abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 maart 2011 @ 22:21:24 #121
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94264018
Over die dode bejaarden:

quote:
http://www.volkskrant.nl/(...)waar-getroffen.dhtml

RIKUZENTAKATA - Reddingswerkers in Japan leggen zich steeds meer toe op het zoeken naar stoffelijke overschotten. Een week na de zeebeving en de verwoestende tsunami die daarop volgde wordt steeds duidelijker dat veel oudere Japanners zijn omgekomen, omdat ze niet in staat waren te vluchten. In Japan is bijna een kwart van de bevolking 65 jaar of ouder.

Door de enorme ravage die is aangericht hebben veel ziekenhuizen geen stromend water of elektriciteit. Bovendien zijn veel ouderen hun medicijnen kwijt. Ook weten ze vaak niet meer welke medicijnen ze precies slikten en in welke doses. De gevolgen zijn in sommige gevallen fataal.

Vervoer van patiënten
Een ziekenhuis nabij de kerncentrale Fukushima Dai-ichi moest worden ontruimd, omdat het in de evacuatiezone ligt die rondom de centrale is ingesteld. Bij het vervoeren van de patiënten naar een gymzaal - die als noodopvang dienst doet - kwamen veertien ouderen om het leven.

'We voelen ons enorm hulpeloos en we vinden het vreselijk voor hen', aldus een ambtenaar van de prefectuur Fukushima. 'De situatie in de gymzaal was afgrijselijk. Er was geen stromend water, geen medicijnen en heel weinig voedsel. We hadden simpelweg niet de middelen om goede zorg te verlenen.'

Dekens
Ziekenhuizen zetten alles op alles om patiënten in leven te houden met de minimale middelen die voorhanden zijn. Er wordt geprobeerd geneesmiddelen uit de puinhopen te redden en ouderen krijgen dekens tegen de winterkou in het land. Het Japanse leger heeft bij sommige ziekenhuizen een generator neergezet, maar er is een groot tekort aan brandstof.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_94264473
Kwam dit nog tegen. Misschien al gepost. T-Mobile doet iets goeds :)
http://www.t-mobile.nl/japan?NLAffiliate=Conversive
Ze vergoeden telefoontjes en smsjes naar Japan.
pi_94264740
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Over die dode bejaarden:

[..]

erg vervelend, maar misschien wel goed voor het land..
pi_94264796
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:26 schreef tijs_a het volgende:
Kwam dit nog tegen. Misschien al gepost. T-Mobile doet iets goeds :)
http://www.t-mobile.nl/japan?NLAffiliate=Conversive
Ze vergoeden telefoontjes en smsjes naar Japan.
ik dacht, ik post et niet hier want dit is de kernramp...
  donderdag 17 maart 2011 @ 22:36:07 #125
334240 Denettemeneer
Ik ben een nette modelburger.
pi_94265232
Die fransoos is BOOS GEK
pi_94265250
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:29 schreef mschol het volgende:

[..]

erg vervelend, maar misschien wel goed voor het land..
Ik wou het net zeggen inderdaad.
Heel zielig voor die bejaarden en de (klein)kinderen ervan, maar je bent waarschijnlijk wel een gedeelte van de vergrijzing kwijt.
  donderdag 17 maart 2011 @ 22:37:24 #127
334240 Denettemeneer
pi_94265333
heerlijke mentaliteit, alles voor het collectief of niet
pi_94265465
Interessant stukje op MIT site over wat er gebeurt als het reactorvat zou bezwijken en de gesmolten fuel in contact komt met de betonnen vloer:
quote:
The experiments have shown that without water quenching, corium under conditions similar to those present at Fukushima Dai-ichi will ablate the meters-thick concrete pad at a rate of just millimeters per minute. Gases would build up within the containment at a rate which would require filtered ventilation of the containment in order to prevent rupture.

If, however, water is supplied to quench the corium as it spreads onto the reactor floor, the ablation occurs at 5-7% of the pre-quench rate, and production of gases is suppressed. The rate of ablation continues to undergo fits and starts, as the corium forms a solid crust, and then this crust is broken and re-formed.
Jammer genoeg staat er niet vermeld hoeveel millimeters.
2 mm/min komt neer op 2.88 meter per dag. 5 tot 7% daarvan is 14 tot 20 cm/dag
pi_94265594
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:30 schreef mschol het volgende:

[..]

ik dacht, ik post et niet hier want dit is de kernramp...
Je hebt gelijk, het heeft het er inderdaad niet direct mee te maken. Laten we er dan ook maar niet meer over praten :)

In de telegraaf stond vandaag dat dat bij een full meltdown de cores tot aan het grondwater zouden zakken. Volgens mij is dat niet zo zeker... toch
pi_94265648
Update 22.34: TEPCO, beheerder van Fukushima Daiichi, heeft vanochtend vroeg Japanse tijd gezegd dat het blussen van reactor 3 enigszins effectief is geweest. Reactor 3 krijgt extra aandacht omdat de splijtstofstaven als enige van de zes reactoren op Daiichi naast uranium plutonium bevatten.
De reactoren 1 tot en met 3 zijn beschadigd, maar hun situatie lijkt stabiel, zegt het Internationaal Atoom Energie Agentschap. Reactor 4 is er slechter aan toe omdat de splijtstofstaven niet meer volledig onder water staan, waardoor radioactiviteit vrijkomt.

bron nrc
  donderdag 17 maart 2011 @ 22:43:17 #131
334240 Denettemeneer
pi_94265819
"ever since the explosioooon, this morniiiiiing, we at no news anymooooore"
pi_94266575
Het IAEA heeft net een slideshow gepubliceerd over de reactoren in Japan.
quote:
"IAEA offers slide presentation on boiling water reactors (BWRs) and #Japan #earthquake nuclear emergency:
http://slidesha.re/ft6oAI
eleusis kan minstens bij het IAEA gaan werken, als ik dit zo zie.
pi_94267440
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:40 schreef tijs_a het volgende:

In de telegraaf stond vandaag dat dat bij een full meltdown de cores tot aan het grondwater zouden zakken. Volgens mij is dat niet zo zeker... toch
het zou kunnen, maar daarom hebben ze de containment building gemaakt, daar zit een betonnen opvang bak onder waar het hete goedje dan eerst doorheen moet...
ze denken dat die bak het moet tegen houden, maar volgens mij hebben ze het (gelukkig) nooit kunnen testen
pi_94267701
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:03 schreef mschol het volgende:

[..]

het zou kunnen, maar daarom hebben ze de containment building gemaakt, daar zit een betonnen opvang bak onder waar het hete goedje dan eerst doorheen moet...
ze denken dat die bak het moet tegen houden, maar volgens mij hebben ze het (gelukkig) nooit kunnen testen
Dan had je één post verder terug moeten lezen. ;)
(getest met verarmd uranium dat ze verhitten tot gelijkaardige temperaturen)

Corium=melted core mengsel = uranium + zirconium + staal
  donderdag 17 maart 2011 @ 23:19:20 #135
334240 Denettemeneer
pi_94268521
Waarom is het nieuws op?
  donderdag 17 maart 2011 @ 23:19:51 #136
62913 Blik
The one and Only!
pi_94268550
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:36 schreef Fireblast het volgende:

[..]

Heel zielig voor die bejaarden en de (klein)kinderen ervan, maar je bent waarschijnlijk wel een gedeelte van de vergrijzing kwijt.
Nou, nu hebben ze misschien 0.1% minder 65+ers...

Dat je het uberhaupt uit je strot kunt krijgen, zo'n opmerking
  donderdag 17 maart 2011 @ 23:23:20 #137
339188 CaptainHindsight
Incredible hindsight
pi_94268826
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 23:19 schreef Blik het volgende:

[..]

Dit dus.
Oorlog is vrede
Vrijheid is slavernij
Onwetendheid is kracht
-George Orwell
pi_94268909
Ik weet niet wat momenteel meer opgedroogd is; de koelbaden voor de afgewerkte brandstofstaven in Fukushima, of de nieuwsvoorziening over de ontwikkelingen aldaar...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 17 maart 2011 @ 23:28:25 #139
334240 Denettemeneer
pi_94269205
Geen nieuws is goed nieuws gaat hier niet op ben ik bang
pi_94269394
Ik verwacht vanaf nu nog enkel goed nieuws uit Fukushima.
pi_94270035
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:19 schreef Blik het volgende:

[..]

je wou zeggen dat 0.1% jongeren beter was geweest?

bij een ramp van zo'n omvang gaan mensen dood, onherroepelijk..
dan kan het beter je oudere bevolking treffen als je jongere bevolking..
daarnaast dacht ik dat japan zich zorgen maakte over de vergrijzing van het land...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 17 maart 2011 @ 23:41:01 #142
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94270099
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:19 schreef Blik het volgende:

[..]

sowieso zit Japan vol met spook honderdjarigen...... dus tis even afwachten of ze ook wel officieel leefden :{
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 17 maart 2011 @ 23:43:47 #143
62913 Blik
The one and Only!
pi_94270279
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:40 schreef mschol het volgende:

[..]

je wou zeggen dat 0.1% jongeren beter was geweest?

bij een ramp van zo'n omvang gaan mensen dood, onherroepelijk..
dan kan het beter je oudere bevolking treffen als je jongere bevolking..
daarnaast dacht ik dat japan zich zorgen maakte over de vergrijzing van het land...
Er gaan mensen dood, niemand is beter als iemand anders. Dat er een paar mensen hier roepen dat het "een geluk bij een ongeluk" is vind ik gewoonweg misselijkmakend.

Je opa en oma zullen er tussen liggen...
  donderdag 17 maart 2011 @ 23:49:48 #144
339188 CaptainHindsight
Incredible hindsight
pi_94270644
Het is ook aardig bekent dat er veel jappers fraude plegen omtrent overleden ouderen en hun kinderen die het geld nog innen. Ze weten dus niet zeker of er heeeel veel oude zijn daar.

http://demorgen.be/dm/nl/(...)ucht-Japanners.dhtml

[ Bericht 0% gewijzigd door CaptainHindsight op 17-03-2011 23:54:52 (Typo) ]
Oorlog is vrede
Vrijheid is slavernij
Onwetendheid is kracht
-George Orwell
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 17 maart 2011 @ 23:51:03 #145
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94270707
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:49 schreef CaptainHindsight het volgende:
Het is ook aardig bekent dat er veel jappers froude plegen omtrent overleden ouderen en hun kinderen die het geld nog innen. Ze weten dus niet zeker of er heeeel veel oude zijn daar.

http://demorgen.be/dm/nl/(...)ucht-Japanners.dhtml
froude of fraude?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_94270834
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:36 schreef Fireblast het volgende:

[..]

Zouden jullie het leuk vind als mensen zo over julie zouden denken wanneer jullie bejaard zijn? :{w
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 17 maart 2011 @ 23:54:05 #147
339188 CaptainHindsight
Incredible hindsight
pi_94270906
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 23:51 schreef rubbereend het volgende:

[..]

froude of fraude?
Typo hunter
Oorlog is vrede
Vrijheid is slavernij
Onwetendheid is kracht
-George Orwell
pi_94271087
Wij waren ook even solidair met Japan, hadden een paar uurtjes stroomstoring. Maar zie niet dat ik veel gemist heb qua nieuws over de centrales
mooi he, alles
pi_94271459
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:43 schreef Blik het volgende:

[..]

Er gaan mensen dood, niemand is beter als iemand anders. Dat er een paar mensen hier roepen dat het "een geluk bij een ongeluk" is vind ik gewoonweg misselijkmakend.

Je opa en oma zullen er tussen liggen...
Kun je misselijkmakend vinden en natuurlijk blijft het ronduit ..... als je opa en/of oma er bij zit, maar als je puur naar het landsbelang kijkt dan heb je gewoon meer aan 1000 35-jarigen dan 1000 80-jarigen.

quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:52 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Zouden jullie het leuk vind als mensen zo over julie zouden denken wanneer jullie bejaard zijn? :{w
Tuurlijk niet, en ik gun het die mensen ook totaal niet als dat misschien uit m'n vorige posts bleek, en ik heb ook echt niks tegen oude Japanners of oude mensen in het algemeen ofzo. Ik had het enkel en alleen over het landsbelang van Japan.
Als het aan mij ligt blijft iedereen eeuwig en gezond leven.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 00:06:24 #150
62913 Blik
The one and Only!
pi_94271713
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 00:02 schreef Fireblast het volgende:

[..]

Kun je misselijkmakend vinden en natuurlijk blijft het ronduit ..... als je opa en/of oma er bij zit, maar als je puur naar het landsbelang kijkt dan heb je gewoon meer aan 1000 35-jarigen dan 1000 80-jarigen.

[..]

Tuurlijk niet, en ik gun het die mensen ook totaal niet als dat misschien uit m'n vorige posts bleek, en ik heb ook echt niks tegen oude Japanners of oude mensen in het algemeen ofzo. Ik had het enkel en alleen over het landsbelang van Japan.
Als het aan mij ligt blijft iedereen eeuwig en gezond leven.
Denk je nou echt dat dat op een inwoneraantal van 127 miljoen het uitmaakt of het jongeren of ouderen zijn.

Lekker makkelijk om alles te relativeren op 10.000 km van Japan vandaan, maar ik denk dat je ook maar 1 Japanner dezelfde bewering zal horen maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')