abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96595249
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:30 schreef Erik079 het volgende:
Echt zo jammer dat deze serie stopt.. Ik volg het al vanaf SG1 S1 en vond SGU toch echt een vernieuwing. En nu het erg spannend wordt is het afgelopen, klaar... Geen SG meer... nooit meer... (teminste.. ik hoope het niet natuurlijk...) Snik...
Ik kreeg zelf het Voyager gevoel alleen ze blijven de verkeerde kant op vliegen :'). Het is jammer dat de serie stopt, er zat nog genoeg potentie in voor een 3e seizoen.
pi_96597811
Nou, dit was dan het Stargate franchise. Althans, voor de nabije toekomst. Want die nieuwe SG-1 en SG-A films gaan ook niet meer komen.
Tegenwoordig worden zoveel series na seizoen 1 of 2 al afgeschoten dat je niet meer vanaf het begin fan durft te zijn :{

Dat de verantwoordelijke televisiebobo's maar snoeihard uitgewoond mogen worden door zo'n Goa'uld elektrocuteerstok :(
pi_96600933
Zonde hoor. Zat nog genoeg potentie in qua verhaal en karakters. Einde was op zich wel goed, maar natuurlijk niet zaligmakend. Ik begrijp dat er eerst het plan bestond om een film te maken, maar dat dit em ook niet meer wordt. Jammer.
pi_96601448
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:38 schreef Henno het volgende:

Dat de verantwoordelijke televisiebobo's maar snoeihard uitgewoond mogen worden door zo'n Goa'uld elektrocuteerstok :(
Beter dat zo een Goa'uld het lichaam overneemt ;).
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:53:07 #130
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_96604046
Dit was het dan. Jammer voor ons en de producers. Maar zij moeten niet klagen. Ze hebben het zelf verkloot door te laat in te zien dat ze niet goed zijn in wat ze probeerden te doen.

quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:30 schreef .aeon het volgende:
Ik vond het eigenlijk wel een passend einde (als de serie dan toch moet eindigen). Destiny's systemen uit, de characters in een diepe slaap, en Eli (de kijker) die alleen achterblijft. De serie is in stasis. Misschien halen ze het (nieuw seizoen, nieuw galaxy), en misschien ook niet.

Ik heb me in ieder geval twee jaar lang vermaakt ^O^
Mooie symboliek. Zouden ze het ook zo bedoeld hebben? Zou best kunnen.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:46:48 #131
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_96616226
Echt enorm jammer dat dit het einde is. Ik vond de hele serie, ondanks dat het niet echt meer Stargate was, gewoon een prima scifi serie. De laatste afleveringen waren echt heel goed, met een sterke verhaallijn en goed acteerwerk. Ik denk dat tv series niet meer beoordeeld moeten worden op ratings, maar dat de productiemaatschappijen hun distributie moeten aanpassen aan de huidige tijd.

In de VS heb je iTunes en Hulu waar je afleveringen tegen een redelijk bedrag kunt aanschaffen; dat systeem moeten ze ook in andere landen gaan toepassen. Dan zien ze vanzelf dat er meer dan genoeg mensen zouden kijken. Er zijn genoeg series waar ik voor zou wilen betalen. SGU hoort daar voor mij zeker bij.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:34:53 #132
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_96620010
Syfy is ook nog eens een kutzender die minder scifi is gaan uitzenden en Stargate van plek wisselde.
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 22:35:08 #133
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_96625379
Stargate is gewoon ten ondergegaan doordat het iets probeerde te doen wat het niet kon. Het probeerde diepere karakterontwikkelingen te presenteren, en een bepaald publiek aan te spreken die breder was dan alleen de scifi liefhebbers. En daar zijn ze in gefaald. Dat soap gedoe (de vrouw van Young, driehoksaffaire, dat kind van Scott, de moeder van Cloe) en de slechte karaterinteracties in seizoen één en het lage tempo van de ontwikkelingen van de zaken die Stargate gerelateerd waren en de manier waarop bepaalde zaken zeer makkelijk afgewerkt werden (de transformatie van Cloe had niet echt een functie, en is dus een lijn die ze maar gelaten hebben voor wat het was, hetzelfde geldt alle soap-insteken, Camille is in seizoen twee opeens niet meer een tegenstander van Young), hebben de serie uiteindelijk de das omgedaan. In seizoen twee deden ze het wat beter, maar was een hoop zeer slecht en goedkoop uitgewerkt. Pas in de laatste paar afleveringen werd het weer interessant. Schoenmaker, blijf bij je leest, is een uitspraak die kennelijk ook voor scifi makers geldt. Iig wel voor die van SG:U.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 23:06:37 #134
32029 Basson
Dodge This!
pi_96627833
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:30 schreef .aeon het volgende:
Ik vond het eigenlijk wel een passend einde (als de serie dan toch moet eindigen). Destiny's systemen uit, de characters in een diepe slaap, en Eli (de kijker) die alleen achterblijft. De serie is in stasis. Misschien halen ze het (nieuw seizoen, nieuw galaxy), en misschien ook niet.

Ik heb me in ieder geval twee jaar lang vermaakt ^O^
Ik had het niet beter kunnen verwoorden ^O^

Een aantal vragen blijven natuurlijk onbeantwoord, maar als je een serie toch abrupt moet eindigen dan liever op deze manier.

Het zal heel goed kunnen zijn dat de makers het einde hebben aangepast zodat het meer een afsluiting is.
pi_96634165
Achteraf bezien had het ook een 'over een seconde zijn ze allemaal dood'-einde kunnen zijn, laten we het idd maar positief benaderen :P
(ik kreeg ook wel een vredig gevoel bij het einde)
  FOK!fotograaf woensdag 11 mei 2011 @ 10:17:00 #136
151126 angel008
pi_96638913
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 01:52 schreef Henno het volgende:
Achteraf bezien had het ook een 'over een seconde zijn ze allemaal dood'-einde kunnen zijn, laten we het idd maar positief benaderen :P
(ik kreeg ook wel een vredig gevoel bij het einde)
wat ik niet begrijp is waarom andere zenders de serie niet gewoon overnemen dat kan toch gewoon ?

en ook ik ben van mening dat zodra je live streams (tegen betaling) je zal zien dat de fanbase een stuk groter is zoveel mensen buiten de US kijken mee via usenet..
pi_96641634
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 10:17 schreef angel008 het volgende:

[..]

wat ik niet begrijp is waarom andere zenders de serie niet gewoon overnemen dat kan toch gewoon ?

Als een serie niet succesvol is voor 1 zender, waarom zal een andere zender dan het risico willen dragen om deze over te nemen? Persoonlijk zal ik mijn geld in iets minder risicovollere dingen investeren. De staatsloterij bv.
  woensdag 11 mei 2011 @ 15:47:15 #138
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_96652088
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:29 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Als een serie niet succesvol is voor 1 zender, waarom zal een andere zender dan het risico willen dragen om deze over te nemen?
SG:U heeft het potentieel om veel fans terug te winnen. Als SG:U met dezelfde onzin was door blijven gaan, was het een ander verhaal geweest. Maar er is een omwenteling gemaakt in het verhaal die de sci-fi fans wèl aanspreekt en daarmee kan het dus wel degelijk succesvol worden. SyFy had echter de beslissing al genomen om het te cancellen voordat het interessant werd.

Maar de verschillende zenders nemen doorgaans ook beslissingen op basis van cijfers wanneer ze iets moeten overnemen.
  Moderator woensdag 11 mei 2011 @ 17:37:34 #139
9859 crew  Karina
Woman
pi_96657966
Ze hebben er toch nog een mooi eind aan kunnen brouwen en nog geloofwaardig ook. En er is nog ruimte om ooit door te gaan. Een klein beetje spanning nog op het eind en een cliffhanger, zullen ze het overleven? Gaat het Eli lukken om de laatste pod te repareren?

Stukje hierboven ook al genoemd: het deed een beetje aan Star Trek Voyager denken.

Jammer dat het is afgelopen, de laatste paar afleveringen waar de moeite waard.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_96662303
waarom zal Eli niet kunnen overleven eigenlijk? Er is genoeg eten voor een paar maanden voor de hele crew. daar kan eli in z'n eentje toch wel een jaartje of 3 op teren?
  FOK!fotograaf woensdag 11 mei 2011 @ 21:14:57 #141
151126 angel008
pi_96669607
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:10 schreef athlonkmf het volgende:
waarom zal Eli niet kunnen overleven eigenlijk? Er is genoeg eten voor een paar maanden voor de hele crew. daar kan eli in z'n eentje toch wel een jaartje of 3 op teren?
life support gebruikt teveel stroom waardoor ze geen 3 jaar maar enkele duizenden jaren erover gaan doen.. geen optie dus ;)

voedsel vergaat ook trouwens weinig voer wat 3 jaar meegaat.. (ja zelf eten kweken maar again power issues)
pi_96675120
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:14 schreef angel008 het volgende:

[..]

life support gebruikt teveel stroom waardoor ze geen 3 jaar maar enkele duizenden jaren erover gaan doen.. geen optie dus ;)

Er hoeft alleen maar life support voor 1 persoon te zijn ipv een stuk of 100-200 mensen. En dus hoeft er ook maar 1 of 2 kamer/gedeelte van life support voorzien te zijn.

quote:
voedsel vergaat ook trouwens weinig voer wat 3 jaar meegaat.. (ja zelf eten kweken maar again power issues)
Nou, weet je nog die bunker van hun "erfgenamen" op futura? beef jerky van 2000 jaar oud! Water wordt gerecycled al op een ruimteschip.
pi_96679428
Ik kreeg er ook wel op het einde een mooi en vredig gevoel van.

Er zat nog aardig wat potentie in SGU, maar helaas waren er al teveel kijkers in een vroeg stadium weggejaagd. Deze vroege annulering zorgt er dan ook voor dat de toekomst van de Stargate franchise er donker uitziet.

Syfy's programmering hielp ook niet echt, want de maandag is van oorsprong nou niet echt een sci-fi avond. Syfy verdient daarnaast geen royalties (uitzendrechten, verkoopopbrengsten) met de SGU franchise en kan met slechte ratings al snel afstand nemen van een serie. Sanctuary lijkt het volgende slachtoffer die het momenteel op de maandag al veel slechter doet dan SGU. Het is dat ze al een vierde seizoen hebben gekregen, maar als ze doorgaan gaan ze de kant op van Caprica. Het is zonde dat Syfy zijn imago in zo'n korte periode door de plee gespoeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Silencer op 11-05-2011 23:53:02 ]
  FOK!fotograaf woensdag 11 mei 2011 @ 23:54:39 #144
151126 angel008
pi_96679787
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:34 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Er hoeft alleen maar life support voor 1 persoon te zijn ipv een stuk of 100-200 mensen. En dus hoeft er ook maar 1 of 2 kamer/gedeelte van life support voorzien te zijn.

[..]

Nou, weet je nog die bunker van hun "erfgenamen" op futura? beef jerky van 2000 jaar oud! Water wordt gerecycled al op een ruimteschip.
kijk de aflevering nog maar een keer.. 1 persoon gebruikt teveel stroom om en zitten ze aan de tig duizend jaar..

die beef jerky was ook geen 2000 jaar oud... hun kopieen/andere versie was 2000 jaar terug in de tijd de beef jerky die je ziet is wat ze opgeslagen hadden.

imo kan je op beef jerky alleen geen 3 jaar leven :+
pi_96699005
In de laatste aflevering zeiden ze dat hij voor 2 of 3 weken life support had. Als hij langer gebruik zou maken van de life support zouden ze niet genoeg stroom hebben om de overkant te halen.
We weten niet of het hem zal lukken die laatste pod te repareren, hij kan het dus overleven mocht er ooit een vervolg komen.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_96700416
Hij kan ook kapot gaan voor extra dramatisch effect. Worden ze wakker, ligt er een skelet voor de pods.
pi_96731452
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:14 schreef angel008 het volgende:

[..]
(ja zelf eten kweken maar again power issues)
en die ietwat beschadigde groentetuin na dat akkefietje met die blue giant helpt ook niet echt daarmee :')

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:04 schreef Jegorex het volgende:
In de laatste aflevering zeiden ze dat hij voor 2 of 3 weken life support had. Als hij langer gebruik zou maken van de life support zouden ze niet genoeg stroom hebben om de overkant te halen.
We weten niet of het hem zal lukken die laatste pod te repareren, hij kan het dus overleven mocht er ooit een vervolg komen.
Dikke kans dat er dan iets onverwachts gebeurt waardoor het hele club binnen die paar weken weer uit stasis getrokken wordt, want daadwerkelijk zomaar even 3 jaar aan tijd skippen is ook wel moedig :D
Bijvoorbeeld: schip stopt onverwacht door problemen, Eli denkt 'dit was het dan', en homeworld regelt opeen toch een gate-in met supplies vanaf die nieuwe geschikte planeet... dat zou mijn voorspelling zijn voor volgend seizoen :')
pi_96740335
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:41 schreef Henno het volgende:

[..]

en die ietwat beschadigde groentetuin na dat akkefietje met die blue giant helpt ook niet echt daarmee :')
Ze hebben nog de hydroponics lab... die was zelfs bestand tegen de straling van de pulsar

quote:
[..]

Dikke kans dat er dan iets onverwachts gebeurt waardoor het hele club binnen die paar weken weer uit stasis getrokken wordt, want daadwerkelijk zomaar even 3 jaar aan tijd skippen is ook wel moedig :D
Bijvoorbeeld: schip stopt onverwacht door problemen, Eli denkt 'dit was het dan', en homeworld regelt opeen toch een gate-in met supplies vanaf die nieuwe geschikte planeet... dat zou mijn voorspelling zijn voor volgend seizoen :')
Lijkt me aannemelijker dat ze de reis voltooien en dat Rush als eerste de database gaat doorspitten op zoek naar bewijs en dan keihard ZIE JE WEL roept in Youngs oor omdat ze wél iets hebben gemist doordat ze niet gestopt zijn :').
  vrijdag 13 mei 2011 @ 10:44:42 #149
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_96741099
Hangt ervan af. De laatste paar afleveringen waren goed. Maar of ze zelf doorhebben waarom men positief was over die laatste paar afleveringen, weet ik niet. Ik zie het ook wel gebeuren dat indien de show op de een of andere manier toch verlengd zou worden, men dit als validatie voor de eigen aanpak zou zien, en na drie jaar op dezelfde voet verder gaat als in in de twee seizoenen (buiten die laatste paar afleveringen).

Overigens wel erg toevallig dat er precies even veel pods als passagiers waren.
pi_96741611
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:39 schreef muhahaha het volgende:
Hij kan ook kapot gaan voor extra dramatisch effect. Worden ze wakker, ligt er een skelet voor de pods.
Zal een leuke grap van Eli zijn. Een op een skelet lijkend iets maken en voor de pods droppen en zelf om de hoek staan om ze te verrassen. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')