En geen dag te vroeg!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:43 schreef Darklight het volgende:
Update 10:40 In Tokio wordt vandaag nog begonnen met het meten van het niveau van nucleaire straling, meldt het Internationaal Atoomagentschap aan het Japanse persbureau Jiji.
De jappen hebben toch een andere schaal?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:45 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vreemd dat verschillende experts het al een tijdje op 6 inschalen.
Neinquote:
Darklight heeft het er over dat 7 het maximum is, dan is dan de gebruikelijk schaal van 1-7 en niet die Japanse van 1-10 die ook voorbij is gekomen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:49 schreef jpjedi het volgende:
[..]
De jappen hebben toch een andere schaal?
Ik heb ook wel een beetje hetzelfde, maar dat komt denk ik ook omdat je steeds hetzelfde blijft horen, en dat de media d'r blijkbaar ook genoeg van heeft.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:53 schreef alpeko het volgende:
Ik moet bekennen dat mijn interesse voor het hele gebeuren verder begint af te nemen. Kennelijk kan zoiets me maar een weekje boeien. Erg eigenlijk. Al merk ik om me heen dat mensen al veel eerder waren afgehaakt het te volgen.
Ik heb zelfs zoiets van: kan me niet meer schelen hoe het afloopt.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:58 schreef Xebber het volgende:
[..]
Ik heb ook wel een beetje hetzelfde, maar dat komt denk ik ook omdat je steeds hetzelfde blijft horen, en dat de media d'r blijkbaar ook genoeg van heeft.
Beeldschoonquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:14 schreef eleusis het volgende:
Vind die baden mooi altijd met die Cerenkov-straling
Van zoveel slecht nieuws raakt ieder normaal mens emotioneel wat afgestompt.. en het ziet er niet naar uit dat de problemen daar snel opgelost zijn.. dit houdt nog wel even aan.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:01 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb zelf zoiets van: kan me niet meer schelen hoe het afloopt.
quote:High radiation detected 30km from nuke plant
Japan's science ministry says relatively high radiation levels have been detected on 2 consecutive days about 30 kilometers northwest of the quake-damaged Fukushima Daiichi nuclear power plant.
The radiation measured 170 microsieverts per hour on Thursday and 150 microsieverts on Friday.
Chief Cabinet Secretary Yukio Edano says the government will take appropriate measures if this level of contamination continues in the area for a long period. But he says this would be unlikely.
Radiation was measured for 2 hours from 10AM on Friday at 18 spots in areas 30 to 60 kilometers from the plant in Fukushima Prefecture.
Nog steeds 't zelfde.. een legertje technici en militairen die proberen de situatie ter plekke te stabiliseren en de gevolgen tot een zo klein mogelijk gebiedje te beperken.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:51 schreef deedeetee het volgende:
In dit geval is er volgens mij sprake van : geen nieuws is goed nieuws.
Beetje nieuws zou toch wel welkom zijn, wat gebeurt er daar nu ?
Er is weer stroom in units 5 en 6, dat is het eerste succesje want die gebouwen waren al vrij OK (minder dichtbij de kapotte reactors).quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:51 schreef deedeetee het volgende:
In dit geval is er volgens mij sprake van : geen nieuws is goed nieuws.
Beetje nieuws zou toch wel welkom zijn, wat gebeurt er daar nu ?
Maar wat als de buizen en/of pompen beschadigd zijn? Hoe wil je dan water rondpompen (al heb je stroom)?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:59 schreef eleusis het volgende:
[..]
Er is weer stroom in units 5 en 6, dat is het eerste succesje want die gebouwen waren al vrij OK (minder dichtbij de kapotte reactors).
Ze trachten vandaag stroom te herstellen in units 1 en 2. Dat zou een major succes betekenen.
En dan moet er nog even iets bedacht worden voor de blootliggende koelbaden. Volgens mij is dat nog een ????.
Dan zit je nog steeds in de huidige kutsituatie waar je handmatig moet blussen in erbarmelijke omstandigheden. In dat geval kan het misschien nog weken zo blijven.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:01 schreef MaGNeT het volgende:
Maar wat als de buizen en/of pompen beschadigd zijn? Hoe wil je dan water rondpompen (al heb je stroom)?
Is niet te hopen dan.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:02 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dan zit je nog steeds in de huidige kutsituatie waar je handmatig moet blussen in erbarmelijke omstandigheden. In dat geval kan het misschien nog weken zo blijven.
Het was toch al niveau 6, tussen Three Mile Island en Tjernobyl in?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:08 schreef Scrummie het volgende:
Update 11:47 Het IAEA geeft meer details over de reden van het verhogen van het nucleaire alarmniveau naar niveau 5. Een woordvoerder zegt dat de koelfunctie verloren is gegaan en de reactorkernen zijn beschadigd. De radioactieve deeltjes blijven zich daardoor verspreiden, aldus de woordvoerder.
Japan heeft andere schalen dacht ik.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:24 schreef LSD.tv het volgende:
[..]
Het was toch al niveau 6, tussen Three Mile Island en Tjernobyl in?
Zo frustrerend al die tegensprekende berichten... maargoed niveau 5 is nog altijd beter in dit geval
De Franse nucleaire waakhond had het 6 genoemd inderdaad. Maar ja, het is maar een samenvattend getalletje...quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:24 schreef LSD.tv het volgende:
Het was toch al niveau 6, tussen Three Mile Island en Tjernobyl in?
Zo frustrerend al die tegensprekende berichten... maargoed niveau 5 is nog altijd beter in dit geval
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |