abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96299909
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:54 schreef j1985j het volgende:
Je kent ze wel: van die mensen die iets stellig zeggen, maar dan met enorme twijfel in hun stem. \
:)
  dinsdag 3 mei 2011 @ 18:10:10 #227
168739 Red_85
'echt wel'
pi_96303853
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 16:05 schreef CodeCaster het volgende:
Ik neem aan dat ze de acceptgiro's (zou de bank dat wel pikken, een acceptgiro van 3600 euro? :P) pas versturen nadat de bezwaartermijn is verstreken.
Bezwaartermijn van 4 weken he. Net zoals ze de laatste brief verstuurde 2 weken voor het verstrijken van de bezwaartermijn, terwijl er een dagtekening van nog eens 2 weken daarvoor op de brief stond .
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_96307573
quote:
[..]

Bezwaartermijn van 4 weken he. Net zoals ze de laatste brief verstuurde 2 weken voor het verstrijken van de bezwaartermijn, terwijl er een dagtekening van nog eens 2 weken daarvoor op de brief stond .
Op de vorige brief werd inderdaad vermeld dat men werd verzocht om binnen 4 weken te reageren. Bij de brief over vaststelling van de boete wordt de reguliere bezwaartermijn van 6 weken gehanteerd.
pi_96307984
Overigens is het erg storend dat DUO constant brieven met verouderde dagtekeningen stuurt.

Ze versturen de brieven standaard een week na de dagtekening. De meeste instanties zouden bij een brief waarbij bezwaartermijn loopt een dagtekening hanteren die in de toekomst later ligt. maar de IB-Groep mag de regeltjes zelf
bepalen en bepaalt dan uiteraard in het nadeel van de student! Vervelend dat er niet standaard een stamp op enveloppen zit, want als student heb je een bewijsprobleem als je het bezwaar in de 6e week verstuurt (DUO heeft de brieven een week na dagtekening verstuurd waardoor je eigenlijk een bwzwaartermijn hebt van 5 weken).
pi_96308046
Uiteraard doet De Ombudsman hier ook niets aan!
pi_96312787
Misschien zouden we Radar kunnen inschakelen :) Zij weten de boodschap goed over te brengen, hebben goede juristen in dienst en vragen de politiek direct om een reactie en het liefst een concrete actie!
pi_96339707
vreemd dat ik nog geen bericht met bedrag heb gehad.. meer mensen die nog nies hebben vernomen? ik kom nu elke dag thuis met een zenuwachtig gevoel op zoek naar de post :P

op mijn.duo.nl staat ook niets over dit onderwerp onder de tab 'post'
Xbox Live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_96340517
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:39 schreef Pimsterr het volgende:
vreemd dat ik nog geen bericht met bedrag heb gehad.. meer mensen die nog nies hebben vernomen? ik kom nu elke dag thuis met een zenuwachtig gevoel op zoek naar de post :P

op mijn.duo.nl staat ook niets over dit onderwerp onder de tab 'post'
Same here
Ook bezwaar aangetekend tegen de 1e brief van Duo?
Denk dat het daarmee te maken heeft
pi_96343811
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:56 schreef teveelbijverdiend2008 het volgende:

[..]

Same here
Ook bezwaar aangetekend tegen de 1e brief van Duo?
Denk dat het daarmee te maken heeft
ja inderdaad bezwaar gemaakt. maar dat zullen de meesten hier wel gedaan hebben. en toch heb ik al een hoop bedragen langs zien komen
Xbox Live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_96369150
Ik heb van de weeromstuit maar weer eens een blogje getikt. Wie weet trekt het nog meer mensen naar dit topic. :)
codecaster.tweakblogs.net
I wasn't masturbating, I was just cleaning it and it went off!
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.
pi_96377255
Is er een instantie die voor onze belangen opkomt in de discussies met de IB-Groep?

De Nationale Ombudsman roept studenten weliswaar op om zich aan te melden, maar doet werkelijk niets. Ze zitten daar alleen maar de discussies van de Tweede Kamer te volgen, die volgens mij ook niet veel begrijpt wat de gevolgen van een student kunnen zijn bij het overschrijden van de bijverdiengrens.

Voelt iemand er wat voor om dit aan te kaarten bij het televisieprogramma Radar?
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:28:48 #237
58560 Oksel
Gezellig.
pi_96382817
De motie is aangenomen. Wat betekent dat?

Ik heb mijn bezwaarbrief (niet aangetekend) verstuurd vorige week.
pi_96383286
Een beetje Googlen op "motie aangenomen" leert dat dat betekent dat de motie besproken / onderzocht gaat worden. Klinkt goed. :)

[ Bericht 7% gewijzigd door CodeCaster op 05-05-2011 16:01:42 ]
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.
  donderdag 5 mei 2011 @ 14:43:11 #239
58560 Oksel
Gezellig.
pi_96388275
Tof.
pi_96424214
Ik heb op 10 maart 2011 al bezwaar gemaakt tegen de eerste brief.

ik had in de brief gezet dat ze een termijn van 4 weken hadden om te reageren (zelfde termijn die ik had om bezwaar te maken).

ze moeten hem ontvangen hebben, want ik heb ook geen brief ontvangen met het bedrag erin...
oftewel doodse stilte vanuit DUO.....

Zijn er mensen die al een reactie op hun bezwaar hebben gehad?
pi_96428285
Hier ook nog geen reactie op m'n brief.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 13:48:29 #242
58560 Oksel
Gezellig.
pi_96431901
Ze hebben het vast druk.
pi_96435182
Ja, met het bedenken van wat ze allemaal van dat geld van ons arme studentjes gaan doen.
pi_96479203
Vordering is binnen! Er moet voor 24 mei worden betaald :'s Als de betaling niet voor 1 juni binnen is, wordt er rente berekend!

Ben benieuwd of wij ook rente kunnen eisen van DUO als ons bezwaar wordt toegewezen. Het is toch Van de zotten dat zij als instantie allerlei regeltjes in het nadeel van de student kunnen verzinnen!
pi_96479227
Wat........ zo snel? Kan er niet in termijnen worden betaald?
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 7 mei 2011 @ 18:49:32 #246
58560 Oksel
Gezellig.
pi_96479707
Lucky, heb je bezwaar aangetekend?
pi_96480408
Als er niet voor 1 juni wordt betaald wordt het een rentedragende lening. Ik neem aan dat dat in termijnen kan worden betaald.

Ik heb nog geen bezwaar aangetekend.
pi_96482133
Hier ook de acceptgiro binnen. Plus die van m'n OV. Denk toch dat ik ze maar ineens betaal, tegen die 1,5% rente heeft het amper zin om in termijnen te betalen.

Ben nu wel benieuwd naar het antwoord op m'n twee bezwaarschriften.
pi_96486060
Twee bezwaarschriften?
pi_96486422
Ja, ook een voor m'n OV uit 2010.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')