Shitload aan films gezien onlangs.
Batman Begins (
Christopher Nolan, 2005)
Nu de volgende Batman begint te naderen, werd het tijd om deze toch 's te zien. Nolan doet wat hij kan, en later in betere vorm herhaalt bij The Dark Knight. De opbouw van de film was wat traag, hij voelde ook alsof hij langer duurde dan de 140 minuten die ervoor staan, maar het einde zweepte voldoende op om dat te compenseren. Verder blijft het gewoon een Batmanfilm, met de nodige cliché's, een vermakelijke Michael Cane, en een prima rol van Liam Neeson. Extra kudo's voor Cillian Murphy trouwens, ik ben er nog steeds niet over uit of hij met of zonder scarecrowmasker enger is.
IMDB: 8.3
Ik: 7.3
Watchmen (
Zack Snyder, 2009)
Een beetje een rare film. Visueel prima in orde, mooie actiescenes, maar geen verhaal om je 3 uur zoet mee te kunnen houden. Ik heb 'm dan ook in twee sessies gekeken. Achteraf zit ik een beetje in dubio, of ik nou een goede film heb gezien, of 3 uur van m'n leven heb vergooid. Hm.
IMDB: 7.7
Ik: 6.3
Burn After Reading (
Ethan Coen,
Joel Coen, 2008) :: 7.0
Weer zo'n film waarbij ik wel een 7.0 wil geven, maar niet precies weet waarom, en of ik 'm wel zo goed vond. Clooney en Pitt zijn fantastisch, ze dragen absoluut de film. Ook de vrouw die Linda Litzke speelt is erg leuk. De karakters zijn verder nou niet bepaald driedimensionaal, en het verhaal is niet uitmuntend, maar gewoon vermakelijk.
IMDB: 7.2
Ik: 7.0
Slumdog Millionaire (
Danny Boyle,
Loveleen Tandan, 2008)
Eíndelijk gezien, na bijna 3 jaar lang alleen maar goede verhalen gehoord te hebben. Gelukkig bleken de verhalen waar te zijn; de film is geweldig ontroerend en meeslepend vanaf de eerste minuut. De acteerprestaties zijn top notch, zelfs de kindacteurtjes zijn niet irritant maar lief en India is natuurlijk een bloedmooie setting.
IMDB: 8.3
Ik: 8.5
(500) Days of Summer (
Marc Webb, 2009)
Deze film werd genoemd in één adem met Garden State, dus ik moest 'm wel zien. Uiteindelijk valt hij niet tegen; het is een leuke, van de standaard afwijkende drama/comedy. Het eerste wat opviel was de voice-over, die samen met een aantal andere elementen als de introductie van personages en de fantasie-intermezzo's sterk deed denken aan Pushing Daisies, de liefste tv-serie ooit gemaakt, en in mindere mate aan Amélie. Vooral de scène waarin Tom zichzelf herkent in de oude zwart-wit film die hij aan het kijken is lijkt gejat van, of is een hommage aan Amélie. Het verhaal, jongen ontmoet meisje en eindigt alleen met een fles whiskey is voorspelbaar, maar dat deert niet. De verliefdheid is zoet, maar doet geen pijn aan je tanden en het verdriet wordt in beeld gebracht zonder al te melodramatisch te worden. Ik kon Joseph Gordon-Levitt hier véél beter hebben dan in Inception, deze rol leek 'm op het lijf geschreven en hij was ontzettend leuk. En na een rondje IMDB ben ik er ook achter waarom ik constant aan Emily Deschanel van Bones moest denken, het meisje wordt gespeeld door haar zusje

. De soundtrack van de film, met de nodige indie, singer-songwriters en Britpop, was trouwens voorspelbaar, maar fijn. Al met al een lief filmpje.
IMDB: 8.0
Ik: 7.5
Nick and Norah's Infinite Playlist (
Peter Sollett, 2008)
Deze valt in dezelfde categorie als Garden State, (500) Days of Summer, en eigenlijk de meeste films waarin Michael Cera speelt. Ik ben benieuwd wat de beste jongen gaat doen als hij te oud wordt voor coming of age films, maar dat terzijde. De film zelf is redelijk vermakelijk, maar minder dan de genoemde films. Het typetje van Cera is, hoewel leuk, nu wel bekend. Ik vond Norah veel leuker. De homo sidekicks waren ok maar niet meer dan dat, de dronken vriendin was irritant en ranzig. Verder was de soundtrack erg fijn, wat maar goed is ook, bij een film die zo om muziek draait.
IMDB: 6.8
Ik: 6.8
Ocean's Thirteen (
Steven Soderbergh, 2007) :: 7.5
Ocean's Thirteen is wat hij hoort te zijn, een vermakelijk vervolg op Ocean's Eleven. (Twelve heb ik deels gezien maar vond ik niet zo boeiend volgens mij). Clooney en Pitt zijn gewoon erg leuk samen, de andere personages zijn ook prima, en het verhaal is warrig maar te volgen, met leuke minitwistjes. Het Vegassfeertje met de soundtrack erbij maar de film een prima zondagavondhap.
IMDB: 6.9
Ik: 7.5
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2011 22:12:20 ]