Welke maat moet hij hebben?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:34 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Voor in de OP, iemand moet het even resizen.
[ afbeelding ]
Voorlopig ja, maar dit wordt hoe dan ook oorlog. Gaddafi kan altijd nog Benghazi zuiveren, als ze hem niet weg willen hebben.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:15 schreef no1uknow het volgende:
Voorlopig gaat het er niet om dat ze G ten val brengen maar dat ze de burgers beschermen. Denk hierbij aan luchtaanvallen op het (oprukkende) leger van G richting Benghazi.
quote:As of 6 March 2008, according to USAF Lieutenant General Gary North, the Reaper has attacked 16 targets in Afghanistan using 500 lb (230 kg) bombs and Hellfire missiles.
quote:On 4 February 2008 the MQ-9 dropped a bomb on a truck carrying an insurgent mortar and team near Kandahar.[46]
Dat vermoeden had ik ook al. Is natuurlijk heel geschikt voor deze situatie + geen eigen slachtoffers.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:39 schreef Muridae het volgende:
Ik gok dat de Amerikanen hun speeltjes verder gaan uitproberen.
Het gaat dan in dit geval om de onbemande vliegtuigen, die ook bommen of raketten kunnen gebruiken.
[..]
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kunnen die drone's ook van vliegdekschepen af worden ingezet?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:39 schreef Muridae het volgende:
Ik gok dat de Amerikanen hun speeltjes verder gaan uitproberen.
Het gaat dan in dit geval om de onbemande vliegtuigen, die ook bommen of raketten kunnen gebruiken.
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Gaddafi denkt gewoon: Benghazi mag ik niet bevrijden, dan veeg ik andere steden gewoon schoon.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:49 schreef shomila het volgende:
Goede middag.
libi4ever Soliman Albrassi
Misrata is dying right now, the mad dog army destroy everything in the city even the hospital, God safe Misrata #libya #17feb
14 minutes ago
Volgens mij niet.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:49 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Kunnen die drone's ook van vliegdekschepen af worden ingezet?
Het zou mij eerlijk gezegd verbazen als deze worden ingezet. Puur anti-personel wapen en heeft dus hier ws. niet zoveel te zoeken. Daarbij worden Apaches niet op schepen gestationeerd, en heeft Frankrijk Tigers ipv Apaches.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:40 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Dat vermoeden had ik ook al. Is natuurlijk heel geschikt voor deze situatie + geen eigen slachtoffers.
En dan de Kearsage als uitgangsbasis gebruiken voor Apache's van UK en Frankrijk.
)quote:Update 12:52 Denemarken is bereid zeven vliegtuigen (zes F-16′s en een transportvliegtuig) in te zetten voor militaire actie in Libië. (The Guardian)
Update 12:51 België zegt klaar te zijn voor een militaire actie in Libië, als onderdeel van de NAVO. België neemt deel met zes F-16′s en een fregat, zegt de minister voor Europese Zaken en Ontwikkelingssamenwerking, Olivier Chastel. (AFP
En om het moreel uit te schakelen van Gadaffi's troepen: slimme bommen op luchtdoelafweergeschut, gebouwen die gebruikt worden door Gadaffi?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:56 schreef Bolter het volgende:
[..]
Het zou mij eerlijk gezegd verbazen als deze worden ingezet. Puur anti-personel wapen en heeft dus hier ws. niet zoveel te zoeken. Daarbij worden Apaches niet op schepen gestationeerd, en heeft Frankrijk Tigers ipv Apaches.
Er gaan ws. op stationary air defences wel wat luchtaanvallen worden uitgevoerd daarnaast door combinaties van bv. EF-18 voor het jamming gebeuren en dan met anti-radiation raketten (HARMs van de VS en de UK heeft zelf ook best een fancy versie maar deze kan tot niet door de Typhoon worden gebruikt, wat de Fransen hebben weet ik niet) zogenaamde SEAD (Suppression of Enemy Air Defenses) missies gevlogen worden. Daarbij dan continue Combat Air Patrols om eventuele vijandelijke kisten uit te schakelen.
In een later stadium eventueel? Onder het huidige mandaat verwacht ik niet een 'grootschalig' ingrijpen vanuit de lucht.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En om het moreel uit te schakelen van Gadaffi's troepen: slimme bommen op luchtdoelafweergeschut, gebouwen die gebruikt worden door Gadaffi?
Frankrijk is toch juist een van de weinige landen die zelf de E-3 Sentry in dienst heeft?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:56 schreef Bolter het volgende:
[..]
Het zou mij eerlijk gezegd verbazen als deze worden ingezet. Puur anti-personel wapen en heeft dus hier ws. niet zoveel te zoeken. Daarbij worden Apaches niet op schepen gestationeerd, en heeft Frankrijk Tigers ipv Apaches.
Er gaan ws. op stationary air defences wel wat luchtaanvallen worden uitgevoerd daarnaast door combinaties van bv. EF-18 voor het jamming gebeuren en dan met anti-radiation raketten (HARMs van de VS en de UK heeft zelf ook best een fancy versie maar deze kan tot niet door de Typhoon worden gebruikt, wat de Fransen hebben weet ik niet) zogenaamde SEAD (Suppression of Enemy Air Defenses) missies gevlogen worden. Daarbij dan continue Combat Air Patrols om eventuele vijandelijke kisten uit te schakelen.
Dat hij zijn land in een hel heeft verandert wisten wel al.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
AFP: Colonel Gaddafi says "hell" awaits anyone who attacks Libya
Indeedquote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat hij zijn land in een hel heeft verandert wisten wel al.
Frankrijk en het UK hebben ze dacht ik? Maar deze heeft naar mijn weten geen jamming mogelijkheden, en dan van grote afstand zeker neit genoeg om SAM sites aan te kunnen pakken.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Frankrijk is toch juist een van de weinige landen die zelf de E-3 Sentry in dienst heeft?
[ afbeelding ]
Yep, het UK heeft ze ook.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:15 schreef Bolter het volgende:
[..]
Frankrijk en het UK hebben ze dacht ik? Maar deze heeft naar mijn weten geen jamming mogelijkheden, en dan van grote afstand zeker neit genoeg om SAM sites aan te kunnen pakken.
Hebben ze het centrum van Misrata bereikt?quote:
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hij kan Ghaddadi's handschrift niet lezen?
Want?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:40 schreef Confetti het volgende:
Ik hoop dat ze alsnog platgebombardeerd worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |