Het is ook een groot verschil in stijl. In die tijd waren het vaak eigenlijk een soort gefilmde toneelstukken. Met idd heel goed (theater)acteerwerk, maar niet geheel geschikt voor de modernere film.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:39 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
Zoals Roces al zegt, ik bedoel het algemeen. Er zijn heus wel acteurs die ik goed vind acteren, maar tegenwoordig kan iedereen wel acteur zijn. Er zijn zoveel acteurs, dat de kans dat er veel slechte tussen zitten ook een stuk groter is dan vroeger.
quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik vond de muziek op actiemomenten ook niet storend. Maar bijvoorbeeld het semi-dramatische muziekje van BabyDoll terwijl ze in de badkamer een potje zat te janken viel bij mij wat uit de toon.
Verder vond ik de "twist" (zover je dat kan noemen) aan het einde om de focus van babydoll naar Sweet Pea te verleggen een beetje rare move.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maargoed, zoals N-E-R-D al zei, beetje een hate it or love it idee bij deze film. Wat trouwens ook geldt voor Watchmen, waarbij ik duidelijk in de love it categorie val.All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
Als je niet op een normale toon kunt discussiëren, dan kun je hetzelfde verwachten van een ander. Dus hierbij: praat voortaan op een normale toon, of tyfus op?quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:19 schreef Mainport het volgende:
[..]
Je lult jezelf steeds verder vast. Hoezo beweer je dat ze in westerns van vroeger beter acteren dan nu, die zijn zo'n beetje het beste voorbeeld van simpele, oppervlakkige films met bordkartonnen karakters en decors. Ik snap best dat je ze leuker vindt, maar je hebt zo'n ontzettend kontverhaal.
Wat voornamelijk het verschil is, is de traagheid. Geldt voor heel veel films, maar zeker voor westerns. Vroeger waren de westerns met gemak 3 uur, terwijl er toch niet veel gebeurde. Hierdoor kreeg elk karakter in de film meer tijd om niet alleen met dialoog, maar ook met lichaamshouding erg veel over te brengen. De spaghettiwesterns zijn erg bekend hierom, maar er zijn ook andere voorbeelden.quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:19 schreef Mainport het volgende:
[..]
Je lult jezelf steeds verder vast. Hoezo beweer je dat ze in westerns van vroeger beter acteren dan nu, die zijn zo'n beetje het beste voorbeeld van simpele, oppervlakkige films met bordkartonnen karakters en decors. Ik snap best dat je ze leuker vindt, maar je hebt zo'n ontzettend kontverhaal.
Viel me erg tegen, maar misschien keek ik verkeerd naar. Ik vond het jammer dat er veel dingen gebeurden, maar niet goed werd uitgewerkt. Dit laat veel tot het gissen over, maar ergens had ik het idee dat dat niet helemaal de bedoeling was bij deze film.quote:
En dat vind ik beter dan de meeste films van nu waarin alles binnen 1.5 uur gepropt moet worden.quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:20 schreef Adames het volgende:
[..]
Wat voornamelijk het verschil is, is de traagheid. Geldt voor heel veel films, maar zeker voor westerns. Vroeger waren de westerns met gemak 3 uur, terwijl er toch niet veel gebeurde. Hierdoor kreeg elk karakter in de film meer tijd om niet alleen met dialoog, maar ook met lichaamshouding erg veel over te brengen. De spaghettiwesterns zijn erg bekend hierom, maar er zijn ook andere voorbeelden.
Zelfs een komische western als My name is nobody heeft erg veel trage momenten er in, waardoor het allemaal beter over komt.
Beiden niet gezien, moet ik toch eens doen. Maar inderdaad, ik hou wel van trage films. Hoeven niet per se lang te duren, een film als Léon of Taxi Driver duurt ook rond de 1,5 uur, maar hebben een erg miniem verhaal. Toch blijven ze boeien, erg knap.quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:24 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
En dat vind ik beter dan de meeste films van nu waarin alles binnen 1.5 uur gepropt moet worden.
Tuurlijk zijn er films die het makkelijk in 90 minuten redden, omdat het verhaal gewoon niet zo lang is of omdat het niet echt gaat om het verhaal zelf maar de actie (1.5 uur alleen maar actie verveeld ook wel). Zat actiekomedies die ik gewoon waardeer overigens. Films van nu die ik o.a. erg goed vind zijn Shutter Island en Inception.
Ja, vind Taxi Driver ook een erg goede film. Robert de Niro is daar nog best jong, maar acteert al erg goed. Het is vooral de sfeer in de film die 'het 'm doet'.quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:26 schreef Adames het volgende:
[..]
Beiden niet gezien, moet ik toch eens doen. Maar inderdaad, ik hou wel van trage films. Hoeven niet per se lang te duren, een film als Léon of Taxi Driver duurt ook rond de 1,5 uur, maar hebben een erg miniem verhaal. Toch blijven ze boeien, erg knap.
Zo'n fantastische acteurs zijn dat nu ook weer niet. John Wayne is gewoon zwak (beetje equivalent van de huidige actiehelden) en Humphrey Bogart is ook al een one trick pony. Veel verder dan "Aw, gee, golly, shucks" komt Stewart vaak niet en houten klaas Gary Cooper was ook al niet erg bijzonder.quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:15 schreef jamesstewart het volgende:
En je zegt dat westerns van vroeger oppervlakkig zijn en de acteurs geen karakter hebben... weleens High Noon gezien? Niet de remake, maar de origineel met Gary Cooper? Heb je één western van Clint Eastwood gezien? Jij noemt acteurs die in western films spelen bagger (ze hebben volgens jou geen karakter) terwijl ze tot de beste acteurs ooit horen. Clint Eastwood, Marlon Brando, James Stewart, Kirk Douglas, John Wayne, Humphrey Bogart, James Cagney... en ga zo maar door.
Vergeleken met de meeste grote namen van nu zijn ze stukken beter iig.quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zo'n fantastische acteurs zijn dat nu ook weer niet. John Wayne is gewoon zwak (beetje equivalent van de huidige actiehelden) en Humphrey Bogart is ook al een one trick pony. Veel verder dan "Aw, gee, golly, shucks" komt Stewart vaak niet en houten klaas Gary Cooper was ook al niet erg bijzonder.
Tuurlijk waren er toppers zoals Douglas, Cagney, Spencer Tracy, Henry Fonda en anderen, maar om nu te zeggen dat alle grote namen van die tijd zo bijzonder waren... nah. Op dat vlak is er weinig veranderd.
quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:45 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Is het ook. Hoewel ik dus Watchmen nog wel kon waarderen. 300 vond ik ook ronduit slecht..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maargoed, zoals N-E-R-D al zei, beetje een hate it or love it idee bij deze film. Wat trouwens ook geldt voor Watchmen, waarbij ik duidelijk in de love it categorie val.How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
Haha, ik kan je nu echt niet meer volgen. Clint Eastwood staat bekend als filmregisseur van o.a. Million Dollar Baby en Hereafter met Matt Damon. Welke westerns heb je het over?quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:15 schreef jamesstewart het volgende:
En je zegt dat westerns van vroeger oppervlakkig zijn en de acteurs geen karakter hebben... weleens High Noon gezien? Niet de remake, maar de origineel met Gary Cooper? Heb je één western van Clint Eastwood gezien?
Hij schijnt zelf ook weleens geacteerd te hebbenquote:Op donderdag 31 maart 2011 16:27 schreef Mainport het volgende:
[..]
Haha, ik kan je nu echt niet meer volgen. Clint Eastwood staat bekend als filmregisseur van o.a. Million Dollar Baby en Hereafter met Matt Damon. Welke westerns heb je het over?
Juist wel, zowel Brad Pitt als Johnny Depp zijn zeer goede acteurs. Zolang er niks raars met ze gebeurt, zullen die nog lang doorgaan en geweldige werken achterlaten.quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:52 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
Vergeleken met de meeste grote namen van nu zijn ze stukken beter iig.
Ik zie b.v. niet dat een willekeurige film van Brad Pitt of Johnny Depp over 70 jaar nog populair zijn en erg gewaardeerd worden, terwijl vrijwel alle films van de acteurs die jij net afkraakt (John Wayne en Humphrey Bogart) nog altijd bekeken en gekocht worden, veel daarvan zijn zelfs al weer te koop op blu-ray en van sommige is er een re-make (True Grit b.v.).
Dat ik hier nog op reageer.quote:Op donderdag 31 maart 2011 16:27 schreef Mainport het volgende:
[..]
Haha, ik kan je nu echt niet meer volgen. Clint Eastwood staat bekend als filmregisseur van o.a. Million Dollar Baby en Hereafter met Matt Damon. Welke westerns heb je het over?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |