45206 Pietverdriet
pi_94367007
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 07:26 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Mooi plaatje.

Al die meldingen van wel radioactiviteit gevonden maar niet gevaarlijk voor de volksgezondheid enzo... nee, de radioactiviteit per stuk natuurlijk niet, maar ze bekijken de radioactiviteit niet alles bij elkaar. Een slok radioactief water zal wel niet gevaarlijk zijn, en de besmette spruitjes uit je tuintje ook niet, maar al die slokken water die je drinkt, en je groente etcetc,
dan zit je toch een stel complete x-rays per dag extra te nemen? Buiten de normale background stralingsdosis om? Volgens mij wordt daar niet bij stilgestaan.
En even voor de duidelijkheid, AL het water is radioactief, overal, altijd, eigenlijk is zon beetje alles op de wereld radioactief.
  zondag 20 maart 2011 @ 11:02:29 #296
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_94367528
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk, die paniek
http://www.nu.nl/economie(...)ontainers-japan.html
tsja 't is een beetje overdreven.
  zondag 20 maart 2011 @ 11:17:45 #297
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_94367933
Situatie is toch stabiel nu ? :)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 20 maart 2011 @ 11:21:55 #298
45206 Pietverdriet
pi_94368031
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 11:17 schreef deedeetee het volgende:
Situatie is toch stabiel nu ? :)
Volgens mij lijkt het daar wel op, en we hebben oorlog met Libie dus de media kan lekker verder gaan met Hypen.
Mosterdgas!!
Het afschieten van vliegvakantievliegtuigen!!
pi_94370095
Die spent fuel pool van reactor 3 moet wel echt helemaal blootliggen als ze die van buitenaf konden vullen met een waterkanon. Die branweermannenhelden worden denk ik niet oud. :N
  zondag 20 maart 2011 @ 12:35:55 #300
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_94370260
Situation Update No. 48
On 20.03.2011 at 11:07 GMT+2

The Citizens' Nuclear Information Center (CNIC) urged the Japanese government to evacuate as quickly as possible the people currently staying within the 20-30 km zone from Fukushima Daiichi Nuclear Plants, who have been instructed to stay indoors until further notice. These people should be far away from the nuclear plant that poses an increasing danger as large amounts of radioactive material might be released from Nuclear Unit No. 3, which is loaded with fuel containing plutonium, the CNIC said in a statement today. CNIC noted it has been urging the Japanese government to prioritize evacuation of pregnant women, infants and children. “We once again strongly urge the government to take these actions.” It is also necessary to evacuate people from areas outside the 30 km zone that have been contaminated with significant amounts of radioactive materials “and we demand that the government proceed to a rapid evacuation.” The center added that a short-term stay in these areas for the purpose of rescue operations will not entail major risk. Meanwhile, progress to contain the crisis at the Fukushima Daiichi nuclear power plant experienced ups and downs Sunday as operations to cool down the boiling spent fuel pools by throwing water proceeded smoothly, while authorities at one point found the need to tackle the rising pressure in the No. 3 reactor's containment vessel. Separately, the Ministry of Science and Technology said Sunday that a trace of radioactive substances such as iodine was detected in dust or rain drops in Tokyo and five other eastern Japan prefectures--Tochigi, Gunma, Saitama, Chiba and Yamanashi--in 24-hour surveys through Sunday morning. But the ministry said there is no threat to human health.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')