Het lijkt er wel op dat ze echt zijn, ze verversen ieder uur en tot nu toe heb ik allemaal unieke screenshots.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik doelde meer op, dat het beelden van vorige week waren uitgezonden op last van de regering,om te downplayen.
Het verhaal over plutonium is misleidend imo. Het suggereert dat de brandstof gevaarlijker is dan men dacht. Terwijl de vorming van een beperkte hoeveelheid plutonium in elke reactor gebeurt. Dat was net zo goed het geval in Chernobyl.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:20 schreef inperu het volgende:
[..]
bron is nederlandse vertaling en dan is het wel zo netjes om de bron erbij te vermelden.
tevens omdat dit nieuws feitje op deze site staat wil toch niet zeggen dat het niet klopt ?
wel even blijven nadenken....
informatie gaat over hetzelfde van de engelse link.
nieuws post gaat over iets feitelijks niet over fictie..
Dit zijn nou de echte helden van onze wereldquote:For those of you that haven't heard:
http://news.sky.com/skyne(...)t_Meltdown_In_Japan_
A number of Japanese firefighters have essentially volunteered for a suicide corps to save Japan. These men have volunteered to stay at the reactor site to continually douse it with water to keep it cool and stable. The radiation levels are so high that these poor men are expected to start dropping dead within the next few weeks, despite any radiation suits. Some have started losing their hair already.
These men called their families today and told them that they loved them, and that this was their final goodbye to their wives and children.
My heart goes out to these brave, brave men. Men that are giving their lives in order to save Japan. I can only imagine the trauma and despair that the families are going through.
ik zie die quote van jou niet terug in de link die je geeft, is dat een ander artikel?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:51 schreef Stuurver het volgende:
[..]
Dit zijn nou de echte helden van onze wereld
Ik zeg niet dat MOX niet gevaarlijker zijn, ik zeg dat je niet eerst kan zeggen dat MOX gevaarlijker zijn dan gewone brandstof, en dan wijzen op het plutonium in de gewone brandstof met het argument dat die dus ook gevaarlijker zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:50 schreef phileine het volgende:
Toch is het wel anders, want normaal gesproken is plutonium afvalproduct, bij MOX wordt het juist gebruikt als fuel. Deze brandstof is dus echt gevaarlijker dan "gewoon" uranium. Kan de link even niet terugvinden, maar ik postte een paar dagen geleden al een link naar een rapport van Greenpeace dat indertijd heftig heeft geprotesteerd dat er MOX gebruikt ging worden in deze centrales.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:15 schreef THEFXR het volgende:
ik doelde meer op, dat het beelden van vorige week waren uitgezonden op last van de regering,om te downplayen.
quote:Op zondag 20 maart 2011 00:05 schreef phileine het volgende:
Op het journaal hadden ze het net over "een monster dat uit het kraanwater van fukushima kwam" en toen dacht ik even heel suf: waaaht? als er al monsters uit de kraan komen kruipen dan is het wel goed mis qua besmetting. Maar dat bedoelden ze waarschijnlijk niet he?
Mooi plaatje.quote:Op zondag 20 maart 2011 03:08 schreef eleusis het volgende:
Leuke radiation chart van xkcd:
[ afbeelding ]
Lijkt mij ook wel een interessant hebbedingetje straks. Probleem is, die dosimeters moet je regelmatig laten kalibreren willen ze betrouwbaar blijven. Vraag mij af of dat met een tweede hands kan.quote:Op zondag 20 maart 2011 03:35 schreef tjoptjop het volgende:
Al die paranoide Amerikanen zitten nu dosimeters te bestellen, mooie kans om over een paar maanden zo'n ding goedkoop op eBay te scoren
Ik dacht van hij meet gewoon het aantal binnenkomende ionen per seconde. Nee 't is gaat iets anders, je hebt gelijk.quote:Op zondag 20 maart 2011 08:14 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Lijkt mij ook wel een interessant hebbedingetje straks. Probleem is, die dosimeters moet je regelmatig laten kalibreren willen ze betrouwbaar blijven. Vraag mij af of dat met een tweede hands kan.
Ik weet zo niet wat de norm voor drinkwater is japan, maar ik weet dat afhankelijk van welk land je in europa woont de norm voor radioactiviteit van koelwater van kerncentrales tussen de 4 en 10 keer zo streng is dan die van mineraalwater.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:39 schreef banaantjeEE het volgende:
Radioactiviteit in drinkwater Fukushima overschrijdt wettelijke limiet
En even voor de duidelijkheid, AL het water is radioactief, overal, altijd, eigenlijk is zon beetje alles op de wereld radioactief.quote:Op zondag 20 maart 2011 07:26 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Mooi plaatje.
Al die meldingen van wel radioactiviteit gevonden maar niet gevaarlijk voor de volksgezondheid enzo... nee, de radioactiviteit per stuk natuurlijk niet, maar ze bekijken de radioactiviteit niet alles bij elkaar. Een slok radioactief water zal wel niet gevaarlijk zijn, en de besmette spruitjes uit je tuintje ook niet, maar al die slokken water die je drinkt, en je groente etcetc,
dan zit je toch een stel complete x-rays per dag extra te nemen? Buiten de normale background stralingsdosis om? Volgens mij wordt daar niet bij stilgestaan.
tsja 't is een beetje overdreven.quote:Op zondag 20 maart 2011 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk, die paniek
http://www.nu.nl/economie(...)ontainers-japan.html
Volgens mij lijkt het daar wel op, en we hebben oorlog met Libie dus de media kan lekker verder gaan met Hypen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |