quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:28 schreef Jappe90 het volgende:
Doen jullie wel is van die betaalde testjes/experimenten op de VU?
Ik zat er opeens aan te denken nu ik zonder werk zit
Ja, dat is prima te doen. Goed geld verdienen bij onze faculteitquote:Op woensdag 16 maart 2011 21:28 schreef Jappe90 het volgende:
Doen jullie wel is van die betaalde testjes/experimenten op de VU?
Ik zat er opeens aan te denken nu ik zonder werk zit
Okayquote:Op donderdag 17 maart 2011 07:24 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Ja, dat is prima te doen. Goed geld verdienen bij onze faculteit
Er was er ook eentje welke je 150 euro opleverde (weet niet of deze er nu ook nog is)
ps, het is volgens mij geen Wikipost, dus kun je mij in tweedejaars Psychologie veranderen?
Hmm, ik bedenk met natuurlijk net pas dat die grote onderzoeken achter de FPP proefpersoonschap slot en grendel zittenquote:Op donderdag 17 maart 2011 09:45 schreef Jappe90 het volgende:
[..]
OkayEn waar moet ik zijn? Afspraak van te voren maken?
Ik weet precies wie je dit uit kan leggen:quote:Op vrijdag 25 maart 2011 19:56 schreef Nezhi het volgende:
Hey. Ik moet voor volgende week vrijdag mijn application form etc. opsturen naar de VU... beetje laat, maar goed. Kan iemand mij wat dingetjes uitleggen? Dit is wat ik moet invullen: http://www.feweb.vu.nl/en(...)011_tcm97-130978.doc .
Educational Record gedeelte.
- wat moet er achter Major field / subjects of studies? Ik heb nog niet mijn diploma, die krijg ik pas in Juli. Kan ik gewoon Vwo en mijn profiel opschrijven met keuzevakken?
- wat is Class of Degree?
- Degrees & Diplomas, hier achter heb ik nog niets staan. Ik heb 01-07-2011 gezet bij de datum dat ik het diploma zal krijgen. Wel heb ik via mijn school het CAE gehaald, moet ik dat achter Degrees zetten?
- Ik heb nog ruimte voor een tweede educational institution. Moet ik daar mijn basisschool invullen of kan ik dat gewoon leeg laten? Ik heb er geen diploma van etc.
En nog iets over Motivation. Kan ik wat ik daar in zet ook in mijn brief zetten? Ik moet namelijk het formulier + een motivatiebrief sturen.
En als laatste
Ik heb nog geen diploma. Kan ik gewoon een printje laten maken van mijn examen dossier? Er staat alleen geen datum op wanneer ik het diploma krijg, maar dit staat dan wel in het formulier :/
Bedankt
quote:If you have any questions regarding this form or the application procedure, please send an email to: IBA@feweb.vu.nl
Ik zit al 3 weken op Gedragsgenetica te wachten.... belachelijk. Maar goed, ik begrijp wel dat er problemen kunnen zijn met VUNetquote:Op maandag 11 april 2011 18:03 schreef T.O.P het volgende:
Pffff wat duren resultaten van examens lang bij FEW, nu al 2,5 week...
Je kunt nog tot drie maanden nadat de studentenadministratie je uitschrijving heeft verwerkt inloggen. Onder andere om bijvoorbeeld je mail te kunnen forwarden.quote:Op maandag 28 maart 2011 23:37 schreef das_phantom het volgende:
Ik zie steeds dat ik nog steeds kan inloggen, ben al paar maanden uitgeschreven
Ik irriteer me er ook mateloos aan. Krijg altijd zo'n gevoel van "uit het oog, uit het hart" bij de leraren. Zo gauw het vak voorbij is doen ze geen kloot meer voor je.quote:Op donderdag 14 april 2011 16:35 schreef T.O.P het volgende:
Pff, officieel hadden tentamencijfers vandaag bekend moeten worden (15 werkdagen zijn voorbij) maar nog steeds niks. Kut universiteit.
Volgens mij snappen studenten nog niet helemaal hoeveel tijd het kost om een tentamen te verwerkenquote:Op donderdag 14 april 2011 17:53 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Ik irriteer me er ook mateloos aan. Krijg altijd zo'n gevoel van "uit het oog, uit het hart" bij de leraren. Zo gauw het vak voorbij is doen ze geen kloot meer voor je.
De hoofddocent van het vak zet zelf op het tentamen de datum en tijd waarop hij de resultaten uiterlijk verwacht bekend te maken. Daar mogen we 'm dan aan houden. Ook in de OER staat een maximumtijd en als die te kort is, dan moet die eens worden opgehoogd. Zeggen dat studenten niet snappen "hoeveel tijd dat wel niet kost" is nogal makkelijk.... docenten kiezen zelf de uiterlijke datum.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:52 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Volgens mij snappen studenten nog niet helemaal hoeveel tijd het kost om een tentamen te verwerken
Welke faculteit? In principe past het studiesecretariaat namelijk de cijfers aan, heeft weinig te maken met de techniek achter VUnetquote:Op dinsdag 19 april 2011 19:26 schreef Jappe90 het volgende:
Leuk zeg dat VUnet! M'n cijfer is vandaag al voor de derde keer veranderdGelukkig is het geen belangrijk vak, hang alleen mijn propedeuse en de BSA vanaf
Faculteit der Rechtsgeleerdheid.quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:42 schreef MWP het volgende:
[..]
Welke faculteit? In principe past het studiesecretariaat namelijk de cijfers aan, heeft weinig te maken met de techniek achter VUnet
Wel behoorlijk onhandig, straks staat er opeens een 1
Als je inschrijving volledig klaar is krijg je van de VU een bewijs van inschrijving. Deze krijg je sowieso pas vrij laat (ergens eind augustus zou bijvoorbeeld niet vreemd zijnquote:Op maandag 9 mei 2011 17:49 schreef TJV het volgende:
Vraagje mbt tot het inschrijven, had al een mailtje gestuurd maar daar wordt niet op gereageerd:
Ik heb me ingeschreven voor Economie en Bedrijfseconomie, die hele vragenlijst volledig ingevuld en mijn inloggegevens voor vunet gekregen. Nu wacht ik alleen nog op de echte toestemming voor inschrijving als het ware, maar dat zal wel komen doordat ik mijn cijfers nog niet ingevuld heb?(Dit jaar pas eindexamen). Was jullie inschrijving pas voltooid toen alle eindcijfers ingevuld waren?
Hartelijk dank voor het antwoord!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:00 schreef MWP het volgende:
[..]
Als je inschrijving volledig klaar is krijg je van de VU een bewijs van inschrijving. Deze krijg je sowieso pas vrij laat (ergens eind augustus zou bijvoorbeeld niet vreemd zijn)
Je wordt inderdaad pas volledig ingeschreven als het traject bij DUO/IB-groep volledig is afgerond. Pas als jij je examens gehaald hebt en deze uitslagen hebt ingevoerd / hebt laten controleren wordt de inschrijving voltooid. Je krijgt ook hier bericht van van DUO en/of van de VU.
Haha ik doe inderdaad ook de vervangende opdrachtquote:Op woensdag 18 mei 2011 17:45 schreef Unknown18 het volgende:
QBA is binnen. Filosofie duurde pas eeuwen, dat heeft 5 weken gekost. Ongelovelijk... En wat n resultaten, zag dat 71% < 5,5 zat en het dus niet had gered... Gelukkig had ik een 5,9... Thank god, wat had ik weinig zin om dat te herkansen.
Over VUNEt gesproken, Management accounting is ook allang bekend, maar staat bij mij nog steeds niet in VUNET. Filosofie ook nog niet alleen QBA...
Ik doe nu trouwens wel filosofie 2 vervangende opdracht, waar ik best gefrustreerd van wordt :p.
Johnspek, zag dat je hier een topic had geopend over kredietcrisis en ricardo, doe jij die opdracht ook dus van fil 2? Ik vind het best lastig die verwerkingsvragen goed te beantwoorden :/.
Ik vind het sowieso rare vragen met welke je het niet kan verklaren.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:17 schreef Unknown18 het volgende:
Klopt idd, ik had eerst samenvatting avn 15 paginas van Worldly philosophers alleen al, maar marktmeesters heb je natuurlijk zelfde personen dus is overlap en ik kon wel aardig wat wegschrappen, uiteindelijk op 9,5 al, zonder nog grenzen van de markt artikel.. toen ik die had gedaan had ik bijna 11 paginas vol dus mocht ik NOG meer schrappen.. .Ik heb idd ook echt de basis van de basis maar hor, Smith Keynes Hayek en Marx nog lang gehoude en al die minder bekende figure maar ingekort.
Ik zit nu met name bij de verwerkingsvragen, ik wordt er zwaar gefrustreerd door weetje :p. Ik snap de vraag wel maar ik kan ze lastig beantwoorden.. Volgens mij kan je zoveel van die economen wel gebruiken om goed te analyseren, het is net welke kant je het ziet en hoe je het aanpakt. Over Marx en verhouding met anderen heb ik gewoon maar wat gelult over Keynes en Smiths werk. Heb zwaar me twijfels of ik die vragen goed heb beantwoord, maargoed ik zie het wel. Moet alleen nog 1 econoom met wie je het NIET kan verklaren, ricardo is miss n idee idd wat jij had.
Dat hoop ik ook. Ik heb niet echt een onderscheid gemaakt tussen bekend en niet bekend.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:28 schreef Unknown18 het volgende:
Precies dat dacht ik ook al, ik vind dat met ieder die er iets over zegt, wel wat kan verklaren, en inderdaad sommigen hebben gewoon een heel ander onderwerp wat weinig met de crisis te maken heb, kan je wel zeggen ja kan ik niet analyseren , maar leg dan maar s wat uit.
Heb times new roman, 12 pt, 9,5 pagina, maar wel 6047 woorden....Dus die 5000 (500 per pagina) klopt niet echt voor mij.
Gemiddeld 350 woorden denk ik per persoon.. De bekendere uitloop tot 500-600.
Leesverslag = samenvatting, ben ik wel vanuit gegaan. Vroeg ik me ook nog af, zag ik op internet nog dat het "Beknopte samenvatting" was.. nou dat "Beknopt" klopt/moet wel!!
Idd about feedback, ik ga ook als ik het opstuur gewoon zeggen van dat ik het een lastige opdracht vond op deze manier zonder les of iets het maar te moeten doen.. en dat als ik onvoldoende zou scoren, hopelijk nog wel een Verbetermogelijkheid krijg.. Mag aannemen van wel maar ik weet het niet.
Dat vind ik inderdaad een goede (verbetermogelijkheid) ik ga dat ook zeker vragen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:40 schreef Unknown18 het volgende:
Precies.
Hahah ja dat is eigenlijk ook wel een goede manier om in te korten:
Adam Smith
Zie HC1 [Punt]
Ik heb mijn stuk vooral toch gemaakt gebaseerd op Marktmeesters omdat ik NL toch een stuk lekkerder lezen en dus duidelijker vond dan die worldy boek.. :p.
Naja ik ben er klaar mee hoor, wordt er niet goed van en ik ga vanaf morgen service marketing alvast leren en dan zondag nog ff die ene econoom niet crisis analyseerbaar wat verzinnen en opsturen. Ik ga ervanuit dat ik ook nog een verbetermogelijkheid krijg als het onvoldoende is, en dan kijk ik er wel weer kritisch naar (met feedback hopelijk).
Aha, ik had ook een 9.0. Wel een hele rare normering was er. Minder als 90% goed en nog steeds een 9. Een soort van omgekeerde gokcorrectie.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:47 schreef Unknown18 het volgende:
Klopt, vet veel over ieder zijn leven en hoe dramatisch het wel niet was, hoef k allemaal niet te weten haha.. heb eerlijk gezegt ook maar voor de helft dat boek afgelezen en verder een vrij goede samenvatting van dat boek gevonden en die verder gebruikt samen met marktmeesters :p.
Haha ja lijkt mij ook van service mkting vergeleken met filosofie, volgens mij is dat wel goed te doen.
Logistiek MC ging wel top :p. 26/30 , 9,0 dus dat zit wel goed. Vandaag en vrijdag ff serv mkt, zondag ff deze troep afmaken, maandag dinsdag logistiek weer, log maken, do sm leren en vr maken.. en dan is het weer ffies gebeurd en zit het er gelukkig weer bijna op dit jaar
Ik kreeg een mailtje van de week van het studiesecretariaat dat niemand boetes hoeft te betalen wanneer ze deze periode niet ingeschreven zijn voor de tentamens. Allemaal vanwege de overgang naar vunet. Bij het hertentamen filosofie van de economie hadden we dit keer ook geen vaste zitplaatsen. Op de lijst die rondging moest iedereen ook zelf zijn naam invullenquote:Op woensdag 18 mei 2011 19:27 schreef Unknown18 het volgende:
haha nee eerlijk gezegt, volgens mij zijn we tegenwoordig gewoon studenten met een nummer en of we nou in jaar 2 of 3 zitten zullen ze vast niet al te veel op letten :p. Gwn Nummer Xxxxx heeft een x,x voor tentamen gehaald.. voeren jullie dat even in administratie.
Ik was trouwens wel te laat met inschrijven voor Phil 2 (het vak zelf), ik heb toen in week 1 van periode 5 nog gestuurd of ik nog mee kon doen, en ik meost mailen naar Enrollment.feweb ofzo.. dat had ik gedaan, en ze hebben me ingeschreven. want op BB staat gewoon phil 2 en in VUNet ook..
Ik heb alleen nooit reactie op die email van enrollment gehad... eigenlijk zou ik volgens mij 25 euro moeten betalen omdat ik te laat was met inschrijven en het toch nog wou, maar sinds ik nooit wat gehad heb, zal het vast wel goed zitten denk ik?.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |