abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94213207
Centraal Topic: Vrije Universiteit (Wiki)

www.vu.nl

Openingstijden
Dagen gesloten

Faculteiten
Aard- en Levenswetenschappen
Bewegingswetenschappen
Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde
Exacte Wetenschappen
Geneeskunde
Godgeleerdheid
Letteren
Lerarenopleiding (Onderwijscentrum VU)
Psychologie en Pedagogiek
Rechtsgeleerdheid
Sociale Wetenschappen
Tandheelkunde/ACTA
Wijsbegeerte

Studenten
R-Mon, 3dejaars AI
koffiegast, 3dejaars AI
Rejected, 3e jaars economie
devv05, Laatste jaars Informatie Wetenschappen
sungaMsunitraM, Teveelstejaars beweginswetenschappen
Grumpey, laatstejaars pyschologie
DJ-Maurits, 4e-jaars Geneeskunde
borisz, 3ejaars economie
Molliebollie, 2e jaars Informatiekunde
Horloge, 1e jaars Wijsbegeerte en 2e jaars Communicatiewetenschap
Enslaved, Eerstejaars economie
BroodjePindakaas, 1e jaars BWI
Riro, 2e jaars Psychologie
DanielSmith, Eerstejaars recht
ryan_atwood, Accounting & Control
SirDieALot, 1ejaars Rechtsgeleerdheid
pmdomela, 1ejaars Geneeskunde
JustJap, 2e jaars Aarde & Economie
DanielSmith, 1ejaars Recht
ryan_atwood, Accounting & Control
Zwansen, 2e jaars Science, Business and Innovation
Dark_Angelus, Deelvak sociale wetenschappen, 1ste jaar
Nouk, Masterstudent Beleid Communicatie en Organisatie
MalibuBarbie, 5de jaars Nederlands Recht en Notarieel Recht
Irving, Eerstejaars BWI
Cruoninga, 3e jaars geschiedenis
Di0r1, 3e jaars recht
Pritt, 4e jaars Bedrijfskunde
Dylanesque, 2ejaars Literatuurwetenschap
kipptje, master bewegingswetenschappen
Pavlovje 1e jaars Gezondheidswetenschappen
duguid, 1e jaars economie
Sandertje23, 2e jaars Psychologie
Venus-Castina, 3e jaars Aardwetenschappen

Deel 1.
Deel 2

[ Bericht 0% gewijzigd door Jappe90 op 17-03-2011 14:52:21 ]
pi_94216165
Hee, nu kunnen we meteen de lijst met studenten aanpassen :D

Laatste post in het vorige topic:
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:28 schreef Jappe90 het volgende:
Doen jullie wel is van die betaalde testjes/experimenten op de VU?
Ik zat er opeens aan te denken nu ik zonder werk zit ;(
pi_94226528
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 21:28 schreef Jappe90 het volgende:
Doen jullie wel is van die betaalde testjes/experimenten op de VU?
Ik zat er opeens aan te denken nu ik zonder werk zit
Ja, dat is prima te doen. Goed geld verdienen bij onze faculteit :)

Er was er ook eentje welke je 150 euro opleverde (weet niet of deze er nu ook nog is)

ps, het is volgens mij geen Wikipost, dus kun je mij in tweedejaars Psychologie veranderen?
pi_94226765
Ben 3e jaars Aardwetenschappen
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_94228522
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 07:24 schreef Sandertje23 het volgende:

[..]

Ja, dat is prima te doen. Goed geld verdienen bij onze faculteit :)

Er was er ook eentje welke je 150 euro opleverde (weet niet of deze er nu ook nog is)

ps, het is volgens mij geen Wikipost, dus kun je mij in tweedejaars Psychologie veranderen?
Okay :) En waar moet ik zijn? Afspraak van te voren maken?
pi_94229114
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 09:45 schreef Jappe90 het volgende:

[..]

Okay :) En waar moet ik zijn? Afspraak van te voren maken?
Hmm, ik bedenk met natuurlijk net pas dat die grote onderzoeken achter de FPP proefpersoonschap slot en grendel zitten :P

Maar de kleinere onderzoekjes kun je meestal zo doen. Als je kijkt in het hoofdgebouw liggen er meestal in de kantine wel kleine briefjes. Anders liggen er in het Transitorium ook wel wat. Kijk ook eens op de borden en aanplakzuilen in TR, daar staan ook onderzoeken op vermeld.

De onderzoeken worden meestal gehouden in de kelder van TR (-2) en de meesten kun je zonder afspraak doen :)
pi_94239094
Inderdaad, in de kantine van het hoofdgebouw liggen vaak van die briefjes. Ik zal er eens beter op letten!
pi_94611565
Hey. Ik moet voor volgende week vrijdag mijn application form etc. opsturen naar de VU... beetje laat, maar goed. Kan iemand mij wat dingetjes uitleggen? Dit is wat ik moet invullen: http://www.feweb.vu.nl/en(...)011_tcm97-130978.doc .

Educational Record gedeelte.
- wat moet er achter Major field / subjects of studies? Ik heb nog niet mijn diploma, die krijg ik pas in Juli. Kan ik gewoon Vwo en mijn profiel opschrijven met keuzevakken?
- wat is Class of Degree?
- Degrees & Diplomas, hier achter heb ik nog niets staan. Ik heb 01-07-2011 gezet bij de datum dat ik het diploma zal krijgen. Wel heb ik via mijn school het CAE gehaald, moet ik dat achter Degrees zetten?
- Ik heb nog ruimte voor een tweede educational institution. Moet ik daar mijn basisschool invullen of kan ik dat gewoon leeg laten? Ik heb er geen diploma van etc.

En nog iets over Motivation. Kan ik wat ik daar in zet ook in mijn brief zetten? Ik moet namelijk het formulier + een motivatiebrief sturen.

En als laatste :D
Ik heb nog geen diploma. Kan ik gewoon een printje laten maken van mijn examen dossier? Er staat alleen geen datum op wanneer ik het diploma krijg, maar dit staat dan wel in het formulier :/

Bedankt :)

[ Bericht 12% gewijzigd door Nezhi op 25-03-2011 20:13:02 ]
pi_94631213
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 19:56 schreef Nezhi het volgende:
Hey. Ik moet voor volgende week vrijdag mijn application form etc. opsturen naar de VU... beetje laat, maar goed. Kan iemand mij wat dingetjes uitleggen? Dit is wat ik moet invullen: http://www.feweb.vu.nl/en(...)011_tcm97-130978.doc .

Educational Record gedeelte.
- wat moet er achter Major field / subjects of studies? Ik heb nog niet mijn diploma, die krijg ik pas in Juli. Kan ik gewoon Vwo en mijn profiel opschrijven met keuzevakken?
- wat is Class of Degree?
- Degrees & Diplomas, hier achter heb ik nog niets staan. Ik heb 01-07-2011 gezet bij de datum dat ik het diploma zal krijgen. Wel heb ik via mijn school het CAE gehaald, moet ik dat achter Degrees zetten?
- Ik heb nog ruimte voor een tweede educational institution. Moet ik daar mijn basisschool invullen of kan ik dat gewoon leeg laten? Ik heb er geen diploma van etc.

En nog iets over Motivation. Kan ik wat ik daar in zet ook in mijn brief zetten? Ik moet namelijk het formulier + een motivatiebrief sturen.

En als laatste :D
Ik heb nog geen diploma. Kan ik gewoon een printje laten maken van mijn examen dossier? Er staat alleen geen datum op wanneer ik het diploma krijg, maar dit staat dan wel in het formulier :/

Bedankt :)
Ik weet precies wie je dit uit kan leggen:
quote:
If you have any questions regarding this form or the application procedure, please send an email to: IBA@feweb.vu.nl
pi_94631904
Ik heb al een email gestuurd. Hoe snel reageren ze? ik moet het namelijk woensdag opsturen.
  maandag 28 maart 2011 @ 19:36:06 #11
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_94727820
Nieuwe portal https://vunet.login.vu.nl/pages/default.aspx en je kan een iPad 2 winnen: http://sap.nl/vunet/ moet alleen nog wat bedenken voor vraag 3.
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_94743968
Ik zie steeds dat ik nog steeds kan inloggen, ben al paar maanden uitgeschreven :P
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 maart 2011 @ 23:55:10 #13
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_94744745
Ah hier zitten we :+.

Die ipad2 wil ik wel winnen :P.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 11 april 2011 @ 18:03:06 #14
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_95350684
Pffff wat duren resultaten van examens lang bij FEW, nu al 2,5 week...
:-)
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 april 2011 @ 18:11:54 #15
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_95351076
Zal ook wel met het geneuzel met Vunet te maken hebben. Bij ons werden de resultaten wel op BB gezet.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_95366556
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:03 schreef T.O.P het volgende:
Pffff wat duren resultaten van examens lang bij FEW, nu al 2,5 week...
Ik zit al 3 weken op Gedragsgenetica te wachten.... belachelijk. Maar goed, ik begrijp wel dat er problemen kunnen zijn met VUNet :)
pi_95374275
De onderwijsbureau's moeten idd eerst alle tentamens van maart en eind-februari invoeren in VUnet voordat ze aan de nieuwe kunnen beginnen :)

Bij mij komt wel alles op bb te staan (kwam het sowieso al trouwens), omdat de docenten inmiddels ook wel doorhebben dat het secretariaat niet overal even snel is :P
pi_95374356
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 23:37 schreef das_phantom het volgende:
Ik zie steeds dat ik nog steeds kan inloggen, ben al paar maanden uitgeschreven :P
Je kunt nog tot drie maanden nadat de studentenadministratie je uitschrijving heeft verwerkt inloggen. Onder andere om bijvoorbeeld je mail te kunnen forwarden.
pi_95431362
Ik vind het sowieso jammer dat in de toekomst de cijfers niet meer op blackboard worden gezet. Als je een 7 hebt en je ziet dat het gemiddelde een 4.5 is, ben je toch een stukje blijer dan wanneer het gemiddelde een 6.5 is.
  donderdag 14 april 2011 @ 16:35:38 #20
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_95496697
Pff, officieel hadden tentamencijfers vandaag bekend moeten worden (15 werkdagen zijn voorbij) maar nog steeds niks. Kut universiteit.
:-)
pi_95500066
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:35 schreef T.O.P het volgende:
Pff, officieel hadden tentamencijfers vandaag bekend moeten worden (15 werkdagen zijn voorbij) maar nog steeds niks. Kut universiteit.
Ik irriteer me er ook mateloos aan. Krijg altijd zo'n gevoel van "uit het oog, uit het hart" bij de leraren. Zo gauw het vak voorbij is doen ze geen kloot meer voor je.
  vrijdag 15 april 2011 @ 11:52:28 #22
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_95535657
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:53 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Ik irriteer me er ook mateloos aan. Krijg altijd zo'n gevoel van "uit het oog, uit het hart" bij de leraren. Zo gauw het vak voorbij is doen ze geen kloot meer voor je.
Volgens mij snappen studenten nog niet helemaal hoeveel tijd het kost om een tentamen te verwerken :')
pi_95537099
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 11:52 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Volgens mij snappen studenten nog niet helemaal hoeveel tijd het kost om een tentamen te verwerken :')
De hoofddocent van het vak zet zelf op het tentamen de datum en tijd waarop hij de resultaten uiterlijk verwacht bekend te maken. Daar mogen we 'm dan aan houden. Ook in de OER staat een maximumtijd en als die te kort is, dan moet die eens worden opgehoogd. Zeggen dat studenten niet snappen "hoeveel tijd dat wel niet kost" is nogal makkelijk.... docenten kiezen zelf de uiterlijke datum.

Bij statistiek 1 en 2 @ FEWEB is het altijd hetzelfde liedje: er staat een datum op het tentamen en op de datum zelf komt er aan het einde v/d dag een bericht op blackboard dat het ze niet lukt, maar dat ze het morgen online zetten. En dan duurt het vaak alsnog 1 of 2 dagen... Zet dan ineens een latere datum op het tentamen.

Ik wacht nu nog steeds op QBA, die schijnen nu eerst het tentamen te willen bespreken voor ze de cijfers geven...
pi_95581815
"Hopelijk voor 15 april" :'(
Het is bijna nooit zo dat het dan daadwerkelijk voor 15 april gebeurt.
pi_95726895
Leuk zeg dat VUnet! M'n cijfer is vandaag al voor de derde keer veranderd :') Gelukkig is het geen belangrijk vak, hangt alleen mijn propedeuse en de BSA vanaf :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Jappe90 op 19-04-2011 19:48:24 ]
pi_95727846
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:26 schreef Jappe90 het volgende:
Leuk zeg dat VUnet! M'n cijfer is vandaag al voor de derde keer veranderd :') Gelukkig is het geen belangrijk vak, hang alleen mijn propedeuse en de BSA vanaf :P
Welke faculteit? In principe past het studiesecretariaat namelijk de cijfers aan, heeft weinig te maken met de techniek achter VUnet :P

Wel behoorlijk onhandig, straks staat er opeens een 1 :')
pi_95728353
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:42 schreef MWP het volgende:

[..]

Welke faculteit? In principe past het studiesecretariaat namelijk de cijfers aan, heeft weinig te maken met de techniek achter VUnet :P

Wel behoorlijk onhandig, straks staat er opeens een 1 :')
Faculteit der Rechtsgeleerdheid.

Okay, jammer dat er ook geen cijfers op BB staan om het te vergelijken. Ik heb maar een mail naar de docent gestuurd, morgen hopelijk opheldering.
pi_95737209
Jeej, QBA staat er eindelijk op.
pi_96555625
Vraagje mbt tot het inschrijven, had al een mailtje gestuurd maar daar wordt niet op gereageerd:

Ik heb me ingeschreven voor Economie en Bedrijfseconomie, die hele vragenlijst volledig ingevuld en mijn inloggegevens voor vunet gekregen. Nu wacht ik alleen nog op de echte toestemming voor inschrijving als het ware, maar dat zal wel komen doordat ik mijn cijfers nog niet ingevuld heb?(Dit jaar pas eindexamen). Was jullie inschrijving pas voltooid toen alle eindcijfers ingevuld waren?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_96579571
quote:
5s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:49 schreef TJV het volgende:
Vraagje mbt tot het inschrijven, had al een mailtje gestuurd maar daar wordt niet op gereageerd:

Ik heb me ingeschreven voor Economie en Bedrijfseconomie, die hele vragenlijst volledig ingevuld en mijn inloggegevens voor vunet gekregen. Nu wacht ik alleen nog op de echte toestemming voor inschrijving als het ware, maar dat zal wel komen doordat ik mijn cijfers nog niet ingevuld heb?(Dit jaar pas eindexamen). Was jullie inschrijving pas voltooid toen alle eindcijfers ingevuld waren?
Als je inschrijving volledig klaar is krijg je van de VU een bewijs van inschrijving. Deze krijg je sowieso pas vrij laat (ergens eind augustus zou bijvoorbeeld niet vreemd zijn :) )

Je wordt inderdaad pas volledig ingeschreven als het traject bij DUO/IB-groep volledig is afgerond. Pas als jij je examens gehaald hebt en deze uitslagen hebt ingevoerd / hebt laten controleren wordt de inschrijving voltooid. Je krijgt ook hier bericht van van DUO en/of van de VU.
pi_96591201
Gaat er nog iemand naar de Alumnidag 27 mei ? :P
pi_96651277
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 00:00 schreef MWP het volgende:

[..]

Als je inschrijving volledig klaar is krijg je van de VU een bewijs van inschrijving. Deze krijg je sowieso pas vrij laat (ergens eind augustus zou bijvoorbeeld niet vreemd zijn :) )

Je wordt inderdaad pas volledig ingeschreven als het traject bij DUO/IB-groep volledig is afgerond. Pas als jij je examens gehaald hebt en deze uitslagen hebt ingevoerd / hebt laten controleren wordt de inschrijving voltooid. Je krijgt ook hier bericht van van DUO en/of van de VU.
Hartelijk dank voor het antwoord!
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_96942258
Gaat er nog iemand IBA studeren? :)
pi_96996300
QBA is binnen. Filosofie duurde pas eeuwen, dat heeft 5 weken gekost. Ongelovelijk... En wat n resultaten, zag dat 71% < 5,5 zat en het dus niet had gered... Gelukkig had ik een 5,9... Thank god, wat had ik weinig zin om dat te herkansen.

Over VUNEt gesproken, Management accounting is ook allang bekend, maar staat bij mij nog steeds niet in VUNET. Filosofie ook nog niet alleen QBA...

Ik doe nu trouwens wel filosofie 2 vervangende opdracht, waar ik best gefrustreerd van wordt :p.

Johnspek, zag dat je hier een topic had geopend over kredietcrisis en ricardo, doe jij die opdracht ook dus van fil 2? Ik vind het best lastig die verwerkingsvragen goed te beantwoorden :/.
pi_96997133
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 17:45 schreef Unknown18 het volgende:
QBA is binnen. Filosofie duurde pas eeuwen, dat heeft 5 weken gekost. Ongelovelijk... En wat n resultaten, zag dat 71% < 5,5 zat en het dus niet had gered... Gelukkig had ik een 5,9... Thank god, wat had ik weinig zin om dat te herkansen.

Over VUNEt gesproken, Management accounting is ook allang bekend, maar staat bij mij nog steeds niet in VUNET. Filosofie ook nog niet alleen QBA...

Ik doe nu trouwens wel filosofie 2 vervangende opdracht, waar ik best gefrustreerd van wordt :p.

Johnspek, zag dat je hier een topic had geopend over kredietcrisis en ricardo, doe jij die opdracht ook dus van fil 2? Ik vind het best lastig die verwerkingsvragen goed te beantwoorden :/.
Haha ik doe inderdaad ook de vervangende opdracht :)

Man, hoe heb jij die samenvatting gemaakt van de boeken + artikel? Ik had 11000 woorden en heb er 7500 van weten te maken. Ik vertel echt de basis van elke theorie. Als ik nog meer ga schrappen dan komt het neer op "Adam Smith vindt arbeid mooi"

[ Bericht 4% gewijzigd door JohnSpek op 18-05-2011 18:09:00 ]
pi_96997729
Klopt idd, ik had eerst samenvatting avn 15 paginas van Worldly philosophers alleen al, maar marktmeesters heb je natuurlijk zelfde personen dus is overlap en ik kon wel aardig wat wegschrappen, uiteindelijk op 9,5 al, zonder nog grenzen van de markt artikel.. toen ik die had gedaan had ik bijna 11 paginas vol dus mocht ik NOG meer schrappen.. .Ik heb idd ook echt de basis van de basis maar hor, Smith Keynes Hayek en Marx nog lang gehoude en al die minder bekende figure maar ingekort.

Ik zit nu met name bij de verwerkingsvragen, ik wordt er zwaar gefrustreerd door weetje :p. Ik snap de vraag wel maar ik kan ze lastig beantwoorden.. Volgens mij kan je zoveel van die economen wel gebruiken om goed te analyseren, het is net welke kant je het ziet en hoe je het aanpakt. Over Marx en verhouding met anderen heb ik gewoon maar wat gelult over Keynes en Smiths werk. Heb zwaar me twijfels of ik die vragen goed heb beantwoord, maargoed ik zie het wel. Moet alleen nog 1 econoom met wie je het NIET kan verklaren, ricardo is miss n idee idd wat jij had.
pi_96997921
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 18:17 schreef Unknown18 het volgende:
Klopt idd, ik had eerst samenvatting avn 15 paginas van Worldly philosophers alleen al, maar marktmeesters heb je natuurlijk zelfde personen dus is overlap en ik kon wel aardig wat wegschrappen, uiteindelijk op 9,5 al, zonder nog grenzen van de markt artikel.. toen ik die had gedaan had ik bijna 11 paginas vol dus mocht ik NOG meer schrappen.. .Ik heb idd ook echt de basis van de basis maar hor, Smith Keynes Hayek en Marx nog lang gehoude en al die minder bekende figure maar ingekort.

Ik zit nu met name bij de verwerkingsvragen, ik wordt er zwaar gefrustreerd door weetje :p. Ik snap de vraag wel maar ik kan ze lastig beantwoorden.. Volgens mij kan je zoveel van die economen wel gebruiken om goed te analyseren, het is net welke kant je het ziet en hoe je het aanpakt. Over Marx en verhouding met anderen heb ik gewoon maar wat gelult over Keynes en Smiths werk. Heb zwaar me twijfels of ik die vragen goed heb beantwoord, maargoed ik zie het wel. Moet alleen nog 1 econoom met wie je het NIET kan verklaren, ricardo is miss n idee idd wat jij had.
Ik vind het sowieso rare vragen met welke je het niet kan verklaren.
Bedoel, neem bijvoorbeeld Buchanem over dat de overheid ook imperfect is.
Met zijn theorie kan je niet de kredietcrisis verklaren, omdat hij gewoon weinig heeft gezegd erover...
Vind het knap dat je het in 9.5 pagina's hebt gered. Ik moet denk ook maar echt de basis van de basis opschrijven. Wat ik wel stom vind aangezien ik dan net zo goed wikipedia ctrl c ctrl v had kunnen doen.
Btw, leesverslag = toch gewoon samenvatting?
Ik word ook wel gefrustreerd van de opdracht, vooral omdat je nul feedback krijgt. Een case maken, zoals het normaal gaat, geeft me nul stress omdat als je het fout doet je altijd feedback momenten hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door JohnSpek op 18-05-2011 18:27:38 ]
pi_96998246
Precies dat dacht ik ook al, ik vind dat met ieder die er iets over zegt, wel wat kan verklaren, en inderdaad sommigen hebben gewoon een heel ander onderwerp wat weinig met de crisis te maken heb, kan je wel zeggen ja kan ik niet analyseren , maar leg dan maar s wat uit.

Heb times new roman, 12 pt, 9,5 pagina, maar wel 6047 woorden....Dus die 5000 (500 per pagina) klopt niet echt voor mij.
Gemiddeld 350 woorden denk ik per persoon.. De bekendere uitloop tot 500-600.

Leesverslag = samenvatting, ben ik wel vanuit gegaan. Vroeg ik me ook nog af, zag ik op internet nog dat het "Beknopte samenvatting" was.. nou dat "Beknopt" klopt/moet wel!!

Idd about feedback, ik ga ook als ik het opstuur gewoon zeggen van dat ik het een lastige opdracht vond op deze manier zonder les of iets het maar te moeten doen.. en dat als ik onvoldoende zou scoren, hopelijk nog wel een Verbetermogelijkheid krijg.. Mag aannemen van wel maar ik weet het niet.

Ik heb trouwens Friedman als goed analyseerbaar, Smith & nogintevullen als niet goed (Voor zover je niet goed niet goed kan noemen).. en bij Marx dus met Keynes en Smith
pi_96998559
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 18:28 schreef Unknown18 het volgende:
Precies dat dacht ik ook al, ik vind dat met ieder die er iets over zegt, wel wat kan verklaren, en inderdaad sommigen hebben gewoon een heel ander onderwerp wat weinig met de crisis te maken heb, kan je wel zeggen ja kan ik niet analyseren , maar leg dan maar s wat uit.

Heb times new roman, 12 pt, 9,5 pagina, maar wel 6047 woorden....Dus die 5000 (500 per pagina) klopt niet echt voor mij.
Gemiddeld 350 woorden denk ik per persoon.. De bekendere uitloop tot 500-600.

Leesverslag = samenvatting, ben ik wel vanuit gegaan. Vroeg ik me ook nog af, zag ik op internet nog dat het "Beknopte samenvatting" was.. nou dat "Beknopt" klopt/moet wel!!

Idd about feedback, ik ga ook als ik het opstuur gewoon zeggen van dat ik het een lastige opdracht vond op deze manier zonder les of iets het maar te moeten doen.. en dat als ik onvoldoende zou scoren, hopelijk nog wel een Verbetermogelijkheid krijg.. Mag aannemen van wel maar ik weet het niet.
Dat hoop ik ook. Ik heb niet echt een onderscheid gemaakt tussen bekend en niet bekend.

Ik denk trouwens dat er bij het analyseren van de kredietcrisis niet echt foute antwoorden zijn maar enkel foute redeneringen.
De economen nu zijn er ook niet over uit wat het nou precies was wat de kredietcrisis veroorzaakten.

Ik heb trouwens bij de samenvatting juist een beetje het tegenovergestelde gedaan. Bij Adam Smith en Marx heb ik gewoon gezegd "In het eerste hoorcollege is dit al uitvoerig besproken" :D
pi_96998769
Precies.

Hahah ja dat is eigenlijk ook wel een goede manier om in te korten:
Adam Smith
Zie HC1 [Punt]

Ik heb mijn stuk vooral toch gemaakt gebaseerd op Marktmeesters omdat ik NL toch een stuk lekkerder lezen en dus duidelijker vond dan die worldy boek.. :p.

Naja ik ben er klaar mee hoor, wordt er niet goed van en ik ga vanaf morgen service marketing alvast leren en dan zondag nog ff die ene econoom niet crisis analyseerbaar wat verzinnen en opsturen. Ik ga ervanuit dat ik ook nog een verbetermogelijkheid krijg als het onvoldoende is, en dan kijk ik er wel weer kritisch naar (met feedback hopelijk).
pi_96998903
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 18:40 schreef Unknown18 het volgende:
Precies.

Hahah ja dat is eigenlijk ook wel een goede manier om in te korten:
Adam Smith
Zie HC1 [Punt]

Ik heb mijn stuk vooral toch gemaakt gebaseerd op Marktmeesters omdat ik NL toch een stuk lekkerder lezen en dus duidelijker vond dan die worldy boek.. :p.

Naja ik ben er klaar mee hoor, wordt er niet goed van en ik ga vanaf morgen service marketing alvast leren en dan zondag nog ff die ene econoom niet crisis analyseerbaar wat verzinnen en opsturen. Ik ga ervanuit dat ik ook nog een verbetermogelijkheid krijg als het onvoldoende is, en dan kijk ik er wel weer kritisch naar (met feedback hopelijk).
Dat vind ik inderdaad een goede (verbetermogelijkheid) ik ga dat ook zeker vragen.
En inderdaad, ik heb ook dat marktmeesters boek als basis gebruikt :) Dat engels boek vond ik meer een roman, meer hoe ze leefden en dachten. En er kwam uit dat iedere grote denker eigenlijk een soort van autist was :D
Ik heb service marketing vandaag geleerd. Dat is wel even een stuk makkelijker als je van dit geblablabla vandaan komt.

Hoe ging logistiek meerkeuze tentamen?
pi_96999095
Klopt, vet veel over ieder zijn leven en hoe dramatisch het wel niet was, hoef k allemaal niet te weten haha.. heb eerlijk gezegt ook maar voor de helft dat boek afgelezen en verder een vrij goede samenvatting van dat boek gevonden en die verder gebruikt samen met marktmeesters :p.

Haha ja lijkt mij ook van service mkting vergeleken met filosofie, volgens mij is dat wel goed te doen.

Logistiek MC ging wel top :p. 26/30 , 9,0 dus dat zit wel goed. Vandaag en vrijdag ff serv mkt, zondag ff deze troep afmaken, maandag dinsdag logistiek weer, log maken, do sm leren en vr maken.. en dan is het weer ffies gebeurd en zit het er gelukkig weer bijna op dit jaar :)
pi_96999707
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 18:47 schreef Unknown18 het volgende:
Klopt, vet veel over ieder zijn leven en hoe dramatisch het wel niet was, hoef k allemaal niet te weten haha.. heb eerlijk gezegt ook maar voor de helft dat boek afgelezen en verder een vrij goede samenvatting van dat boek gevonden en die verder gebruikt samen met marktmeesters :p.

Haha ja lijkt mij ook van service mkting vergeleken met filosofie, volgens mij is dat wel goed te doen.

Logistiek MC ging wel top :p. 26/30 , 9,0 dus dat zit wel goed. Vandaag en vrijdag ff serv mkt, zondag ff deze troep afmaken, maandag dinsdag logistiek weer, log maken, do sm leren en vr maken.. en dan is het weer ffies gebeurd en zit het er gelukkig weer bijna op dit jaar :)
Aha, ik had ook een 9.0. Wel een hele rare normering was er. Minder als 90% goed en nog steeds een 9. Een soort van omgekeerde gokcorrectie. ;)

Handige van marketing is dat die gozer rechtstreeks het boek/artikelen kopiert naar zijn slides. Ken je de slides/samenvatting dan ken je de stof dus.

Periode 6 wordt inderdaad gewoon relax. Business plan geen tentamen en lijkt me erg leuk vak. Business Law zal ook wel te doen zijn.
pi_97000391
Ja ik had idd ook op 8 - 8,5 gerekend met 26/30 goed. Maar ik vind het prima haha.

Ah ja ik heb gister alleen H1 en 2 gedaan en zoals dat eruit zag waren die slides een vrij goede samenvatting.. MC en open, met open vragen kan je volgens mij vrij makkelijk wel wat invullen met beetje logisch nadenken. Niet zo'n erg moeilijk vak.

Staat trouwens bij jou MA ook nog steeds niet in VUNet? (Cijfer dan)... Filosofie ook niet, maar MA is al heel lang bekend (langer dan QBA die er wel op staat) en nog steeds niks...
pi_97000712
QBA staat erop, voor de rest staat het er inderdaad ook niet op. Maar komt wel goed, ze zijn alleen nogal traag met het invoeren bij vunet.

Vraag me trouwens af als je gewoon dat tentamen maakt van Philosophy II. Niet dat ik het ga doen, maar lijkt me wel grappig. Denk dat ze het geen eens doorhebben en je kan makkelijk een voldoende scoren. (Als je filosofie 1 tenminste hebt gehaald)
pi_97001214
haha nee eerlijk gezegt, volgens mij zijn we tegenwoordig gewoon studenten met een nummer en of we nou in jaar 2 of 3 zitten zullen ze vast niet al te veel op letten :p. Gwn Nummer Xxxxx heeft een x,x voor tentamen gehaald.. voeren jullie dat even in administratie :P.

Ik was trouwens wel te laat met inschrijven voor Phil 2 (het vak zelf), ik heb toen in week 1 van periode 5 nog gestuurd of ik nog mee kon doen, en ik meost mailen naar Enrollment.feweb ofzo.. dat had ik gedaan, en ze hebben me ingeschreven. want op BB staat gewoon phil 2 en in VUNet ook..
Ik heb alleen nooit reactie op die email van enrollment gehad... eigenlijk zou ik volgens mij 25 euro moeten betalen omdat ik te laat was met inschrijven en het toch nog wou, maar sinds ik nooit wat gehad heb, zal het vast wel goed zitten denk ik? ;).
  woensdag 18 mei 2011 @ 23:31:41 #47
306949 dude1986
Always bored...
pi_97014044
Mensen hiero die Sociologie doen. Ik begin volgend studiejaar. :D
pi_97014544
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:27 schreef Unknown18 het volgende:
haha nee eerlijk gezegt, volgens mij zijn we tegenwoordig gewoon studenten met een nummer en of we nou in jaar 2 of 3 zitten zullen ze vast niet al te veel op letten :p. Gwn Nummer Xxxxx heeft een x,x voor tentamen gehaald.. voeren jullie dat even in administratie :P.

Ik was trouwens wel te laat met inschrijven voor Phil 2 (het vak zelf), ik heb toen in week 1 van periode 5 nog gestuurd of ik nog mee kon doen, en ik meost mailen naar Enrollment.feweb ofzo.. dat had ik gedaan, en ze hebben me ingeschreven. want op BB staat gewoon phil 2 en in VUNet ook..
Ik heb alleen nooit reactie op die email van enrollment gehad... eigenlijk zou ik volgens mij 25 euro moeten betalen omdat ik te laat was met inschrijven en het toch nog wou, maar sinds ik nooit wat gehad heb, zal het vast wel goed zitten denk ik? ;).
Ik kreeg een mailtje van de week van het studiesecretariaat dat niemand boetes hoeft te betalen wanneer ze deze periode niet ingeschreven zijn voor de tentamens. Allemaal vanwege de overgang naar vunet. Bij het hertentamen filosofie van de economie hadden we dit keer ook geen vaste zitplaatsen. Op de lijst die rondging moest iedereen ook zelf zijn naam invullen :P
pi_97023778
Die mail heb ik ook gehad. Alleen bij mij ging het niet om het tentamen, maar om het vak zelf :p. Maar ik gelooof het wel, en ik ga ervanuit dat inderdaad door overgang van VUNET ik geluk heb :).

Hoe ging hertentamen filosofie? Ik had gelukkig m al gehaald 5,9. Het is en blijft wel een dramatisch vak.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 00:02:34 #50
203039 pirlo444
adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
pi_97058764
Heeft iemand ervaring met een toelatings toets op de Vrije Universiteit te Amsterdam?

er word getoets op de volgende vaardigheden.

geschiedenis Moderne tijd
Nederlands, Duits/Frans/Spaans , Engels samenvatting

Hoe kun je het beste voorbereiden....of weet iemand hoe het er precies uitziet ?

Ik ben benieuwd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')