abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94560633
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 16:56 schreef tjoptjop het volgende:
Heb ik het tegen jou?
Nee. Ik spreek je er alleen even op aan dat je irrelevante bagger post in dit topic. Ik zou het natuurlijk ook kunnen melden in FB, maar zo zit ik nu eenmaal niet in elkaar.
pi_94560696
_O- Zegt de persoon die het heeft over zware criminelen en psychopaten :)

Hoe ironisch :')

Maar toe maar, meld maar in FB :')
pi_94560709
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 16:47 schreef tjoptjop het volgende:
Maar Xeno, je hebt nog steeds niet gereageerd op de vraag wat je er van zou vinden als de belastingdienst opeens bij jou aan komt kloppen voor een heffing met terugwerkende kracht.
Als mijn bedrijfstak enorm zwaar gesubsidieerd zou zijn (HRA, staatssteun etc..) en ik zou er een rotzooitje van gemaakt hebben dan zou ik het vrij logisch vinden :)
Daarnaast is het geen salaris... het zijn bonussen (lees: een extra bovenop je salaris i.v.m. uitmuntende prestaties _O- )
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_94560794
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 17:01 schreef tjoptjop het volgende:
_O- Zegt de persoon die het heeft over zware criminelen en psychopaten :)

Hoe ironisch :')

Maar toe maar, meld maar in FB :')
Ik zit op de lijn van Asfyxia... en het klinkt alles behalve crimineel of gestoord.
I'll sing you a lullaby.
pi_94561047
Jij vindt dus dat de overheid het recht heeft om uit puur populisme afspraken eenzijdig en met terugwerkende kracht te veranderen?
  donderdag 24 maart 2011 @ 18:02:25 #246
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_94562787
Wat een kut topic eigenlijk.
Bedankt Hans.
pi_94562843
quote:
15s.gif Op donderdag 24 maart 2011 18:02 schreef bascross het volgende:
Ach, het houdt het bonus gehuil mooi centraal.
  donderdag 24 maart 2011 @ 18:04:55 #248
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_94562869
quote:
14s.gif Op donderdag 24 maart 2011 18:04 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ach, het houdt het bonus gehuil mooi centraal.
Dat is waar.
Bedankt Hans.
  donderdag 24 maart 2011 @ 18:41:20 #249
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_94564213
-nee-

[ Bericht 95% gewijzigd door Bolkesteijn op 24-03-2011 18:46:08 ]
pi_94564425
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 17:10 schreef tjoptjop het volgende:
Jij vindt dus dat de overheid het recht heeft om uit puur populisme afspraken eenzijdig en met terugwerkende kracht te veranderen?
Tja..... uit puur populisme worden de meeste politieke beslissingen toch genomen?
I'll sing you a lullaby.
pi_94566948
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 18:46 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Tja..... uit puur populisme worden de meeste politieke beslissingen toch genomen?
Nee hoor, maar ben je het eens of oneens met die stelling.
  donderdag 24 maart 2011 @ 21:18:40 #252
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_94572925
De grap is dat de staat meer schuld heeft aan ING dan andersom.
The more debt, the better
pi_94586338
quote:
15s.gif Op donderdag 24 maart 2011 18:02 schreef bascross het volgende:
Nogal wiedes. Het is een toppertopic. :')
pi_94588038
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 19:38 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nee hoor, maar ben je het eens of oneens met die stelling.
Of ik het er mee eens of oneens ben is niet van belang, mijn stem word toch niet gehoord. Maar goed... principieel gezien deugd het niet :)
Helaas is er zoveel misgegaan in het financiele stelsel dat je nu niet ineens principieel kan zijn, dat zou teveel banen gaan kosten :')
Dus moet je gewoon die mensen 100% belasten met terugwerkende kracht, gewoon om een signaal af te geven w/
I'll sing you a lullaby.
pi_94588058
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 21:18 schreef flyguy het volgende:
De grap is dat de staat meer schuld heeft aan ING dan andersom.
De grap is dat de staat niet zijn eigen obligaties kan uitgeven en opkopen maar deze tegen een vergoeding moet onderbrengen bij private bedrijven die er ook een zooitje van maken.
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 10:22:29 #256
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_94589819
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:21 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Of ik het er mee eens of oneens ben is niet van belang, mijn stem word toch niet gehoord. Maar goed... principieel gezien deugd het niet :)
Calimero argument.
De vraag is heel simpel: mag de overheid achterafen eenzijdig de regels aanpassen?
En jij zegt nu: principieel deugt het niet....

quote:
Helaas is er zoveel misgegaan in het financiele stelsel dat je nu niet ineens principieel kan zijn, dat zou teveel banen gaan kosten :')
Dus moet je gewoon die mensen 100% belasten met terugwerkende kracht, gewoon om een signaal af te geven w/
"die mensen" -> wie?

"terugwerkende kracht" -> je zei zelf al dat dat niet deugt

"gewoon om een signaal af te geven" -> proportionaliteit, effectiviteit etc mag allemaal overboord,
zolang 'het maar een signaal afgeeft'?

Tsja, laten we alle iemand die 1x winkeldiefstal pleegt op het Leidscheplein z'n handen afhakken. Gewoon om een signaal af te geven. w/
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_94590834
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 16:58 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Da's een fabel die wannabe-toppers elkaar graag aanpraten. "Als je maar hard genoeg werkt, dan ga je vanzelf net zoveel verdienen als de CEO van een groot bedrijf." Daarmee implicerend dat de CEO van een groot bedrijf ook hard werkt.

Grow up. Die zgn. "toppers" werken helemaal niet hard. Ze zitten enkel en alleen op die positie omdat ze het politieke spelletje van leugens en bedrog extreem goed beheersen.

[..]

Inderdaad. Maar niet voor de "topper" in kwestie, maar voor mensen onderaan de ladder.

[..]

Alsof zo'n "topper" dat wat interesseert. Die krijgt z'n bonus toch wel. :')
Een CEO die ik vaag/viavia ken, moest voor zijn nieuwe baan naar India, Mumbai om precies te zijn. Die heeft moeten rennen voor zijn leven toen zijn hotel bestormd werd door die terroristen een paar jaar geleden. Nog afgezien van het feit dat hij zijn kinderen in NL ~1x per kwartaal kan zien, en amper thuis slaapt. Die werkt zich echt een slag in de rondte, voor een leuk salaris en veel perks zoals company vliegtuigen, suites in hotels etc etc, maar die heeft het echt niet makkelijk hoor. :{w
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_94591101
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:22 schreef Xtreem het volgende:

Tsja, laten we alle iemand die 1x winkeldiefstal pleegt op het Leidscheplein z'n handen afhakken. Gewoon om een signaal af te geven. w/
Nou.... effectief is het wel... je zal nooit geen last meer hebben van zogenaamde 'draaideur criminelen' :7
I'll sing you a lullaby.
pi_94591242
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:51 schreef fruityloop het volgende:

Een CEO die ik vaag/viavia ken, moest voor zijn nieuwe baan naar India, Mumbai om precies te zijn. Die heeft moeten rennen voor zijn leven toen zijn hotel bestormd werd door die terroristen een paar jaar geleden. Nog afgezien van het feit dat hij zijn kinderen in NL ~1x per kwartaal kan zien, en amper thuis slaapt. Die werkt zich echt een slag in de rondte, voor een leuk salaris en veel perks zoals company vliegtuigen, suites in hotels etc etc, maar die heeft het echt niet makkelijk hoor. :{w
Er zijn ook genoeg ingenieurs die in het buitenland werken en af en toe moeten rennen voor hun leven. Nog afgezien van het feit dat ze hun kinderen maar 1 keer per half jaar zien... geen 'perks' hebben anders als een 'pletterpet' en rond moeten komen van een dubbelmodaal salaris... daarvoor werken ze zich een slag in het rond... dus houd a.u.b. op over het harde leven van overbetaalde banksters :')
I'll sing you a lullaby.
pi_94593140
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:51 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Klinkt meer als het leven van een (goede) Ir. die voor een multinational werkt. Behalve dan dat leuke salaris en al die leuke goodies, want die zijn natuurlijk voorbehouden voor de criminelen aan de top.
pi_94597742
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 11:51 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Klinkt meer als het leven van een (goede) Ir. die voor een multinational werkt. Behalve dan dat leuke salaris en al die leuke goodies, want die zijn natuurlijk voorbehouden voor de criminelen aan de top.
Hij is de CEO van een telecom operator in India met ~128 miljoen abonnees, dus ja, hij werkt voor een multinational. ;) Jouw redenatie volgend is hij dus de crimineel aan de top? :N Waarom heeft hij dan ook mobiele netwerken in oa Afrikaanse landen opgezet, en op die manier communicatiemogelijkheden gebracht naar miljoenen mensen, en de hulp-organisaties die daar veel en hard nodig goed werk doen?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_94599985
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 13:57 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Hij is de CEO van een telecom operator in India met ~128 miljoen abonnees, dus ja, hij werkt voor een multinational. ;) Jouw redenatie volgend is hij dus de crimineel aan de top? :N Waarom heeft hij dan ook mobiele netwerken in oa Afrikaanse landen opgezet, en op die manier communicatiemogelijkheden gebracht naar miljoenen mensen, en de hulp-organisaties die daar veel en hard nodig goed werk doen?
En jij denkt natuurlijk dat hij dat allemaal voor die arme negertjes heeft gedaan. :')
pi_94600752
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 14:48 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

En jij denkt natuurlijk dat hij dat allemaal voor die arme negertjes heeft gedaan. :')
Neu, hoe kom je daar bij? Het is misschien wat moeilijk te begrijpen voor je, maar je kan best eerlijk geld verdienen met het bieden van een dienst, en er tegelijk de bevolking als geheel ook mee helpen hoor. Maatschappelijk verantwoord ondernemen in de wat meer praktische zin zegmaar.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 05:47:34 #264
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_94629693
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 13:57 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Zo te lezen is hij een kille man die over de ruggen van paria's en arme negers zijn zakken vult. CEO ben je als je heel goed kan liegen en bedriegen en schijt hebt aan anderen.
pi_94629700
Precies.

Echte criminelen zitten meestal aan de top, anders zouden we ze overvallers of winkeldieven noemen.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 08:53:23 #266
269012 Urretje
Nerd Beveland
pi_94630447
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 10:51 schreef fruityloop het volgende:

[..]

zo zie je maar, geld maakt meer kapot dan je lief is..
pi_94630566
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 05:47 schreef voice-over het volgende:

[..]

Zo te lezen is hij een kille man die over de ruggen van paria's en arme negers zijn zakken vult. CEO ben je als je heel goed kan liegen en bedriegen en schijt hebt aan anderen.
QFT...

Ik ken ook wel directeuren die gewoon een goedlopend bedrijf hebben en de tevredenheid van klanten nastreven. Uiteraard word je daar niet 'rijk' van maar het is wel een eerlijke manier om je geld te verdienen en tevens voldoening te vinden :)
I'll sing you a lullaby.
pi_94630584
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 08:53 schreef Urretje het volgende:

[..]

zo zie je maar, geld maakt meer kapot dan je lief is..
Geld maakt alleen gelukkig als het je zorgen uit handen neemt, zodra geld je meer zorgen gaat geven als dat ze uit handen neemt, tast het je geluk juist aan :)
I'll sing you a lullaby.
pi_94632825
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 05:47 schreef voice-over het volgende:

[..]

Zijn bedrijf in Afrika, wat hij trouwens niet alleen heeft opgezet, is 1 van de grotere werkgevers voor opgeleide arbeiders in de landen waar ze werken En wat snap jij niet aan het feit dat een succesvolle CEO=succesvol bedrijf=blije medewerkers? Ik stel voor dat jij eens kijkt waar je pensioenfonds in belegd namens jou, en je dan eens even goed achter de oren krabt. Grote kans dat daar een aantal van die bedrijven bij zitten waar je blijkbaar zo van walgt.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 11:09:50 #270
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_94632920
Ik heb zojuist weer 55% van mijn eindejaarsbonus van 2010 naar de belastingdienst zien verdwijnen :') In die optiek zijn de bonussen van de ING natuurlijk alleen maar gewenst: die leveren een flinke bijdrage aan de samenleving via de belasting.
Ik wens je een dolfijne dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')