Kun je dan geen TBS krijgen?quote:
Nope, tenzij er al een eerder onderzoek is geweest ofzo. Verkrachting is 12 jaar ofzo? En dan omdat het meervoudig is 1/3 erbij dus 16 jaar (ofzoiets, dat is wat ik hoorde net op de radio).quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:38 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Kun je dan geen TBS krijgen?
Dan zou ik sowieso zeggen levenslang want deze gek verdient echt niet beter.
Ik neem dan aan dat als hij ooit vrij zou komen dat ie wel dood geknuppeld wordt door iemand.quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:40 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Nope, tenzij er al een eerder onderzoek is geweest ofzo. Verkrachting is 12 jaar ofzo? En dan omdat het meervoudig is 1/3 erbij dus 16 jaar (ofzoiets, dat is wat ik hoorde net op de radio).
Beide eigenlijkquote:
Wat een bijna on-Nederlandse straf, ik dacht die komt eraf met een voorwaardelijke en een taakstrafquote:Op donderdag 17 maart 2011 18:40 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Nope, tenzij er al een eerder onderzoek is geweest ofzo. Verkrachting is 12 jaar ofzo? En dan omdat het meervoudig is 1/3 erbij dus 16 jaar (ofzoiets, dat is wat ik hoorde net op de radio).
ja die heb ik via jou gezien haha, supervette foto's maakt katzquote:Op donderdag 17 maart 2011 18:44 schreef Wiebeldak het volgende:
Zie trouwens dat jij *katz ook gevonden heb op Flickr. Echt bizar vreemde foto's maakt zij. Dan ken ik nog iemand via Flickr waarvan ik denk dat jij dat ook tof vind:
espri fotografeert
http://www.flickr.com/photos/espri2006/
Gaat niet heel lekker met haar momenteel maar ze probeert nu terug te komen met wat foto's via de Iphone.
Als straf is dat inderdaad beter, al is de doodstraf goedkoper. Waarom zou je iemand levenslang opsluiten, wat tienduizenden dan wel honderdduizenden euro's kost, als je ook met een paar duizend klaar kan zijn?quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:56 schreef Mexicaantje. het volgende:
Oké serieus ik heb deze discussie al 1000 keer gevoerd maar ik ben zo hard daartegen hè. Het is verschrikkelijk, maar de dood wens ik niemand toe. Echt niemand. Wegkwijnen op een onbewoond eiland, prima (want dat is 1000 keer erger), maar echt. Niet.
Dan kom je er veel te makkelijk af wat mij betreft.. Lekker laten zitten.. Zal vast wel al zelfmoodpogingen gedaan hebben o.i.d om onder alles uit te komen..quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als straf is dat inderdaad beter, al is de doodstraf goedkoper. Waarom zou je iemand levenslang opsluiten, wat tienduizenden dan wel honderdduizenden euro's kost, als je ook met een paar duizend klaar kan zijn?
Omdat je de doodstraf niet kan terugdraaien. Bovendien is zo'n persoon ziek in zijn hoofd, om daar maar iemand voor dood te maken? Serieus?quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als straf is dat inderdaad beter, al is de doodstraf goedkoper. Waarom zou je iemand levenslang opsluiten, wat tienduizenden dan wel honderdduizenden euro's kost, als je ook met een paar duizend klaar kan zijn?
Ja, dus? Uiteindelijk gaat ie (met levenslang dus) toch dood in de bak. Dan ben ik er liever snel vanaf dan dat zo iemand de belastingbetaler nog flink geld kost.quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:00 schreef Timmos het volgende:
[..]
Dan kom je er veel te makkelijk af wat mij betreft.. Lekker laten zitten.. Zal vast wel al zelfmoodpogingen gedaan hebben o.i.d om onder alles uit te komen..
Ben ik totaal niet mee eens. IEDEREEN heeft recht op een verdediging. Zou lekker zijn als je vals wordt beschuldigt van zoiets en je je zelf niet kan verdedigen.quote:Vond dit wel een sterke, las ik op twitter:
''Vertel me alsjeblieft hoe je advocaat van Robert M kan zijn. En kom niet met die lulsmoes: iedereen heeft recht op verdediging''
In principe is levenslang toch ook een doodstraf?quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:03 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Omdat je de doodstraf niet kan terugdraaien. Bovendien is zo'n persoon ziek in zijn hoofd, om daar maar iemand voor dood te maken? Serieus?
Het is nog terug te draaien en hij heeft nog een leven voordat hij doodgaat. Niet een fijn leven, maar het is iets. Hij blijft een mens hè.quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
In principe is levenslang toch ook een doodstraf?
Tja, dan gaat het om de vraag of je iemand het leven gunt als hij 85*3 (waarschijnlijk meer) levens verwoest.quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:06 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Het is nog terug te draaien en hij heeft nog een leven voordat hij doodgaat. Niet een fijn leven, maar het is iets. Hij blijft een mens hè.
Heb het over dit specifieke gevalquote:Op donderdag 17 maart 2011 19:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, dus? Uiteindelijk gaat ie (met levenslang dus) toch dood in de bak. Dan ben ik er liever snel vanaf dan dat zo iemand de belastingbetaler nog flink geld kost.
[..]
Ben ik totaal niet mee eens. IEDEREEN heeft recht op een verdediging. Zou lekker zijn als je vals wordt beschuldigt van zoiets en je je zelf niet kan verdedigen.
Ik was even onder de douche maar dat ter zeide.quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:56 schreef Mexicaantje. het volgende:
Oké serieus ik heb deze discussie al 1000 keer gevoerd maar ik ben zo hard daartegen hè. Het is verschrikkelijk, maar de dood wens ik niemand toe. Echt niemand. Wegkwijnen op een onbewoond eiland, prima (want dat is 1000 keer erger), maar echt. Niet.
Dan gun ik hem nog steeds een advocaat. Stel dat hij onschuldig is? Iedereen is schuldig tot het tegendeel bewezen is. Dat doet het volk niet, maar de rechter.quote:
Moeilijk te beoordelen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:12 schreef Mexicaantje. het volgende:
Klopt. Maar ik zou Sadam Hoessein ook geen doodstraf hebben gegeven.
Nee, dat zeg ik toch.quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Moeilijk te beoordelen.
Zou jij iemand die met zijn shotgun een winkelcentrum aan flinters schiet, zonder berouw te tonen, geen doodstraf willen geven?
Als hij dan de doodstraf krijgt moet het wel zo humaan mogelijk gaan. Anders verlaag je jezelf tot zijn niveau. En dat is iets wat je echt niet moet willen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:13 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ik was even onder de douche maar dat ter zeide.
Ik ben dus normaal ook fel tegen de doodstraf, maar in dit geval hoop ik echt dat die kerel dood geknuppeld wordt als een zeehondje. Natuurlijk is hij ziek, anders doe je zulk soort dingen niet maar kom op..... Wat een verrekte idioot en dan ook nog TBS proberen te ontlopen.
Dat betekend dus dat hij niet beter wil worden. Dan mag je van mij echt kapot geschopt worden.
Dat vind ik sowieso met de doodstraf. Jij bepaalt voor iemand anders of diegene mag leven of niet. Vind ik 'God' spelen (nee ik geloof er niet in, maar even voor de beeldvorming). En dat mag niet mogen vind ik.quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als hij dan de doodstraf krijgt moet het wel zo humaan mogelijk gaan. Anders verlaag je jezelf tot zijn niveau. En dat is iets wat je echt niet moet willen.
En iemand in de cel schoppen is niet voor God spelen?quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:16 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Dat vind ik sowieso met de doodstraf. Jij bepaalt voor iemand anders of diegene mag leven of niet. Vind ik 'God' spelen (nee ik geloof er niet in, maar even voor de beeldvorming). En dat mag niet mogen vind ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |