niet nemen, deze is te klein, ik heb er zelf (in het formaat) een maar daar kan bijvoorbeeld net geen standaard oven schaal in ronddraaien en moet alles op een rekje waardoor de helft van de dingen niet past.quote:Op maandag 21 maart 2011 01:17 schreef 2cv het volgende:
http://www.samsung.com/nl(...)il&tab=specification
Ik kan die voor ¤169,- krijgen in en echte winkel (ik doe niet aan internetwinkelen). Iets buiten het budget, maar het merk is goed. Review lijkt ook wel goed ( http://www.vergelijk.nl/magnetron/samsung/ce_117_a_x/review/ ). Is het ook echt een goed apparaat of ... ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 maart 2011 10:48 schreef piepkuiken21 het volgende:
[..]
niet nemen, deze is te klein, ik heb er zelf (in het formaat) een maar daar kan bijvoorbeeld net geen standaard oven schaal in ronddraaien en moet alles op een rekje waardoor de helft van de dingen niet past.
dit zou wel iets zijn:Voor die prijs kan ik mij er niet echt een buil aan vallen. Ken je de verkoper ? Overigens staat op die pagina recht ook en korte link, onder het kopje 'Deel deze advertentie'. http://link.marktplaats.nl/430318781SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vakantiegeld e.d. gaat op aan auto's enzo. Zowieso ben ik domweg niet bereid om ¤269 voor een oven te betalen. Dan maar geen oven.quote:Op maandag 21 maart 2011 10:53 schreef _evenstar_ het volgende:
2cv ik ben zelf ook op zoek ( wachtend op budget)
De oven waar je imho t meeste aan hebt is een oven van sharp ik zag hem bij mediamarkt voor 269 inhoud 40 liter.
ik heb er een van 119 gehad, die na 3 jaar overleden is :-/ na de garantie dus.. en veel te kort ook een samsung..
Ik heb nu zolang een te leen ( gelukkig!) want ik kan echt niet zonder ivm de jonge dame , maar door te wachten heb ik budget wat kunnen vergroten en kan ik dus een kwalitatief goede combi oven kopen en ja hij zit boven je budget, maar wellicht als je straks vakantiegeld krijgt of belastingteruggaaf? zou ik eventjes wachten dat je echt iets goed kunt halen.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
quote:Op maandag 21 maart 2011 10:48 schreef piepkuiken21 het volgende:
[..]
niet nemen, deze is te klein, ik heb er zelf (in het formaat) een maar daar kan bijvoorbeeld net geen standaard oven schaal in ronddraaien en moet alles op een rekje waardoor de helft van de dingen niet past.
dit zou wel iets zijn:is die nu echt veel groter? of zit je je eigen producten te spammen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lengte en hoogte van buiten maten zijn ongeveer gelijk.
quote:Op maandag 21 maart 2011 15:16 schreef 2cv het volgende:
[..]
Voor die prijs kan ik mij er niet echt een buil aan vallen. Ken je de verkoper ? Overigens staat op die pagina recht ook en korte link, onder het kopje 'Deel deze advertentie'. http://link.marktplaats.nl/430318781
[..]
nee ik wilde je een voorbeeld geven van welke je wél moet kopen, de mijne is te krap
Vakantiegeld e.d. gaat op aan auto's enzo. Zowieso ben ik domweg niet bereid om ¤269 voor een oven te betalen. Dan maar geen oven.
Hoe moeilijk kan dat nou zijn? Neem 8 tientjes mee naar de Mediamarkt en klaar. Wat een non-probleem.quote:Megaschop![]()
Ik heb nog steeds geen magnetronoven gekocht. Maar aangezien ik binnenkort weer (jawel) op mezelf ga, wil ik er nu wel eens een hebben. Hij hoeft niet nieuw te zijn, jong gebruikt is prima.
Is er nog iets veranderd in de magnetronovenwereld de laatste 3,5 jaar ?
Ik heb deze 2 gevonden, maar ze zijn reeds verkocht: V&A / [TK] Sharp R940in combi magnetron zgan nog garantie en V&A / [TK] Sharp combi R-94ST z.g.a.n omgeving Eindhoven incl. garantie. Hieruit concludeer ik dat grote (40 liter) Sharps wel goed zijn. Klopt die conclusie een beetje of is het onzin ?
De inhoud vind ik niet zo belangrijk, een grote diameter van het draaiplateau wel (ik verwacht n.l. geen bruidstaarten te bakken) maar volgens mij betekent een groot draaiplateau automatisch een grote inhoud (±40 liter).
Verder zijn de eisen wel zo'n beetje hetzelfde.
met een draaiplateau heb je daar geen last van. dan draait de pizza rond dus wordt gelijkmatig warmquote:Op dinsdag 16 september 2014 19:52 schreef 2cv het volgende:
Ik heb mij laten vertellen dat de goedkopere magnetronovens/combimagnetrons (zit daar nog verschil tussen ? ) bij de oven-functie nogal ongelijkmatig warm kunnen worden waardoor een diepvriespizza aan de ene kant verschroeid wordt en aan de andere kant nog bevroren is. En dat is het laatste wat ik wil.
Die werkt niet net zo goed bij een hetelucht, dat probeer ik uit te leggen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 22:19 schreef 2cv het volgende:
Misschien ben ik een beetje te achterdochtig/argwanend, maar waarom zou een combimagnetronfabrikant/magnetronovenfabrikant een draaiplateau monteren als een stilstaande bakplaat ook werkt ?
Sja, in dat soort 'gepruts' heb ik dus geen zinquote:Op dinsdag 16 september 2014 22:25 schreef Elleska het volgende:
omdat je dan dus het effect krijgt dat de achterkant zwart is en de voorkant rauw.
draaiplateau stilzetten of bakplaat gebruiken werkt wanneer je halverwege de baktijd je baksel omdraait.
daarom monteren fabrikanten dus een draaiplateauquote:Op dinsdag 16 september 2014 22:28 schreef 2cv het volgende:
[..]
Sja, in dat soort 'gepruts' heb ik dus geen zin
bijvoorbeeld een ovenschaal die met het draaien tegen de wand aan komt.quote:Op dinsdag 16 september 2014 22:28 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou niet weten waarom je het draaiplateau stil zou willen zetten. Wat is daar het voordeel van?
Ik ben niet zo bang voor 2e hands. Als ik hem zelf koop, komt er ook vuil in. Ik heb ook spijt dat ik de 2 (vermoedelijk vrij goede) combimagnetrons op FOK! voorbij heb laten gaanquote:Op dinsdag 16 september 2014 22:28 schreef Spanky78 het volgende:
Met jouw budget heb je niet zo veel te willen.
Als student had ik de goedkoopste sharp met echte ovenfunctie. Dus niet zoiets met alleen grill (dat werkt niet). Dat ding heeft zijn uen gemaakt. Natuurlijk; niet geweldig, maar meer dan goed voor zijn geld. En met ee draaiplateua wordt alles gelijkmatig warm natuurlijk.
Maargoed, met jouw budget mag je met alle blij zijn. 250 euro is voor een betrouwbaar merk het minimum bij 40 liter, voor 150 heb je een prima ding van 25-28 liter.
tweedehands kopen is lastig: dingen zijn notoire vuilophopers en je weet nooit hoe goed alles werkt, voor dit bedrag niet doen.
En je kan meer oppervlak gebruiken, dat kan ook handig zijnquote:Op dinsdag 16 september 2014 22:30 schreef Elleska het volgende:
[..]
bijvoorbeeld een ovenschaal die met het draaien tegen de wand aan komt.
of perse een vierkante bakplaat willen gebruiken.
Dan zorg je voor geschikte ovenschalen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 22:30 schreef Elleska het volgende:
[..]
bijvoorbeeld een ovenschaal die met het draaien tegen de wand aan komt.
of perse een vierkante bakplaat willen gebruiken.
quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:52 schreef 2cv het volgende:
Ik heb mij laten vertellen dat de goedkopere magnetronovens/combimagnetrons (zit daar nog verschil tussen ? ) bij de oven-functie nogal ongelijkmatig warm kunnen worden waardoor een diepvriespizza aan de ene kant verschroeid wordt en aan de andere kant nog bevroren is. En dat is het laatste wat ik wil.
Eehm.. nee nou ja.. Meestal word bedoeld met ongelijkmatig warm worden, dat de onderkant nog koud is en de bovenkant verbrand.. draaiplateau of niet maakt dan geen verschil..quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:42 schreef Elleska het volgende:
[..]
met een draaiplateau heb je daar geen last van. dan draait de pizza rond dus wordt gelijkmatig warm
daarvoor heb je hoge roosters. maar daar heb ik eerlijk gezegd geen last van. hete lucht blaast van achter naar voor dus zowel onder als boven wordt warm.quote:Op dinsdag 16 september 2014 22:40 schreef Snowballed het volgende:
[..]
[..]
Eehm.. nee nou ja.. Meestal word bedoeld met ongelijkmatig warm worden, dat de onderkant nog koud is en de bovenkant verbrand.. draaiplateau of niet maakt dan geen verschil..
Dus je hebt iets nodig met boven en onder warmte..
Eehm.. bij mij word de bovenste grill ook warm tijdens de gewone ovenfunctie.. En moet ik de boel draaien om het aan 2 kanten goed te krijgen.. (leuk met pizza's enzo..quote:Op dinsdag 16 september 2014 22:42 schreef Elleska het volgende:
[..]
daarvoor heb je hoge roosters. hete lucht blaast van achter naar voor dus zowel onder als boven wordt warm.
Ik heb er twee zonder. Een inbouw en een losse.quote:Op dinsdag 16 september 2014 22:40 schreef Elleska het volgende:
heb ik ook, ik zou vergeten dat ik de schaal moet omdraaien.
toen m'n ma vorige week langskwam met eten wat hier nog afgebakken moest worden was ik toch blij dat het draaiplateau stilgezet kon worden. die ovenschaal paste dus niet.
bijna elke combi heeft die optie, zo speciaal is dat nu ook weer niet.
Ik vind het eerlijk gezegd nogal zeurderig overkomen. Als je hier al 4 jaar over doet... hoe moet dat dan bij een echt belangrijke beslissing?quote:Op dinsdag 16 september 2014 22:32 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik ben niet zo bang voor 2e hands. Als ik hem zelf koop, komt er ook vuil in. Ik heb ook spijt dat ik de 2 (vermoedelijk vrij goede) combimagnetrons op FOK! voorbij heb laten gaan
Ik heb ook een gewone magnetron, maar die gaat naar het museum voor antieke huishoudelijke apparaten (of de stort), daarom red ik me tot nu toe wel aardigquote:Op dinsdag 16 september 2014 23:09 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd nogal zeurderig overkomen. Als je hier al 4 jaar over doet... hoe moet dat dan bij een echt belangrijke beslissing?
Koop dan een tweedehands, neem een gok. Of bestel er een online. Hoppa.
Nou: het is heel simpel. Tweedehands bij dit soort dingen is risicovol, draaiplateaus zijn gevoelig. Kat in de zak risico is bij tweedehands groter, want gebruikt en garantie tot daan de deur.quote:Op dinsdag 16 september 2014 23:15 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik heb ook een gewone magnetron, maar die gaat naar het museum voor antieke huishoudelijke apparaten (of de stort), daarom red ik me tot nu toe wel aardigEn dat ik weer ingetrokken ben in Hotel Mama helpt ook wel de noodzaak tot een goede combimagnetron te verminderen
![]()
Maar omdat 200 euro een flink bedrag vind (het budget is wat verruimd) koop ik liever geen kat in de zak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |