Ze hebben te snel gereageerd. Ze dachten dat Khaddafi gevallen was (ik ook). Ze wilden nu (zie Tunesië) wél aan de goede kant staan. Dit heeft ertoe geleid dat de Franse regering inderdaad niet rationeel en zeer onhandig heeft gehandeld en nu verder moet op het pad dat ze zijn ingeslagen (althans, dat denken ze). Stom, ja.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:32 schreef Chooselife het volgende:
Ik heb wel het idee dat Sarkozy vanuit emotie regeert en reageert. Dat is een slechte zaak. Kan alleen maar slechter uitpakken voor de Fransen. Tè emotionele regeringsleiders hebben nog nooit iets goeds gebracht in de historie.
Omdat die Franse ratten niets doen wat hun eigen belang niet dient, dus die moeten een hele goede reden hebben om Libië aan te vallen. Sowieso spelen ze in smerig spel in Afrika, wat hier geheel buiten de media lijkt te blijven. De Fransen hebben er geen problemen mee om Afrikanen over de kling te jagen om hun eigen belang na te streven.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:31 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Waarom hebben Nederlanders zo vaak een hekel aan de Fransen?
Omdat het zo'n beetje het enige volk is dat nog arroganter is dan wij zelf, denk ik.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:31 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Waarom hebben Nederlanders zo vaak een hekel aan de Fransen?
Ze hadden gelijk. Het was al lang duidelijk dat Ghaddafi verloren had, maar zich dood ging vechten. Dus koos Frankrijk zo snel mogelijk voor de winnaar vanwege toekomstige olie-deals.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ze hebben te snel gereageerd. Ze dachten dat Khaddafi gevallen was (ik ook). Ze wilden nu (zie Tunesië) wél aan de goede kant staan. Dit heeft ertoe geleid dat de Franse regering inderdaad niet rationeel en zeer onhandig heeft gehandeld en nu verder moet op het pad dat ze zijn ingeslagen (althans, dat denken ze). Stom, ja.
quote:Many young men have disappeared in Berber town of Zwara, some suggesting Gaddafi took them to be killed in the desert
quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat het zo'n beetje het enige volk is dat nog arroganter is dan wij zelf, denk ik.
Nou ja, ik heb ondertussen wel geleerd dat je dat gewoon niet kunt zeggen eigenlijk. Behalve die paar uitzonderingen ( 9/11, val Berlijnse muur -11/9!- ). Wat op het moment belangrijk lijkt, kan achteraf maar een kleine voetnoot blijken. Zoals ik laatst las, de Spaanse burgeroorlog, dat was echt hét ding toentertijd, de zaak waarvoor zovelen vochten, maar achteraf blijkt het een relatief nutteloos en burgeroorlogje met weinig gevolgen geweest te zijn in een uithoek van Europa.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:36 schreef Bartholomaeus het volgende:
Spannend avondje dit. Misschien wel de belangrijkste van de hele revolutie.
Oke, duidelijk antwoord. Thanks.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Omdat die Franse ratten niets doen wat hun eigen belang niet dient, dus die moeten een hele goede reden hebben om Libië aan te vallen. Sowieso spelen ze in smerig spel in Afrika, wat hier geheel buiten de media lijkt te blijven. De Fransen hebben er geen problemen mee om Afrikanen over de kling te jagen om hun eigen belang na te streven.
De reden waarom ze zo fel gekant waren tegen de Irak-oorlog in 2003 lag ook in het feit dat ze goede zaken deden met Saddam Hussein, ook na de oorlog van 1991. En toen wilden ze kosten wat het kost voorkomen dat die zakelijke relatie door een Amerikaanse invasie teniet zou worden gedaan.
Trouwens, ik ben geen Nederlander, dus dat is geen verklaring voor mijn hekel aan de Fransen. Het feit dat ze onze erfvijand zijn is de eerste reden, het feit dat ze nooit eerlijk zijn over hun bedoelingen is de 2e reden waarom ik zo'n godsgruwelijke hekel aan dat volk heb.
Edit: reden 3: ze zijn ook nog eens onbetrouwbaar als de pest.
Alleen nou blijken de Fransen op het verkeerde paard te hebben gewed, en dat is ook de reden waarom ze nu opeens zo graag willen ingrijpen, om te proberen te tij nog te keren.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze hadden gelijk. Het was al lang duidelijk dat Ghaddafi verloren had, maar zich dood ging vechten. Dus koos Frankrijk zo snel mogelijk voor de winnaar vanwege toekomstige olie-deals.
Ghadaffi gaat nog steeds verliezen hoor.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Alleen nou blijken de Fransen op het verkeerde paard te hebben gewed, en dat is ook de reden waarom ze nu opeens zo graag willen ingrijpen, om te proberen te tij nog te keren.
Maar is dit zo vreemd dan? Elk land heeft zijn eigen prioriteiten op de eerste plaats.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Alleen nou blijken de Fransen op het verkeerde paard te hebben gewed, en dat is ook de reden waarom ze nu opeens zo graag willen ingrijpen, om te proberen te tij nog te keren.
Het was al geen fijn Libië onder hem. Maar vanaf dit jaar is het merendeel van de wereld daar ook van op de hoogte, en zullen ze hem laten vallen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:43 schreef Monidique het volgende:
Het zal hoe dan ook geen fijn Libië worden onder Khaddafi, voor zover het dat al was. Als hij overwint, dan zal hij honderden, zo niet duizenden tegenstanders en mogelijke tegenstanders uit de weg ruimen, onder het mom van verraad, ofzo. Ik vermoed dat er een relatief actieve oppositie zal blijven, zij het ondergronds. Een failed state is dichterbij gekomen.
Ze hebben niet verkeerd gewed. Ook al slacht Ghaddafi heel Libië af, dan nog is hij afgeschreven.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dit was al lang bekend, een jaar of dertig ofzo. Daarnaast ligt het niet aan "de wereld" of Khaddafi blijft zitten of niet. "De wereld" die natuurlijk grotendeels bestaat uit slechts Amerika en Europa.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:46 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Het was al geen fijn Libië onder hem. Maar vanaf dit jaar is het merendeel van de wereld daar ook van op de hoogte, en hebben en zullen hem laten vallen.
Nou als er geen interventie komt, en Khaddafi overwint dit hele gedoe (+ groote zuivering), dan komen de landen toch weer vanzelf om de olie bedelen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze hebben niet verkeerd gewed. Ook al slacht Ghaddafi heel Libië af, dan nog is hij afgeschreven.
Maar toen was er nog olie te halen. Vanaf enkele dagen geleden zijn die deals over met Ghadaffi.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dit was al lang bekend, een jaar of dertig ofzo. Daarnaast ligt het niet aan "de wereld" of Khaddafi blijft zitten of niet. "De wereld" die natuurlijk grotendeels bestaat uit slechts Amerika en Europa.
Dat hij zijn hand er niet voor omdraait om duizenden tegenstanders om te leggen dat heeft hij in het verleden al bewezen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:43 schreef Monidique het volgende:
Het zal hoe dan ook geen fijn Libië worden onder Khaddafi, voor zover het dat al was. Als hij overwint, dan zal hij honderden, zo niet duizenden tegenstanders en mogelijke tegenstanders uit de weg ruimen, onder het mom van verraad, ofzo. Ik vermoed dat er een relatief actieve oppositie zal blijven, zij het ondergronds. Een failed state is dichterbij gekomen.
Ghadaffi heeft in het verleden al genoeg gereld, de discotheek "La belle" in Berlijn vergeten? de PanAm en UTA vlucht?quote:In de buitenlandse betrekkingen zal ook het een en ander veranderen. Misschien wel zelfs zo dat er Libië weer een paria-staat wordt en dat iemand op een gegeven moment denkt dat het nu toch maar eens echt afgelopen moet zijn, zoals na twaalf jaar quasi-oorlog tegen Irak. Khaddafi is daarnaast gek genoeg om flink te gaan rellen.
Op een zulks perfide wijze als Frankrijk dat doet, doen het er maar weinigen hoor.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:44 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Maar is dit zo vreemd dan? Elk land heeft zijn eigen prioriteiten op de eerste plaats.
De afgelopen week waren het de rebellen die steeds verder in het defensief werden gedrongen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:41 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Ghadaffi gaat nog steeds verliezen hoor.
Die weet Khaddafi wel te verkopen, hoor,quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:50 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Maar toen was er nog olie te halen. Vanaf enkele dagen geleden zijn die deals over met Ghadaffi.
Is dit een tegenstrijdig bericht,quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:50 schreef von_Preussen het volgende:
Ghadaffi heeft in het verleden al genoeg gereld, de discotheek "La belle" in Berlijn vergeten? de PanAm en UTA vlucht?
Eens, als deze hele situatie achter de rug is en Ghadaffi weer controle heeft over zijn land, weet ik minimaal 1 land te benoemen wat erg graag olie wil hebben en wat het niet kan schelen vanuit welk regime het vandaan komt.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Die weet Khaddafi wel te verkopen, hoor,! Libië zal misschien in een relatief isolement komen, maar aan geld zal het regime geen gebrek hebben.
Nee, wat ik daarmee wil zeggen is dat als Libië in een isolement komt, het niet uitgesloten is dat het land eventueel weer terroristische activiteiten gaat sponseren of zelf uitvoeren.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Is dit een tegenstrijdig bericht,.
Daar heb je wel gelijk in volgens mijquote:Op donderdag 17 maart 2011 20:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Die weet Khaddafi wel te verkopen, hoor,! Libië zal misschien in een relatief isolement komen, maar aan geld zal het regime geen gebrek hebben.
Het zou kunnen, ja. Daarom zeg ik ook: hij is gek genoeg. Daarentegen, de situatie is nu wat anders dan in de jaren tachtig. Als hij nu een aanval zou uitvoeren, dan is het direct oorlog, dat durf ik wel te stellen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:53 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, wat ik daarmee wil zeggen is dat als Libië in een isolement komt, het niet uitgesloten is dat het land eventueel weer terroristische activiteiten gaat sponseren of zelf uitvoeren.
Usernamequote:Op donderdag 17 maart 2011 20:53 schreef Oorlogsheld het volgende:
duizenden mensen die vrijheid willen worden door tanks en vliegtuigen neergeknald.
ik denk inderdaad dat we moeten aanvallen!
supermarkt oorlogquote:Op donderdag 17 maart 2011 20:55 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
In welke oorlog heb jij meegevochten?
Eerst maar eens kijken of PSV het vanavond overleeft.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:58 schreef Oorlogsheld het volgende:
maar echt vanavond nog luchtaanvallen... let maar op
damn waarom altijd zoooo traagquote:Op donderdag 17 maart 2011 20:59 schreef Bartholomaeus het volgende:
Om 11 uur zou de raad beslissen.
bedoel je hiermee dat ik geen veteraan ben?quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:00 schreef Mr_Memory het volgende:
Ik mis eigenlijk sp3c in dit topic, die was toch wel veteraan?
Naar mijn weten niet.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:01 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
AJE gaat exclusief materiaal tonen van de neergehaalde toestellen (meervoud!)
of is dat al geweest?
Je kan nog even CoD gaan spelen tot elf uurquote:Op donderdag 17 maart 2011 20:58 schreef Oorlogsheld het volgende:
maar echt vanavond nog luchtaanvallen... let maar op
ik hoop niet al te laat want ik moet morgen vroeg op
Is al op tv geweest op AJA.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:01 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
AJE gaat exclusief materiaal tonen van de neergehaalde toestellen (meervoud!)
of is dat al geweest?
cod is zo voorspelbaar...quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:03 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Je kan nog even CoD gaan spelen tot elf uur
Popcornquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:03 schreef Bartholomaeus het volgende:
Allemaal ramptoeristen hier ineens.
Hebben jullie allemaal je popcorn en cola klaar staan?
Dat haalde ik uit wat de reporter zei, maar heb de beelden ook niet gezien en geen idee of het er meerdere zijn. In ieder geval 1.quote:
Ghaddafi gebruikt het als dreigement om de resolutie tegen te houden.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:52 schreef shomila het volgende:
feb17libya Feb17Libya
AFP reports that air raids on #Libyan army positions could begin as soon as the @UN SC approves use of force in Libya. feb17.info/general/live-l
1 minute ago
Op twitter stond 4 toestellen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:05 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Dat haalde ik uit wat de reporter zei, maar heb de beelden ook niet gezien en geen idee of het er meerdere zijn. In ieder geval 1.
dan moet het wel waar zijnquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:05 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Op twitter stond 4 toestellen.
Stop eens met trollen. Ik weet heus zelf ook wel dat twitter geen goede bron is.quote:
waarom gebruik je hem danquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:07 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Stop eens met trollen. Ik weet heus zelf ook wel dat twitter geen goede bron is.
Koffie en spaghetti.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:03 schreef Bartholomaeus het volgende:
Allemaal ramptoeristen hier ineens.
Hebben jullie allemaal je popcorn en cola klaar staan?
Iedereen post hier dingen van twitter. Get out of doe leuk mee zonder te trollen.quote:
Al Arabiya: 9 out of the 15 UN Security Council countries must vote for the #Libya bill for it to passquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:04 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
Al Arabiya: FIve countries will abstain from voting on the UN Libya resolution including South Africa, China & Russia
38 seconds ago
Is het er dan door of niet? Ik heb er niet zoveel verstand van.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:06 schreef Marksen het volgende:
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
Al Arabiya: FIve countries will abstain from voting on the UN Libya resolution including South Africa, China & Russia
Ze staan die vliegtuigen op te wachten.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:06 schreef Bartholomaeus het volgende:
AJE zendt nu beelden uit van Benghazi. Staat nog helemaal vol!
Daarom. Nutteloze discussie dus.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:09 schreef Marksen het volgende:
We weten inmiddels toch wel hoe we Twitter berichtjes op waarde moeten schatten...
Ze onthouden hun stem.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:09 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Is het er dan door of niet? Ik heb er niet zoveel verstand van.
Hangt er vanaf wat de rest stemt. Moeten in ieder geval 9 voor stemmen en geen veto.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:09 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
9 v.d 15 landen moeten voor stemmen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:09 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Ze staan buiten Albadya.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:06 schreef yavanna het volgende:
bilalr Bilal - Al Jazeera
#AlJazeera's Tony Birtley travelled 50km outside of Benghazi few hours ago & "saw no evidence of any pro-Gaddafi forces approaching"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Quatar, Emiraten... wie het weet mag het zeggen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:12 schreef rakotto het volgende:
Welke 5 arabische landen willen militair helpen?
quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:06 schreef yavanna het volgende:
bilalr Bilal - Al Jazeera
#AlJazeera's Tony Birtley travelled 50km outside of Benghazi few hours ago & "saw no evidence of any pro-Gaddafi forces approaching"
http://blogs.aljazeera.net/live/africa/libya-live-blog-march-17quote:9:35pm The Associated Press reports that the closest known position of pro-Gaddafi ground forces to Benghazi is about 130km to the south.
China, dat zou hun positie m.b.t. de olievoorziening wezenlijk verbeteren, aangezien ze al sinds jaren Afrika afstropen om grondstoffen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:11 schreef Oorlogsheld het volgende:
heeft 1 van de landen een belang bij een veto?
UAE & Qatar ws. Ze zijn iig de enige waar nog geen 'gerommel' gaande is.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:13 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Quatar, Emiraten... wie het weet mag het zeggen.
Ze willen zelf ook niet zo genoemd worden. Alleen zo noem je het wel.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:14 schreef Oorlogsheld het volgende:
ik vind rebellen zo negatief klinken.. het zijn toch gewoon burgers?
quote:Een opstand of rebellie is het in verzet komen tegen een autoriteit. Een opstand kan zich uiten in diverse vormen van gedrag, variërend van burgerlijke ongehoorzaamheid tot gewapend verzet. Een succesvolle opstand kan leiden tot een revolutie of een bevrijding. Iemand die in opstand komt heet opstandeling of rebel.
Ze zijn gewapend dus dan worden het al snel rebellen, inplaats van demostranten.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:14 schreef Oorlogsheld het volgende:
Nee toch, alleen de VS / Rusland / China / Frankrijk / Verenigd Koninkrijk toch?quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:14 schreef Mr_Memory het volgende:
Maar hoe zit het met Duitsland? heeft die ook veto recht?
Een burger die in georganiseerd verband bewapend verzet pleegt kan je geen burger meer noemen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:14 schreef Oorlogsheld het volgende:
Het is nog geen nacht en daarbij heeft hij nog vliegtuigen tot zijn beschikking. Al hoop ik dat hij idd blufde en Benghazi een bloedbad bespaard blijft.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
[..]
http://blogs.aljazeera.net/live/africa/libya-live-blog-march-17
Dat zou een uur of een a twee rijden betekenen, zonder tegenstand. Ik denk dat Khaddafi lekker aan het trollen was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |