Doet geen bestuursrecht en zijn uurtarief kan je niet betalen. Wacht nou eerst eens de bezwaartermijn af, daarna kan je gaan kijken voor een samenwerkingsverband.quote:Op donderdag 28 april 2011 22:14 schreef Oksel het volgende:
@Tengel, ik ga je een mail sturen, ik doe met je mee. Ik wil ook best financieel wat lijden. Als we hier via dit topic een groepje opzetten, zijn de kosten ook te overzien, als die er al zijn.
MOSKO!!!

Dit zou ik ook doen. Let wel op de beroepstermijn tegen je afgewezen bezwaar; stel dat de fiscus je geen gelijk geeft en je beroepstermijn is verlopen, kan je geen kant meer op.quote:Op donderdag 28 april 2011 21:33 schreef Westhil het volgende:
3. Als mijn bezwaar afgewezen word ga ik een ambtshalve verzoek sturen aan de balastingdienst om mijn verzamelinkomen 2008 te herzien omdat ik dan naar mijn mening studiekosten kan aftrekken omdat ik geen recht had op studiefinanciering. Dus een aftrekpost van ongeveer 2250 euro (Studiegeld, boeken, laptop etc.)

Indien dit mogelijk is, is dit denk ik DE tip van dit forum.quote:Op donderdag 28 april 2011 21:33 schreef Westhil het volgende:
3. Als mijn bezwaar afgewezen word ga ik een ambtshalve verzoek sturen aan de balastingdienst om mijn verzamelinkomen 2008 te herzien omdat ik dan naar mijn mening studiekosten kan aftrekken omdat ik geen recht had op studiefinanciering. Dus een aftrekpost van ongeveer 2250 euro (Studiegeld, boeken, laptop etc.)

Totdat je verzamelinkomen weer onder de grens valt en je er wel weer recht op hebt... het is het een of het ander... deze kunnen elkaar dus frustreren..quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:50 schreef eriksd het volgende:
....
Immers; je hebt geen recht op stufi, je verzamelinkomen zal dan lager worden, maar die stufi blijf je onterecht onvangen hebben.

Je gaat er mee in dat de ibgroep gelijk heeft in hun passieve informatie voorziening. Zij zijn fout in dit geheel. Zij hebben het niet duidelijk gecommuniceerd en zij maken het niet duidelijk voor ons.quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:50 schreef eriksd het volgende:
Mbt het wijzigen van aangifte ivm vervallen recht stufi over dat jaar; ik zou het gewoon proberen inderdaad. Let wel; je bevestigd hiermee impliciet het gelijk van de IB-groep, dus zie het als laatste redmiddel om belasting terug te krijgen. Je komt hierdoor niet onder de naheffing uit.
Immers; je hebt geen recht op stufi, je verzamelinkomen zal dan lager worden, maar die stufi blijf je onterecht onvangen hebben.

En onder "voorlopige voorziening":quote:Als je beroep aantekent, blijft de oorspronkelijke beslissing van kracht. Dat betekent dat als je een schuld hebt, je deze nog steeds moet terugbetalen. Wanneer je hierdoor in grote financiële problemen komt, kun je bij de rechtbank een voorlopige voorziening aanvragen.
quote:[...]Je kunt dan vragen om toekenning van een bepaald bedrag of het niet vorderen van een schuld voor de duur van de bezwaar- of beroepsprocedure.
Voor een verzoek om voorlopige voorziening ben je ¤ 41,- griffierecht verschuldigd. Voor andere zaken zoals lesgeld, loting, plaatsing ed. bedraagt het griffierecht ¤ 150,-.

Ik ga er vanuit dat de IB-Groep mij dan ook rente vergoedt over het betaalde bedrag als blijkt dat ik het betreffende bedrag niet ben verschuldigd ...quote:Op zondag 1 mei 2011 10:59 schreef CodeCaster het volgende:
Anders klik je even op de link onder "Beroep"
[..]
En onder "voorlopige voorziening":
[..]

-momentje: omdat ik voor 2010 met de nieuwe berekening dus in augustus onterecht stufi heb gehad, heb ik dat met terugwerkende kracht stopgezet en moet dus mijn stufi terugbetalen. Hoewel de regels voor 2010 zijn veranderd en je nooit meer moet terugbetalen dan je te veel hebt verdiend (ongeveer precies een maand stufi) wil ik de gok niet meer nemen.
-momentje: omdat ik voor 2010 met de nieuwe berekening dus in augustus onterecht stufi heb gehad, heb ik dat met terugwerkende kracht stopgezet en moet dus mijn stufi terugbetalen. Hoewel de regels voor 2010 zijn veranderd en je nooit meer moet terugbetalen dan je te veel hebt verdiend (ongeveer precies een maand stufi) wil ik de gok niet meer nemen. Maar ik was op vakantie, heb die hele klotekaart sinds mei dat jaar (toen afgestudeerd) niet meer gebruikt en er waren alleen maar problemen met stopzetten destijds. Ik zie ook dit (nieuwste event bovenaan):
 Maar ik was op vakantie, heb die hele klotekaart sinds mei dat jaar (toen afgestudeerd) niet meer gebruikt en er waren alleen maar problemen met stopzetten destijds. Ik zie ook dit (nieuwste event bovenaan):Staat 't er nou op of niet?quote:09-08-2010 07:42 Product op kaart geladen Studentweekend-korting Tweede klasse Gekocht bij Studenten OV-chipkaart
09-08-2010 07:42 Product op kaart geladen Studentweekend-vrij Tweede klasse Gekocht bij Studenten OV-chipkaart
09-08-2010 07:42 Product verwijderd door Studenten OV-chipkaart Studentweekend-vrij
09-08-2010 07:42 Product verwijderd door Studenten OV-chipkaart Studentweekend-korting
 Ik wil niet betalen voor iets wat ik niet heb gebruikt. Ik word hier zo moe van hè. Ja, misschien heb ik het vier dagen te laat opgehaald, maar ze kunnen toch zien dat ik er niet mee gereisd heb.
 Ik wil niet betalen voor iets wat ik niet heb gebruikt. Ik word hier zo moe van hè. Ja, misschien heb ik het vier dagen te laat opgehaald, maar ze kunnen toch zien dat ik er niet mee gereisd heb.  Ik heb eind mei op de site van de DUO het zootje stopgezet, maar het ophalen van dat "blokkeerproduct" werkte destijds steeds niet.
 Ik heb eind mei op de site van de DUO het zootje stopgezet, maar het ophalen van dat "blokkeerproduct" werkte destijds steeds niet.  

Als dit hetzelfde is gebleven als in 2007 - waar dit in mijn geval zo was -, dan niet. Sterker nog; op het moment dat blijkt dat de schuld onterecht is, wordt het afgeloste deel teruggestort, met aftrek van rente over een eventueel openstaand bedrag voortkomend uit de vordering die je hebt gekregen. Als je de acceptgiro dus niet (volledig) betaald, betaal je na je bezwaar dus rente over een onterechte vordering...quote:Op zondag 1 mei 2011 21:41 schreef Lucky_Lovely het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat de IB-Groep mij dan ook rente vergoedt over het betaalde bedrag als blijkt dat ik het betreffende bedrag niet ben verschuldigd ...

Leuk dat de IB-Groep allemaal regels in haar eigen voordeel verzint :Squote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:33 schreef teqt het volgende:
Voor de gelegenheid maar even geregistreerd. Ik zit er zelf ook voor 2500 euro in, dus ben erg benieuwd wat hieruit komt.
[..]
Als dit hetzelfde is gebleven als in 2007 - waar dit in mijn geval zo was -, dan niet. Sterker nog; op het moment dat blijkt dat de schuld onterecht is, wordt het afgeloste deel teruggestort, met aftrek van rente over een eventueel openstaand bedrag voortkomend uit de vordering die je hebt gekregen. Als je de acceptgiro dus niet (volledig) betaald, betaal je na je bezwaar dus rente over een onterechte vordering...

Zegt dat wat dan? Ik heb van aug. t/m dec. 2008 dat ding in bezit gehad maar niet gebruikt. Volgens mij heb ik dan nog geen poot om op te staan, ik had dat ding gewoon eerder in moeten leverenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 09:20 schreef CodeCaster het volgende:
En, al gebeld? Als je het niet ineens kunt betalen kun je het voor zover ik weet laten omzetten in een lening.
Ik heb ook weer een-momentje: omdat ik voor 2010 met de nieuwe berekening dus in augustus onterecht stufi heb gehad, heb ik dat met terugwerkende kracht stopgezet en moet dus mijn stufi terugbetalen. Hoewel de regels voor 2010 zijn veranderd en je nooit meer moet terugbetalen dan je te veel hebt verdiend (ongeveer precies een maand stufi) wil ik de gok niet meer nemen.
Op "Mijn OV-chipkaart" zie ik echter dat ik het reisproduct 9 augustus 2010 heb stopgezet, maar toch moet ik voor de maand augustus nog even 130 euro voor m'n OV lappen.Maar ik was op vakantie, heb die hele klotekaart sinds mei dat jaar (toen afgestudeerd) niet meer gebruikt en er waren alleen maar problemen met stopzetten destijds. Ik zie ook dit (nieuwste event bovenaan):
[..]
Staat 't er nou op of niet?Ik wil niet betalen voor iets wat ik niet heb gebruikt. Ik word hier zo moe van hè. Ja, misschien heb ik het vier dagen te laat opgehaald, maar ze kunnen toch zien dat ik er niet mee gereisd heb.
Ik heb eind mei op de site van de DUO het zootje stopgezet, maar het ophalen van dat "blokkeerproduct" werkte destijds steeds niet.
Ik ga wel weer een bezwaar tikken.

) pas versturen nadat de bezwaartermijn is verstreken.
) pas versturen nadat de bezwaartermijn is verstreken.

quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:54 schreef j1985j het volgende:
Je kent ze wel: van die mensen die iets stellig zeggen, maar dan met enorme twijfel in hun stem. \

Bezwaartermijn van 4 weken he. Net zoals ze de laatste brief verstuurde 2 weken voor het verstrijken van de bezwaartermijn, terwijl er een dagtekening van nog eens 2 weken daarvoor op de brief stond .quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:05 schreef CodeCaster het volgende:
Ik neem aan dat ze de acceptgiro's (zou de bank dat wel pikken, een acceptgiro van 3600 euro?) pas versturen nadat de bezwaartermijn is verstreken.

Op de vorige brief werd inderdaad vermeld dat men werd verzocht om binnen 4 weken te reageren. Bij de brief over vaststelling van de boete wordt de reguliere bezwaartermijn van 6 weken gehanteerd.quote:[..]
Bezwaartermijn van 4 weken he. Net zoals ze de laatste brief verstuurde 2 weken voor het verstrijken van de bezwaartermijn, terwijl er een dagtekening van nog eens 2 weken daarvoor op de brief stond .

Zij weten de boodschap goed over te brengen, hebben goede juristen in dienst en vragen de politiek direct om een reactie en het liefst een concrete actie!
 Zij weten de boodschap goed over te brengen, hebben goede juristen in dienst en vragen de politiek direct om een reactie en het liefst een concrete actie!

Same herequote:Op woensdag 4 mei 2011 13:39 schreef Pimsterr het volgende:
vreemd dat ik nog geen bericht met bedrag heb gehad.. meer mensen die nog nies hebben vernomen? ik kom nu elke dag thuis met een zenuwachtig gevoel op zoek naar de post
op mijn.duo.nl staat ook niets over dit onderwerp onder de tab 'post'

ja inderdaad bezwaar gemaakt. maar dat zullen de meesten hier wel gedaan hebben. en toch heb ik al een hoop bedragen langs zien komenquote:Op woensdag 4 mei 2011 13:56 schreef teveelbijverdiend2008 het volgende:
[..]
Same here
Ook bezwaar aangetekend tegen de 1e brief van Duo?
Denk dat het daarmee te maken heeft

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |