Als je denkt dat Chinezen 3 maandsalarissen opzij leggen om te kunnen wifi-en op een gecensureerd netwerk via een plastic doosje dat uit hun eigen fabrieken komt dan moet je daar zeker naar acteren voor zover dat nog niet ingeprijsd is.quote:Op zaterdag 2 april 2011 13:21 schreef mytec het volgende:
in hoeverre zal dit artikel overdreven zijn ? http://www.iphoneclub.nl/(...)rme-groei-van-apple/
als dit wel realistisch is kan dit een leuke klapper worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Paar olie-miljardjes naar Griekenland in ruil voor protection?![]()
Check de datumquote:Op zaterdag 2 april 2011 13:21 schreef mytec het volgende:
in hoeverre zal dit artikel overdreven zijn ? http://www.iphoneclub.nl/(...)rme-groei-van-apple/
als dit wel realistisch is kan dit een leuke klapper worden.
http://blogs.forbes.com/e(...)-china-be-for-apple/quote:If that’s true, it would be astounding: 4 stores accounting for at least $1.3 billion in sales in the quarter. That would mean each store is on a $1.3 billion annual revenue run rate. A couple of years ago, across its Western stores, Apple was averaging $30 million per year per store in revenues.
With only 4 stores in Asia and the Chinese gaga for Apple, you would think the company would be building more stores and they are. The company plans to boost the total to 25, with new stores scheduled to open later this year in Shanghai and Hong Kong.
50% of $2.6 billion is $1.3 billion or $325 million per store per quarter. That means the planned 25 stores could be selling $32 billion a year. And we haven’t counted third-party, carrier and online sales.
quote:[At the time of publication, Jackson was long AAPL.]
Toch heeft Apple de markt wel precies aangevoeld met goedkope en betrouwbare content die heel eenvoudig te downloaden is (en veilig).quote:Op zondag 3 april 2011 20:36 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Check de datum
Uit het artikel van Forbes
[..]
http://blogs.forbes.com/e(...)-china-be-for-apple/
Klinkt als ambtenaar denken. Er van uit gaan dat een omzet van 1 filiaal geprojecteerd kan worden op alle filialen.
Overigens
[..]
Niets dan lof voor het businessmodel van iTunes, dat is briljant, Apple pakt mooi 30% voor de distributie.quote:Op zondag 3 april 2011 22:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toch heeft Apple de markt wel precies aangevoeld met goedkope en betrouwbare content die heel eenvoudig te downloaden is (en veilig).
Niemand gaat voor die euro illegale en gevaarlijke rommel downloaden, de drempel om even iets te bekijken is ongeveer nul, en uiteindelijk geef je meer uit aan software dan je zou doen als het 40 euro per stuk was. Ook kost het runnen van zo'n 'winkel' bijna niks natuurlijk, dat zijn een paar servertjes.
Als je kijkt wat de wereldwijde omzet is in muziek, video, games, software, apps, dan denk ik dat Apple hier een heel behoorlijk deel van kan innemen. Met nog steeds een hele hoge marge, ondanks de lage prijs. En dan zijn giga-omzetten wel degelijk in zicht.
**Disclaimer: heb geen positie in Apple.
Nee, dat is inderdaad onzin. Maar je kunt de potentie van Apple best afzetten tegen de totale markt voor softe (digitale) goederen. En dan is er nog wel groeipotentieel.quote:Op zondag 3 april 2011 22:22 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Niets dan lof voor het businessmodel van iTunes, dat is briljant, Apple pakt mooi 30% voor de distributie.
Maar mijn kritiek richt zich voornamelijk zijn motivering van de stijging. Het projecteren van de huidige omzet bij 4 filialen 1 op 1 naar 25 filialen. Beetje hetzelfde als een minister bij accijns bepaling. 1000000 pakjes sigaretten a ¤2 accijns is ¤2m, accijns verhogen naar ¤20 levert dus ¤20m op in zijn ogen
Laten we het hopen! Tot nu toe gaat het prima, sta weer op het ATH.quote:Op zondag 3 april 2011 22:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Heb zo'n vaag vermoeden dat het zo'n saaie zomer zal worden met relatief weinig nieuws en een rustig omhoog kabbelende markt. Typisch zo'n zomer voor LXIV z'n porto.
In het algemeen volgen ETF's de indices nooit voor 100% omdat in veel gevallen de onderliggende waarde niet exact hetzelfde is als de index uit kostenbesparende overwegingen. De discrepantie in koersverloop wordt ook wel de trackerror genoemd.quote:Op maandag 4 april 2011 19:55 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
IErg vind ik het natuurlijk niet, maar ik wil het wel kunnen begrijpen
Ok! Ik dacht altijd dat er precies een 'mandje' werd gekocht, dus ongeveer tot op het aandeel nauwkeurig.quote:Op maandag 4 april 2011 20:42 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
In het algemeen volgen ETF's de indices nooit voor 100% omdat in veel gevallen de onderliggende waarde niet exact hetzelfde is als de index uit kostenbesparende overwegingen. De discrepantie in koersverloop wordt ook wel de trackerror genoemd.
Deze kostenbesparende overwegingen leiden er toe dat voornamelijk zwaargewichten worden gekocht voor pak'm beet 90% en 10% wordt opgevuld met derivaten om de index zo nauw mogelijk te volgen. Een verschil van 0.5% op een dag is wel veel en dat is gewoon een teken van slecht fondsbeheer of illiquiditeit (waardoor ze genoodzaakt zijn om koersverschillen toe te laten voor de beheerfee). Je zult dan ook zien dat enorm liquide ETF's zoals de SPY vrijwel geen trackerror hebben omdat de kosten gedrukt worden door de massale vraag en aanbod zodat de fondsbeheerder (=computer) minder kosten hoeft te maken om de index te 'tracken'.
Hoe meer liquide het is des te meer het percentage aandelen zal zijn uiteraard. Een klein deel wordt gebruikt voor derivaten om de error klein te houden. Je kunt op de websites van de trackers zien hoe de exacte samenstelling is.quote:Op maandag 4 april 2011 20:46 schreef LXIV het volgende:
Ok! Ik dacht altijd dat er precies een 'mandje' werd gekocht, dus ongeveer tot op het aandeel nauwkeurig.
Misschien waren ze underweight in een aandeel dat vandaag toevallig meer dan de AEX gezakt is en overweight in een aandeel dat toevallig meer dan de AEX gestegen is. Dat kan toch? Al vind ik 0,55% wel heel veel.quote:Op maandag 4 april 2011 21:29 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Maar alle bovenstaande verklaringen zijn in mijn ogen nog stteds niet genoeg om dit verschil van 0,55% richting de plus te verklaren? Richting de min zou het in de rentes kunnen zitten, maar nu..
Instituten kopen vaak aan het einde van de dag in (uurtje of vier). Toen stond de AEX nog in het groen + je ETF is leveraged dus dat gaat sneller een kant op. Maar zonder de totale inhoud van de ETF en de hoeveelheid leverage die er op zit te weten, is het zo moeilijk te zeggen.quote:Op maandag 4 april 2011 21:29 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Maar alle bovenstaande verklaringen zijn in mijn ogen nog stteds niet genoeg om dit verschil van 0,55% richting de plus te verklaren? Richting de min zou het in de rentes kunnen zitten, maar nu..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |