quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:28 schreef Jappe90 het volgende:
Doen jullie wel is van die betaalde testjes/experimenten op de VU?
Ik zat er opeens aan te denken nu ik zonder werk zit
Ja, dat is prima te doen. Goed geld verdienen bij onze faculteitquote:Op woensdag 16 maart 2011 21:28 schreef Jappe90 het volgende:
Doen jullie wel is van die betaalde testjes/experimenten op de VU?
Ik zat er opeens aan te denken nu ik zonder werk zit
Okayquote:Op donderdag 17 maart 2011 07:24 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Ja, dat is prima te doen. Goed geld verdienen bij onze faculteit
Er was er ook eentje welke je 150 euro opleverde (weet niet of deze er nu ook nog is)
ps, het is volgens mij geen Wikipost, dus kun je mij in tweedejaars Psychologie veranderen?
Hmm, ik bedenk met natuurlijk net pas dat die grote onderzoeken achter de FPP proefpersoonschap slot en grendel zittenquote:Op donderdag 17 maart 2011 09:45 schreef Jappe90 het volgende:
[..]
OkayEn waar moet ik zijn? Afspraak van te voren maken?
Ik weet precies wie je dit uit kan leggen:quote:Op vrijdag 25 maart 2011 19:56 schreef Nezhi het volgende:
Hey. Ik moet voor volgende week vrijdag mijn application form etc. opsturen naar de VU... beetje laat, maar goed. Kan iemand mij wat dingetjes uitleggen? Dit is wat ik moet invullen: http://www.feweb.vu.nl/en(...)011_tcm97-130978.doc .
Educational Record gedeelte.
- wat moet er achter Major field / subjects of studies? Ik heb nog niet mijn diploma, die krijg ik pas in Juli. Kan ik gewoon Vwo en mijn profiel opschrijven met keuzevakken?
- wat is Class of Degree?
- Degrees & Diplomas, hier achter heb ik nog niets staan. Ik heb 01-07-2011 gezet bij de datum dat ik het diploma zal krijgen. Wel heb ik via mijn school het CAE gehaald, moet ik dat achter Degrees zetten?
- Ik heb nog ruimte voor een tweede educational institution. Moet ik daar mijn basisschool invullen of kan ik dat gewoon leeg laten? Ik heb er geen diploma van etc.
En nog iets over Motivation. Kan ik wat ik daar in zet ook in mijn brief zetten? Ik moet namelijk het formulier + een motivatiebrief sturen.
En als laatste
Ik heb nog geen diploma. Kan ik gewoon een printje laten maken van mijn examen dossier? Er staat alleen geen datum op wanneer ik het diploma krijg, maar dit staat dan wel in het formulier :/
Bedankt
quote:If you have any questions regarding this form or the application procedure, please send an email to: IBA@feweb.vu.nl
Ik zit al 3 weken op Gedragsgenetica te wachten.... belachelijk. Maar goed, ik begrijp wel dat er problemen kunnen zijn met VUNetquote:Op maandag 11 april 2011 18:03 schreef T.O.P het volgende:
Pffff wat duren resultaten van examens lang bij FEW, nu al 2,5 week...
Je kunt nog tot drie maanden nadat de studentenadministratie je uitschrijving heeft verwerkt inloggen. Onder andere om bijvoorbeeld je mail te kunnen forwarden.quote:Op maandag 28 maart 2011 23:37 schreef das_phantom het volgende:
Ik zie steeds dat ik nog steeds kan inloggen, ben al paar maanden uitgeschreven
Ik irriteer me er ook mateloos aan. Krijg altijd zo'n gevoel van "uit het oog, uit het hart" bij de leraren. Zo gauw het vak voorbij is doen ze geen kloot meer voor je.quote:Op donderdag 14 april 2011 16:35 schreef T.O.P het volgende:
Pff, officieel hadden tentamencijfers vandaag bekend moeten worden (15 werkdagen zijn voorbij) maar nog steeds niks. Kut universiteit.
Volgens mij snappen studenten nog niet helemaal hoeveel tijd het kost om een tentamen te verwerkenquote:Op donderdag 14 april 2011 17:53 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Ik irriteer me er ook mateloos aan. Krijg altijd zo'n gevoel van "uit het oog, uit het hart" bij de leraren. Zo gauw het vak voorbij is doen ze geen kloot meer voor je.
De hoofddocent van het vak zet zelf op het tentamen de datum en tijd waarop hij de resultaten uiterlijk verwacht bekend te maken. Daar mogen we 'm dan aan houden. Ook in de OER staat een maximumtijd en als die te kort is, dan moet die eens worden opgehoogd. Zeggen dat studenten niet snappen "hoeveel tijd dat wel niet kost" is nogal makkelijk.... docenten kiezen zelf de uiterlijke datum.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:52 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Volgens mij snappen studenten nog niet helemaal hoeveel tijd het kost om een tentamen te verwerken
Welke faculteit? In principe past het studiesecretariaat namelijk de cijfers aan, heeft weinig te maken met de techniek achter VUnetquote:Op dinsdag 19 april 2011 19:26 schreef Jappe90 het volgende:
Leuk zeg dat VUnet! M'n cijfer is vandaag al voor de derde keer veranderdGelukkig is het geen belangrijk vak, hang alleen mijn propedeuse en de BSA vanaf
Faculteit der Rechtsgeleerdheid.quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:42 schreef MWP het volgende:
[..]
Welke faculteit? In principe past het studiesecretariaat namelijk de cijfers aan, heeft weinig te maken met de techniek achter VUnet
Wel behoorlijk onhandig, straks staat er opeens een 1
Als je inschrijving volledig klaar is krijg je van de VU een bewijs van inschrijving. Deze krijg je sowieso pas vrij laat (ergens eind augustus zou bijvoorbeeld niet vreemd zijnquote:Op maandag 9 mei 2011 17:49 schreef TJV het volgende:
Vraagje mbt tot het inschrijven, had al een mailtje gestuurd maar daar wordt niet op gereageerd:
Ik heb me ingeschreven voor Economie en Bedrijfseconomie, die hele vragenlijst volledig ingevuld en mijn inloggegevens voor vunet gekregen. Nu wacht ik alleen nog op de echte toestemming voor inschrijving als het ware, maar dat zal wel komen doordat ik mijn cijfers nog niet ingevuld heb?(Dit jaar pas eindexamen). Was jullie inschrijving pas voltooid toen alle eindcijfers ingevuld waren?
Hartelijk dank voor het antwoord!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:00 schreef MWP het volgende:
[..]
Als je inschrijving volledig klaar is krijg je van de VU een bewijs van inschrijving. Deze krijg je sowieso pas vrij laat (ergens eind augustus zou bijvoorbeeld niet vreemd zijn)
Je wordt inderdaad pas volledig ingeschreven als het traject bij DUO/IB-groep volledig is afgerond. Pas als jij je examens gehaald hebt en deze uitslagen hebt ingevoerd / hebt laten controleren wordt de inschrijving voltooid. Je krijgt ook hier bericht van van DUO en/of van de VU.
Haha ik doe inderdaad ook de vervangende opdrachtquote:Op woensdag 18 mei 2011 17:45 schreef Unknown18 het volgende:
QBA is binnen. Filosofie duurde pas eeuwen, dat heeft 5 weken gekost. Ongelovelijk... En wat n resultaten, zag dat 71% < 5,5 zat en het dus niet had gered... Gelukkig had ik een 5,9... Thank god, wat had ik weinig zin om dat te herkansen.
Over VUNEt gesproken, Management accounting is ook allang bekend, maar staat bij mij nog steeds niet in VUNET. Filosofie ook nog niet alleen QBA...
Ik doe nu trouwens wel filosofie 2 vervangende opdracht, waar ik best gefrustreerd van wordt :p.
Johnspek, zag dat je hier een topic had geopend over kredietcrisis en ricardo, doe jij die opdracht ook dus van fil 2? Ik vind het best lastig die verwerkingsvragen goed te beantwoorden :/.
Ik vind het sowieso rare vragen met welke je het niet kan verklaren.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:17 schreef Unknown18 het volgende:
Klopt idd, ik had eerst samenvatting avn 15 paginas van Worldly philosophers alleen al, maar marktmeesters heb je natuurlijk zelfde personen dus is overlap en ik kon wel aardig wat wegschrappen, uiteindelijk op 9,5 al, zonder nog grenzen van de markt artikel.. toen ik die had gedaan had ik bijna 11 paginas vol dus mocht ik NOG meer schrappen.. .Ik heb idd ook echt de basis van de basis maar hor, Smith Keynes Hayek en Marx nog lang gehoude en al die minder bekende figure maar ingekort.
Ik zit nu met name bij de verwerkingsvragen, ik wordt er zwaar gefrustreerd door weetje :p. Ik snap de vraag wel maar ik kan ze lastig beantwoorden.. Volgens mij kan je zoveel van die economen wel gebruiken om goed te analyseren, het is net welke kant je het ziet en hoe je het aanpakt. Over Marx en verhouding met anderen heb ik gewoon maar wat gelult over Keynes en Smiths werk. Heb zwaar me twijfels of ik die vragen goed heb beantwoord, maargoed ik zie het wel. Moet alleen nog 1 econoom met wie je het NIET kan verklaren, ricardo is miss n idee idd wat jij had.
Dat hoop ik ook. Ik heb niet echt een onderscheid gemaakt tussen bekend en niet bekend.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:28 schreef Unknown18 het volgende:
Precies dat dacht ik ook al, ik vind dat met ieder die er iets over zegt, wel wat kan verklaren, en inderdaad sommigen hebben gewoon een heel ander onderwerp wat weinig met de crisis te maken heb, kan je wel zeggen ja kan ik niet analyseren , maar leg dan maar s wat uit.
Heb times new roman, 12 pt, 9,5 pagina, maar wel 6047 woorden....Dus die 5000 (500 per pagina) klopt niet echt voor mij.
Gemiddeld 350 woorden denk ik per persoon.. De bekendere uitloop tot 500-600.
Leesverslag = samenvatting, ben ik wel vanuit gegaan. Vroeg ik me ook nog af, zag ik op internet nog dat het "Beknopte samenvatting" was.. nou dat "Beknopt" klopt/moet wel!!
Idd about feedback, ik ga ook als ik het opstuur gewoon zeggen van dat ik het een lastige opdracht vond op deze manier zonder les of iets het maar te moeten doen.. en dat als ik onvoldoende zou scoren, hopelijk nog wel een Verbetermogelijkheid krijg.. Mag aannemen van wel maar ik weet het niet.
Dat vind ik inderdaad een goede (verbetermogelijkheid) ik ga dat ook zeker vragen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:40 schreef Unknown18 het volgende:
Precies.
Hahah ja dat is eigenlijk ook wel een goede manier om in te korten:
Adam Smith
Zie HC1 [Punt]
Ik heb mijn stuk vooral toch gemaakt gebaseerd op Marktmeesters omdat ik NL toch een stuk lekkerder lezen en dus duidelijker vond dan die worldy boek.. :p.
Naja ik ben er klaar mee hoor, wordt er niet goed van en ik ga vanaf morgen service marketing alvast leren en dan zondag nog ff die ene econoom niet crisis analyseerbaar wat verzinnen en opsturen. Ik ga ervanuit dat ik ook nog een verbetermogelijkheid krijg als het onvoldoende is, en dan kijk ik er wel weer kritisch naar (met feedback hopelijk).
Aha, ik had ook een 9.0. Wel een hele rare normering was er. Minder als 90% goed en nog steeds een 9. Een soort van omgekeerde gokcorrectie.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:47 schreef Unknown18 het volgende:
Klopt, vet veel over ieder zijn leven en hoe dramatisch het wel niet was, hoef k allemaal niet te weten haha.. heb eerlijk gezegt ook maar voor de helft dat boek afgelezen en verder een vrij goede samenvatting van dat boek gevonden en die verder gebruikt samen met marktmeesters :p.
Haha ja lijkt mij ook van service mkting vergeleken met filosofie, volgens mij is dat wel goed te doen.
Logistiek MC ging wel top :p. 26/30 , 9,0 dus dat zit wel goed. Vandaag en vrijdag ff serv mkt, zondag ff deze troep afmaken, maandag dinsdag logistiek weer, log maken, do sm leren en vr maken.. en dan is het weer ffies gebeurd en zit het er gelukkig weer bijna op dit jaar
Ik kreeg een mailtje van de week van het studiesecretariaat dat niemand boetes hoeft te betalen wanneer ze deze periode niet ingeschreven zijn voor de tentamens. Allemaal vanwege de overgang naar vunet. Bij het hertentamen filosofie van de economie hadden we dit keer ook geen vaste zitplaatsen. Op de lijst die rondging moest iedereen ook zelf zijn naam invullenquote:Op woensdag 18 mei 2011 19:27 schreef Unknown18 het volgende:
haha nee eerlijk gezegt, volgens mij zijn we tegenwoordig gewoon studenten met een nummer en of we nou in jaar 2 of 3 zitten zullen ze vast niet al te veel op letten :p. Gwn Nummer Xxxxx heeft een x,x voor tentamen gehaald.. voeren jullie dat even in administratie.
Ik was trouwens wel te laat met inschrijven voor Phil 2 (het vak zelf), ik heb toen in week 1 van periode 5 nog gestuurd of ik nog mee kon doen, en ik meost mailen naar Enrollment.feweb ofzo.. dat had ik gedaan, en ze hebben me ingeschreven. want op BB staat gewoon phil 2 en in VUNet ook..
Ik heb alleen nooit reactie op die email van enrollment gehad... eigenlijk zou ik volgens mij 25 euro moeten betalen omdat ik te laat was met inschrijven en het toch nog wou, maar sinds ik nooit wat gehad heb, zal het vast wel goed zitten denk ik?.
Oeps, daar had ik overheen gelezen, dacht dat het over het tentamen gingquote:Op donderdag 19 mei 2011 11:02 schreef Unknown18 het volgende:
Die mail heb ik ook gehad. Alleen bij mij ging het niet om het tentamen, maar om het vak zelf :p. Maar ik gelooof het wel, en ik ga ervanuit dat inderdaad door overgang van VUNET ik geluk heb.
Hoe ging hertentamen filosofie? Ik had gelukkig m al gehaald 5,9. Het is en blijft wel een dramatisch vak.
Klopt idd, ik vind het dus ook een piepvak, interesseert me allemaal echt zo weinig.. Doe nu dus vervangende opdracht van Filosofie 2, ook weer 2 boeken door mogen lezen.. ben benieuwd of ik die opdracht ga halen maar goed we zien welquote:Op vrijdag 20 mei 2011 00:29 schreef MWP het volgende:
[..]
Oeps, daar had ik overheen gelezen, dacht dat het over het tentamen ging
Het hertentamen ging een stuk beter dan het gewone tentamen, kon ook bijna niet anders want daar had ik een 0.6 voor. Maar ik denk dat ik 'm volgend jaar nog een keer mag proberen. Het is niet echt een van mijn favoriete vakken en ik merk dat ik ook niet zo gemotiveerd ben om de artikelen, die reader en het boek vaker dan 1 keer door te lezen en dat is wel echt een vereiste helaas. Maar we zien wel
Die gozer van filosofie mailt mij maar niet terug. Ik heb maandag een mail gestuurd omdat ik meer woorden wil gebruiken voor de samenvatting aangezien ik 5000 woorden echt te weinig vind. Geen reactie...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:07 schreef Unknown18 het volgende:
[..]
Klopt idd, ik vind het dus ook een piepvak, interesseert me allemaal echt zo weinig.. Doe nu dus vervangende opdracht van Filosofie 2, ook weer 2 boeken door mogen lezen.. ben benieuwd of ik die opdracht ga halen maar goed we zien wel.
Heb mail terug gehad, 6000 woorden max is het nu gewordenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:29 schreef Unknown18 het volgende:
Idd... Naja ik heb er ook 6000 hoor. Er staat 10 paginas (5000 woorden) dus het is niet duidelijk wat ze willen, ik heb wel 6000 woorden maar gewoon op 10 paginas (met gwn lettertype 12).
10 paginas = 10 paginas.. Ik ga morgen die shit afmaken en opsturen.. alleen nog even 1 nietanalyseerbare crisis econoom erbij lullen..
weet het nietquote:Op zondag 22 mei 2011 13:16 schreef Unknown18 het volgende:
Ok heb er 6047. Dan schrap ik nog wel 2 of 3 zinnen en dan vind ik het mooi :p.
Is jou stuk met david ricardo niet analyseerbaar nog gelukt? Dan maak ik daar ook wat "moois" van.
quote:Op zondag 22 mei 2011 18:02 schreef Unknown18 het volgende:
Heb inderdaad Malthus maar gebruikt :p.
5998 woorden voor de samenvatting, 9,5 pagina.
Totaal 7886 woorden in 13 paginas.
Ik ga het vanavond nog 1x doorlezen en vervolgens stuur ik het op. Ben er helemaal klaar mee.
Dat dus. Het vak staat ook zo ver af van waar we mee bezig zijn. Die paar artikelen die daadwerkelijk gingen over het motiveren van medewerkers en het spreken van de juiste taal hadden interessant kunnen zijn, ware het niet dat Driver-Zwartkruis daar met HRM ook alle aandacht op had gelegd.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:07 schreef Unknown18 het volgende:
[..]
Klopt idd, ik vind het dus ook een piepvak, interesseert me allemaal echt zo weinig.. Doe nu dus vervangende opdracht van Filosofie 2, ook weer 2 boeken door mogen lezen.. ben benieuwd of ik die opdracht ga halen maar goed we zien wel.
Gratzz!quote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:52 schreef Nezhi het volgende:
Hoi
Ik ga dit jaar beginnen met International Business Administration aan de VU!
Studielink status is net veranderd naar 'Geslaagd voor decentrale selectie'
Ik neem aan dat je al op de website van de faculteit hebt gekeken? Daar staat alles wat je nodig hebt, theoretisch dan. Qua praktijk kan ik je niks vertellen, want deze staat bij mij ook nog op het lijstjequote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:19 schreef Rana het volgende:
Even een vraag:
Zijn er hier mensen die Neuroscience hebben gedaan op de VU? Ik zit er over na te denken om deze studie volgend jaar (2012) te gaan volgen, maar ik was erg benieuwd naar de toelatingseisen om deze studie te mogen volgen. Kijken ze nog naar je cijferlijst enz.
Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen?
Alvast bedankt!
Jupsquote:Op woensdag 15 juni 2011 16:06 schreef Mss het volgende:
[..]
Tof! Gewoon tijdens kantooruren geopend?
Ooit gedaan ja, maar ik heb echt geen idee meer of de toelatingseisen nog steeds hetzelfde zijn, ik ben inmiddels meerdere jaren geleden al afgestudeerdquote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:19 schreef Rana het volgende:
Even een vraag:
Zijn er hier mensen die Neuroscience hebben gedaan op de VU? Ik zit er over na te denken om deze studie volgend jaar (2012) te gaan volgen, maar ik was erg benieuwd naar de toelatingseisen om deze studie te mogen volgen. Kijken ze nog naar je cijferlijst enz.
Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen?
Alvast bedankt!
Hey, heb jij eigenlijk al bericht gehad of de filosofie case voldoende is? Ik wacht nog steeds...quote:Op zondag 22 mei 2011 18:57 schreef Unknown18 het volgende:
Dat kan je wel zeggen. Wat een gekloot zeg. Ik hoop echt zwaar dat ik er ook HELEMAAL vanaf ben en niet nog moet verbeteren ofzo.. Maar goed, voor nu is het tenminste klaar en kan ik me focussen op LIS en Marketing.
Hoewel ik LIS eigenlijk wel gehaald heb merk ik, vandaag case cijfer gehad, en ik moet een 0,7 halen voor open vragen als ik een 5,5 wil halen als eindcijfer haha.
Edit: Ingeleverd.. Relief!
Ik kwam ook eerlijk gezegd hier eens kijken om te vragen of jij al wat had gehoord haha.quote:Hey, heb jij eigenlijk al bericht gehad of de filosofie case voldoende is? Ik wacht nog steeds...
Ik zag een onvoldoende staan bij vunet.vu.nl, maar daar staat NS. Dat betekent hopelijk No Show en dus is het gewoon het tentamen waar ik logischerwijs niet heen ben geweest.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:27 schreef Unknown18 het volgende:
[..]
Ik kwam ook eerlijk gezegd hier eens kijken om te vragen of jij al wat had gehoord haha.
Maar nee ik dus ook niet, heb die verburgt vorige week nog een mail gestuurd of die nog kon zeggen wanneer ik het ongeveer terug kon verwachten, maar niets terug op gehad nog steeds.
Maar gezien jij het ook nog niet hebt, zal het nog wel niet nagekeken zijn.
Bij mij zie ik nu ook, niet onvoldeonde, staan gwn 2 streepjes en als je erop klik:quote:Ik zag een onvoldoende staan bij vunet.vu.nl, maar daar staat NS. Dat betekent hopelijk No Show en dus is het gewoon het tentamen waar ik logischerwijs niet heen ben geweest.
Dat vrees ik ook. Het lijkt allemaal makkelijk, open boek, True/False. Maar idd 45 goed voor een 6 damn :/.quote:Ik hoop dat we inderdaad wat te horen krijgen, want in de vakantie werken hun ook niet lijkt mij.
Nu nog even Business Law inkoppen, nog een vrij lastig tentamen wordt het denk ik, ook al is het open boek. Bij de oefententamens maak ik rond de 10-15 fout~
Heb vrijstelling gekregen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:26 schreef TJV het volgende:
Kreeg vandaag een mailtje: 31 augustus facultaire introductie. Ja godverdomme, dan ben ik net nog op vakantie!
8 fout, maar geen philosophy nogquote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:14 schreef Unknown18 het volgende:
13 fout @Busines Law. Thank god heb het gered. Vond het best een pittig tentamen nog vergeleken met die van 2009/2010.
Neequote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:03 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Vervangende opdracht is voldoende bij mij![]()
Jij ook mail gehad?
Ik had donderdag een mail naar hun gestuurd dat ik benieuwd was naar de beoordeling, toen opeens een dag later een mailtje dat het voldoende was en ze de resultaten naar studiesecretariaat hadden gestuurd.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:25 schreef Unknown18 het volgende:
[..]
Nee. Geen mail gehad, nog steeds niets gehoord
. Vunet nog steeds een NS.
Wanneer heb je die mail gehad? Als je die net gistermiddag heb gehad, gaat die misschien pas na het weekend weer verder. Heb je die mail al eerder gehad, dan stuur ik hem nu even een mailtje hoe ver die is... Ik wil het weten!![]()
Goed gedaan jij in ieder geval!. Chill!
Ooh ok gewoon door zelf mail te sturen. Ok dat moet ik dan ook even doen. Op me vorige had die niet gereageerd dus laten we hopen nu welquote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:27 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Ik had donderdag een mail naar hun gestuurd dat ik benieuwd was naar de beoordeling, toen opeens een dag later een mailtje dat het voldoende was en ze de resultaten naar studiesecretariaat hadden gestuurd.
Bij mij staat er ook nog steeds NS bij vunet.
Succes :p Ik ben blij dat ik er vanaf ben.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:36 schreef Unknown18 het volgende:
[..]
Ooh ok gewoon door zelf mail te sturen. Ok dat moet ik dan ook even doen. Op me vorige had die niet gereageerd dus laten we hopen nu wel.
Thanks voor de info
Thanks, ik heb nu ook reactie. Dat mijn opdracht als voldoende is beoordeeldquote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:38 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Succes :p Ik ben blij dat ik er vanaf ben.
MD1 is niet erg om te herkansen, dat kwam vorig jaar bij mij in augustus ook goedquote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:33 schreef mir1986 het volgende:
Hebben jullie enig idee wanneer het rooster bekendgemaakt wordt voor 2011-2012, al zal dat natuurlijk per faculteit verschillen, maar enig idee wanneer?
Ik heb helaas 1 herkansing in deze vakantie, meten en diagnostiek. Maar dat zijn mijn laatste 6 punten die ik moet halen. Als ik die haal heb ik mijn 60 punten binnen.
Hmm, in IE werkt het wel. Zal wel aan Chrome - website combinatie liggenquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:41 schreef TJV het volgende:
Werkt hier gewoon hoor.
En ik zit nog steeds te wachten totdat ik officieel ingeschreven ben.
Het is bekend dat VUnet en Chrome botsen, maar dat komt door wat achterliggende programmatuur van micro$loft. De IT afdeling heeft dit op de lijst staan, maar door alle problemen op het moment heeft dit geen prioriteit. Oplossing is dus om voor VUnet even een andere browser in te schakelen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:47 schreef AMDB het volgende:
[..]
Hmm, in IE werkt het wel. Zal wel aan Chrome - website combinatie liggen
Ik begin in sep met mijn master aan de vu! Jij gaat een bachelor doen? Hoelang duurde het bij jou ongeveer voordat je het bewijs van toelating kreeg nadat je je had ingeschreven?quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:07 schreef Nezhi het volgende:
Zijn er nog meer mensen die dit jaar beginnen aan de VU met economie of bedrijfskunde etc?
Ik heb net mijn bewijs van toelating gekregen
Inschrijving voor vakken van de VU kan voor iedereen pas vanaf 18 juni.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:20 schreef avaz het volgende:
Ik heb me dus ingeschreven aan de VU, als UvA student, om een minor te volgen. Nu staat deze aanmelding in VUnet op: "(Gecreëerd / Portal voltooid)". Ik las echter dat de vakaanmelding voor deze faculteit al sinds vorige week gestart is.
Nu moet er geloof ik nog goedkeuring worden verleend door de fdra van de VU aan mij om de minor te mogen volgen, maar heb ik dan veel kans dat al die werkgroepen enzovoort gewoon keihard vol zitten, omdat de inschrijving dus al een week open is, en ik nog goedkeuring moet krijgen?
Ik weet net zoveel als jij :-)quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:31 schreef flyingribbon het volgende:
Heeft iemand enig idee wanneer het rooster voor 2011-2012 bekend zal worden gemaakt op rooster.vu.nl? Bijna alle andere universiteiten hebben hun roosters namelijk al gepubliceerd.
Tja, het had gekund dat iemand nog wist rond welke tijd hij vorig jaar online kwam. Maargoed, dat wordt dan nog maar even afwachtenquote:
Yes! Vanaf vandaag officieel mijn status in studielink als 'ingeschreven' voor economie & bedrijfseconomiequote:Op donderdag 14 juli 2011 14:07 schreef Nezhi het volgende:
Zijn er nog meer mensen die dit jaar beginnen aan de VU met economie of bedrijfskunde etc?
Ik heb net mijn bewijs van toelating gekregen
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:57 schreef TJV het volgende:
Zijn er ergens al boekenlijsten te vinden voor aankomend jaar? Wil even op mijn gemak kunnen kijken welke boeken ik nodig heb, maar kan niets vinden. Het lijkt me dat er af en toe wel van druk gewisseld wordt, dus ik wil niet uitgaan van een lijst van vorig jaar. (Betreft Economie & Bedrijfseconomie 1e jaar)
quote:Kan ik ergens een boekenlijst vinden?
De docenten van de vakken bepalen welke boeken en andere literatuur je moet aanschaffen. Vaak staat er in de studiegids per vak een overzicht van de literatuur vermeld. De studiegids van 2010-2011 zal in september online komen te staan.
Tevens laten de docenten voor de start van een vak via Blackboard weten welke literatuur je voor dat vak moet kopen. De boekwinkel van studievereniging Aureus heeft ook altijd een actueel overzicht van de verplichte literatuur per periode. Wanneer je lid wordt van de studievereniging kan je veel van de boeken ook met een korting van 10-15% aanschaffen.
Tijdens de facultaire introductie en de eerste week van het collegejaar zal er zeker gelegenheid zijn om de boeken voor de eerste periode aan te schaffen.
Yaw, ik baal er zelf ook enorm van. Ik wil inschrijven, dan heb ik dat in ieder geval voor elkaar...quote:Op maandag 18 juli 2011 11:59 schreef mir1986 het volgende:
Wel vervelend dat je je nu pas vanaf 1 augustus kan inschrijven voor vakken. Al die problemen met vunet..
Hopelijk wordt het rooster nu snel bekend gemaakt..
http://rooster.vu.nl/quote:Op maandag 18 juli 2011 14:11 schreef DuijgHuisen het volgende:
[..]
Link? Ik ga voor het eerst naar de VU namelijk
Dat is balen.. Wat past niet in elkaar? Bij mij wordt het dinsdag vervelend, 2e periode, eerst van 9 tot kwart voor 11 Meten en diagnostiek 2 en dan van half 4 tot kwart over 5 ontwikkelingspsychologie.. Dat wordt niet naar ontwikkelingspsychologie HC gaan op de dinsdagquote:Op maandag 18 juli 2011 14:30 schreef Sandertje23 het volgende:
Pfff, op twee HC's na past mijn rooster voor semester 1 helemaal in elkaar
Welke premaster ga je doen? En elke dag college is best veel..quote:Op maandag 18 juli 2011 14:35 schreef DuijgHuisen het volgende:
Hoe kan de premaster zo druk zijn, heb ElKe dag les
Mijn hele semester wordt druk. In p1 heb ik MD3 op dezelfde tijd als Grammar en ik kan het HC van MD2 op de dinsdag in p2 niet volgen, want dan heb ik Writing 2. Mja, dat is voor latere zorgquote:Op maandag 18 juli 2011 14:35 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat is balen.. Wat past niet in elkaar? Bij mij wordt het dinsdag vervelend, 2e periode, eerst van 9 tot kwart voor 11 Meten en diagnostiek 2 en dan van half 4 tot kwart over 5 ontwikkelingspsychologie.. Dat wordt niet naar ontwikkelingspsychologie HC gaan op de dinsdag
Hoe verzinnen ze het.
Ik heb hem 9 juli gemaakt, en nu de uitslag al binnen. Engels vond ik zelf vrij lastig, maar ik bleek toch erg goed gescoord te hebben. De dingen die je niet kunt oefenen kun je trouwens wel een beetje oefenen met andere van zulke soort testjes op internet. Zelf alleen echt kut op schrijfvaardigheid gescoord.quote:Op maandag 18 juli 2011 00:11 schreef Postbus96810 het volgende:
Hoe streng en moeilijk zijn die premasterassesments (bindend), ik moet er een maken op 6 augustus... ja ik weet te laat, zodat ik geen cursus kan volgen indeed, maar goed moet het dus in 1x halen!
Mijn Engels is niet goed, en statistiek snap ik geen hol van... de rest met wiskunde is super, haalde bij een test 1 fout, maar de rest van de premasterassesment is niet te oefenen
Ik heb vrijdags vrij. Van de premaster is algemeen bekend dat deze erg druk is, je hebt een hoop bij te halen vinden zequote:Op maandag 18 juli 2011 14:35 schreef DuijgHuisen het volgende:
Hoe kan de premaster zo druk zijn, heb ElKe dag les
Busienss Administration zonder vrijstellingenquote:Op maandag 18 juli 2011 14:38 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Welke premaster ga je doen? En elke dag college is best veel..
Ik doe ook BA, heb je niet per ongeluk het hele semester geselecteerd ipv per week?quote:Op maandag 18 juli 2011 14:44 schreef DuijgHuisen het volgende:
[..]
Busienss Administration zonder vrijstellingen
Of kijk ik verkeerd?
Hoe groot is de kans dat men zakt? Ik heb verhalen gehoord dat niemand gezakt was in bepaalde klassen... vervelend voor mensen die een bindend studieadvies dan opgelegd krijgen en het niet in juli kunnen maken.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:41 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik heb hem 9 juli gemaakt, en nu de uitslag al binnen. Engels vond ik zelf vrij lastig, maar ik bleek toch erg goed gescoord te hebben. De dingen die je niet kunt oefenen kun je trouwens wel een beetje oefenen met andere van zulke soort testjes op internet. Zelf alleen echt kut op schrijfvaardigheid gescoord.
Wiskunde was eigenlijk niet heel moeilijk, ware het niet dat ik sommige dingen niet opgehaald heb. Zorg dat je de basisregels van algebra kent, de normaalverdeling kent en andere statistiek dingen. Bij mij was de test gelukkig niet bindend.
Entrepeneurship, kan je anders even nakijken of ik stom benquote:Op maandag 18 juli 2011 14:45 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik doe ook BA, heb je niet per ongeluk het hele semester geselecteerd ipv per week?
Welke specialisatie ga je doen?
Je hebt wss 3 dagen per week.. Of je moet geen geluk hebben met je wc.. Dan kan je op 4 dagen uitkomen.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:46 schreef DuijgHuisen het volgende:
[..]
Entrepeneurship, kan je anders even nakijken of ik stom ben
p.s. ik heb inderdaad hele semester geklikt
Je hebt Md2 niet gehaald? Is dat vak moeilijk? Als ik kan ga ik naar elk hoorcollege.. Maar dit vind ik te tijdrovendquote:Op maandag 18 juli 2011 14:40 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Mijn hele semester wordt druk. In p1 heb ik MD3 op dezelfde tijd als Grammar en ik kan het HC van MD2 op de dinsdag in p2 niet volgen, want dan heb ik Writing 2. Mja, dat is voor latere zorg
En btw; ga gewoon eens die-hard naar elk college? ;-)
WCquote:Op maandag 18 juli 2011 14:47 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Je hebt wss 3 dagen per week.. Of je moet geen geluk hebben met je wc.. Dan kan je op 4 dagen uitkomen.
Ik heb geen idee eigenlijk, volgens de aanbevelingen van de VU voor FEWEB studenten heb ik wiskunde op 1 vraag net niet voldoende gehaaldquote:Op maandag 18 juli 2011 14:45 schreef DuijgHuisen het volgende:
[..]
Hoe groot is de kans dat men zakt? Ik heb verhalen gehoord dat niemand gezakt was in bepaalde klassen... vervelend voor mensen die een bindend studieadvies dan opgelegd krijgen en het niet in juli kunnen maken.
Zit je al bij een studentenvereniging? Ik verhuis zelf over 2 weken naar Amsterdam. Eigenlijk geen idee hoe het uitgaansleven er isquote:Op maandag 18 juli 2011 14:51 schreef DuijgHuisen het volgende:
Ik ben ook
[..]
WC
Beter dan die HC waar men thuis toch niets gaat doen
Ik ben benieuwd hoe het studentenleven op de VU is
In de ochtend zuipen bij de studentenvereniging, in de middag college en 's avonds op stap om nog meer te zuipen
Uiteraard moet ik wel alles halen maar kom op, je bent nog jong en onburgerlijk
Ik heb MD2 niet gehaald inderdaad. Ik had vorig jaar eerst statistiek 2 ervoor en de notatie bij MD2 is net weer even wat anders. Dat was vrij verwarrend, maar ik we hadden ook problemen met de docent die niet echt duidelijk was etc. Ik ben benieuwd hoe hij het dit jaar gaat doen.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:50 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Je hebt Md2 niet gehaald? Is dat vak moeilijk? Als ik kan ga ik naar elk hoorcollege.. Maar dit vind ik te tijdrovend. Haha. En net zoals dat praktische pedagogische hulpverlening over 2 extra dagen uitgesmeerd is, terwijl ik bij leerling en leraar in totaal maar 2 dagen naar A'dam moet.
Ik denk dat het je nog zal tegenvallenquote:Op maandag 18 juli 2011 14:51 schreef DuijgHuisen het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het studentenleven op de VU is
In de ochtend zuipen bij de studentenvereniging, in de middag college en 's avonds op stap om nog meer te zuipen
Nog voorbereid? Welke vooropleiding had je? Ik heb Bouwkunde gedaan, dus eigenlijk weet ik niet eens of ik wel word toegelatenquote:Op maandag 18 juli 2011 14:56 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik heb geen idee eigenlijk, volgens de aanbevelingen van de VU voor FEWEB studenten heb ik wiskunde op 1 vraag net niet voldoende gehaaldEn bij schrijfvaardigheid moet je 'gemiddeld' score, maar dat is dus in vergelijking met de normgroep, nu heb ik daar wel redelijk wat vragen goed, maar wel ondergemiddeld gescoord. Bij de rest allemaal gemiddeld of bovengemiddeld. Het hangt dus ook van de normgroep af hoe je scoort.
Uitgaansleven is SUPER in Amsterdam, ik moet wel zeggen dat ik van het hbo kom en nu mijn meeste vrienden ben kwijtgeraakt aan verwaterd contact... daarom wil ik nu bij een studentenvereniging...quote:Op maandag 18 juli 2011 14:58 schreef AMDB het volgende:
[..]
Zit je al bij een studentenvereniging? Ik verhuis zelf over 2 weken naar Amsterdam. Eigenlijk geen idee hoe het uitgaansleven er isNiet echt plannen om bij een typische studentenvereniging te gaan, maar mocht er iets tofs bij zitten dan zal ik er wel over nadenken.
Moet zelf echt alles in 1x halen, moet gewoon aan m'n master beginnen volgend jaar, anders houdt het geld op
Kom nu uit de omgeving Arnhem/Nijmegen. Ken Amsterdam vooral van de poptempels Paradiso en Melkweg, ook de reden dat ik naar Amsterdam wil.quote:Op maandag 18 juli 2011 15:05 schreef DuijgHuisen het volgende:
[..]
Nog voorbereid? Welke vooropleiding had je? Ik heb Bouwkunde gedaan, dus eigenlijk weet ik niet eens of ik wel word toegelaten
Maar mijn tweede keus is Bestuurskunde dus, en die is WEL bindend, en die MOET ik dan wel halen
[..]
Uitgaansleven is SUPER in Amsterdam, ik moet wel zeggen dat ik van het hbo kom en nu mijn meeste vrienden ben kwijtgeraakt aan verwaterd contact... daarom wil ik nu bij een studentenvereniging...
Ik weet niet uit welk stad/dorp je komt, maar als je voor de eerste keer hier bent, wil je niet snel weg
Ik heb hier alles wel gezien, maar woon dan ook mijn hele leven
Ik moet OOK alles in 1x halen, heb al studievertraging opgelopen, plus dit en volgend jaar zijn de LAATSTE keren dat alles normale prijs is, volgend jaar kan premaster 5000 euro kosten
Aan de andere kant, denk ik dat de tentamens misschien wel makkelijker dan ooit zullen zijn, ik bedoel, ze kunnen niet iedereen laten zakken toch
Ook premaster?quote:Op maandag 18 juli 2011 15:16 schreef Nezhi het volgende:
Woohoo, ik hoef alleen maar op maandag, dinsdag en donderdag! Ik heb alleen nog geen idee in welke groep ik zit.
Ben niet van plan om bij een studentenvereniging te gaan maar wel gewoon uitgaan, ook mensen zoeken buiten de universiteit om etc.heb wel moeite met vrienden vinden met dezelfde interesses.
Bedoel je de premasterassessment? Als je een premaster wil gaan volgen moet je een assessment afleggen, deze is bij sommige opleidingen bindend, bij andere niet. Op FEWEB wordt hij alleen gebruikt bij je begeleiding.quote:Op maandag 18 juli 2011 15:34 schreef TJV het volgende:
Alleen maandag, woensdag en vrijdag. Nice.![]()
Wat stelt die wiskundetoets bij de FEWEB voor?
Ik heb keuze uit 2 premasters waarvan 1 bindend is voor zowel Engels als Statistiek, en ik heb helemaal geen statistiek gekregenquote:Op maandag 18 juli 2011 16:40 schreef AMDB het volgende:
[..]
Bedoel je de premasterassessment? Als je een premaster wil gaan volgen moet je een assessment afleggen, deze is bij sommige opleidingen bindend, bij andere niet. Op FEWEB wordt hij alleen gebruikt bij je begeleiding.
Twee premasters? Je selecteert toch gewoon een master en dient daar de premaster voor te volgen? Die voor FEWEB is niet bindend, dus BA Entrepeneurship is zonder bindende assessment.quote:Op maandag 18 juli 2011 16:43 schreef DuijgHuisen het volgende:
[..]
Ik heb keuze uit 2 premasters waarvan 1 bindend is voor zowel Engels als Statistiek, en ik heb helemaal geen statistiek gekregen
Nee, ik bedoel die algemene wiskundetoets die je krijgt als je aan een bacheloropleiding begint.quote:Op maandag 18 juli 2011 16:40 schreef AMDB het volgende:
[..]
Bedoel je de premasterassessment? Als je een premaster wil gaan volgen moet je een assessment afleggen, deze is bij sommige opleidingen bindend, bij andere niet. Op FEWEB wordt hij alleen gebruikt bij je begeleiding.
Bij Psychologie was er niks bindend aan dat ding en telde het maar voor 10% van het uiteindelijke cijfer mee.quote:Op maandag 18 juli 2011 17:46 schreef TJV het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel die algemene wiskundetoets die je krijgt als je aan een bacheloropleiding begint.
Ik weet alleen niet of ik het toestemming heb voor BA ENT, heb niet de juiste vooropleiding (alleen een minor in ondernemen) en ik heb het namelijk na 1 juni ingediend, dus het duurt nog wel effe...quote:Op maandag 18 juli 2011 17:08 schreef AMDB het volgende:
[..]
Twee premasters? Je selecteert toch gewoon een master en dient daar de premaster voor te volgen? Die voor FEWEB is niet bindend, dus BA Entrepeneurship is zonder bindende assessment.
Ah, naja, alvast beginnen met wiskunde doornemen. Zelf (vooral de algebra) van Basisboek Wiskunde (staan een paar PDF'jes) geoefend. Statistiek zul je zelf iets voor moeten vinden, is genoeg voorbeeld van te vinden hoorquote:Op maandag 18 juli 2011 17:59 schreef DuijgHuisen het volgende:
[..]
Ik weet alleen niet of ik het toestemming heb voor BA ENT, heb niet de juiste vooropleiding (alleen een minor in ondernemen) en ik heb het namelijk na 1 juni ingediend, dus het duurt nog wel effe...
Mocht ik worden toegelaten dan wordt het feest
anders Bestuurskunde, mwa komt wel in de buurt, niet mijn eerste keus maar goed... semi-overheid is ook leuk werk
Die is wel bindend, en ik ben bang
Ik heb wiskunde B2 gekregen op de havo, weet niet hoe dat nu heet, iets met C ofzo?quote:Op maandag 18 juli 2011 18:16 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ah, naja, alvast beginnen met wiskunde doornemen. Zelf (vooral de algebra) van Basisboek Wiskunde (staan een paar PDF'jes) geoefend. Statistiek zul je zelf iets voor moeten vinden, is genoeg voorbeeld van te vinden hoorDe wiskunde is wel echt de basis, dus zorg dat je de basisregels kent, en niet overal te diep op in gaat. Meeste vragen zijn van vrij laag niveau (voorbeeld is: Jan moet 7 interviews doen in 7 dagen, elke dag 1, hoeveel verschillende mogelijkheden zijn er), dus mijnt tip voor wiskunde: oefen de basis vooral! Ken de regels en de achterliggende gedachtes.
Dit was die van ons: http://www.psy.vu.nl/nl/I(...)10_tcm108-163771.pdfquote:Op maandag 18 juli 2011 19:49 schreef DuijgHuisen het volgende:
[..]
Ik heb wiskunde B2 gekregen op de havo, weet niet hoe dat nu heet, iets met C ofzo?
Maar Statistiek kwam er in ieder geval niet in voor!
Algebra is een ramp bij mij
Maar ik zal zeker effe doornemen
Jammer dat die test pas 6 augustus is, alles was voller dan vol
Vraag 1 is ook echt onzin als je er een grafische rekenmachine bij mag gebruikenquote:Op maandag 18 juli 2011 20:18 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Dit was die van ons: http://www.psy.vu.nl/nl/I(...)10_tcm108-163771.pdf
Als je niet weet hoe zo'n ding werkt heb je daar wat meer moeite mee lijkt mijquote:Op maandag 18 juli 2011 20:44 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Vraag 1 is ook echt onzin als je er een grafische rekenmachine bij mag gebruiken
Is die ook voor de alfa of gamma? Ik neem aan dat het ongeveer gelijk is tochquote:Op maandag 18 juli 2011 20:18 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Dit was die van ons: http://www.psy.vu.nl/nl/I(...)10_tcm108-163771.pdf
Dat is voor een groot deel ook afhankelijk van het vakgebiedquote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:32 schreef GekkeNoodles het volgende:
Is de VU trouwens goed aangeschreven in het buitenland?
Ik wil na mijn studie in het buitenland werken, ook in combinatie met een buitenlandse stage/thesis natuurlijk
In Nederland begint VU steeds meer en meer bekend te worden als de InHolland onder de universiteitenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:49 schreef MWP het volgende:
[..]
Dat is voor een groot deel ook afhankelijk van het vakgebiedOver het algemeen staat de VU niet heel laag op de internationale ranglijsten.
Dit heb ik echt nog nooit gehoord, over de VU dan.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:56 schreef GekkeNoodles het volgende:
[..]
In Nederland begint VU steeds meer en meer bekend te worden als de InHolland onder de universiteiten
Same here.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:34 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Dit heb ik echt nog nooit gehoord, over de VU dan.
Wel over de universiteit van Leiden en Amsterdam :p
Dat is echt de allereerste keer dat ik dit hoor. Daarnaast vind ik de vergelijking met InHolland sowieso mank lopen, al was het maar om de recente ontwikkelingen daar.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:56 schreef GekkeNoodles het volgende:
[..]
In Nederland begint VU steeds meer en meer bekend te worden als de InHolland onder de universiteiten
quote:Echter was dit de enige universiteit waar ik heen kon, dus ik mag niet klagen, maar toch. Heb ambities
Weet alleen niet hoe hoog Bestuurskunde staat aangeschreven...
Ten eerste: nog nooit gehoord, en ik volg meer dan gemiddeld het nieuws.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:56 schreef GekkeNoodles het volgende:
[..]
Had ik maar een buitenlandse stage gedaan in de Bachelor, de enige kans van mijn leven om echt een half jaar zorgeloos weg te gaan heb ik verpestquote:Beste XXX,
Ik weet niet waar je het hebt gelezen, maar een stage/ exchange is niet mogelijk in het premaster jaar (en in principe ook niet in de master). Als je in je master toch iets in het buitenland wilt doen, dan krijg je er in principe geen punten voor en je moet het helemaal zelf regelen. Houd er rekening mee dat er geen ruimte voor is gereserveerd en dat je dan dus hoogstwaarschijnlijk uitloopt.
Met vriendelijke groet,
Studieadviseur
Als jij een vergelijking tussen de VU universiteit en IN Holland maakt zal ik sterk twijfel of je überhaupt wel naar de universiteit dient te gaan. De slaginspercentages op de VU tijdens het schakelprogramma (bedrijfskunde en marketing) liggen niet voor niets rond 30 procent ten opzichte van 80 procent bij de RSM richting bedrijfskunde.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:56 schreef GekkeNoodles het volgende:
[..]
Echter was dit de enige universiteit waar ik heen kon, dus ik mag niet klagen, maar toch. Heb ambities
Weet alleen niet hoe hoog Bestuurskunde staat aangeschreven...
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:33 schreef borisz het volgende:
Euhh Bacheloruitreiking was in een zaaltje met een praatje, nog een praatje en tekenen maar.
verschilt per faculteit. Ik kreeg een persoonlijke uitreiking van 20 minuten, in een eigen zaal met zaal vol familie, eigen scriptiebegeleider, mijn huidige promotor, en mijn stagebegeleider. Het is maar net hoe je het zelf regelt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:30 schreef ElleboogVanMij het volgende:
Hoe zijn de diploma-uitreikingen op de VU? Moet ik dna denken aan een toga en bijbehorend hoedje
Of is het zo'n klein kamertje waar beetje gesproken wordt na een powerpointpresentatie
Bij de master wordt het geloof ik wel iets groter aangepakt. DIplomauitreiking was pas in november terwijl iedereen al met de master begonnen is. Dan voelt het toch raar zo'n bachelor uitreiking.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:44 schreef ElleboogVanMij het volgende:
[..]![]()
![]()
Zelfs middelbare schooldiploma's krijg je in de VS een superuitreiking, hier een gare praatje
Vrienden van InHolland kregen een hele bioscoop afgehuurd voor diploma-uitreiking!!!!!
Buitenlandstage is altijd eigen verantwoordelijkheid. Erasmus/exchange is alleen buitenland studeren.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:18 schreef Boodschappentas het volgende:
Kan je een afstudeerstage in het buitenland doen? Dan bedoel ik voor de masterfase.
Lukt dit ook via andere universiteiten, zoals het Erasmus programma of Exchange programme van TU Delft? Of moet alles per se via de VU?
Dat dacht ik na een minuut alquote:
Hier niet, de SAP server is down dus wordt er niks meer opgeslagen qua tentamens, hoorcolleges, practica of werkgroepen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:09 schreef mir1986 het volgende:
Me nu toch voor alle vakken kunnen inschrijven. Alleen 1 vak kan ik me niet aanmelden voor het tentamen.. Staat er: Neem contact op met studiesecretariaat.
Ja daarom. Doe mij TIS maar weer. Ontzettend simpel, maar ontzettend makkelijk in gebruik en die systemen konden wel deze mensen aanquote:Op maandag 1 augustus 2011 17:24 schreef mir1986 het volgende:
Hmm. Hoor van andere mensen ook al dat ze 2011-2012 niet eens zien staan en dus nog helemaal niks kunnen. Wat een .. daar bij vunet. Vervelend voor al die mensen die niet in kunnen schrijven.
Waarschijnlijk ben je niet ingeschreven voor de tentamens. Moet je kijken bij je vakkenoverzicht en dan 2011-2012 kiezen. En dan op het potloodje, dan zie je wss dat het tentamen er niet tussen staat. Maar dat is van latere zorgquote:Op maandag 1 augustus 2011 17:40 schreef TWP het volgende:
Het is me nu wel gelukt. Bij elke aanmelding kreeg ik wel bericht dat het aanmelden voor de tentamens niet gelukt was. Maar als het niet klopt hoor ik dat later nog wel. Vind het wel best zo.
Nee joh, volgens mij is dat twee wekenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:40 schreef TJV het volgende:
Hoe zit het met de uiterste inschrijfdatum voor vakken? Is dat echt 4 weken van tevoren?
Zie hier: http://www.vu.nl/nl/stude(...)ijs-en-tentamens.aspquote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:42 schreef TJV het volgende:
Dat zou mooi zijn, vriend van me zit ergens in de jungle van Thailand en heeft ontzettend traag internet.
Ik begin ook dit jaar, beide nog niet gehad.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:31 schreef Muisraket het volgende:
Ik ga dit jaar beginnen en ik heb wel een bewijs van inschrijving gehad, maar nog geen collegekaart. Heeft iemand enig idee wanneer ik die kan verwachten?
Je weg vinden op een website is nog niet je sterkste kant he?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:27 schreef Hunter_X het volgende:
kan iemand een linkje geven met info over de taaltoets? is deze voor alle opleidingen?
26-09 pas?quote:Het te betalen collegegeld bedraagt 1713.0 euro en de administratiekosten 0.0 euro. Het bedrag zal in 1 termijnen worden afgeschreven op de volgende data: 26-09-2011
Je kan kennissen proberen, vrienden, en het wordt aangeraden om een matje en slaapzak mee te nemen, zodat je daar evt bij een mede student ofzo kan slapen. Zelf vind ik het nogal raar om zo maar bij iemand op de stoep te staan, maar het schijnt dat dit ieder jaar zo gebeurt en dat er weinig vreemds aan is.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:05 schreef DJN het volgende:
Oké, dank jullie wel.![]()
Ik heb trouwens ook nog geen slaapplek daar, aangezien ik thuis blijf wonen in Alkmaar en ik niemand ken die in Amsterdam woont. Ik zou niet weten hoe ik op zo'n korte termijn nog aan een slaapplek kan komen. Tips misschien?
Ok ik zie ook nog niks staan als ik inlog bij vunet, dus zal er wel mee wachten tot septemberquote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:42 schreef Nezhi het volgende:
Je kan je nu inschrijven via vunet.
Ik weet niet of het bij andere faculteiten is dat je automatisch wordt ingeschreven, of dat je op de facultaire introductie computertijd krijgt. Je kan je tot 3 weken na het begin nog inschrijven voor vakken, voor de eerste periode. Daarna weet ik niet.
Ja mijn inschrijving is voltooid.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:46 schreef Nezhi het volgende:
Als je inschrijving is voltooid is het een beetje krom ja. Er staat ook niet echt iets, alleen maar 'inschrijven voor vakken', die je zelf nog moet opzoeken ook
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:43 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
26-09 pas?Waarom zo laat, klopt dat wel?
Ja dat klopt. Zoek en gij zult vinden: http://www.vu.nl/nl/stude(...)ollegegeld/index.aspquote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:43 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
26-09 pas?Waarom zo laat, klopt dat wel?
Ik ook.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:21 schreef TJV het volgende:
Eerstejaars Economie en Bedrijfseconomie.
heb die bachelor vandaag officieel afgerondquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:21 schreef TJV het volgende:
Eerstejaars Economie en Bedrijfseconomie.
Netjes! Veel succes ermee.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:35 schreef borisz het volgende:
[..]
heb die bachelor vandaag officieel afgerond. 6,5 voor mijn scriptie.
Nu Master Accounting & Control.
Ik ook, zit met hetzelfde probleem. Haal ze wel tijdens de eerste week, vind het wel best.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:38 schreef Nezhi het volgende:
Bij Aureus heb ik me ingeschreven en betaald, maar nu kan ik niet inloggen bij het kopen van boeken
Voor het hele jaar? Valt mee dan toch...?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:29 schreef Nezhi het volgende:
Vandaag lukte het om in te loggen.
253 euro voor boeken
Vier van de 8 of 9 ofzo.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:03 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Voor het hele jaar? Valt mee dan toch...?
engelse boeken zijn vaak goedkoper via amazon.co.uk
Je moet je wel zelf inschrijven, maar je bent dan ook gelijk ingeschreven voor de tentamens.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:40 schreef waj1 het volgende:
Je hoeft je toch niet zelf in te schrijven voor de vakken die je in de eerste periode volgt als je in het eerste jaar zit, dat gebeurt toch automatisch?
Dat dus. Vroeger ging dat voor veel studies helemaal automatisch (bij bedrijfskunde hoefde je je de eerste twee jaar voor geen enkel vak in te schrijven). Maar nu, met VUnet, moet je je voor elk vak apart inschrijven. Je wordt dan ook automatisch ingeschreven voor eventuele werkgroepen en het eerstvolgende tentamen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:14 schreef DJN het volgende:
[..]
Je moet je wel zelf inschrijven, maar je bent dan ook gelijk ingeschreven voor de tentamens.
Als het nu kan zou ik dat doen, als het nog niet kan zou ik het in je agenda schrijven en een paar weken van tevoren het tentamen toevoegen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 02:09 schreef flyingribbon het volgende:
Ehm, moet ik direct mijn tentamendata aanvinken of kan ik nu inschrijven zonder tentamen en deze later nog toevoegen? Of gaat me dat weer ¤25,- administratiekosten opleveren?
Het "moet" niet direct maar wel twee weken voor het begin van het tentamen. En als je het dan dus vergeet ben je de klosquote:Op zondag 28 augustus 2011 02:09 schreef flyingribbon het volgende:
Ehm, moet ik direct mijn tentamendata aanvinken of kan ik nu inschrijven zonder tentamen en deze later nog toevoegen? Of gaat me dat weer ¤25,- administratiekosten opleveren?
Twee jaar geleden hadden sommige studenten tijdens de eerste tentamenperiode nog geen collegekaart. Bewijs van inschrijving moet je wel binnen hebben voordat je moet beginnen. Ik weet niet meer precies hoe die volgorde bij mij was.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:13 schreef RacerDKB het volgende:
Hebben jullie al een collegekaart binnen ofzo?
Ik heb nog helemaal niks binnen van de VU, geen pasje, geen info, geen brieven...ga er eigenlijk maar van uit dat ik 5 september begin, maar de rest weet ik niet.
Is die introductie verplicht? Ik kreeg een mail, hier stond niet in dat het verplicht is.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:36 schreef RacerDKB het volgende:
Oh jezus zie nu op internet dat ik 31 augustus verplicht bij een introductie moet zijn, maar goed dat ik even keek.
Nog geen brief namelijk.
Bij mijn studie wel:quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:39 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Is die introductie verplicht? Ik kreeg een mail, hier stond niet in dat het verplicht is.
linkje?
Het werkt bij jullie net anders denk ik. Wij hebben geen Aureus. ik zit bij fsw en alles ging via vunet en studielink.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:41 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Bij mijn studie wel:
http://www.feweb.vu.nl/nl(...)fseconomie/index.asp
Maargoed, ik heb helemaal niks nog, ook geen nummer van een groepje waar ik in zit ofzo, of collegekaart dus, of eigenlijk maar iets waar VU op staat.
Ben ook benieuwd naar welke boeken ik moet kopen, kan ik dat pas zien als ik ¤40 aan Aureus betaal? 40 euro is wel veel trouwens, op de UvA was het een tientje.
Kom nu van UvA Economie en Bedrijfskunde af en ga nu op de VU economie en bedrijfseconomie doen, hoop dat er boeken overlappen.
M'n blackboard is leeg, zie verder ook niet dat ik ingeschreven ben voor vakken, inschrijving van studie is wel approved. Ook geen mail op VUmailquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:44 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Het werkt bij jullie net anders denk ik. Wij hebben geen Aureus. ik zit bij fsw en alles ging via vunet en studielink.
op www.vuboekhandel.nl staat ook welke boeken je nodig hebt.
al op blackboard gekeken of daar info staat?
Nee.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:51 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
M'n blackboard is leeg, zie verder ook niet dat ik ingeschreven ben voor vakken, inschrijving van studie is wel approved. Ook geen mail op VUmail
Schijnt dat je 1e periode de inschrijvingen voor vakken voor jou gedaan zouden zijn, maar betwijfel of dat zo is:
[ afbeelding ]
Maar ik weet niet eens waar ik voor moet inschrijvenquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:54 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Nee.
Je dient echt zelf in te schrijven voor alle vakken. Je hebt tot 3 weken NA begin van periode 1 om in te schrijven. Ik zou dat doen. Je kunt voor heel semester 1 inschrijven.
Na het inschrijven zie je pas op BB of er al info is per vak.
http://www.feweb.vu.nl/nl(...)fseconomie/index.aspquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:56 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Maar ik weet niet eens waar ik voor moet inschrijvenNou ja ik wacht wel even af tot die introductie woensdag denk ik.
Dus ik moet nu inschrijven voor:quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:59 schreef dude1986 het volgende:
[..]
http://www.feweb.vu.nl/nl(...)fseconomie/index.asp
http://www.feweb.vu.nl/nl(...)erste-jaar/index.asp
hier staat je studieprogramma op. Je kunt ook gelijk zien of er boeken overlappen
Bij ons is het blijkbaar net anders. Je schrijft je in en later komen de groepen op BB te staan. Ze hebben allemaal dezelfde tijden. Klik eens op een plusje naast zo n groep om de tijden te checken?quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:09 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Dus ik moet nu inschrijven voor:
Kwantitatieve methoden 1.1: beschrijvende statistiek
Management en organisatie 1.1: strategie en besluitvorming
Marketing 1.1: inleiding Marketing Strategy
Micro-economie 1.1: productengedrag en marktstructuur
E_EBE1_KM1
E_EBE1_MO1
E_EBE1_MKT1
E_BACH_TAALT
E_EBE1_MIEC1
Kan me nauwelijks voorstellen dat alle eerstejaars studenten dit zelf uit moeten zoeken, het is niet alsof het voor zichzelf spreekt
[ afbeelding ]
Welke groep je zit mag je zelf uitkiezen denk ik?
De tijden van respectievelijk groep 1 t/m 4 en groep 5 t/m 8 zijn hetzelfde.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:13 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Bij ons is het blijkbaar net anders. Je schrijft je in en later komen de groepen op BB te staan. Ze hebben allemaal dezelfde tijden. Klik eens op een plusje naast zo n groep om de tijden te checken?
of check het via rooster.vu.nl
Dit wordt waarschijnlijk gewoon uitgelegd bij je facultaire introductie, hoorquote:Op zondag 28 augustus 2011 23:16 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
De tijden van respectievelijk groep 1 t/m 4 en groep 5 t/m 8 zijn hetzelfde.
Ga morgen wel ff kijken hoe ik het beste kan regelen qua rooster. Maar ik kan me echt niet voorstellen dat alle eerstejaars dit zelf moeten uitzoeken, het is nu een beetje ''Bekijk het maar, op internet moet je je inschrijven''.
quote:Op zondag 28 augustus 2011 08:11 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Als het nu kan zou ik dat doen, als het nog niet kan zou ik het in je agenda schrijven en een paar weken van tevoren het tentamen toevoegen.
Oke, bedankt!quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:47 schreef MWP het volgende:
[..]
Het "moet" niet direct maar wel twee weken voor het begin van het tentamen. En als je het dan dus vergeet ben je de klosBeter doe je het nu, dan ben je er vanaf.
Trouwens, weet iemand waarom er in augustus een herkansing T&I is geweest? Ik wist nergens van, maar als ik het tentamen had kunnen maken had ik het graag gedaan.
Bij FEWEB moet je je zelf voor elk vak inschrijven via VUnet. Via http://studiegids.vu.nl kan je opzoeken welke vakken je in welke periode hebt. Daar kan je trouwens ook vinden welke boeken je nodig hebt -- die hoef je niet bij Aureus (studievereniging) te kopen, maar ze zijn daar sowieso 15% goedkoper dan in de VU Boekhandel -- en die is over het algemeen even duur als bol.com. Om je op weg te helpen, hier alle eerstejaarsvakken & boeken: studiegids.quote:
Dan zal het zonder twijfel daardoor komen dat je nog niets hebt binnengekregenquote:Op zondag 28 augustus 2011 23:24 schreef RacerDKB het volgende:
Oké bedankt allen, studielink is volledig geregeld en dat is allemaal gecontroleerd en succesvol, op VUNet staat ook dat ik toegelaten ben.
17 augustus is is alles op studielink voltooid en ook die digitale machtiging, beetje laat dus ik denk dat ik daarom geen post heb.
Bedankt in ieder geval hier, ben nu heel wat wijzer en ga morgen maar gewoon inschrijven voor die vakken, en nu even mailen welke groep ik zit.
Tsja ik dacht van, nu is iedereen vast al ingeschreven dus zullen ze het wel rustiger hebbenquote:Op zondag 28 augustus 2011 23:27 schreef MWP het volgende:
[..]
Dan zal het zonder twijfel daardoor komen dat je nog niets hebt binnengekregenZe moeten al die gegevens immers ook nog controleren, een hele zooi gegevens uitdraaien, een aantal brieven naar jou sturen -- en dat voor aardig wat studenten
Ik bedenk me net dat je via VUnet kunt zien hoe het zit met je inschrijving. Wat staat er bij jou? https://portal.login.vu.nl/Pages/registration.aspxquote:Op zondag 28 augustus 2011 23:36 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Tsja ik dacht van, nu is iedereen vast al ingeschreven dus zullen ze het wel rustiger hebben
En na de inschrijving ging alles zo snel, binnen 48 uur na inschrijven op Studielink was het 100% geregeld, en daarna dus een poos stilte.
EB_EBE B Economie en bedrijfseconomiequote:Op zondag 28 augustus 2011 23:57 schreef MWP het volgende:
[..]
Ik bedenk me net dat je via VUnet kunt zien hoe het zit met je inschrijving. Wat staat er bij jou? https://portal.login.vu.nl/Pages/registration.aspx
Feestquote:Op maandag 29 augustus 2011 00:03 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
EB_EBE B Economie en bedrijfseconomie
2011/2012 Ac. Jaar (september), (Goedgekeurd / Goedgekeurd)
Maar als ik daar ''Bekijk'' doe, kan ik onderin wel weer ''Verstuur'' rammen.
Terwijl rechts alles afgevinkt is:
[ afbeelding ]
Nog geen pasfoto geüpload overigens.
Dan zal ik maar even kijken hoe dat moet met een pasfoto, het enige wat daar bij Veelgestelde Vragen staat is dat het via ''de portal'' kanquote:Op maandag 29 augustus 2011 00:05 schreef MWP het volgende:
[..]
FeestDan zullen ze nog wel een achterstand hebben daar
Let wel op dat je geen studentenkaart krijgt zonder pasfoto. Die heb je nodig om boeken in de UBVU te kunnen lenen en je mag 'm gebruiken als legitimatie bij tentamens.
Je hoeft je over die wiskundetoets geen zorgen te makenquote:Op maandag 29 augustus 2011 22:10 schreef Nezhi het volgende:
Hoe kan je je voorbereiden op de wiskunde toets? ik moet die dus vrijdag maken
Ik heb geen flauw idee meer hoe alles moet en heb hier ook geen boeken meer liggen.
Heb je dan niet een tentamen Statistiek 1 gezien toevallig?quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:06 schreef Nezhi het volgende:
Oh. Ik had namelijk zo een toets gezien van psychologie, waarin je echt vergelijkingen kreeg die nieuw waren aan het einde van 6 vwo. Heb je misschien een voorbeeld?
En ik ga denk ik wel colleges nemen voor wiskunde. Heb wel een 7 gehaald voor wiskunde a, maar het is altijd handig
In principe komt dit als mededeling op BB te staan bij het vak. De meeste docenten sturen ook nog een e-mailtje via BB, die komt dan op je VU-webmailquote:Op zondag 4 september 2011 20:39 schreef TJV het volgende:
Lijkt me dat er op de VU ook wel eens een college uitvalt, wordt dat ergens op internet aangekondigd?
hehequote:Op zondag 4 september 2011 20:47 schreef TJV het volgende:
Ok, thanks. Heb geen zin om na een uur bussen op de VU aan te komen voor Jan-met-de-korte-achternaam.
Ach kan je online vast wel terug kijkenquote:Op maandag 5 september 2011 17:04 schreef TJV het volgende:
Eerste dag zit erop, en meteen 1e college overgeslagen. Schijn ik opeens nog een college marketing te hebben, ik zat al in de bus toen ik dat hoorde.
Reken er op dat dit hooguit 1 keer gebeurt in een jaar. En dan echt alleen als de docent is aangereden in het verkeer op de dag voor het college, want vaak wordt er gewoon een vervanger geregeld.quote:Op zondag 4 september 2011 20:39 schreef TJV het volgende:
Lijkt me dat er op de VU ook wel eens een college uitvalt, wordt dat ergens op internet aangekondigd?
Ik zie het allemaal wel, jammer dan hoor. Heb iig mijn boeken binnen, sjezus wat een rij bij Aureus. Waarom liet ik ze niet gewoon versturen?quote:Op maandag 5 september 2011 17:12 schreef borisz het volgende:
In die vier jaar dat ik er rond loop is er 1x iets niet doorgegaan.
[..]
Ach kan je online vast wel terug kijken.
Liften altijd lange rijen jaquote:Op maandag 5 september 2011 17:31 schreef Nezhi het volgende:
Eerste wat ik deed toen ik Amsterdam binnen kwam was de verkeerde tram nemen! Wel snel overgestapt. Vanochtend liep ik 4A-00 te zoeken, kom ik bij de liften, de hele gang bomvol. Toen maar de trap genomen... maar goed, vandaag mijn eerste lectures gehad! Marketing was leuk, IIBA was nogal saai.
De case studies van IIBA zijn wel leuk in tegenstelling tot de hoorcolleges. Met Marketing moet je oppassen, het is gelijk vol aan de bak met dat vak.quote:Op maandag 5 september 2011 17:31 schreef Nezhi het volgende:
Eerste wat ik deed toen ik Amsterdam binnen kwam was de verkeerde tram nemen! Wel snel overgestapt. Vanochtend liep ik 4A-00 te zoeken, kom ik bij de liften, de hele gang bomvol. Toen maar de trap genomen... maar goed, vandaag mijn eerste lectures gehad! Marketing was leuk, IIBA was nogal saai.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |