abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94470303
selene roept zelf dat de tv uitmoet (of doet hem zelf uit)
:7

ze begrijpt dat ze doordeweeks enkel zeppelin mag kijken en dan ook niet alles. we hebben hier en daar wat geexperimenteerd, zodat we weten wat ze leuk vindt *O* die mag ze kijken en als dat afgelopen is, dan is het klaar. we wisselen hier steeds af. even wat tv kijken, dan met ravi spelen, dan wat eten, even naar buiten, weer eventjes tv kijken, enzovoorts. op die manier heb ik geregeld mijn handen ff vrij en is iedereen blij *O*

helaas werkt dit niet tijdens vakantietijden, want dan passen *ze* het programma aan }:|
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94472777
heeft iemand trouwens een tip mbt iets wat je kindlief kan geven bij keelpijn? zelf neem ik strepsils, maar dat lijkt me geen fijn plan voor de dame. ze wil zelf wel veel drinken en fruit lukt ook prima. tis gewoon een virusje wat (als het goed is) met 2 a 3 daagjes weg is, maar tis zo sneu ;(
pi_94475785
strepsels, zuurtjes of wat dan ook maakt helemaal niet uit, het gaat om het sabbelen met speekselproductie tot gevolg, dus een speen, zuurtje, of lolly geeft hetzelfde effect.

Thijmsiroop, dropjes en dat soort dingen schijnen ook goed te helpen bij keelpijn. Of honing.

Zelf even beoordelen wat je voor je dame gewenst vind om uit te proberen.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 18:41:52 #129
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_94476396
Hee, is dit het nieuwe dreumestopic? :Y).
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_94477084
Waterijsje helpt ook goed tegen keelpijn :)
pi_94478528
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 18:41 schreef k_i_m het volgende:
Hee, is dit het nieuwe dreumestopic? :Y).
nee, daar komen ze dan aan met wazige homeopatische rechtsdraaiende suikerloze biologisch verantwoorde drankjes :P

weet ik veel of het kind al dingen als strepsils of zuurtje kan, ze krijgt zelden snoep. zulke dingen hebben wij nooit :6 wij eten sjippies als er iets te snoepen valt *O* :Y)
  dinsdag 22 maart 2011 @ 19:29:39 #132
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94478619
Thijmsiroop gaat er hier in ieder geval prima in. Esmee staat als een klein hongerig vogeltje met open snavel naast me zodra ze het flesje ziet :D
pi_94478621
ik heb het! dropjes!
*O* :Y) ^O^

zie je wel dat het zinvol was om ff te vragen :6
dank dames :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 maart 2011 @ 13:11:53 #134
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94507765
Logopedie ging boven verwachting goed vandaag! Ze zette verschillende dingen op tafel en ze vroeg aan Jan waar is de *vul in* en jan wees alles feilloos aan! Dikke tien dus, de kennis en het begrip is er dus overduidelijk alleen het praten zelf nog niet, hoewel ze wel merkte dat hij nu meer probeert te imiteren (k*t nu moet ik écht op mijn woorden gaan letten :P ). Hij gebruikt voor "auto" consequent "tuuttuut" dus hoewel hij weigert auto te zeggen, was dit ook wel goed, aangezien iedereen hem begrijpt als hij tuuttuut zegt :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_94508053
DJMO, Chris heeft dat andersom gehad. Hij zei juist auto tegen alle ronde dingen. Daar kwamen we pas achter na weken puzzelen. Bleek dat auto voor hem rond/wielen waren..
Ga je wel verder met logopedie?

Chris vond het nog steeds leuk, hij rent zo bij de praatjesdokter naar binnen. En ik mag niet meer mee. Deze week mogen we memory spelen met G-woorden (gitaar, gieter, gapen etc). En zo bedenkt de logopedist toch wel leuke manieren om het oefenen leuk te houden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 maart 2011 @ 14:11:34 #136
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94509979
Ja zeker gaan we verder met logopedie, iig zolang als ik het nodig acht ;) Voorloopig praat hij nog steeds niet zoals ik zou willen dat hij zou praten dus we zitten er nog wel even. Ik denk tot zo'n derde ofzo :) (raar genoeg weet ik dit soort dingen vrij goed in te schatten hoe lang we ergens mee bezig zijn :? )

Dat memory spel lijkt me leuk! Misschien een idee voor Jan .. *in gedachten houd voor regenachtige middaggen*
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_94510440
Op je woorden letten moet ik ook steeds meer gaan doen merk ik, met mijn kleine papegaai.
Toen ik van de week eens godver... Zei maakte lotte m'n woord wel af met domme...oeps
Ze zegt momenteel echt alles na, heerlijke kwebbel O+
pi_94510522
ah... Jen zegt gelukkig netjes dommedomme...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_94511556
met mijn buren hoef ik niet bang te zijn dat ze vloeken niet leert :(
stelletje aso tokkieklerelijers. buurman ging net weer af hier. godver dit, godver dat, kinders sliepen net. let op mijn gebruik van voltooid verleden tijd :'(
pi_94512231
oeh simmu, lekker dan..

DJMO, ik denk dat wij nog wel tot de zomer er zitten, nog genoeg klanken op het lijstje. Misschien straks om de 2a3 weken, voor de herhaling. Het is voor ons ook wel goed, want je bent er toch bewuster mee bezig. Dat je niet meer alles verstaat, maar eerst het goede woord vraagt voordat je antwoord (soms dan, niet te veel frusteren natuurlijk)
pi_94512345
Jen is opeens heel goed gaan praten.. Ze mag niet meer de hele dag met haar speen in lopen, en dat merken we heerl erg in haar praten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 23 maart 2011 @ 15:40:59 #142
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_94513508
Spenen zijn funest voor praten. Zie het vaak in de kinderopvang dat kinderen die veel hun speen in hebben met een lisp praten, slecht articuleren, weinig zinnen maken.

Als wij schelden is het voornamelijk in het Engels eigenlijk, buiten dat we sowieso veel Engels praten. Ik heb Yade al shit en fuck horen zeggen, nu we het niet meer zeggen in haar bijzijn, is het ergste wat ze zegt "POTVERDORIE!" dat kan er nog mee door. -.-
Ik heb Yade ook al " Jezus" horen verzuchten en moest toen stiekem wel lachen.

Alleen mijn vader zegt nog vaak fuck, maar dat schoppen we er langzaam wel uit!
pi_94514930
scheldwoorden gebruiken is : naar de gang voor een periode van ; een aantal minuten wat gelijk staat aan je leeftijd in jaren

Uiteraard leggen we uit waarom ze naar de gang moeten en voordat ze weer naar binnen mogen moet hij / zij uitleggen waarom ze daar moesten zitten.
  woensdag 23 maart 2011 @ 17:48:24 #144
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_94518653
Ik vind het een lastig punt om Yade op haar kop te geven voor scheldwoorden die ze duidelijk van ons heeft. De laatste tijd vallen hier geen scheldwoorden meer gelukkig, en ik geloof niet dat ze ze op de psz hoort of hier in de buurt. Hoop ik dan. Ik heb haar ook in tijden geen scheldwoord meer horen gebruiken.

Ik vertel haar uiteraard dat het echt niet mag, en dat mamma/pappa ook stout zijn als ze schelden.
pi_94525063
Leander heeft toen hij anderhalf was een weekje 'wuk' gezegd als er iets viel.
Toen zijn wij gestopt met 'ruk' zeggen en was het over :@

Verder roept hij vooral dingen als 'ho! ongelukje!' echte scheldwoorden heb ik nog niet gehoord eigenlijk :)

Maar hij wil NIET niet NIET onder de douche of in bad, gillen, krijsen, brullen, er uit gaan enz.
Ik vind het te ver gaan om hem er gewoon in te zetten, maar hij moet toch een keer schoon? (nuja, ik zet hem eén keer in bad, maar als hij er dan paniekend en krijsend uitkomt niet nog een keer...)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 maart 2011 @ 20:26:04 #146
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94526003
en (zichzelf laten) wassen aan de wastafel met een washandje Free? kan hij ook uitleggen waarom hij zo in paniek raakt? Is hij bang om met het badwater weggespoeld te worden ofzo? als je daarachter bent kun je (makkelijker) een oplossing verzinnen (of bewijzen dat zijn angst ongegrond is)

pi_94526759
en als je zelf mee in bad gaat? is het dan ook?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 maart 2011 @ 20:42:28 #148
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94526907
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 20:40 schreef simmu het volgende:
en als je zelf mee in bad gaat? is het dan ook?
lol, na de diiscussie had ik het niet willen vragen/voorstellen :P

pi_94527111
Ik zou inderdaad proberen uit te zoeken waar de angst vandaan komt.
Chris heeft ook een poos een hekel gehad aan douchen, maar dat bleek vooral te komen omdat hij bang was dat we haren gingen wassen. Als we nu zeggen dat we maar tot de schouders douchen, dan gaat het douchen wel goed.
Alleen soms moeten zijn haren ook. Dan is het even drama. Maar achteraf zegt hij dat het wel meeviel. En elke keer lijkt het ook iets beter te gaan. Het is geen wriemeld speenvarken meer, nu alleen nog een piepend kuikentje ;)
Het bad ging hier altijd wel goed, zolang de douchekop uit is..
  woensdag 23 maart 2011 @ 22:47:02 #150
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_94534237
Maarten heeft het ook een hele periode gehad, dat hij niet meer in bad wilde... huilen huilen huilen... en hij ging voor het eerst echt staan in bad :D
Toen hebben we hem steeds meegenomen onder de douche, gewoon lekker veilig tegen ons aan onder de straal staan... dan was 't goed!

En hij kan zomaar zijn speelgoed delen! Met D. het zoontje van vrienden van ons (8 maanden). Vrijdag was hij al hier te logeren en vanavond was hij ook weer hier. Heel lief speelgoed aan hem geven en aaien over zijn hoofdje... Echt zo lief!
18-11-2008 Maarten Alexander
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')