abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 maart 2011 @ 22:40:54 #151
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94656881
Drie Franse films gezien vandaag:
1. White material. Mwah.
2. Les choristes. Prachtig, die krijgt onmiddelijk een plekje in mijn top 10!
3. Mic macs a tire-larigot. Origineel idee, niet helemaal mijn genre.
Niet meer actief op Fok!
pi_94657151
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:37 schreef clumsy_clown het volgende:
Shutter Island

Ik zal direct toegeven dat ik geen Scorsese-kenner ben; op The Departed na heb ik niets van de beste man gezien. De film heb ik dan ook uitgekozen puur op DiCaprio, en de resencies her en der.

Het eerste was opviel was de jaren '50-sfeer, die prima werd neergezet, met dank aan de art-directors. Het geluidsdepartement had daarentegen wat strenge woorden mogen krijgen van me, de soundtrack van de film is op sommige momenten ronduit vervelend.

DiCaprio en Mark Ruffalo spelen een klassiek CIA/FBI-koppel, waarbij opvalt dat ze als acteurs niet aan elkaar onder doen (wat je wellicht van Ruffalo zou verwachten). Als het verhaal zich uit de doeken doet, duurt het even voordat je op het juiste pad bent, de kennismaking met de setting duurt wellicht iets te lang. Daarna hobbelt het verhaal rustig verder op een medium-psychologische-thriller-niveautje zonder échte mother of all what the fucks-momenten te hebben. Jammer, want het verhaal leent zich er op zich wel voor. Ik kan me zo voorstellen dat het boek waar het op gebaseerd is niet weg te leggen is. De twist veroorzaakt dan ook geen grote schok. De film is op visueel vlak en qua acteerprestaties meer dan bovengemiddeld goed, maar weet al met al niet echt vast te houden. Extra kudo's voor Jackie Earle Haley though, wat is die man toch een fantastische engerd, die binnen een paar minuten de show steelt.

IMDB: 8.0
Ik: 7.0
Een 7 :{
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_94657209
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 22:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Een 7 :{
Ja.

Ben nu trouwens op zoek naar een échte spannende thriller/horror, om de nacht mee in te gaan.
pi_94657497
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 22:50 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ja.

Ben nu trouwens op zoek naar een échte spannende thriller/horror, om de nacht mee in te gaan.
The Next Three Days vond ik wel goed ^O^
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 26 maart 2011 @ 23:01:50 #155
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_94657629
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 22:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

The Next Three Days vond ik wel goed ^O^
Die moet ik nog zien, ben benieuwd. :)

Ben op thrillergebied ook wel benieuwd naar Limitless.
Smell the flowers while you can....
  Moderator zaterdag 26 maart 2011 @ 23:14:18 #156
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_94658121
Zojuist Dark Knight gezien, toffe film :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_94660330
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 23:01 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Die moet ik nog zien, ben benieuwd. :)

Ben op thrillergebied ook wel benieuwd naar Limitless.
Check mijn review in dit topic ^O^
#winning
pi_94662125
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 22:36 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Net naar Sanctum 3D geweest in de bioscoop. Had er wel wat van verwacht, maar het was matig. :{
Hoe is in Godsnaam de naam van James Cameron (producer) aan deze film verbonden?
Onder andere zijn 3D film techniek is hiervoor gebruikt.

Vanavond op TV Platoon (1986) voor het eerst gezien.

Uitleg is niet nodig denk ik.
Een hoop bekende namen en allemaal nog jonge broekies: Charlie Sheen, Forest Whitaker, John C. McGinley, Johnny Depp, Tom Berenger, Willem Dafoe en nog veel meer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de muziek natuurlijk _O_ :
Een hele vette 8.5+

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 27-03-2011 03:09:37 ]
  zondag 27 maart 2011 @ 00:59:17 #159
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_94662237
quote:

[..]

Ja.

Goodfellas.
Bedankt Hans.
pi_94667399
In the land of women - goede drama/comedy.
  zondag 27 maart 2011 @ 10:37:40 #161
286575 Roces18
Chef de party
pi_94667434
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 00:59 schreef bascross het volgende:

[..]

Goodfellas.
Goodfellas is een gangsterdrama geen thriller/horror...
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 27 maart 2011 @ 14:19:51 #162
302853 themole
graaft totaal door.
pi_94672814
Gisteren fight club gezien wat een goede film, net zoals de meeste films van David Fincher. Moet alleen nog the game kijken en dan heb ik ze alle van films van Fincher tot nu toe gezien. :)
Niet altijd serieus
  zondag 27 maart 2011 @ 14:56:47 #163
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_94674027
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 10:37 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Goodfellas is een gangsterdrama geen thriller/horror...
Weet ik. Ging meer hierom:

quote:
Ik zal direct toegeven dat ik geen Scorsese-kenner ben; op The Departed na heb ik niets van de beste man gezien. De film heb ik dan ook uitgekozen puur op DiCaprio, en de resencies her en der.
Ze heeft wat opvoeding nodig.
Bedankt Hans.
  zondag 27 maart 2011 @ 15:10:31 #164
286575 Roces18
Chef de party
pi_94674424
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 14:56 schreef bascross het volgende:

[..]

Weet ik. Ging meer hierom:

[..]

Ze heeft wat opvoeding nodig.
Hahaha :D
pi_94675887
Vannacht was Stephen King-nacht, dus:
It

Deze film duurt maar liefst 3 uur, en het gaat over een demon in de vorm van een clown dat om de 30 jaar terugkeert naar een bepaald plaatsje om kleine kindjes te vermoorden. Een vriendengroep van 7 kinderen vecht tegen de clown, daarbij worden ze lastig gevallen door de pestkop van de stad. Nadat ze de clown beschadigd hebben keert de rust weer terug in het stadje, maar alleen voor 30 jaar..... Nadat de 30 jaar verstreken zijn worden alle leden van de vriendenclub opgebeld door 1 vriend die in het plaatsje is blijven wonen, want de clown is terug....

Wel een leuke film, maar ik sla er niet van achterover en het einde zuigt.

The Shining

Een gezin past op het Overlook Hotel in de winter, als iedereen weg is. Maar het hotel is bezeten en het beïnvloedt de vader (Jack Nicholson), die de job had aangenomen om eindelijk genoeg tijd te hebben voor zijn schrijfwerk. Zijn zoontje is paranormaal begaafd en bezit iets wat 'The Shining' wordt genoemd. Hij ziet daarmee beelden van een verschrikkelijk drama dat een tijd geleden heeft plaatsgevonden.

Ik vond het een goede film met mooie sfeerbeelden.

Dreamcatcher

Een groep vrienden hebben een huisje gehuurd midden in winterse bossen, als het gebied opeens in quarantaine wordt gehouden door het Amerikaanse leger. De reden ervoor ontdekken ze al gauw wanneer 1 van hen rare trekjes begint te vertonen.

Deze film viel me wat tegen, al gauw wordt de film niet zo spannend meer.
Children of the night. What music they make.
pi_94676389
Heat

"A Los Angeles crime saga, "Heat" focuses on the lives of two men on opposite sides of the law - one a detective; the other a thief."

Erg bekende en grote cast. Film duurt 170 minuten maar verveelt geen moment. Het is geen bijzonder verhaal op zich, en alles is redelijk voorspelbaar. Actie is erg strak en snoeihard. Erg toffe shootout bij de bankoverval, één van de vetste die ik ooit heb gezien.

8
  zondag 27 maart 2011 @ 17:27:52 #167
286575 Roces18
Chef de party
pi_94678682
The Firm

Na het kijken van the business die ik overigens erg vermakelijk vond, ben ik deze gaan kijken gemaakt door Nick Love. Hier komt duidelijk de jaren 80 soundtrack terug, vooral in het begin wat altijd lekker is. De kleding is echt fantastisch allemaal tracksuits :D Wat een hooligan-drama film hoort te zijn eindigt in een oppervlakkig verhaal die amper je aandacht weet vast te houden. Zeker het einde kon een stuk dieper zijn maar helaas. Ook zit er een enorm plothole in, namelijk ergens zit een verrader maar iedereen is zo achterlijk dat ze er niet achter komen terwijl je als kijker meteen door hebt wie het is. Als je echte hooligan films wilt zien raad ik toch Hooligans en The Football Factory aan die ik overigens nog niet heb gekeken. Cijfer 5.8
pi_94679917
The Human Centipede

Tja wat moet ik over deze film zeggen. Er was minder gore dan ik had verwacht maar het idee erachter blijft gewoon ziek. Ik bedoel drie mensen aan hun anus en mond te verbinden is iets wat je niet vaak tegenkomt in het filmlandschap. Geen hoogstandje maar wel goed gespeeld door Dieter Laser.

IMDB: 5.0
Mijn cijfer: 3.5
  zondag 27 maart 2011 @ 18:31:55 #169
286575 Roces18
Chef de party
pi_94680888
Zeer interessant concept @ Terpentin, is hij ook niet leuk om een keertje te zien? Want anders laat ik hem wel liggen.
pi_94682162

Fair Game
Gave thriller/drama film met Sean Penn en Naomi Watts. Spannend zonder actie. Schrijnende politieke spelletjes en ongelofelijk het onrecht dat de twee hoofdrolspelers over zich heen krijgen. Je windt je er echt over op. Prima einde overigens. 8
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 maart 2011 @ 19:08:37 #171
862 Arcee
Look closer
pi_94682214
Hævnen (2010)

Winnaar van de Oscar voor beste buitenlandse film. Het is niet de beste film van Susanne Bier, maar wel goed. Zeker wel goed. Bovengemiddeld ook, alleen van een Scandinavisch drama verwacht ik ook niet minder.

IMDb: 7,7
Cijfer: 7,5
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 27 maart 2011 @ 19:10:29 #172
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94682276
Net Betty Blue - The Director's Cut (3 uur) gezien. Indrukwekkend!
Niet meer actief op Fok!
  zondag 27 maart 2011 @ 21:12:45 #173
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_94687582
Gisteren en vandaag (af)gekeken:

Berlin Alexanderplatz
Fassbinder`s meer dan 15 uur durende epos over Franz Biberkopf`s poging op het rechte pad te blijven nadat hij vier jaar in de cel heeft gezeten is kortweg prachtig te noemen. Je moet je er wel aan over geven en je de tijd gunnen om er in te komen maar het resultaat is iets van een ongekende omvang en schoonheid waarin Günter Lamprecht van Biberkopf een personage maakt waar je op het zelfde moment medelijden mee en afschuw voor hebt.
Een ding vraag ik me wel af: what the hell was de bedoeling van die epiloog? die had er wat mij betreft niet in gehoeven. Dat was me toch net wat te vaag allemaal en deed afbreuk aan de kracht van de voorgaande 13 afleveringen.

IMDB Cijfer: 8,9/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans
Zo, de stelling dat Nicolas Cage niet kan acteren kunnen we dan eindelijk in de prullenbak gooien. In Herzog`s 2 uur durende trip laat hij zien dat wel degelijk te kunnen en geeft hier de best performance van z`n carriere. Z`n creatie van het excentrieke personage Terence McDonagh past perfect in de geflipte wereld die Herzog hier neer zet. Dat samen maakt dit tot een hele fijne film met de nodige zwarte humor.

IMDB Cijfer: 6,9/10
Mijn Cijfer: 8,3/10

Fish Tank
Wordt Andrea Arnold de Mike Leigh of Ken Loach van deze generatie? In haar meest recente film Fish Tank volgen we Mia (debutante Katie Jarvis), een 15 jarige opstandige meid die met haar (stief?)zusje en moeder samen leeft in een arme,grauwe,achtergestelde buurt. Wanneer haar moeder een nieuwe vriend (Michael Fassbender) krijgt verandert er langzaam maar zeker iets bij haar.
Arnold schiet het geheel op een grauw realistische manier die past bij de treurigheid van het verhaal. Jarvis blijft makkelijk overeind als de onhandelbare tiener die door `t personage van de opnieuw geweldige Fassbender steeds wat meer zelfvertrouwen krijgt.
Het is niet de meest vrolijke film maar Arnold laat wel zien dat we in de toekomst rekening moeten houden haar.
Zeker een kijkbeurt waard.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

[ Bericht 1% gewijzigd door Timo20 op 27-03-2011 21:23:03 ]
  zondag 27 maart 2011 @ 21:43:26 #174
340437 DerHollander
No Nonsens Reviews!!
pi_94689508
quote:

[..]

Ja.

Beetje laat maar The New Daughter(met Kevin Costner)is een spannende thriller,horror vind ik persoonlijk niet maar dat oordeel laat ik aan jouw over ;)
No Nonsens Reviews!! Ook al kost de film miljarden,als de film naar mijn mening niks aan is dan is er ook niks aan...
  zondag 27 maart 2011 @ 21:48:51 #175
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_94689878
She's out of my league.
IMDb: 6.6/10
Mijn cijfer: 6.5/10

Vond het op zich een vermakelijke film maar erg boeiend was hij niet. Wel een paar leuke scene's en hoofdrolspeelster mag er zeker wezen. :9~

Vooralsnog een leuk filmpje om even in bed te kijken voor het slapen gaan en waar je niet erg veel moeite voor hoeft te doen om het te volgen. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')