abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94183009
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik zeg toch nog dat er nog iets bij m'n gnocchi moet ;).

En verder houd ik echt niet van groente, dus als ik op de meeste dagen vd week groente eet, dan is dat al een hele prestatie, want het kost me moeite dingen te bedenken die ik wel lekker vind / niet zum kotzen vind of ze zo klaar te maken dat dingen die ik eigenlijk niet lust wel lekker zijn.
lust je wortelen? Flink wat wortels raspen, wat rozijntjes er door. Een dressing maken met wat olie, azijn, peper en zout en honing, er doorheen doen, even wachten, en smullen. Ik vind dat een ideaal tussendoortje..
pi_94183023
Ik eet al aardbeien bij het avondeten. 8-)

Ik neem het niet zo nauw met fruit variëren op één dag. Uiteindelijk is het toch belangrijker wat je zoal in een week tijd binnenkrijgt. Al moet ik bekennen dat ik dit meer zou moeten doen. Ik let er voor m'n zoontje wel goed op dat hij verschillende fruitsoorten eet (niet elke dag banaan0, dat hij idealiter 2 fruitmomenten op een dag heeft en niet meer (ook i.v.m. zijn gebit) en dat de fruitsoorten die hij eet niet allemaal heel suikerrijk zijn (meloen met mate, bijvoorbeeld).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:19:52 #53
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94183026
quote:
6s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:18 schreef motorbloempje het volgende:
omdat appel.
Nou ja, ik moet niks zeggen, want ik eet twee sinaasappels :P. Maar daarnaast ook een appel en een banaan. Toch wel minimaal 3 stuks fruit per dag.

Mijn moeder heeft ook al eens tegen m'n huisarts geklaagd over dat niet groenten lusten en die reageerde zo van: "Nou dan doet ze het toch lekker niet? Zelf maar weten!" :')
Niet meer actief op Fok!
pi_94183045
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

:')

Meer groente in de vorm van rauwkost is wel een goed idee op zich, als tussendoortje ^O^.

Maar mijn moeder heeft mijn lust voor groente echt verpest met d'r eeuwige gekookte aardappels met vleesch en groente. Ze hield me ook altijd voor dat ik problemen zou krijgen als ik bij andere mensen ging eten, maar dat heb ik echt nooit gehad, want die stopten hun groenten dan in eoa 'exotisch' gerecht en dan lust ik het wel :P.
Kijk! Dat bedoel ik. Groenten hebben allemaal zo'n andere smaak. en of je een pompoen hebt en er soep van maakt, in de pasta saus doet of een indiase of Thaise curry mee bereid is zo'n wereld van verschil voor de smaak...! Experimenten :P
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:20:58 #55
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94183062
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:19 schreef V1z0R het volgende:
SPOILER: bleh!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je geen groente lust, is het dan niet een idee het bij andere dingen te combineren? Bijvoorbeeld tussen het brood met vlees en een klodder mayo, dan krijg je het tenminste binnen en de andere dingen overheersen en hebt de frisheid van groente!
Aww! :*.

En wb groente: ja, maar dan is het weer zo weinig dat ik denk dat ik het net zo goed niet kan doen, omdat het toch geen zoden aan de dijk zet :{.
Niet meer actief op Fok!
pi_94183073
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 10:08 schreef MarMar het volgende:
oh bleh, even klagen hoor..
Ik moet 2 tot 3 keer per dag een zakje poeier in een glas water gooien, vezels, want niet bewegen == megaslechte stoelgang en de meds die ik regelmatig krijg helpen daar ook al niet bij..
Dat spul is ZO SMERIG! Echt kotssmilie waardig, het smaakt naar behanglijm :r
Movicolon? :P
Je zou met pruimenspul van roosvicee (maar: zoete meuk) kunnen proberen of je er minder van kan nemen per dag.
Er zijn ook andere middeltjes, maar die zijn meer darmprikkelend- dus ik vraag me af of je dat fijner vindt.
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:21:31 #57
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_94183081
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:16 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Waarom niet een appel en nog een ander stuk fruit?
M.i. maakt het weinig uit. Zolang ze niet op appels alleen leeft en gedurende de loop van de week ook andere groenten en fruit eet......

Tip voor groentehaters: pak er eens een kookboek met recepten voor kinderen bij. Daar staan heel veel recepten in hoe je groente kunt verstoppen: worteltjesmuffins bijvoorbeeld, of pastasaus van een heleboel verschillende gepureerde groenten met gehakt, gehaktballen met piepkleingemalen groente, gegratineerde puree van knolselderij uit de oven, zelfgemaakte groentechips,.,
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_94183082
_O-
pi_94183100
:* voor vaizor.

nu moet ik even werken. Ben tenslotte ook op werk ;')

:W toedels!
pi_94183106
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:19 schreef V1z0R het volgende:
Als je geen groente lust, is het dan niet een idee het bij andere dingen te combineren? Bijvoorbeeld tussen het brood met vlees en een klodder mayo, dan krijg je het tenminste binnen en de andere dingen overheersen en hebt de frisheid van groente!
Hehe, zo erg ben ik ook weer niet, dat ik mayo nodig heb om groenten naar binnen te werken.

Ik zou mijn broodjes inderdaad wel wat rijkelijker kunnen beleggen en dan met wat groente erbij, maar ik houd écht niet van rauwe tomaat en ik vind niks smeriger dan komkommer. :+ Dan blijft het dus bij een paar blaadjes sla en dat zet ook geen zoden aan de dijk.

Misschien maar weer eens worteltjes gaan knabbelen overdag.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94183108
ik ben ook een lastige groenteeter hoor..Ik vind eigenlijk alleen broccoli, prei en wortelen echt lekkere groenten. De rest vind ik zo zo, zeker zo. Ergens verwerkt in kan het best okay zijn. Maar, toch probeer ik wel elke dag iets groente-igs binnen te krijgen..
pi_94183162
Halve paprika vind ik niet echt weinig Vik! En die krijg je makkelijk tussen twee boterhammen.

Vroeger was ik lastig qua groente, nu mik ik zowat alles er gewoon in :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:24:21 #63
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94183167
Even kopie uit het vorige topic. Ik zoek weer advies ;)

Mijn planning:
O: 2 volkeren crackers met appelstroop (kwam vriendje mee aan)
T: 1 of 2 bammen met ....? Weet nog niet, vlees denk ik.
L: 2 bammen met grillworst (ja, vet, weet ik, ik zal dunner beleggen)
T: dubbel roggebrood met kaas
D: stukkie vlees met ehm.... moet nog kopen. Iemand tips?
En nog ergens tussendoor appel en mandarijnen

En good morning! Heb ik al verteld dat ik gisteren voor 200 euro bij lush heb besteld? Is voor 5 personen hoor hihi

@marmar: bah, die zakjes vezels. Sterkte daarmee
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:24:50 #64
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94183186
Maar tomaten zijn ook geen groente! :P.

Tijdje geleden at ik boterhammen met kaas, tomaat en komkommer en een beetje mayo. Als ik daar nou ook nog eens een blaadje sla bij stop! Of wat rauwkost!
Niet meer actief op Fok!
pi_94183203
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:10 schreef Perruche het volgende:

[..]

Arme jij :* zijn er geen alternatieven met een beter smaakje?

Ik merk idd al zoveel verbetering in de darmpjes sinds ik weer sport. Vind het echt heel knap hoe jij zonder veel te bewegen toch zoveel bent afgevallen. Kan je eigenlijk wel met je armen "gewoon" dingen doen of werken die ook niet mee?
Dit is al de beste kwa smaak :') Ik had eerst nog ergere, die kreeg ik echt niet binnen.
Met mijn armen kan ik best veel, zolang het niet belastend is. Teveel met krukken lopen of zelf de rolstoel met de hand bewegen gaat niet, aardappels schillen ook niet, tenzij ik er 1 per uur mag doen :P
Op zich ziet de spierconditie in mijn armen er nog wel oke uit, dus blijkbaar doe ik er toch nog genoeg mee :) Probleem zit hem ook vooral in de gewrichten, en als je die altijd ontlasten moet, worden de spieren vanzelf slap. Wat mijn benen/heupen betreft, daar kan ik niet eens oefeningen mee in het water doen, dan blijft er bar weinig over.
Mijn rug- en buikspieren zijn huge tho, die staan de hele dag onder spanning in een poging mn wervels recht te trekken :P

Afvallen gaat me makkelijker af dan ik zelf gedacht had van te voren, wat me moeilijker lijkt is om straks de balans te vinden om op gewicht te blijven. Maar daar heb je gelukkig dietisten voor :) 30 maart heb ik een afspraak bij de dietist.
pi_94183211
sla zet natuurlijk ook geen zoden aan de dijk qua groentes.
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:26:00 #67
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94183226
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:24 schreef V1z0R het volgende:
Halve paprika vind ik niet echt weinig Vik! En die krijg je makkelijk tussen twee boterhammen.

Vroeger was ik lastig qua groente, nu mik ik zowat alles er gewoon in :')
Ja maar je moet minimaal 2 ons groente per dag eten. Geen idee hoeveel dat precies is, maar het klinkt als veel :'). Is een halve paprika al 1 ons dan? :P.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:26:34 #68
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94183243
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:25 schreef Jagärtrut het volgende:
sla zet natuurlijk ook geen zoden aan de dijk qua groentes.
Begon ik net een beetje enthousiast te worden... }:| :').

Komkommer ook niet dan, kun je net zo goed water drinken.
Niet meer actief op Fok!
pi_94183251
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:24 schreef Viking84 het volgende:
Maar tomaten zijn ook geen groente! :P.

Tijdje geleden at ik boterhammen met kaas, tomaat en komkommer en een beetje mayo. Als ik daar nou ook nog eens een blaadje sla bij stop! Of wat rauwkost!
Doe dan spinazie of rucola, veel beter dan sla! Veldsla zit al weinig in, ijsbergsla is helemaal niets anders dan water feitelijk...

Vik, 4 boterhammen = 1 paprika en die zijn (bij mijn groenteboer op de markt) ~250gram.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_94183259
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja maar je moet minimaal 2 ons groente per dag eten. Geen idee hoeveel dat precies is, maar het klinkt als veel :'). Is een halve paprika al 1 ons dan? :P.
Paprika is in ieder geval wel heel gezond! En houd je van avocado? Kan je plakjes op je boterham kipfilet o.i.d. doen.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_94183298
awh, V1z0r :* :* -O-
Ja doei.
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:28:41 #72
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94183305
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:27 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Paprika is in ieder geval wel heel gezond! En houd je van avocado? Kan je plakjes op je boterham kipfilet o.i.d. doen.
Ik heb nog nooit avocado gehad :@.

Spinazie zou ik niet zo snel op een boterham doen. Dat lust ik nml ook graag bij het avondeten en als ik het dan op m'n brood ga doen, mag ik het niet ook nog bij het avondeten eten (je mag niet onbeperkt spinazie eten voor zover ik weet)
Niet meer actief op Fok!
pi_94183326
quote:
11s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Begon ik net een beetje enthousiast te worden... }:| :').

Komkommer ook niet dan, kun je net zo goed water drinken.
Ja, ik wou je teleurstelling achteraf voorkomen.

Zoals V1Zor al zegt: spinazie bijvoorbeeld. Smaakt ook nog wat meer!

Enne: wortelsalade!
pi_94183372
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:21 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Movicolon? :P
Je zou met pruimenspul van roosvicee (maar: zoete meuk) kunnen proberen of je er minder van kan nemen per dag.
Er zijn ook andere middeltjes, maar die zijn meer darmprikkelend- dus ik vraag me af of je dat fijner vindt.
Movicolon kreeg ik dus niet weg :') Ik heb nu psyliumvezels met nog wat stofjes volgens het pakje, geen metamucil want die vergoed mn verzekeraar niet :') maarr iets in die richting. Vind ik ook al HEEL vies, ondanks het "sinaasappelsmaakje" Het is niet echt helemaal vloeibaar als je het drinkt..
En wat movicolon betreft, die naam alleen al, wtf were they thinking!
voor de niet medische kenners onder ons: movi alsin bewegen en colon betekent dikke darm
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:31:21 #75
78654 Viking84
Going, going, gone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')