quote:http://www.volkskrant.nl/(...)waar-getroffen.dhtml
RIKUZENTAKATA - Reddingswerkers in Japan leggen zich steeds meer toe op het zoeken naar stoffelijke overschotten. Een week na de zeebeving en de verwoestende tsunami die daarop volgde wordt steeds duidelijker dat veel oudere Japanners zijn omgekomen, omdat ze niet in staat waren te vluchten. In Japan is bijna een kwart van de bevolking 65 jaar of ouder.
Door de enorme ravage die is aangericht hebben veel ziekenhuizen geen stromend water of elektriciteit. Bovendien zijn veel ouderen hun medicijnen kwijt. Ook weten ze vaak niet meer welke medicijnen ze precies slikten en in welke doses. De gevolgen zijn in sommige gevallen fataal.
Vervoer van patiënten
Een ziekenhuis nabij de kerncentrale Fukushima Dai-ichi moest worden ontruimd, omdat het in de evacuatiezone ligt die rondom de centrale is ingesteld. Bij het vervoeren van de patiënten naar een gymzaal - die als noodopvang dienst doet - kwamen veertien ouderen om het leven.
'We voelen ons enorm hulpeloos en we vinden het vreselijk voor hen', aldus een ambtenaar van de prefectuur Fukushima. 'De situatie in de gymzaal was afgrijselijk. Er was geen stromend water, geen medicijnen en heel weinig voedsel. We hadden simpelweg niet de middelen om goede zorg te verlenen.'
Dekens
Ziekenhuizen zetten alles op alles om patiënten in leven te houden met de minimale middelen die voorhanden zijn. Er wordt geprobeerd geneesmiddelen uit de puinhopen te redden en ouderen krijgen dekens tegen de winterkou in het land. Het Japanse leger heeft bij sommige ziekenhuizen een generator neergezet, maar er is een groot tekort aan brandstof.
erg vervelend, maar misschien wel goed voor het land..quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Over die dode bejaarden:
[..]
ik dacht, ik post et niet hier want dit is de kernramp...quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:26 schreef tijs_a het volgende:
Kwam dit nog tegen. Misschien al gepost. T-Mobile doet iets goeds
http://www.t-mobile.nl/japan?NLAffiliate=Conversive
Ze vergoeden telefoontjes en smsjes naar Japan.
Ik wou het net zeggen inderdaad.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:29 schreef mschol het volgende:
[..]
erg vervelend, maar misschien wel goed voor het land..
Jammer genoeg staat er niet vermeld hoeveel millimeters.quote:The experiments have shown that without water quenching, corium under conditions similar to those present at Fukushima Dai-ichi will ablate the meters-thick concrete pad at a rate of just millimeters per minute. Gases would build up within the containment at a rate which would require filtered ventilation of the containment in order to prevent rupture.
If, however, water is supplied to quench the corium as it spreads onto the reactor floor, the ablation occurs at 5-7% of the pre-quench rate, and production of gases is suppressed. The rate of ablation continues to undergo fits and starts, as the corium forms a solid crust, and then this crust is broken and re-formed.
Je hebt gelijk, het heeft het er inderdaad niet direct mee te maken. Laten we er dan ook maar niet meer over pratenquote:Op donderdag 17 maart 2011 22:30 schreef mschol het volgende:
[..]
ik dacht, ik post et niet hier want dit is de kernramp...
eleusis kan minstens bij het IAEA gaan werken, als ik dit zo zie.quote:"IAEA offers slide presentation on boiling water reactors (BWRs) and #Japan #earthquake nuclear emergency:
http://slidesha.re/ft6oAI
het zou kunnen, maar daarom hebben ze de containment building gemaakt, daar zit een betonnen opvang bak onder waar het hete goedje dan eerst doorheen moet...quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:40 schreef tijs_a het volgende:
In de telegraaf stond vandaag dat dat bij een full meltdown de cores tot aan het grondwater zouden zakken. Volgens mij is dat niet zo zeker... toch
Dan had je één post verder terug moeten lezen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:03 schreef mschol het volgende:
[..]
het zou kunnen, maar daarom hebben ze de containment building gemaakt, daar zit een betonnen opvang bak onder waar het hete goedje dan eerst doorheen moet...
ze denken dat die bak het moet tegen houden, maar volgens mij hebben ze het (gelukkig) nooit kunnen testen
Nou, nu hebben ze misschien 0.1% minder 65+ers...quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:36 schreef Fireblast het volgende:
[..]
Ik wou het net zeggen inderdaad.
Heel zielig voor die bejaarden en de (klein)kinderen ervan, maar je bent waarschijnlijk wel een gedeelte van de vergrijzing kwijt.
Dit dus.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Nou, nu hebben ze misschien 0.1% minder 65+ers...
Dat je het uberhaupt uit je strot kunt krijgen, zo'n opmerking
je wou zeggen dat 0.1% jongeren beter was geweest?quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:19 schreef Blik het volgende:
[..]
sowieso zit Japan vol met spook honderdjarigen...... dus tis even afwachten of ze ook wel officieel leefdenquote:Op donderdag 17 maart 2011 23:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Er gaan mensen dood, niemand is beter als iemand anders. Dat er een paar mensen hier roepen dat het "een geluk bij een ongeluk" is vind ik gewoonweg misselijkmakend.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:40 schreef mschol het volgende:
[..]
je wou zeggen dat 0.1% jongeren beter was geweest?
bij een ramp van zo'n omvang gaan mensen dood, onherroepelijk..
dan kan het beter je oudere bevolking treffen als je jongere bevolking..
daarnaast dacht ik dat japan zich zorgen maakte over de vergrijzing van het land...
froude of fraude?quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:49 schreef CaptainHindsight het volgende:
Het is ook aardig bekent dat er veel jappers froude plegen omtrent overleden ouderen en hun kinderen die het geld nog innen. Ze weten dus niet zeker of er heeeel veel oude zijn daar.
http://demorgen.be/dm/nl/(...)ucht-Japanners.dhtml
Zouden jullie het leuk vind als mensen zo over julie zouden denken wanneer jullie bejaard zijn?quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:36 schreef Fireblast het volgende:
[..]
Ik wou het net zeggen inderdaad.
Heel zielig voor die bejaarden en de (klein)kinderen ervan, maar je bent waarschijnlijk wel een gedeelte van de vergrijzing kwijt.
Kun je misselijkmakend vinden en natuurlijk blijft het ronduit ..... als je opa en/of oma er bij zit, maar als je puur naar het landsbelang kijkt dan heb je gewoon meer aan 1000 35-jarigen dan 1000 80-jarigen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Er gaan mensen dood, niemand is beter als iemand anders. Dat er een paar mensen hier roepen dat het "een geluk bij een ongeluk" is vind ik gewoonweg misselijkmakend.
Je opa en oma zullen er tussen liggen...
Tuurlijk niet, en ik gun het die mensen ook totaal niet als dat misschien uit m'n vorige posts bleek, en ik heb ook echt niks tegen oude Japanners of oude mensen in het algemeen ofzo. Ik had het enkel en alleen over het landsbelang van Japan.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Zouden jullie het leuk vind als mensen zo over julie zouden denken wanneer jullie bejaard zijn?
Denk je nou echt dat dat op een inwoneraantal van 127 miljoen het uitmaakt of het jongeren of ouderen zijn.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:02 schreef Fireblast het volgende:
[..]
Kun je misselijkmakend vinden en natuurlijk blijft het ronduit ..... als je opa en/of oma er bij zit, maar als je puur naar het landsbelang kijkt dan heb je gewoon meer aan 1000 35-jarigen dan 1000 80-jarigen.
[..]
Tuurlijk niet, en ik gun het die mensen ook totaal niet als dat misschien uit m'n vorige posts bleek, en ik heb ook echt niks tegen oude Japanners of oude mensen in het algemeen ofzo. Ik had het enkel en alleen over het landsbelang van Japan.
Als het aan mij ligt blijft iedereen eeuwig en gezond leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |