abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94182897

Stargate Universe follows the adventures of a present-day, multinational exploration team unable to return to Earth after an evacuation to the Ancient spaceship Destiny, which is traveling in a distant corner of the universe.

Episode 1 - Air (1) : 10/2/2009
Episode 2 - Air (2) : 10/2/2009
Episode 3 - Air (3): 10/9/2009
Episode 4 - Darkness: 10/16/2009
Episode 5 - Ligth: 10/23/2009
Episode 6 - Water: 10/30/2009
Episode 7 - Earth: 11/6/2009
Episode 8 - Time: 11/13/2009
Episode 9 - Life: 11/20/2009
Episode 10 - Justice
Episode 11 - Space
Episode 12 - Divided
Episode 13 - Faith
Episode 14 - Human
Episode 15 - Lost
Episode 16 - Sabotage
Episode 17 - Pain
Episode 18 - Subversion
Episode 19 - Incursion (1)
Episode 20 - Incursion (2)

Stargate Universe - "The only mission is survival."
Stargate Universe #2 - "Zand, veel zand."
Stargate Universe - Deel 4 | Met wormholes, of zo.
Stargate Universe Deel 5 | Between galaxies
Stargate Universe Deel 6 | Destiny

Deze OP: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Stargate-Universe

[ Bericht 2% gewijzigd door Mike op 27-04-2011 22:13:03 ]
pi_94182905
Hier verder :) Laatste posts:

quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 08:41 schreef angel008 het volgende:
laatste aflevering was wel weer een echt stargate gehalte en zoals het hoort :) dit is wat ik ook wel verwachte in seizoen 1 te zien een manier om dat schip degelijk te fixen, jammer dat ze dus die core niet konden pakken voor dubbel de firepower.. maar afgezien daarvan hebben ze nu dus 2 repair robots heel wat power core's dubbel het eten/wapens.

heel jammer dat het toch afgelopen is ze hadden zoveel verder kunnen komen..
quote:
99s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:50 schreef Karina het volgende:
Eindelijk een aflevering met de Stargate erin! Het heet niet voor niets Stargate Universe. En afleveringen met tijdreizen zijn sowieso altijd leuk.
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:07 schreef Henno het volgende:
Inmiddels ook de laatste ep gezien, was gelukkig weer eens een science fiction verhaal.... met de stargate!!1 :o

[ Bericht 60% gewijzigd door Fleischmeister op 16-03-2011 10:31:14 ]
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:31:51 #3
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_94183394
enigszins een filler, wat altijd klote is als je weet dat het afgelopen is
When all else fails, you always have delusion.
pi_94189876
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:31 schreef Mirel het volgende:
enigszins een filler, wat altijd klote is als je weet dat het afgelopen is
Mee eens en het was natuurlijk allang duidelijk dat de dubbelgangers dood moesten. :')
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:39:04 #5
87680 Mirel
pi_94197151
die gaan altijd dood ja :')
pi_94207843
Ik had wel een stille hoop dat dat 'n paar afleveringen ging duren, 2x Rush zorgde voor de nodige humor.
pi_94217355
Mee eens. Maar dat durfde de makers niet aan, en dus gingen ze voor het clichematige verloop. Maar desondanks toch een best aardige aflevering, hoewel er eigenlijk helemaal niets echt gebeurt. Inderdaad een filler. Ook zo typisch dat bij de vraag van wie er zo blijven, alle hoofdpersonen zouden blijven :').

De uitleg van hoe Rush in de tijd terugreisde was ook wat makkelijk afgedaan. Ik weet nog dat er iets soortgelijks gedaan werd bij Star Trek: Voyager, waar Kim als enige een ongeluk had overleefd, en jaren later in staat was om terug in de tijd de communiceren om Voyager te helpen. Twee Kims waarvan de een een stuk ouder was. Bij ST:U doen ze gewoon een pleister....

Hadden jullie in de versie die jullie gedownload hadden ook zo'n enorme spoiler door de scenes van de aflevering van volgende week?
pi_94218019
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:32 schreef Xaobotnik het volgende:

De uitleg van hoe Rush in de tijd terugreisde was ook wat makkelijk afgedaan. Ik weet nog dat er iets soortgelijks gedaan werd bij Star Trek: Voyager, waar Kim als enige een ongeluk had overleefd, en jaren later in staat was om terug in de tijd de communiceren om Voyager te helpen. Twee Kims waarvan de een een stuk ouder was. Bij ST:U doen ze gewoon een pleister....

Hoezo wordt dat makkelijk afgedaan dan? Op die manier tijdreizen is al eens gebeurt in SG1.
En dat van die pleister, dat vind ik een vreemd punt om over te vallen...
pi_94222460
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:45 schreef Johnny Blaze het volgende:

[..]

Hoezo wordt dat makkelijk afgedaan dan? En dat van die pleister, dat vind ik een vreemd punt om over te vallen...
Een uitleg van een paar seconden...
Het was gewoon mooier geweest wanneer ze gewoon een uitgebreider verhaal eraan hadden geknoopt. Dan voelt het ook minder als een filler, en hebben we voor de verandering een uitgebreide echte sciencefiction episode. Ik vond het wel een aardige insteek, en daarom ook wel een episode van meer afleveringen gezien. Inderdaad met 2x Rush. Had mogelijkheden geboden. Verder ook wel jammer dat ze die componenten waarmee ze 2x zoveel vuurkracht zouden hebben niet hebben kunnen meenemen. Ik hoop dat we nog eens Destiny in volle glorie aan de gang zien. Als de schrijvers dit iig durven.
pi_94226671
Waarom moet daar een uitgebreid verhaal aan gehangen worden? We weten al dat als een wormhole door een solar flare heen gaat dat dat ervoor kan zorgen dat je via dat wormhole kunt tijdreizen. Dit was in SG-1 ook al gebeurd. Het enige verschil is hier dat de Destiny ook meegetrokken werd, omdat die ook helemaal in die solar flare zat.

De schrijvers hebben overigens niks meer te durven, want er valt niks meer te schrijven :P

[ Bericht 6% gewijzigd door Johnny Blaze op 17-03-2011 07:59:39 ]
pi_94236286
Ja was wel een beetje en filler, maar ook wel nodig. Destiny was aardig kapot geschoten. Ik vroeg me altijd al af hoe ze dingen repareerde, maar dat was nu helemaal zo. Dan was dit best een aardige aflevering om daar wat tekst en uitleg aan te geven. Verder vond ik het wel een leuke aflevering. Toch jammer dat de serie eraan gaat, ik vind het achterliggende verhaal van de missie van Destiny interessant genoeg om te blijven kijken.
pi_94236805
Ik vond het ook jammer dat de toekomst-Rush dood moest, vooral omdat je dat gewoon vanaf het begin al ziet aankomen, zou het leuker zijn als ze eens iets zouden doen dat je NIET van te voren ziet aankomen.
Maar verder wel een leuke aflevering.
pi_94237783
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 07:46 schreef Johnny Blaze het volgende:
Waarom moet daar een uitgebreid verhaal aan gehangen worden?
Omdat het leuk is, duh. Dat is toch het doel waarmee je naar deze serie kijkt. Gezien het grote aantal aan matige afleveringen dat ervoor gezorgd heeft dat de kijkcijfers daalden en uiteindelijk de beslissing genomen is dat deze serie gecancelled wordt, was het een verstandige beslissing geweest om een interessant thema wat verder uit te bouwen.
quote:
De schrijvers hebben overigens niks meer te durven, want er valt niks meer te schrijven :P
Wat te denken van iets dat de kijkers nìet van te voren zien aankomen, zoals Asgard al aangeeft?
pi_94315067
leuke aflevering, en er zat goede humor in ! Rush was erg grappig :D
pi_94485468
Dit einde was wel vanaf minuut één te voorspellen. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 22 maart 2011 @ 21:33:48 #16
32029 Basson
Dodge This!
pi_94486307
De tent stortte in het eerste wat ik dacht was: oh nee, krijgen we een ep waarin twee erg verschillende karakters elkaar beter leren kennen. Het viel gelukkig mee. Verder was het natuurlijk een filler... Een saaie filler...
  woensdag 23 maart 2011 @ 13:05:42 #17
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_94507547
Ik weet niet of het echt een filler was. Het zou wel dom zijn wanneer een dergelijke aanval op zichzelf zou staan. Aan de andere kant is S:U zo simplistisch geschreven dat het zomaar zou kunnen.

Ik dacht zelf toen Greer van die stenen gebruik moest maken, en toen toevallig de Lucian Alliance aanviel, dat we een actievolle aflevering zouden krijgen en misschien wat gezichten uit SG-1 en/of Atlantis. Helaas bleek dat niet het geval te zijn. Normaal gesproken zijn dit soort afleveringen een uitzondering op derest van de serie waarin wat aan karakterdevelopment wordt gedaan. Maar niet in S:U. Daar wordt alles gewoon niets-betekenend gehouden....
pi_94508543
Er was duidelijke karakterdevelopment in deze aflevering, hoewel dat grotendeels was gefocussed op Greer. En ik denk dat we vast nog wel meer gaan horen over de Lucian Alliance en hun plannen om de aarde aan te vallen.
  woensdag 23 maart 2011 @ 20:19:45 #19
87680 Mirel
pi_94525631
Dat die ene dude Lucian Alliance is was al te voorspellen. Maar toch dacht ik "misschien ook niet", aangezien het een kamikaze attack moest voorstellen. Beetje raar gedaan
pi_94526660
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:33 schreef Johnny Blaze het volgende:
Er was duidelijke karakterdevelopment in deze aflevering, hoewel dat grotendeels was gefocussed op Greer. En ik denk dat we vast nog wel meer gaan horen over de Lucian Alliance en hun plannen om de aarde aan te vallen.
Het was mij veel te voorspelbaar en clichématig. Leuk en aardig om je karakters een ontwikkeling te laten doormaken, maar dan wel op een beetje natuurlijke wijze.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 23 maart 2011 @ 22:09:09 #21
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_94532013
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:33 schreef Johnny Blaze het volgende:
Eerste wat ik dacht toen ik dat hoorde was.... mooi om daar een SG1 film van te maken...

Ondanks de doorstart van MGM nog steeds geen groen licht voor SG-1 of Atlantis films.... :(

Het zou al moeilijk worden om de vaste cast bij elkaar te krijgen/houden en hoe langer het duurt hoe moeilijker het wordt....
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  woensdag 23 maart 2011 @ 22:24:51 #22
87680 Mirel
pi_94532948
Waarom denk je dat we nooit de SG Gateroom zien? Die set bestaat gewoon niet meer.
pi_94534415
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 22:09 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Eerste wat ik dacht toen ik dat hoorde was.... mooi om daar een SG1 film van te maken...

Ondanks de doorstart van MGM nog steeds geen groen licht voor SG-1 of Atlantis films.... :(

Het zou al moeilijk worden om de vaste cast bij elkaar te krijgen/houden en hoe langer het duurt hoe moeilijker het wordt....
Ze focussen in ieder geval eerst om op een of andere manier het SGU verhaal af te maken en daarna pas op SG-1. Een SGA film komt er waarschijnlijk niet meer.
  donderdag 31 maart 2011 @ 01:12:08 #24
32029 Basson
Dodge This!
pi_94840844
Niemand die iets te melden heeft over de laatste SGU??

Vond het een aardige ep met Greer nogmaals in the picture. Ik vond 'm beter dan de vorige.
pi_94848749
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 01:12 schreef Basson het volgende:
Niemand die iets te melden heeft over de laatste SGU??

Vond het een aardige ep met Greer nogmaals in the picture. Ik vond 'm beter dan de vorige.
Die geesten zullen nog wel van pas komen, maar ook hier niets verrassend.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')