quote:
quote:
Ik quote even mijzelf vandaag via twitter van tnt post een bericht ontvangen:quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:54 schreef Klaasvaak87 het volgende:
Wellicht kan iemand mij hier helpen.
Ik bestel al jaren allerlei dingetjes van dealextreme, focalprice, chinezen op ebay etc.
Ik vertrouw de postbezorger alleen niet er raken steeds pakjes kwijt. Eerst dacht ik dat het aan de chinees lag (opgelicht) maar het waren allemaal goedkope dingen dus ik had geen zin om erachter aan te gaan.
Nu heb ik 3 dure tablets gekocht op BIC (buyincoins.com voor de leken) en 1 daarvan is nooit ontvangen
RA041589286CN
http://www.track-trace.com/post
Als je die tracktrace bekijkt staat er unsuccesful delivery. Echter nooit een afhaalpapiertje gehad. De medewerkers van het postkantoor kennen mij omdat ik zo vaak pakjes kom afhalen maar ook zij hebben geen groot pakje gezien met een vuilniszak eromheen (zo worden de tablets altijd verpakt)
Nu heb ik laatst ook nog eens een pakket van 200 euro rembours gestuurd en ik had op het buitenkant ook nog eens 200 euro opgeschreven voor als geheugensteuntje in het postkantoor als ik het bedrag moest invullen (stom stom) het pakket is geweigerd en retour afzender gegaan op 8 maart. Ik heb het pakje nooit teruggekregen godverdomme.
Hoe kan ik het chinese tracktrace nummer 'verder' tracken dan die gare website? Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Ergens een klacht indienen? Er komen hier 3 tnt postbodes soms wel 2 postbodes per dag met pakketjes.
Dadelijk maar even de klantenservice bellen dan.quote:Helaas is deze barcode nog niet bekend in het systeem. Ik zal het voor je in de gaten houden:) ^EJ
2 van de 3 items zijn wel ontvangen dus die chinees vult gewoon dat trackingnummer in als paypal om verzendbewijs vraagt.quote:
Daarmee is ook mijn vraag beantwoord; erg doorzichtige glazen.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:55 schreef Synth het volgende:
Vandaag wayfarer zonnebril van BIC ontvangen. Besteld en verstuurd op 10 maart, binnen 2 weken binnen!![]()
[ afbeelding ]
Nu maar hopen dat hij UV-bestendig is...
Yep, dat is wel jammer inderdaad. Op ebay staan wel minder doorzichtigere, misschien dat je die beter kan nemen?quote:Op maandag 21 maart 2011 15:57 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Daarmee is ook mijn vraag beantwoord; erg doorzichtige glazen.
Paypal naait je dus fking hardquote:Op maandag 21 maart 2011 15:56 schreef Klaasvaak87 het volgende:
[..]
2 van de 3 items zijn wel ontvangen dus die chinees vult gewoon dat trackingnummer in als paypal om verzendbewijs vraagt.
Zoiets of zoiets inderdaad. Maar eerst maar 'ns zien wat die van DX is...quote:Op maandag 21 maart 2011 16:03 schreef Synth het volgende:
[..]
Yep, dat is wel jammer inderdaad. Op ebay staan wel minder doorzichtigere, misschien dat je die beter kan nemen?
Heel erg verschillend, soms komen ze in een dikke week/2 weken, soms komen ze na 2/3 maanden en soms niet.quote:Op maandag 21 maart 2011 16:17 schreef Skv het volgende:
Nog even mijn vraag van gisteren: hoe lang duurt het bij jullie voor DX-spul binnen is? Ik heb drie weken geleden voor het laatst wat gehoord (toen is het verstuurd schijnbaar), maar nog niks binnen.
PayPal is een boevenorganisatie.quote:Op maandag 21 maart 2011 16:11 schreef alxzhu het volgende:
[..]
Paypal naait je dus fking hard. Ik had iets besteld bij Focalprice. En de zending is toen gesplitst verzonden. 1e deel, een camerahoes, heb ik binnen gehad maar de polarizer, die 2 weken later was verzonden niet.
Dus een dispute gemaakt, met de gedachte 'het komt wel goed' 20 dagen gewacht.
Niks!
Nou dan maar een paypal-claim. Na een week krijg ik een mail van paypal:
"PayPal biedt enkel kopersbescherming aan voor 'niet zoals beschreven'
claims als de goederen op eBay, Marktplaats (voor transacties vanaf 1
november 2010) en 2dehands (voor transacties vanaf 10 januari 2011) zijn
gekocht."
Ik krijg dus mijn geld niet!!! Toch?
Heel leuk verhaal maar als je mijn post had gelezen kon je weten dat ik alles met tracktrace laat verzenden.quote:goedkope pakketjes zonder tracking KAN de postbode aan elke willekeurige zwerver afgeven die bij jou in de straat loopt, in het portiek woont, of in zijn eigen schuur gooien..
want er is geen controle middel..
zo ben ik een pakket kwijtgeraakt die tijdens mijn vakantie was afgegeven bij de poolse bouwvakkers die hiernaast bezig waren, en die hebben het (naar eigen zeggen) in de container gegooid tesamen met alle post, omdat ze dachten dat het voor de vorige bewoners was.
Daarom ook zet ik sinds een tijd ipv de provincie op het adres neer: "niet bij de buren afgeven"
daarbij... als ik het ECHT belangrijk vindt, dan betaal ik gewoon die $1,70 tracking kosten.
Dus, dan alsnog krijg je je gelijk.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:56 schreef Klaasvaak87 het volgende:
[..]
2 van de 3 items zijn wel ontvangen dus die chinees vult gewoon dat trackingnummer in als paypal om verzendbewijs vraagt.
Dat wordt dan nog wel ff wachten. 27 februari wat besteld en vandaag ook. Met name dat ding dat ik vandaag bestelde heb ik haast mee.quote:Op maandag 21 maart 2011 16:51 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Heel erg verschillend, soms komen ze in een dikke week/2 weken, soms komen ze na 2/3 maanden en soms niet.
Zelf heb ik alles nog ontvangen, m'n horloge was besteld op 17-01, kwam binnen op 14-02.
Een andere bestelling was 'gepost' op 25-12, kwam binnen op 29-12 (gepost dus, niet besteld!)
En m'n zonnebril van 17-03 krijg je te horen zodra ik 'm binnen heb![]()
Regel #1 van Chinees shoppen: heb geduld!quote:Op maandag 21 maart 2011 17:47 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat wordt dan nog wel ff wachten. 27 februari wat besteld en vandaag ook. Met name dat ding dat ik vandaag bestelde heb ik haast mee.
regel #2 verwacht geen kwaliteitquote:Op maandag 21 maart 2011 17:49 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Regel #1 van Chinees shoppen: heb geduld!
Hoef ook geen kwaliteit, als het maar werkt. Anders koop ik het wel in NL.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |